Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Ik ben in het strippenkaarttijdperk eens met de bus vanuit Amsterdam naar huis gegaan, ongeveer 25 km. Op mijn strippenkaart stonden nog ca 8 strippen dus ik legde mijn kaart neer en zei ‘naar de Sparrenlaan alstublieft’. De chauffeur keek wel een beetje apart maar stempelde af op de laatste strip. Ik dacht nog bij mezelf ‘dat is ook duur’. Vervolgens stapten er bij latere haltes mensen in die ook naar mijn halte moesten, of minder ver, waarbij minstens 12 strippen werden afgestempeld. Kennelijk vond de chauffeur het zielig om me te laten staan of dacht hij dat ik heel arm was :-)
Felidaes schreef:
13-01-2020 16:08
Tja een auto of huis heeft een bepaalde dagwaarde.
Kunst of diamanten en zelfs sommige tassen ook.

Een meubelstuk dat er nog heel erg mooi uitziet hoeft niet perse voor 200 euro verkocht te worden.
Het is namelijk wat de gek ervoor geeft in dit soort deals.
Ik hoef echt niet te weten wat de nieuwprijs van een meubelstuk was als ik op MP aan het kijken ben.

Ik begrijp inderdaad niet waarom je bijzonder op mijn reactie reageert.
Ik heb geen belachelijke stelling, we hebben gewoon niet dezelfde stelling.

Ik ga er vanuit dat je het verschil wel snapt tussen iets wat zijn waarde behoud (of vermeerderd) en een meubelstuk?
De stelling dat je het maar goedkoop weg moet geven omdat je blij moet zijn met 50 euro, en dat alleen omdat een koper het te duur vindt, vind ik wel belachelijk.
En ja het doet er zeker toe wat het op dat moment waard is. En ja er zijn genoeg meubelstukken die in waarde vermeerderd zijn. Een Stickley lamp of een echte Tiffany bv. Er staan zelfs meubels in musea. En die zouden niets in waarde zijn?
strings-attached schreef:
13-01-2020 23:05
De stelling dat je het maar goedkoop weg moet geven omdat je blij moet zijn met 50 euro, en dat alleen omdat een koper het te duur vindt, vind ik wel belachelijk.
En ja het doet er zeker toe wat het op dat moment waard is. En ja er zijn genoeg meubelstukken die in waarde vermeerderd zijn. Een Stickley lamp of een echte Tiffany bv. Er staan zelfs meubels in musea. En die zouden niets in waarde zijn?
Precies. Als je het geld niet nodig hebt hoef je je designmeubel niet voor €50 weg te doen.
strings-attached schreef:
13-01-2020 23:05
Ik heb nooit gezegd dat je het maar goedkoop moet weggeven.
Wel dat 50 euro mooi meegenomen is als je het toch kwijt wil ..

Volgens mij hebben we het gewoon over 2 verschillende dingen.

Als jij 200 euro vraagt voor je meubelstuk, prima.
Maar ik, als koper, hoef daarbij niet te weten wat de aankoopprijs is geweest.

Leuk dat er nu design meubelen bij worden gehaald, maar het is voor mij appels met peren vergelijken.
Een Tiffany lamp behoud een bepaalde waarde.

Een duur meubelstuk kan nog prachtig zijn, maar is een gebruikt meubelstuk.

Wat de gek ervoor geeft dus.
Ik kan het laten gaan omdat ik 200 euro te duur vind, en een ander vind het een prachtige deal.
Fijn toch.

@Rumforviva
Dat je geld nodig hebt en daarom dingen verkoopt is helemaal ter sprake geweest tijdens deze 'discussie'.
Of heb ik daar overheen gelezen?
Felidaes schreef:
14-01-2020 06:43
Ik heb nooit gezegd dat je het maar goedkoop moet weggeven.
Wel dat 50 euro mooi meegenomen is als je het toch kwijt wil ..

Volgens mij hebben we het gewoon over 2 verschillende dingen.

Als jij 200 euro vraagt voor je meubelstuk, prima.
Maar ik, als koper, hoef daarbij niet te weten wat de aankoopprijs is geweest.

Leuk dat er nu design meubelen bij worden gehaald, maar het is voor mij appels met peren vergelijken.
Een Tiffany lamp behoud een bepaalde waarde.

Een duur meubelstuk kan nog prachtig zijn, maar is een gebruikt meubelstuk.

Wat de gek ervoor geeft dus.
Ik kan het laten gaan omdat ik 200 euro te duur vind, en een ander vind het een prachtige deal.
Fijn toch.

@Rumforviva
Dat je geld nodig hebt en daarom dingen verkoopt is helemaal ter sprake geweest tijdens deze 'discussie'.
Of heb ik daar overheen gelezen?
Klopt helemaal dat de huidige waarde van mijn meubelstuk bepaald wordt door wat een gek er voor geeft (het is geen design). Maar als ik 50 euro had geaccepteerd terwijl ik zag dat gelijkwaardige producten voor 300-400 euro weg gaan had ik zelf de gek geweest ;-D . 50 euro was echt te weinig.

Heb het meubelstuk weggegeven aan een familielid die toevallig zoiets zocht en er heel blij mee is.
https://www.viraltje.nl/ik-stuurde-een- ... -vrienden/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
jezus wat cringy en dom
PotjePindakaas schreef:
14-01-2020 17:48
Klopt helemaal dat de huidige waarde van mijn meubelstuk bepaald wordt door wat een gek er voor geeft (het is geen design). Maar als ik 50 euro had geaccepteerd terwijl ik zag dat gelijkwaardige producten voor 300-400 euro weg gaan had ik zelf de gek geweest ;-D . 50 euro was echt te weinig.

Heb het meubelstuk weggegeven aan een familielid die toevallig zoiets zocht en er heel blij mee is.
Snap ik sowieso, en ik zou hetzelfde hebben gedaan in dit geval, gegeven aan iemand waarvan je zeker weet dat hij/zij er blij mee is.
Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden.
Over een paar weken viert een collega haar 50e verjaardag. Ze viert het in een zaaltje en neemt de drank en hapjes voor rekening.
Het is een collega waar ik niet direct mee samen werk, zij werkt in het weekend en ik doordeweeks, ik zie haar dus sporadisch. Op de dag van het feest vertrek ik op vakantie, dus ik heb gezegd dat ik helaas niet kan komen.
Nu krijg ik een appje of ik wel mee wil doen aan het cadeau, €50 pp (groepje van 6) Ik vind dit een beetje apart, ik ga niet naar het feest en ik ken haar niet goed. Voelt een beetje als de kosten drukken voor het cadeau.
Wat vinden jullie?
Elegantic schreef:
15-01-2020 20:02
Over een paar weken viert een collega haar 50e verjaardag. Ze viert het in een zaaltje en neemt de drank en hapjes voor rekening.
Het is een collega waar ik niet direct mee samen werk, zij werkt in het weekend en ik doordeweeks, ik zie haar dus sporadisch. Op de dag van het feest vertrek ik op vakantie, dus ik heb gezegd dat ik helaas niet kan komen.
Nu krijg ik een appje of ik wel mee wil doen aan het cadeau, €50 pp (groepje van 4) Ik vind dit een beetje apart, ik ga niet naar het feest en ik ken haar niet goed. Voelt een beetje als de kosten drukken voor het cadeau.
Wat vinden jullie?
Elegantic schreef:
Nu krijg ik een appje of ik wel mee wil doen aan het cadeau, €50 pp (groepje van 6) Ik vind dit een beetje apart, ik ga niet naar het feest en ik ken haar niet goed. Voelt een beetje als de kosten drukken voor het cadeau.
Wat vinden jullie?
Ik zou zeker niet meedoen voor 50 euro.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik geef geen 50 euro voor de verjaardag van een collega. Voor een heel lieve top 5 collega wil ik nog wel eens een tientje geven, en als ik op persoonlijke titel wordt uitgenodigd geef ik ook een ‘normaal’ cadeau, maar gewoon in de pot voor een collega doe ik meestal 3-5 euro. Dat is dan niet voor verjaardagen want die worden bij ons niet met cadeaus gevierd.
Elegantic schreef:
Wat vinden jullie?
Een belachelijk bedrag. Ik zou wel een paar euro geven, ook al zou ik niet gaan, maar zeker geen 50€.
Elegantic schreef:
Wat vinden jullie?
Ik zou zeggen dat ik niet meedoe met het gezamenlijke cadeau, dat ik zelf iets doe. En dan zou ik een leuk klein persoonlijk cadeautje kopen en haar dat geven voor het feest. Klaar.
Wat eten we vanavond?
Elegantic schreef:
Wat vinden jullie?
Ik vind 50 euro echt veel te veel voor een cadeau voor een collega. Ik zou zeggen dat ik niet mee doe.
Ik zou ook niet meedoen met het cadeau. Ik vind het een te hoog bedrag voor een cadeau voor een collega, vooral als je hem/haar niet (goed) kent.
In this mad house we must all survive
dat wordt dus een cadeautje van 200 euro voor een jarige collega? Ik vind het ontzettend veel, zeker als het een collega is die je sporadisch ziet.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Elegantic schreef:
Wat vinden jullie?
Meedoen met een cadeau zou ik misschien wel doen als ik uitgenodigd zou zijn, maar 50 euro p.p.?? Effe normaal doen hoor.
Het is een collega en nog wel iemand die ja amper kent. Bovendien is het een verjaardag, ja een 50e en een dierbare zou ik bij zo'n gelegenheid wel wat meer geven, maar zeker niet aan een collega die ik amper ken.

Ik zou vragen of ze een nulletje teveel hebben gevraagd en 5 euro overmaken.
makreel schreef:
15-01-2020 20:14
Ik zou zeggen dat ik niet meedoe met het gezamenlijke cadeau, dat ik zelf iets doe. En dan zou ik een leuk klein persoonlijk cadeautje kopen en haar dat geven voor het feest. Klaar.
Dit zou ik ook doen , vind 50 € voor de verjaardag van een collega absurd veel.
Ik zou inderdaad zelf iets kleins doen. Een klein cadeautje met een lief kaartje met daarop je felicitaties en dat je haar een mooi feestje toewenst. Doe dit in de week voor je op vakantie gaat en zet het op haar bureau / werkplek neer. Leuke, lieve verrassing en veel persoonlijker dan 50 euro in de pot droppen voor een cadeau waar je niet eens bij bent met geven.
Heb gezegd dat ik zelf een kleinigheidje koop en dit na/voor mijn vakantie geef. €50 voor uiteindelijk alleen mijn naam op de kaart erbij, ik pas.
Belachelijk bedrag. Ik zou denken dat ze zich een 0 vergissen inderdaad.
€50 voor een collega? Wij geven dierbaren niet eens zo'n duur cadeautje. Absurd. Goed gereageerd.
Binnenkort ga ik de blije doos van prenatal ophalen en bij de Blokker een andere gratis doos. Alleen.. ik krijg een tweeling. Is het gierig als ik om 2 dozen vraag ?
cranberryjuice schreef:
16-01-2020 09:54
Binnenkort ga ik de blije doos van prenatal ophalen en bij de Blokker een andere gratis doos. Alleen.. ik krijg een tweeling. Is het gierig als ik om 2 dozen vraag ?
Nee op zich heel gierig niet, wat mij betreft. Maar krijg je die überhaupt dan, 2 dozen? En er zitten waarschijnlijk ook dingen in waar je niks aan hebt dubbel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven