Gedeelde brievenbus
zondag 19 januari 2020 om 19:05
Ik ben enige tijd geleden verhuisd naar een nieuwe woning. Dit betreft een eigen appartement. In het gebouw zitten nog ongeveer 5 andere appartementen. We hebben een gezamenlijke hal en trapopgang en 1 voordeur. Naast de voordeur zit de brievenbus. Er wordt een brievenbus met het gehele gebouw gedeeld, iedereen kan bij de post.
Ik vind dit om verschillende redenen niet prettig en zou graag een eigen brievenbus hebben.
Een rondje Google leverde niets op wat betreft de wettelijke rechten m.b.t. een eigen brievenbus. Weet iemand of ik in mijn recht sta om een eigen brievenbus aan te vragen?
Ik vind dit om verschillende redenen niet prettig en zou graag een eigen brievenbus hebben.
Een rondje Google leverde niets op wat betreft de wettelijke rechten m.b.t. een eigen brievenbus. Weet iemand of ik in mijn recht sta om een eigen brievenbus aan te vragen?
zondag 19 januari 2020 om 21:27
Is zoiets niet te plaatsen? Niet zo diep. En niet zo duur.
https://www.vidaxl.nl/e/8718475910633/b ... vijfdubbel
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 19 januari 2020 om 21:28
strings-attached schreef: ↑19-01-2020 21:20Hoe zie je dat voor je? In de grote steden bij verreweg de meeste woningen onmogelijk.
Dat is ook in grote steden bij verreweg de meeste woningen nu al zo.
De woningen die geen eigen brievenbus hebben zijn vanzelfsprekend uitzonderingen.
zondag 19 januari 2020 om 21:32
dit lijkt mij ook een oplossing. Ga dat iig bij de verhuurder voorleggenbroodtrommel schreef: ↑19-01-2020 20:58Bij ons hangt dat ding dus niet in de portiek en belemmert dus niets. Letterlijk op de buitenmuur van een van onze woningen. Helaas kan ik geen plaatjes plakken
zondag 19 januari 2020 om 21:33
Nee joh, verreweg de meeste woningen hebben toch gewoon wel een eigen brievenbus?
zondag 19 januari 2020 om 21:38
Nee hoor, ik woon al heel wat jaren in Amsterdam en ik heb nu pas voor het eerst een eigen brievenbus. De meeste appartementen in oude gebouwen hebben dit echt niet. Dat is een voordeur met een (smal en steil) gemeenschappelijk trappenhuis waar dan nog 3 tot 4 appartementen zitten.
zondag 19 januari 2020 om 21:53
Nee hoor. De meeste etage woningen dus niet. Een bus in de voordeur waar alle post in wordt gegooid. De gang is vaak net zo smal als de (smalle) trap en dus niet geschikt om wat aan de wand te hangen. Ook dat smalle ding van iets eerder mag NIET van de brandweer.
zondag 19 januari 2020 om 22:01
Natuurlijk wonen er wel mensen op een beneden verdieping. NIet alle straten zijn alleen maar winkel. Maar moet zo'n postding dan op het raam van de benedenburen? De woningen zijn niet zo groot. Google gewoon eens wat foto's als je echt geen idee hebt van wonen in een grote stad.
zondag 19 januari 2020 om 22:04
Met het briefgeheim argument kun je natuurlijk niks. Andere mensen mogen je post niet openmaken, maar de envelop zelf is geen onderdeel van het briefgeheim.
Ik snap het probleem niet. Hang iets in de hal waarin de post gesorteerd wordt, dan ligt het ook niet in de weg als je op vakantie bent.
En ik ben ook wel eens mijn krant kwijt geweest als ik wat te langzaam was 's ochtends, dan deed ik bij iedereen een briefje in de bus en stopte dat weer.
Ik snap het probleem niet. Hang iets in de hal waarin de post gesorteerd wordt, dan ligt het ook niet in de weg als je op vakantie bent.
En ik ben ook wel eens mijn krant kwijt geweest als ik wat te langzaam was 's ochtends, dan deed ik bij iedereen een briefje in de bus en stopte dat weer.
zondag 19 januari 2020 om 22:07
HennieHen schreef: ↑19-01-2020 22:04Met het briefgeheim argument kun je natuurlijk niks. Andere mensen mogen je post niet openmaken, maar de envelop zelf is geen onderdeel van het briefgeheim.
Welke bus?
zondag 19 januari 2020 om 22:40
maandag 20 januari 2020 om 06:57
Het is een stukje privacy waar het TO om gaat denk ik. Je buren kunnen je post zien en enveloppen zijn vaak niet neutraal, dus je weet van wie je buren post krijgen, op welke tijdschriften ze zijn geabonneerd of als tante Annie je een ansichtkaart stuurt kun je lezen: "Lieve TO, Ik vond die vriend van je altijd al een eikel, goed dat je het hebt uitgemaakt. Groetjes, tante Annie".
Dus ja, ik snap het wel een beetje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 20 januari 2020 om 07:17
Ik woon er, mijn woning is van 1904 ofzo. Tenzij je dat ook als net nieuw gebouwd bestempeld. Hier hangen veelal buitenbussen in de wijk. Dus niet in de portiek met enkel deuren naast elkaar maar op een stuk muur. Die bussen zijn niet groot maar het kan dus wel. Een grote bus met een paar gleuven. Zelfs tussen raam en deur zit hier ruimte voor die dingen. Vraag is of je het als bgg bewoner aan je muur wilt hebben. Die van ons is verticaal overigens. Dus de hoogte in en absoluut niet groot zoals die foto met de zwarte vakken die is gepost. Letterlijk tussen deur en raam in.strings-attached schreef: ↑19-01-2020 21:24Nee hoor. In de pijp zijn de gebouwen waar wel bussen hangen echt niet oud maar net nieuw gebouwd.
Ik heb er maar 30 jaar gewoond en ben net wegLoop eens een rondje, geen enkel oud pand heeft muur genoeg voor bussen. Het is voor het grootste deel deur aan deur.
Je hebt ook bussen die niet zo breed zijn. Echt een paar cm. Er valt altijd wel een mouw aan te passen. Vraag is of je die bus aan de buitenmuur wilt hebben. Mij stoort het niet zo en ik woon op de bgg.
maandag 20 januari 2020 om 10:00
Dan heb je mazzel dat je betrouwbare buren had.forumfossiel schreef: ↑19-01-2020 20:04Ik woonde in een ( denk ik) vergelijkbaar koopappartement. Kadastraal gesplitst, eigen meters voor nutsvoorzieningen, maar idd 1 brievenbus gleuf in de voordeur met een bak er achter, voor alle 3 de appartementen. Postbezorging was sowieso een drama, ook hier huisnummers met een toevoeging, maar 20-1 kreeg ook de post van 201 of 21, 20-3 van 203 en omgekeerd, dus regelmatig moesten we op zoek..
Voor ieder een eigen bus was geen ruimte, 3 gleuven in de deur maakt de constructie niet stevig en inbraakgevoeliger. Ik en de bewoners van de andere appartementen hadden hier geen problemen mee, de eeste die thuiskwam, sorteerde de post en legde het op de trap.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
maandag 20 januari 2020 om 10:04
Hier zit wat in.broodtrommel schreef: ↑19-01-2020 20:30Dat zei ik dus al. De brievenbussen hangen op de buitenmuur. Ook gewoon in een oud pand in Amsterdam hier in de Pijp. Helemaal niet zo moeilijk om te plaatsen of in te regelen door de verhuurder/ eigenaar van het pand. Er van uitgaande dat er 1 eigenaar is van het gehele pand anders heb je volgens mij met de vve te maken want die buitenmuur is gezamenlijk bezit.
Ik zou de suggestie iig aankaarten
Ik kan me voorstellen dat medebewoners hier mee akkoord kunnen gaan.
maandag 20 januari 2020 om 10:05
puntillita schreef: ↑20-01-2020 10:03.
Vind je? De meeste buren willen ook gewoon netjes en plezierig wonen. Wat jammer dat jij kennelijk alleen het slechte ziet.
Goed lezen is idd moeilijk voor jou.
maandag 20 januari 2020 om 10:05
puntillita schreef: ↑20-01-2020 10:03.
Vind je? De meeste buren willen ook gewoon netjes en plezierig wonen. Wat jammer dat jij kennelijk alleen het slechte ziet.
Goed lezen is idd moeilijk voor jou.