Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
donderdag 16 januari 2020 om 22:55
Dat vind ik echt heel wat anders. Dan lieg je om er beter van te worden.pearle schreef: ↑16-01-2020 18:39Eerlijk gezegd vind ik 2 boxen willen hebben of er zelfs om vragen ook wel sneu
Ik ken iemand die had een tijd geleden als "hobby" klachten indienen bij levensmiddelenproducenten
ook als er geen klacht was: Klagen over saus of kroepoek bij Conimex leverde een pakketje met Conimexspul op. enzovoort.
Deed ze bij diverse merken.
Nu is dat al jaren geleden, dus weet niet of het nog steeds zo makkelijk gaat
In geval van de dozen doe je precies waar ze voor zijn: reclameproducten proberen zodat je ze wellicht blijft gebruiken. En met een tweeling heb je van veel dingen gewoon twee keer zo veel nodig. En mocht je een vierling krijgen en heel gelukkig worden van vier dozen, denk ik dat de fabrikant dat ook echt helemaal ok vindt. Ten eerste komen vierlingen nou niet echt veel voor, dus dat zal ze een paar dozen per jaar kosten op al die duizenden. Ten tweede krijgen heel grote meerlingen dergelijke producten juist zelfs gratis. Wederom, omdat de fabrikant weet dat een heel-veel-ling aandacht trekt, en dat het dus een goede manier is om hun spullen onder de aandacht te brengen.
Ik denk echt niet dat de producent überhaupt heeft nagedacht over of ze per kind of per zwangerschap ‘bedoeld’ zijn.

donderdag 16 januari 2020 om 23:02
Oud en nieuw met een paar mensen doorgebracht. Een kennis/beginnende vriendschap van me had zichzelf ook uitgenodigd want ze had niks te doen. Vond ik prima; hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Van te voren zouden we bij iemand thuis wat drinken, daarna naar de kroeg.
Iedereen had wat meegenomen, behalve de kennis die zichzelf uitgenodigd had. Wel lekker gegeten en gedronken van wat anderen hadden meegenomen.
Daarna naar een café, met oud en nieuw moest er entree betaald worden, 15 euro. Iedereen betaalde eigen entree, behalve kennis. Mijn vriend vertelde het me afgelopen week pas, maar hij heeft voor haar (en mij, hoewel ik hem 20 euro in zijn hand duwde) betaald. Op dat moment had ik het niet zo in de gaten, maar ze stond blijkbaar gewoon te wachten tot een van de mannen voor haar zou betalen, dus toen mijn vriend voor ons twee betaalde heeft hij ook maar meteen de entree voor haar betaald.
Nu ik er zo over nadenk, heeft ze volgens mij ook als enige geen rondje gegeven. Vast en zeker niet.
De beginnende vriendschap wordt denk ik niet doorgezet
Iedereen had wat meegenomen, behalve de kennis die zichzelf uitgenodigd had. Wel lekker gegeten en gedronken van wat anderen hadden meegenomen.
Daarna naar een café, met oud en nieuw moest er entree betaald worden, 15 euro. Iedereen betaalde eigen entree, behalve kennis. Mijn vriend vertelde het me afgelopen week pas, maar hij heeft voor haar (en mij, hoewel ik hem 20 euro in zijn hand duwde) betaald. Op dat moment had ik het niet zo in de gaten, maar ze stond blijkbaar gewoon te wachten tot een van de mannen voor haar zou betalen, dus toen mijn vriend voor ons twee betaalde heeft hij ook maar meteen de entree voor haar betaald.
Nu ik er zo over nadenk, heeft ze volgens mij ook als enige geen rondje gegeven. Vast en zeker niet.
De beginnende vriendschap wordt denk ik niet doorgezet

donderdag 16 januari 2020 om 23:43
Wat berekenend en inhalig, bah.AbsoFabso schreef: ↑16-01-2020 23:02Oud en nieuw met een paar mensen doorgebracht. Een kennis/beginnende vriendschap van me had zichzelf ook uitgenodigd want ze had niks te doen. Vond ik prima; hoe meer zielen hoe meer vreugd.
De beginnende vriendschap wordt denk ik niet doorgezet![]()
donderdag 16 januari 2020 om 23:45
Dat je dan niet doorhebt dat iedereen wat mee neemt daar kan ik nog enigszins inkomen. Al had ik gevraagd: "Is er iets wat ik mee kan nemen?" en/of gewoon maar een fles drank of iets dergelijks meegenomen om in ieder geval niet met lege handen te komen aanzetten. Als er een rij staat kan ik begrijpen dat je een kaartje laat voorschieten, maar dat laten betalen is wel vreemd zeg. Dan zeg je dat nog wel te verrekenen of duw je inderdaad geld in de hand of kom je daar op zijn minst op terug. En dan ook nog geen rondje geven. Die durft.AbsoFabso schreef: ↑16-01-2020 23:02Oud en nieuw met een paar mensen doorgebracht. Een kennis/beginnende vriendschap van me had zichzelf ook uitgenodigd want ze had niks te doen. Vond ik prima; hoe meer zielen hoe meer vreugd.

vrijdag 17 januari 2020 om 02:09
+1
vrijdag 17 januari 2020 om 06:10
Dit!
Misschien verwacht ze dat ook wel, al denk ik van niet. Want ik zou dat dan zelf meteen aangeven (stuur je mij morgen even een tikkie?).
In ieder geval begin ik niet meer aan dit soort vooruit betalingen. In de zomer gingen we met vrienden bbq’en. Omdat wij een grote tuin hebben zou dit bij ons plaatsvinden. Omdat het mij makkelijk leek om het zo te doen heb ik alle inkopen gedaan. Dan kon ik achteraf iedereen een tikkie sturen wanneer ik precies wist wat de totale kosten zouden zijn. Ik heb helaas van verschillende mensen het geld niet terug gekregen. Na twee keer gevraagd te hebben voelde ik me op een gegeven moment wel een zeur worden. Toen ben ik er mee gestopt. Conclusie, de barbeque heeft mij veel tijd en werk gekost en daarnaast heeft het mij in plaats van 15 euro per persoon, 60 euro gekost. Dit nooit weer.

vrijdag 17 januari 2020 om 06:34
Jullie mochten al blij zijn met haar leuke gezelschap dacht ze vastAbsoFabso schreef: ↑16-01-2020 23:02Oud en nieuw met een paar mensen doorgebracht. Een kennis/beginnende vriendschap van me had zichzelf ook uitgenodigd want ze had niks te doen. Vond ik prima; hoe meer zielen hoe meer vreugd.
(ik heb ooit van een gayman gehoord die dat riep als excuus. 'als ik er niet was geweest was het echt heel saai geweest hoor').

vrijdag 17 januari 2020 om 06:43
Ik ben nu op een reisje met jonge mensen en het is 1 grote gierige actie.
Helaas zie je gelijk wie goed voorbereid is.
Maar ook dat je goedbedoeld advies geeft en dan hoort: jaja dat zei mijn moeder ook al, en ook gewoon geld laten zien. Diegene is vastbesloten geen geld aan eten maar wel aan drank, sigaretten en kleding uit te geven en nog bozig doen ook als de groep goedkoop wil eten.
Zijn zin: 'gaan we elke avond avondeten?!?' is nu al een running gag.
Ik zit weleens te fantaseren hoe mijn kinderen zich dan zouden houden.
Helaas zie je gelijk wie goed voorbereid is.
Maar ook dat je goedbedoeld advies geeft en dan hoort: jaja dat zei mijn moeder ook al, en ook gewoon geld laten zien. Diegene is vastbesloten geen geld aan eten maar wel aan drank, sigaretten en kleding uit te geven en nog bozig doen ook als de groep goedkoop wil eten.
Zijn zin: 'gaan we elke avond avondeten?!?' is nu al een running gag.
Ik zit weleens te fantaseren hoe mijn kinderen zich dan zouden houden.

vrijdag 17 januari 2020 om 08:30
Nee er stond op dat moment geen rij, dus dat excuus gaat voor haar niet op.Lorah schreef: ↑16-01-2020 23:45Als er een rij staat kan ik begrijpen dat je een kaartje laat voorschieten, maar dat laten betalen is wel vreemd zeg. Dan zeg je dat nog wel te verrekenen of duw je inderdaad geld in de hand of kom je daar op zijn minst op terug. En dan ook nog geen rondje geven. Die durft.
Ik ben een keer eerder met haar uit geweest. Het is een mooie dame en behoorlijk flirterig, die avond kreeg ze ook al veel drankjes van mannen aangeboden. Misschien is ze niet anders gewend dan dat ze nooit haar portemonnee hoeft te trekken.

vrijdag 17 januari 2020 om 09:45
Wij hebben een soort studieclub met wie we een keer per jaar barbecuen en bij ons gaat het gelukkig nog altijd goed. Meestal heeft iedereen al ver van te voren betaald, zeg maar zodra bekend is wat de kosten per persoon zijn. Soms moeten we zelfs aandringen om een betaalverzoekje te krijgen.Lila_Lilly_ schreef: ↑17-01-2020 06:10Dit!
Misschien verwacht ze dat ook wel, al denk ik van niet. Want ik zou dat dan zelf meteen aangeven (stuur je mij morgen even een tikkie?).
In ieder geval begin ik niet meer aan dit soort vooruit betalingen. In de zomer gingen we met vrienden bbq’en. Omdat wij een grote tuin hebben zou dit bij ons plaatsvinden. Omdat het mij makkelijk leek om het zo te doen heb ik alle inkopen gedaan. Dan kon ik achteraf iedereen een tikkie sturen wanneer ik precies wist wat de totale kosten zouden zijn. Ik heb helaas van verschillende mensen het geld niet terug gekregen. Na twee keer gevraagd te hebben voelde ik me op een gegeven moment wel een zeur worden. Toen ben ik er mee gestopt. Conclusie, de barbeque heeft mij veel tijd en werk gekost en daarnaast heeft het mij in plaats van 15 euro per persoon, 60 euro gekost. Dit nooit weer.
Meestal nemen mijn man en ik ook nog een kleinigheidje mee voor het stel die de barbecue organiseert.
vrijdag 17 januari 2020 om 10:26
Er zijn inderdaad meiden en vrouwen die het oprecht niet gewend zijn. Die komen er pas ergens in de veertig achter hoe het leven voor normale mensen in elkaar zit. Dat je iets moet kunnen om ervoor beloond te worden, dat je ook iets moet aanbrengen net als iedereen en dat je fouten niet oplost door lief te lachen, te flirten en aan te raken. Dat is dus een soort onwetende gierigheid van een bepaalde categorie vrouw, die verder heel okay kan zijn.AbsoFabso schreef: ↑17-01-2020 08:30Nee er stond op dat moment geen rij, dus dat excuus gaat voor haar niet op.
Ik ben een keer eerder met haar uit geweest. Het is een mooie dame en behoorlijk flirterig, die avond kreeg ze ook al veel drankjes van mannen aangeboden. Misschien is ze niet anders gewend dan dat ze nooit haar portemonnee hoeft te trekken.
vrijdag 17 januari 2020 om 11:34
Ik was echt niet gestopt met vragen na 2x. Kom nou, het is gewoon jouw geld waar ze nu eigenlijk mee vandoor zijn.Lila_Lilly_ schreef: ↑17-01-2020 06:10Dit!
Lekker makkelijk ook voor de andere partij: gewoon negeren en na 2x hoef ik niet meer te betalen.
Dan maar een zeur, ik wil wel mijn geld.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

vrijdag 17 januari 2020 om 11:49
Ik vind dat als een dikke audi hebt, het wel gierig is. Wanneer je het nodig hebt, dan zou ik het niet gierig vinden.cranberryjuice schreef: ↑16-01-2020 09:54Binnenkort ga ik de blije doos van prenatal ophalen en bij de Blokker een andere gratis doos. Alleen.. ik krijg een tweeling. Is het gierig als ik om 2 dozen vraag ?

vrijdag 17 januari 2020 om 11:50
De vraag is wel of voor de bbq is gecommuniceerd dat de kosten verdeeld zouden worden?
Ik lees regelmatig iets over achteraf een tikkie sturen waarbij ik me afvraag of vooraf is aangegeven dat de kosten worden gedeeld. Als ik word uitgenodigd voor een bbq zonder dat er over kosten wordt gesproken zou ik er vanuit gaan dat ik niet hoef te betalen (maar natuurlijk wel vragen of ik iets kan meenemen).
Ik lees regelmatig iets over achteraf een tikkie sturen waarbij ik me afvraag of vooraf is aangegeven dat de kosten worden gedeeld. Als ik word uitgenodigd voor een bbq zonder dat er over kosten wordt gesproken zou ik er vanuit gaan dat ik niet hoef te betalen (maar natuurlijk wel vragen of ik iets kan meenemen).
vrijdag 17 januari 2020 om 11:53
Ik ga er juist standaard van uit dat ik een bedrag moet bijleggen. Zeker bij een bbq. Dat is niet goedkoop.Marana schreef: ↑17-01-2020 11:50De vraag is wel of voor de bbq is gecommuniceerd dat de kosten verdeeld zouden worden?
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

vrijdag 17 januari 2020 om 11:56
ik zou inderdaad vragen of ik bij moet dragen aan de kosten of iets mee moet nemen. Ik ga er niet standaard vanuit dat als ik ergens word uitgenodigd, ik automatisch mee moet betalen.Marana schreef: ↑17-01-2020 11:50De vraag is wel of voor de bbq is gecommuniceerd dat de kosten verdeeld zouden worden?

vrijdag 17 januari 2020 om 11:56
RavenclawLady schreef: ↑17-01-2020 11:53Ik ga er juist standaard van uit dat ik een bedrag moet bijleggen. Zeker bij een bbq. Dat is niet goedkoop.
Als jij zelf mensen uitnodigt, ga je er dan vanuit dat zij begrijpen dat ze achteraf de rekening krijgen?

vrijdag 17 januari 2020 om 12:02
Ik heb liever dat ik wat moet betalen voor een bbq dan dat ik iets mee moet nemen (vlees bijvoorbeeld) ik heb geen auto en zou dan dus die spullen mee moeten nemen in de tram/bus/metro, waarschijnlijk op een warme dag. Dat gebeurde dus een keer, ik ben uiteindelijk niet gegaan (maar daar waren ook andere redenen voor) Dan vraag ik liever van te voren wat diegene van me krijgt en dan hoor ik het wel.
Ik dwaal af, maar ik las hier ook eens een verhaald van iemand die wel eigen vlees moest meenemen op een bbq en niet zo’n grote vlees eter was en dus een lekker stukje van de slager had meegenomen waar zij genoeg aan zou hebben (iets van een steak geloof ik?) en die vervolgens door een andere gast opgevreten werd en daarvoor in de plaats speklapjes aanbood.
Dus dat iets meenemen werkt ook niet altijd, ik zou liever de gastheer/vrouw inkopen laten doen (alles voor iedereen genoeg) en dan een bijdrage betalen.
Ik dwaal af, maar ik las hier ook eens een verhaald van iemand die wel eigen vlees moest meenemen op een bbq en niet zo’n grote vlees eter was en dus een lekker stukje van de slager had meegenomen waar zij genoeg aan zou hebben (iets van een steak geloof ik?) en die vervolgens door een andere gast opgevreten werd en daarvoor in de plaats speklapjes aanbood.

Dus dat iets meenemen werkt ook niet altijd, ik zou liever de gastheer/vrouw inkopen laten doen (alles voor iedereen genoeg) en dan een bijdrage betalen.
vrijdag 17 januari 2020 om 12:07
Als ik iemand bij me uitnodig om te komen eten, of dat nou eten is van het fornuis of van de barbecue dan trakteer ik.
Dus hangt er inderdaad van af hoe je het communiceert. Wij zeggen duidelijk: wij houden een barbecue voor een stel vrienden, kom je ook gezellig. Dan begrijpt men dat ze niets hoeven bij te dragen.
Ik denk dat je dan moet zeggen: “zullen we de gezamenlijke barbecue dit keer bij mij houden. Dan doe ik de inkopen van te voren wel, dat is handiger, dan hoeft niet iedereen wat mee te nemen”. Dan snapt iedereen dat tikkie.
Wie weet is het tikkie wel genegeerd omdat ze dachten uitgenodigd te zijn en ze het een gierige actie van je vonden

vrijdag 17 januari 2020 om 12:10
Eens! Ook eens bij een barbecue goede wijn meegenomen en zelfgemaakte hamburgers en ander goed vlees.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑17-01-2020 12:02Ik heb liever dat ik wat moet betalen voor een bbq dan dat ik iets mee moet nemen (vlees bijvoorbeeld) ik heb geen auto en zou dan dus die spullen mee moeten nemen in de tram/bus/metro, waarschijnlijk op een warme dag. Dat gebeurde dus een keer, ik ben uiteindelijk niet gegaan (maar daar waren ook andere redenen voor) Dan vraag ik liever van te voren wat diegene van me krijgt en dan hoor ik het wel.
Ik dwaal af, maar ik las hier ook eens een verhaald van iemand die wel eigen vlees moest meenemen op een bbq en niet zo’n grote vlees eter was en dus een lekker stukje van de slager had meegenomen waar zij genoeg aan zou hebben (iets van een steak geloof ik?) en die vervolgens door een andere gast opgevreten werd en daarvoor in de plaats speklapjes aanbood.![]()
In No time waren onze goede spullen op zonder er zelf een hap van te hebben gehad en zaten wij met het goedkope vlees en wijn van natuurlijk precies die mensen die zich in record tijd tegoed hadden gedaan aan onze spulletjes.

vrijdag 17 januari 2020 om 12:10
Naatje2000 schreef: ↑17-01-2020 12:07Als ik iemand bij me uitnodig om te komen eten, of dat nou eten is van het fornuis of van de barbecue dan trakteer ik.
Dus hangt er inderdaad van af hoe je het communiceert. Wij zeggen duidelijk: wij houden een barbecue voor een stel vrienden, kom je ook gezellig. Dan begrijpt men dat ze niets hoeven bij te dragen.
Ik denk dat je dan moet zeggen: “zullen we de gezamenlijke barbecue dit keer bij mij houden. Dan doe ik de inkopen van te voren wel, dat is handiger, dan hoeft niet iedereen wat mee te nemen”. Dan snapt iedereen dat tikkie.
Wie weet is het tikkie wel genegeerd omdat ze dachten uitgenodigd te zijn en ze het een gierige actie van je vonden![]()
Precies dit bedoel ik inderdaad.
vrijdag 17 januari 2020 om 12:22
In sommige gevallen ja. Maar dat weten ze ook. Ik denk dat het ook aan de manier van uitnodigingen ligt. En aan wie het is.
Met onze vriendengroep bbqen (of andere buiten dingen) we eigenlijk altijd bij hetzelfde stel, de enige met ruime tuin. Logisch dat we dan niet altijd hen laten betalen.
Als ik zeg: zullen we samen een keer....vul maar in ga ik er niet vanuit dat het op mijn kosten is.
Zeg ik: ik nodig je uit om .....vul maar in, dan betaal ik.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
vrijdag 17 januari 2020 om 12:28
Als ik iemand die zwanger is van een tweeling twee blije dozen zou zien halen, zou ik niet meteen denken dat ze inhalig is, eerder dat ze gewoon erg trots en blij is omdat ze een tweeling krijgt en die tweede blije doos meer iets symbolisch is. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat het dan echt om die paar extra hebbedingetjes gaat.RavenclawLady schreef: ↑16-01-2020 18:35
Maar ach als iemand blij wordt van 2x een doos vol oud papier + 1 kleine verpakking luiers a €3 dan vooral lekker doen. Maar inhalig is het wel.
Persoonlijk vind ik het ook beetje sneu overkomen, alsof je aan 1 niet genoeg hebt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

vrijdag 17 januari 2020 om 12:48
Beetje jammer he dat soort dingen, dan werkt het dus niet om iedereen dingen nee te laten nemen. Ik snap best dat iemand die niet zoveel geld heeft liever een goedkoop pak speklappen koopt met huismerk wijn, maar wel inhalig om dan de biefstuk van een ander naar binnen te schansen.Naatje2000 schreef: ↑17-01-2020 12:10Eens! Ook eens bij een barbecue goede wijn meegenomen en zelfgemaakte hamburgers en ander goed vlees.
In No time waren onze goede spullen op zonder er zelf een hap van te hebben gehad en zaten wij met het goedkope vlees en wijn van natuurlijk precies die mensen die zich in record tijd tegoed hadden gedaan aan onze spulletjes.