UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Fijn dat vele van jullie een goede 20- weken echo hebben gehad! 🙏 ik moet nog 10 dagen wachten. Vind het toch wel een beetje spannend hoor. Hoop gewoon dat alles voor zover goed is. 💕 (Logisch, dat wil iedereen natuurlijk) maar in mijn naaste omgeving zijn er 2 dames waarbij de 20 weken echo niet goed was en dat spookt toch door mijn hoofd.

Sporten: knap dat sommige van jullie doen sporten. Ik vind een hele vroege dienst in de zorg werken al een hele uitdaging, laat staan als ik nog eens moet sporten. 😬 ik vind het wel prima zo. Na de zwangerschap ga ik de strijd met de kilo’s weer aan. 💪🏻

Wij hebben een beginnetje gemaakt om boven alles gereed te maken voor de baby. Onze dochter krijgt een andere kamer en dat moet nog helemaal gemaakt worden. (Muren kaal maken, stuuk erop, inrichten, nieuw laminaat boven) een hele klus. Maar het begin is er! jullie ook al begonnen of is het niet zoveel werk?

Ik heb de baby trouwens 3 dagen geleden voor het eerst bewust gevoeld! ♥️ Bijzonder is het weer. Nu voel ik de baby 1 a 2x per dag dus het is nog niet overdreven veel hoor.

Tabel: de meisjes nemen de overhand! 💕 mijn voorgevoel is ook een meisje maar dat zullen we gaan zien als hij/zij geboren word. (Als we onze nieuwschierigheid kunnen bedwingen tijdens de 20- weken echo 😬)
@welkom depster. Wat mooi dat jij je eigen eicellen ook gedoneerd hebt. Ik vind dat echt een mooie bewuste keuze. Vriendin van mij kan alleen via eiceldonatie zwanger worden. Wachtlijsten zijn lang als je niet een donor in eigen omgeving hebt.

@hier lekker een weekend weg met familie. Wel vermoeid maar heel gezellig. Morgen ben ik nog een dagje vrij. Dochter naar de opvang dan kan ik een dagje bijkomen. :)

Fijn van alle goede 20 weken echo's!!

@naam wij zijn er nog niet over uit. We vinden een naam samen mooi. Maar dat is net niet de naam denk ik... Even verder zoeken.

@lama nog een hele verbouwing. Man hier heeft een slaapkamer op zolder gemaakt. Afwerking moet nog. Laminaat muren enz. Slaapkamer is eigenlijk meer voor de toekomst. Wij hebben nog een mini kamertje over. Daar maken wij eerst een baby kamer. Ledikantje en commode past er net! En als onze kinderen wat ouder zijn gaat er 1 naar zolder. Dus hier ook aan de klus.
Hi!

Tijdje stil geweest; maar wel meegelezen. Gefeliciteerd met alle goede echo’s! Wij mogen deze week eindelijk ook. Benieuwd of het nog steeds een jongetje is ;), maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit.

Verder alles goed! Ik merk af en toe wel dat ik een heel lage bloeddruk heb en ook mijn hartslag is heel laag, en ben vorige week erg moe geweest. Maar mag verder niet klagen.

Moeheid is ook wel logisch. Ik werk fulltime, heb een kleine rondlopen en doe zolang het nog lukt 3x in de week nog aan krachttraining. Al moet ik zeggen dat ik de dagen dat ik gesport heb vaak juist beter slaap als dat ik niets gedaan heb. Ik kan nu echt wel klaarwakker zijn s nachts. Duurt dan ook een uur ofzo voor ik weer slaap.

Ik heb vorige week ook hot yoga (30 graden) gedaan. Vond dat ook heel erg fijn! Geen last van buigingen enzo, je moet mij alleen niet stil laten staan met m’n ogen dicht. Want dan daalt m’n bloeddruk heel hard en word ik duizelig merkte ik.

Iemand vroeg laatst naar kleding? Online is echt alles in de sale; dus volgens mij kan je helemaal los :)

We zijn allemaal alweer een goed eind op weg! Gek hoe snel dat gaat.

Fijne week allemaal!!
Wij gaan na onze vakantie (vanaf volgende week 2 weken) langzaamaan aan de slag met de babykamer. Als baby#2 een jongen zou zijn zou onze eerste een kamer doorschuiven. Maar is echt een jongenskamer dus tzt schuift het ledikant door en krijgt ons zoontje een groot (of peuter)bed.

Op zich valt het hier wel mee, we hebben vorig jaar een huis gekocht en helemaal verbouwd dus de muren zijn recent gestuct, geschilderd en een nieuwe laminaatvloer over de hele verdieping. Nog een paar plinten afkitten en misschien toch nog een muur een ander kleurtje. En dan gewoon de inrichting. We hebben gelukkig nog alle tijd.

Bij ons moet vooral de tuin nog kindproof gemaakt worden maar dat is vooral voor onze peuter nodig. We hebben nog een vijver van 6m2 en bijna 2m diep in het midden van de tuin liggen en die moet er van ons uit... Dat wordt nog een hele klus. Voor vriend en zn maten dan :biggrin:
Springmommy schreef:
19-01-2020 03:34
Ben al compleet uitgeput als ik de kinderen weg heb gebracht en dan moet ik weer een paar uur gaan liggen.
Afspraak is nu dat ik in principe tot aan mijn verlof ziek blijf. Als er wat lukt dan is dat meegenomen en anders niet. Wel balen dit, maar geeft ook wel wat rust.
Moet zeggen dat ik de yoga ook vooral gebruik om een wat positiever gevoel te krijgen tov het zwanger zijn. Dat is nog steeds ver te zoeken als ik eerlijk ben.
Af en toe voel ik hem bewegen en dat is ook wel fijn, maar dat gevoel duurt maar kort.
Heftig hee! Ik moet toegeven dat ik ook het liefste gelijk terug in bed duik nadat ik de kinderen heb weggebracht, maar ik zie het al als een vooruitgang dat ik ze weer zelf kan brengen en dat partner dat nu ff niet hoeft te doen. De banenzoektocht staat ook op een zeer laag pitje als ik heel eerlijk ben. Sowieso echt totaal anders dan bij een eerste kindje hè, veel minder tijd om erbij stil te staan, daarvoor vind ik die yoga ook heel fijn. Even verbinding zoeken met het kleine mensje in je.

Popj schreef:
19-01-2020 14:28
Moeheid is ook wel logisch. Ik werk fulltime, heb een kleine rondlopen en doe zolang het nog lukt 3x in de week nog aan krachttraining. Al moet ik zeggen dat ik de dagen dat ik gesport heb vaak juist beter slaap als dat ik niets gedaan heb. Ik kan nu echt wel klaarwakker zijn s nachts. Duurt dan ook een uur ofzo voor ik weer slaap.
Respect hoor! Kan me echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst de sportschool van binnen heb gezien. Klopt wel wat je zegt, ik slaap ook altijd beter als ik gesport heb, of zoals nu (we hebben hier mooi weer) veel buiten heb gewandeld en gespeeld met de kleintjes.

@ verbouwen: Wij hebben een huurhuis, dus echt verbouwen gaan we sowieso niet. Ik hoop wel dat onze jongste bij de oudste op de kamer kan binnen een paar maanden (slaapt nu nog bij ons en heeft dat ook echt nog nodig). Anders verhuis ik denk ik met beeb naar de logeerkamer en blijft de jongste bij partner, ofzo? Ik wil daar echt niet aan denken eigenlijk, haha, lekker nog even kop in het zand. Jongste blijft ook nog ff in het ledikantje en voor nr. 3 komt er dan zo'n aanschuifbedje, heb er al een op het oog. Verder hebben we echt niks nodig. Dus ja ik hoop wel dat we binnenkort de kinderkamer kunnen omgooien. Ben al wel bezig om oudste erop voor te bereiden dat die kamer straks gedeeld moet worden, dat stuit nog niet echt op een overmaat aan enthousiasme...
hollandaisesaus schreef:
19-01-2020 21:43
@ verbouwen: Wij hebben een huurhuis, dus echt verbouwen gaan we sowieso niet. Ik hoop wel dat onze jongste bij de oudste op de kamer kan binnen een paar maanden (slaapt nu nog bij ons en heeft dat ook echt nog nodig). Anders verhuis ik denk ik met beeb naar de logeerkamer en blijft de jongste bij partner, ofzo? Ik wil daar echt niet aan denken eigenlijk, haha, lekker nog even kop in het zand. Jongste blijft ook nog ff in het ledikantje en voor nr. 3 komt er dan zo'n aanschuifbedje, heb er al een op het oog. Verder hebben we echt niks nodig. Dus ja ik hoop wel dat we binnenkort de kinderkamer kunnen omgooien. Ben al wel bezig om oudste erop voor te bereiden dat die kamer straks gedeeld moet worden, dat stuit nog niet echt op een overmaat aan enthousiasme...
Hoe oud zijn jouw kinderen ook alweer?
Hier is t ook de bedoeling dat baby uiteindelijk bij zijn zus op de kamer gaat. Maar idd eerst nog ongeveer een jaartje bij ons gok ik. Op dit moment niet veel klus werk dus. Op termijn moeten wij wel verbouwen of verhuizen als de kinderen groter worden en een eigen kamer moeten/willen. Maar dat is voor latere zorg.

@yoga, ik start woensdag weer na de winterstop, heel veel zin in! Lekker ontspannen en ook ff tijd voor mezelf en de baby in mn buik.
Dat sporten helpt trouwens geen mallemoer tegen de kilo’s. Al zeker 6.5 kilo aangekomen zei de weegschaal vanochtend 😳
Wij hoeven ook niet zo veel te verbouwen, net 1.5 jaar ons hele huis verbouwd (excl badkamer, daar was geen geld meer voor), en toen al ineens rekening gehouden met gezinsuitbreiding. Direct nadat we de uitslag van de nipt hadden ineens op de babykamer al 2 muren roze geschilderd. Er staan nog wel een stuk of 20 dozen met spullen die daar niets te zoeken hebben, die moeten allemaal nog in kasten, dat zijn we nog in elkaar aan het zetten, en opruimen ed. We zijn eind december verhuisd, vandaar.
Boven moet er alleen nog laminaat worden afgekit en plinten gezet.
Ledikant en commode zijn we gisteren ergens tweedehands gaan kopen, moeten alleen nog een kledingkast gaan halen bij ikea. Maar eerst de kamer maar even wat verder opruimen zodat we ook kunnen zien waar we die kast dan het beste zetten en welke afmeting geschikt is.

Hier nog steeds niet echt de baby gevoeld... ik word ongeduldig. Buik groeit, niet super hard, maar eigenlijk vind ik dat wel prima. Pas duidelijk niet meer in de meeste oude kleding (alleen in jurkjes die meerekken en één trui die aan de grote kant is) dus heb ik tijdens de uitverkoop goed mijn slag geslagen! :-D Ga het vast nog genoeg aandoen de komende 4,5 maand.

Hoe slapen jullie? Met zo'n kussen?
Ik kan mn draai niet echt vinden soms, heb zo'n kussen gekregen maar ik heb de indruk dat er vrij veel vulling in zit, niet echt optimaal?
Wij hebben een waterbed dus je lichaam zakt daar meer in dan in een gewoon bed, maar merk dat mn buik wat meer ondersteuning nodig begint te krijgen.

Afgelopen zaterdag ook gevallen... in de woonkamer, op mn knieën en polsen. Gewoon zoals een veulentje in elkaar zakt dat nog niet goed op zijn poten kan staan, voor jullie verbeelding. Weet niet goed hoe het komt. Had op de bank ontbeten en wat op de laptop gewerkt, opgestaan, richting keuken gewandeld en gevallen met bord en theekopje in mn handen. Beide waren gelukkig nog heel. Wel aardige blauwe plekken op mn knieën, das vrij vervelend.
@livingontheedge - ik heb dat ding weer gevonden wat ik laatst zei voor de kinderwagen, in een ander topic hier: JustSit (https://www.justsit.nl/nl/justsit/)
@wollenbol, rustig aan doen dan als je ineens in elkaar zakt! Misschien even een lage bloeddruk? Ik heb dat ook weleens maar voel dat wel aankomen en heb altijd wel een dropje of dextro in mijn tas. Ik heb mijn voedingskussen na de vorige zwangerschap weggedaan, toen heb ik hem geprobeerd te gebruiken, maar kon er niet echt mijn draai mee vinden, niet meer of minder dan met een normaal extra kussen. Tot op heden slaap ik goed met alleen een kussen onder mn hoofd, wel bijna altijd op mijn linkerzij want dat ligt voor mij op een of andere manier het meest comfortabel. Een waterbed lijkt me verder in de zwangerschap heel eerlijk niet zo fijn, ben er sowieso niet echt fan van maar ben bang dat ik anders tzt niet meer mijn bed uit zou kunnen komen ;-)
Bloeddruk was vorige week nog 120/80 oid dus prima. Ik heb eigenlijk nooit een lage of hoge bloeddruk gehad. Denk dat mn benen misschien gewoon sliepen, maar ik heb daarvoor wel 5 stappen kunnen zetten.. ach, het is goed afgelopen.
@Wollenbol: Ik slaap ook met een voedingskussen, die van mij heeft juist niet zo heel veel vulling. Misschien kan je het proberen met een gewoon kussen(tje) tussen je benen bijvoorbeeld? Of anders kijken naar een ander soort voedingskussen. Die van mij is van DOOMOO.

@Popj: Ik ben al 8 kilo aangekomen! Ik sport niet. Beweeg wel voldoende. Ik fiets elke dag 45 minuten en wandel ook met enige regelmaat. Verder heb ik nu zo'n skippybal ding waar ik wat oefeningen op doe.

@Verbouwen: Ik ben gisteren begonnen met de babykamer. Wat kleine voorbereidingsdingen gedaan en aankomend weekend ga ik echt aan de slag.

Ik heb ook al wat kleren gekocht, te leuk! Wel vind ik het lastig wat ik allemaal moet aanschaffen met juni-kindjes...
@kikikip; mijn ervaring is niet te veel kopen (op rompertjes etc. na).
Als er een hittegolf komt zit je anders met alle té schattige kleertjes die vervolgens niet gedragen worden. en het is natuurlijk ook gewoon leuk om dan nog wat bij te kopen, indien nodig.
Livingontheedge schreef:
19-01-2020 21:59
Hoe oud zijn jouw kinderen ook alweer?
ik heb een dreumes en een kleuter rondlopen.
bedenk met net dat als de dreumes naar de kinderkamer gaat, daar ook nog een kledingkastje voor moet komen. hè vervelend, toch weer een tripje naar ikea ;-)

Popj schreef:
20-01-2020 07:21
Dat sporten helpt trouwens geen mallemoer tegen de kilo’s. Al zeker 6.5 kilo aangekomen zei de weegschaal vanochtend 😳
zo, dat gaat lekker! ik begin inmiddels ook langzaam een beetje aan te komen, nu nog 3 kilo onder mijn pre-zwangerschapsgewicht. maar bij de vorige ging het vooral in de laatste maanden erg hard.
ben vanmorgen wel naar de sportschool geweest, voor het eerst in drie maanden :-$ het viel me nog mee hoe slap ik ben geworden in de tussentijd.
wat doe jij aan krachttraining? echt met losse gewichten? ik merk dat nu veel van die apparaten oncomfortabel worden. kan niet echt lekker op m'n buik liggen of borst ergens tegenaan leunen ofzo.

Wollenbol schreef:
20-01-2020 08:23
Hoe slapen jullie? Met zo'n kussen?
Ik kan mn draai niet echt vinden soms, heb zo'n kussen gekregen maar ik heb de indruk dat er vrij veel vulling in zit, niet echt optimaal?
Wij hebben een waterbed dus je lichaam zakt daar meer in dan in een gewoon bed, maar merk dat mn buik wat meer ondersteuning nodig begint te krijgen.

Afgelopen zaterdag ook gevallen... in de woonkamer, op mn knieën en polsen. Gewoon zoals een veulentje in elkaar zakt dat nog niet goed op zijn poten kan staan, voor jullie verbeelding. Weet niet goed hoe het komt. Had op de bank ontbeten en wat op de laptop gewerkt, opgestaan, richting keuken gewandeld en gevallen met bord en theekopje in mn handen. Beide waren gelukkig nog heel. Wel aardige blauwe plekken op mn knieën, das vrij vervelend.
ik slaap gewoon slecht ;-) ik ben een buikslaper... nu kan ik op zich met een been opgetrokken nog redelijk comfortabel liggen maar het is meer in mijn hoofd dan niet okee, heb het idee dat ik de baby dan aan het pletten ben. gyn zegt dat je gewoon zo kan slapen zolang het voor jezelf OK voelt, maar ik durf het toch niet aan. dus nu lig ik maar de hele nacht een beetje van ene zij op de andere zij te draaien, in die houding wordt je buik ook redelijk ondersteund toch? wat hier niet helpt is dat de jongste nog regelmatig wakker wordt en de oudste nu ook weer en dan aan de wandel gaat, en dan bij voorkeur lekker tegen mama aankruipt. wel heel lief & knus, niet echt bevorderlijk voor de nachtrust.
voedingskussen vond ik bij het voeden overigens wel heel praktisch.

hee wat heftig dat je zo gevallen bent. duizelig door het snelle opstaan? ik merk dat ik daar ook echt op moet letten. lekker handig met die twee kleintjes.

Wollenbol schreef:
20-01-2020 08:33
@livingontheedge - ik heb dat ding weer gevonden wat ik laatst zei voor de kinderwagen, in een ander topic hier: JustSit (https://www.justsit.nl/nl/justsit/)
wat een topding, dat wil ik ook!

Kikikip schreef:
20-01-2020 09:42
Ik heb ook al wat kleren gekocht, te leuk! Wel vind ik het lastig wat ik allemaal moet aanschaffen met juni-kindjes...
zou idd vooral mouwloze rompertjes doen. voor die hele kleintjes vind ik die wikkelrompers makkelijker; als er dan overal poep zit, smeer je tenminste niet ook dat kleine koppie onder. ben er pas bij kind nr. 2 achter gekomen, dat je die rompers met "envelophals" ook naar beneden toe kunt uittrekken, dat scheelt ook, maar bij die hele kleintjes is dat nog steeds wel lastig uittrekken.
ik dacht ook vooral rompertjes aan te schaffen, maar er waren een aantal mensen in mijn omgeving die zeiden dat, ondanks warm weer, ze in het begin (de eerste weken) wel dingen met lange mouwen aan moeten hebben, omdat ze zichzelf nog niet warm kunnen houden. heb dus wel een paar broekjes / truitjes gekocht. maar niet zo van die pakjes met sokjes eraan, omdat ze daar heel snel uitgroeien blijkbaar

denk dat ik inderdaad ga zien voor een ander kussen met iets minder dikke vulling. deze heb ik gekregen, maar is echt in zo'n U vorm, terwijl ik wel eens een bij een vriendin heb gezien die meer recht is. die ik nu heb zit ook een deel aan waar een baby echt in kan liggen, dus is wss voor na de zwangerschap wel handig, maar nu nog niet.
Ik heb qua kleertjes ook wel wat broekjes en shirtjes gekocht. Beetje lastig met het weer. Maar wat wollebol zegt in het begin hebben ze toch wel shirtje en broekje aan. Of anders in de avond. qua maatje. Ik heb 1 pakje in maat 50 gekocht. Mogelijk dat daar nog 1 pakje maat 50 bijkomt. Voor de rest koop ik in maat 56. Dochtertje was bij haar geboorte 51cm en 3400 gram. Na 18 dagen was ze uit maatje 50. Beetje zonde als je dan een hele gadarobe in maat 50 hebt. Maar goed ook dat verschild per kindje en per kleding merk. Ik vind het ook niet erg om kleding een keertje om te slaan in het begin.

Wel vraag ik mij af of je een kindje echt een kort broekje en t shirtje aan doet. Met warm weer eerder alleen een romper denk ik?
En qua jasje wat doen jullie? Dochter komt uit december. Dat was allemaal warm spul.
Wollenbol schreef:
20-01-2020 08:33
Handig ding!!!

@kleertjes, ik heb ook 2 nieuwe pakjes maat 50 gekocht en moet de kelder nog eens induiken om te kijken of ik nog wat dingen van dochter heb die btje unisex zijn. Verder ff afwachten. Je hebt t idd zo bijgekocht en meestal krijg je ook nog wel wat van kraambezoek.
Het is echt afhankelijk van het weer met kleding. Mijn zoontje is 20 juni 2018 geboren en het was toen de eerste maanden niet onder de 25 graden. Hij heeft de eerste week pakjes aan gehad, maar nooit rompers met lange mouw. Ik zou voor mouwloos gaan waar je een shirtje overheen kan doen als het frisser wordt. Vanaf week 2 alleen rompers aan gehad, soms een broekje eroverheen voor de leuk, maar tijdens een hittegolf hebben die kleintjes vanaf het moment dat ze zichzelf warm kunnen houden er eerder last van dan dat ze het fijn vinden. Ik ga zelf voor iets van 3 setjes per maat, en wel wat meer (mouwloze) rompers natuurlijk.toekomst zal zeggen wat het weer doet en hoe snel onze baby'tjes het zullen doen!
Nee inderdaad! En het is ook zo bij gekocht natuurlijk.
Mijn zoon werd ook geboren in die hele hete zomer van 2018, maar heeft de eerste weken wel lange mouwen gehad en zelfs soms een dekentje.

Zoon is met vacuumpomp geboren en had erg last van zijn hoofd na de geboorte. Toen gaven ze in het ziekenhuis aan dat overslag kleding als ze net geboren zijn het minst belastend is voor het hoofdje . Dus ik probeer in ieder geval wat dingen overslag te kopen, met name kleine rompertjes.

Oh en Hij had ook wel korte broek en shirtje aan hoor, maar ik heb geen kind dat het heel snel warm heeft.

Hier gaat het wat minder, ik heb mijn tussenribspier gescheurd en kan hierdoor slecht adem halen en nog geen theekopje vasthouden met de arm aan die kant. Dus ik klungel lekker door. Deze week in ieder geval in de ziektewet en de verloskundige heeft aangegeven dat het verstandig is om halve dagen te gaan werken , dus zodra ik weer ga werken ga ik halve dagen.
Oei Mihoen dat klinkt niet best. Vervelend zeg! Misschien rare vraag maar hoe krijg je dat zo? Hopelijk doet wat extra rust je goed. Voor hoever je dat kan pakken met een peutertje thuis.

En idd, er zijn absoluut kindjes die van warm houden en het zelfs in de warme zomer echt nodig hebben shirts en zelfs vestjes te dragen. Een zoontje van een vriendin spuugde overigens heel veel, en had daardoor 4-5 shirtjes per dag nodig. Die van mij kon ze bij wijze van 3 dagen dragen en na even uithangen weer in de kast 😂 Ach ik zie het wel, je weet tzt eigenlijk pas wat je precies nodig hebt. En dat maakt t juist zo lastig 😅 Overslag rompers vind ik persoonlijk niet fijn, maar lees hier vooral voorstanders hihi. Echte poepexplosies dan ook geen ervaring mee, en hier gaat t met gemak naar beneden uit. Maar wie weet kom ik daar deze zomer op terug! ;-)
Grrrlstar, ik heb te hard gehoest... al vanaf voor de kerst, maar vanwege zwangerschap mag je er niks voor hebben. Nu ben ik vandaag helemaal alleen thuis, dus dat is wel lekker rustig.
Ik heb dat vorig jaar (niet zwanger) ook eens gehad. Nu ook flinke tijd verkouden geweest en veel gehoest. Uiteindelijk tijm siroop gaan halen, dat hielp wel. En echt even rust nemen (indien mogelijk natuurlijk).
Blijkbaar is er wel een hoest siroop op natuurlijke basis:
https://www.pharmamarket.be/be_nl/soria ... 50-ml.html
geschikt voor zwangere vrouwen, maar ik heb het niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of het werkt.
Wollenbol, heb je enig idee hoe lang dat duurde voor het beter werd? Het is niet meer helemaal zo erg als het was, maar ik vind het geen pretje. Hele plek is ook bont en blauw.

Oh die hoestdrank ga ik eens naar kijken. Alhoewel mijn hoesten wel minder wordt momenteel.

Oh en ik vind overslagrompers trouwens ook niet fijn, en wij hebben ook nooit poepexplosies gehad. Maar met heel veel hoofdpijn bij baby wel beter, omdat er niks over het hoofd hoeft.
bij de eerste was het ook niet zo erg met de explosies, maar die tweede kon er echt wat van! vooral als je net een leuk outfitje had aangetrokken. geloof dat ik toen wel 2x per dag kon wassen.
ik had bij eerste kindje ook weinig in maat 50 "want ze groeien er zo snel uit"... dat duurde nog 1,5 maand voordat dat aan kon want dat was echt een mini.
hier is het trouwens normaal dat ze de eerste dagen kleertjes van het ziekenhuis aan hebben en dat je pas als je met je baby naar huis gaat, het eerste "eigen" pakje aantrekt... voor nr. 2 toch ook maar gelijk eigen pakjes meegenomen want kleinste maatje in het ziekenhuis was 50/56. voor mijn baby te groot, voor de baby van mijn kamergenote te klein!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven