Napraattopic deel 124

03-01-2020 21:30 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
broekrok schreef:
17-01-2020 10:18
In de algemene forumregels staat daar trouwens niets over! De regels waarmee je akkoord gaat, als je je aanmeldt.

Jazeker wel:

WAT IS NIET TOEGESTAAN OP VIVA.NL?
f. Het plaatsen van persoonlijke gegevens en privé materiaal.

Hieronder vallen NAW-gegevens, e-mails, Skype-gesprekken, (oude) gebruikersnamen en andere in principe niet voor ogen van derden bestemde informatie. Hieronder valt ook het noemen van medewerkers van Sanoma bij naam, het gebruik van benamingen die verwijzen naar medewerkers van Sanoma en correspondentie met medewerkers van Sanoma (hieronder valt ook het moderatorteam van het Viva Forum). Hinten en hengelen naar eerdere nicknames van andere gebruikers is niet toegestaan. Het plaatsen van het eigen e-mailadres is voor eigen verantwoording. Op overtreding van deze regel volgt een permanente blokkade van het account, zonder waarschuwing. Het delen van andere privacygevoelige informatie dan hierboven genoemd bestraffen wij direct met een ban volgens het bansysteem, er wordt dus niet eerst gewaarschuwd door middel van een officiële waarschuwing..
Staat ook gewoon hier boven in de OP.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nickhinten of hunten mag niet.

Maar eigenlijk is het wel raar dat dat ook niet over forummers met een perma mag? Want die mogen sowieso niet meer op het forum. Dus is het net makkelijk voor de mods als iemand hen daar op wijst. Want waarom mag je niet praten of hinten naar iemand met een perma? Die heeft toch geen 'recht' meer om hier te schrijven?
Life is short. Eat dessert first.
PoesinBoots schreef:
16-01-2020 22:53
Ik heb geen paaseieren maar als je ook smarties lust dan stuur ik je die.
Lust ik. Fictief. :-D
doornroosje9 schreef:
17-01-2020 11:47

Maar eigenlijk is het wel raar dat dat ook niet over forummers met een perma mag? Want die mogen sowieso niet meer op het forum. Dus is het net makkelijk voor de mods als iemand hen daar op wijst. Want waarom mag je niet praten of hinten naar iemand met een perma? Die heeft toch geen 'recht' meer om hier te schrijven?
Dit
doornroosje9 schreef:
17-01-2020 11:47
Nickhinten of hunten mag niet.

Eens, maar ze willen natuurlijk voorkomen dat er openlijk beschuldigingen worden gedaan die mogelijk vals zijn. Dus als je vermoedt dat iemand hier de regels overtreedt, moet je staffen.

Waarom ze het vervolgens nodig vinden om zelf openbaar te maken wie er een perma heeft wegens terugkeren tijdens een perma, is me een groot raadsel. Waarom laten ze ons dat weten als we er verder toch niks over mogen zeggen? Of mogen we er na het vonnis wel over praten?

:sarcastic:
RikM schreef:
17-01-2020 11:25
Jazeker wel:

WAT IS NIET TOEGESTAAN OP VIVA.NL?
f. Het plaatsen van persoonlijke gegevens en privé materiaal.

Hieronder vallen NAW-gegevens, e-mails, Skype-gesprekken, (oude) gebruikersnamen en andere in principe niet voor ogen van derden bestemde informatie. Hieronder valt ook het noemen van medewerkers van Sanoma bij naam, het gebruik van benamingen die verwijzen naar medewerkers van Sanoma en correspondentie met medewerkers van Sanoma (hieronder valt ook het moderatorteam van het Viva Forum). Hinten en hengelen naar eerdere nicknames van andere gebruikers is niet toegestaan. Het plaatsen van het eigen e-mailadres is voor eigen verantwoording. Op overtreding van deze regel volgt een permanente blokkade van het account, zonder waarschuwing. Het delen van andere privacygevoelige informatie dan hierboven genoemd bestraffen wij direct met een ban volgens het bansysteem, er wordt dus niet eerst gewaarschuwd door middel van een officiële waarschuwing..
Behalve als het gaat om permabannelingen!!

CommunityManagerViva
woensdag 21 augustus 2019 om 17:18

the_Wicked_Witch schreef: ↑21-08-2019 17:09
Voor de duidelijkheid, je mag van een forummer met een permaban dus wel de vorige nick met permaban noemen?
Dat mag dan inderdaad omdat beide niet meer actief zijn. Natuurlijk wel met inachtneming van de huisregels (gepaste reacties) :-)

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dus nu napraten mag wel, lijkt mij.
En verder hangt het hier nogal van belachelijkheid, willekeur en persoonlijke ( mod) interpretaaaasie aan elkaar dus je weet nooit zeker wat je te wachten staat.
Yep, blijkbaar mag dat wel als de twee (of meerdere) nicks een perma hebben en niet als eentje nog actief is. Wist ik ook niet.
Life is short. Eat dessert first.
Wie was Wielewaal dan?
broekrok schreef:
17-01-2020 13:23
Behalve als het gaat om permabannelingen!!

CommunityManagerViva
woensdag 21 augustus 2019 om 17:18

the_Wicked_Witch schreef: ↑21-08-2019 17:09
Voor de duidelijkheid, je mag van een forummer met een permaban dus wel de vorige nick met permaban noemen?
Dat mag dan inderdaad omdat beide niet meer actief zijn. Natuurlijk wel met inachtneming van de huisregels (gepaste reacties) :-)

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dus nu napraten mag wel, lijkt mij.

Als beide niet meer actief zijn dan mag het, dan heb je het gewoon over voormalige forummers. Maar in dit geval was er eentje nog actief en dan is het nickhinten en mag het dus niet.

Ik vind er wel een logica in zitten. Maar ik snap de verwarring ook wel.
De nick die Star bedoelde was niet voor het eerst gepermaad maar een steeds terugkerende stoorzender.
broekrok schreef:
17-01-2020 13:42
De nick die Star bedoelde was niet voor het eerst gepermaad maar een steeds terugkerende stoorzender.

Star had ook geen ongelijk (vermoedelijk). Ze had er alleen beter aan gedaan het via een stafje te melden, ipv openbaar.
Niq schreef:
17-01-2020 13:36
Wie was Wielewaal dan?
Jij mag ook graag een beetje zuigen hè?!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
17-01-2020 14:09
Een beetje?
Nouschi schreef:
17-01-2020 14:09
Breek me de bek niet open.
Geen bijzonderheden
Ja wat nou, er wordt hier toch duidelijk geschreven dat je namen van gepermabanden wel mag benoemen. Of betrof het Wiedewaai waarom Star en Feow een ban hebben, want dan snap ik geen antwoord te krijgen.
Ik heb hun verwijderde postings niet kunnen lezen, dus neem mij vooral niet kwalijk.
Niq schreef:
17-01-2020 16:29
Ja wat nou, er wordt hier toch duidelijk geschreven dat je namen van gepermabanden wel mag benoemen. Of betrof het Wiedewaai waarom Star en Feow een ban hebben, want dan snap ik geen antwoord te krijgen.
Ik heb hun verwijderde postings niet kunnen lezen, dus neem mij vooral niet kwalijk.
Waarom zou je überhaupt achteraf namen willen weten? Ik zie het nut daarvan alleen op het moment dat er hier iemand met een perma loopt te etteren. Dan is het handig als je weet dat je daar geen tijd aan hoeft te besteden. Maar het is (voor nu?) opgelost, de alarmbellen zijn allang weer uit.
reizen/camping-zoekers-verenigd-u/list_messages/456099

Heerlijk zulke titels..
Krijg je eerst geen melding van een nieuwe PB, gaat nu de melding niet meer uit, ook al heb ik gisteren het oninteressante bericht al gelezen.
Het is toch blijkbaar moeilijker dan je denkt om het goed te doen in de Technische Dienst van Viva :P
Ik dacht: ik ga nog ff iets over de spoilerdiscussie posten:
https://www.quest.nl/maatschappij/cultu ... s-of-niet/
Gewoon, omdat het kan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
17-01-2020 22:09
Ik dacht: ik ga nog ff iets over de spoilerdiscussie posten:
https://www.quest.nl/maatschappij/cultu ... s-of-niet/
Gewoon, omdat het kan.

Hun conclusie is dus dat er geen conclusie is? Goed verhaal wel. :wtf:
Kunnen we ook allemaal een ban met terugwerkende kracht krijgen voor elke keer dat zo een beetje elke naprater de nieuwe, zoveelste, Nick van Matth0 koppelde?

Laten we wel consequent blijven.
Als je vriend aankondigt dat hij wil dat je een soa test laat doen als je terugkomt van vakantie, want "straks hou je iets over uit zo'n ver vreemd land, desnoods via bloed", heeft hij dan niet opgelet bij biologie of vertrouwt hij je gewoon niet, al zegt hij van wel.
relaties/zonder-vriend-op-vakantie/list_messages/446748
Wie het snapt mag het mij uitleggen.
Ik heb nergens een bestaande, nog niet (maar inmiddels wel weer) gepermabande forummer gekoppeld aan de permabanneling Cynthiao.
Ik heb enkel, als grap om te laten zien hoe stupide het hier gaat, naar Cynthiao verwezen met a, b, c (en dan mag je zelf raden).
Ik heb laten weten dat Star iemand (wie dat was heb ik niet geschreven en die link was al weg) verdacht veel vond lijken op Cynthiao.

Ik gaf antwoord op de vraag over welke permabanneling de ban van Star ging.

Dat is niet nickhinten.
Dat is verwijzen naar een permabanneling. Met een sorry dat ik het raadsel verklap:) een C. De C van Cynthiao. De, ik herhaal het nog maar even, permabanneling.

Ik heb nergens Cynthiao gekoppeld aan een ander. En de link waarin die koppeling wel gemaakt werd was al weg op het moment dat ik de c van Cynthiao schreef.

Ik heb een ban voor Nickhinten. Wat ik niet gedaan heb. Maar dat krijg ik de mods niet aan hun verstand, zij vinden van wel.
Misschien snapt iemand anders het en kan iemand het mij uitleggen.

Ik vind er geen reet meer aan hier met deze mods. Ik vind dat ze raar en onterecht bannen en forummers die ik erg hoog heb zitten weg aan het jagen ( eigenlijk vind ik pesten, maar dat klinkt zo onaardig, daarom zal ik maar jagen zeggen) zijn. Of dat eigenlijk al gedaan hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven