Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

maandag 20 januari 2020 om 17:25
Naatje2000 schreef: ↑20-01-2020 15:58Dat vind ik echt schandalig als mensen dat doen. Geef het dan aan de Voedselbank.
Ook dat niet.
Insiders geeft een tester iets om te testen en samples om andere mensen in je omgeving ook te laten testen. Ook van de reacties op die samples willen ze van de hoofdtester terugkoppeling over.
Het is niet de bedoeling dat je gratis ontvangen producten verkoopt of zomaar weggeeft ook al is de voedselbank nog zo'n goed doel. Dat staat ook in de voorwaarden waar een tester mee akkoord gaat.
maandag 20 januari 2020 om 17:33
Snap dat het niet de bedoeling is, maar blijkbaar gebeurt het toch, dat doorverkopen. Vandaar dat ik denk als je niemand weet om het aan te geven, geef het dan aan de Voedselbank weg.PoesinBoots schreef: ↑20-01-2020 17:25Ook dat niet.
Insiders geeft een tester iets om te testen en samples om andere mensen in je omgeving ook te laten testen. Ook van de reacties op die samples willen ze van de hoofdtester terugkoppeling over.
Het is niet de bedoeling dat je gratis ontvangen producten verkoopt of zomaar weggeeft ook al is de voedselbank nog zo'n goed doel. Dat staat ook in de voorwaarden waar een tester mee akkoord gaat.
Ook al is dat ook niet de bedoeling.
Nou ja ik vind het gewoon schandalig gedrag. Dan houdt het met de samples voor de echte testers ook wel snel op als er zulk misbruik van gemaakt wordt.
maandag 20 januari 2020 om 17:36
Nou ja, je hebt wel niet eetbare producten die je mag houden na het testen en die verkopen sommigen mensen dan. Dat maakt niks uit.Naatje2000 schreef: ↑20-01-2020 17:33Snap dat het niet de bedoeling is, maar blijkbaar gebeurt het toch, dat doorverkopen. Vandaar dat ik denk als je niemand weet om het aan te geven, geef het dan aan de Voedselbank weg.
Ook al is dat ook niet de bedoeling.
Nou ja ik vind het gewoon schandalig gedrag. Dan houdt het met de samples voor de echte testers ook wel snel op als er zulk misbruik van gemaakt wordt.
Maar als je 2 volle blikken babyvoeding verkoopt heb je ze dus niet getest en is het hele doel weg.

maandag 20 januari 2020 om 17:39

maandag 20 januari 2020 om 17:45
Ik heb als student een tijdje hostess werk gedaan in supermarkten. Dan kreeg je tig pakken Milkarepen om te laten proeven en te verkopen. Ze hadden me ruim voorzien en hoefden het restant niet terug, dus ik heb een jaar lang chocolade aan mensen gegeven als verjaardagscadeau. De keer dat ik met wasmiddel stond had ik genoeg gegadigden in de nabije familiekring.mindervanmij schreef: ↑20-01-2020 17:39Ik heb het ooit eens gedaan met die babymelk.Niemand wilde het hebben. Mensen zijn vaak heel merkentrouw. Ds het kan ook zijn dat het gewoon erg tegenviel om iemand te vinden die het wil.
Met chocolade samples uitdelen had ik dan weer geen enkel probleem, die had ik wel 10 keer kwijt kunnen raken
maandag 20 januari 2020 om 17:59
Dit deed mijn huisgenootje in ons studentenhuis. Pakjes drinken en zo van nieuwe yoghurt drink smaak. Dan had ze een tray over en mocht ze die meenemen.MinkeDeWit schreef: ↑20-01-2020 17:45Ik heb als student een tijdje hostess werk gedaan in supermarkten. Dan kreeg je tig pakken Milkarepen om te laten proeven en te verkopen. Ze hadden me ruim voorzien en hoefden het restant niet terug, dus ik heb een jaar lang chocolade aan mensen gegeven als verjaardagscadeau. De keer dat ik met wasmiddel stond had ik genoeg gegadigden in de nabije familiekring.
Dronken we weken die yoghurt drink met het huis. Was wel welkom als arme studenten!
maandag 20 januari 2020 om 18:03
Hoor echt net weer een actie van mijn man...
Hebben een klantenavond van werk, er is eten besteld voor de mensen die bij die avond zijn.
Komen ze kwartier geleden met een paar aan die nog een vergadering hadden (zouden samen eten rond 17.45) is alles al op.
Zijn er allemaal collega’s op aan gevallen die helemaal niet naar die avond gaan maar gewoon gratis eten willen.
Nu is dus de helft van die mannen die vanavond wel naar die avond moeten maar naar de snackbar snel tussendoor (want moeten op tijd zijn voordat de klanten arriveren) omdat anderen hun eten hebben opgegeten.
Ik kan er ook niet bij dat niemand dan even zegt : hee jij bent er vanavond niet bij, dat is niet voor jou. Dit is iets algemeen bekends....en het is niet de eerste keer dat het gebeurt.
Hebben een klantenavond van werk, er is eten besteld voor de mensen die bij die avond zijn.
Komen ze kwartier geleden met een paar aan die nog een vergadering hadden (zouden samen eten rond 17.45) is alles al op.
Zijn er allemaal collega’s op aan gevallen die helemaal niet naar die avond gaan maar gewoon gratis eten willen.
Nu is dus de helft van die mannen die vanavond wel naar die avond moeten maar naar de snackbar snel tussendoor (want moeten op tijd zijn voordat de klanten arriveren) omdat anderen hun eten hebben opgegeten.
Ik kan er ook niet bij dat niemand dan even zegt : hee jij bent er vanavond niet bij, dat is niet voor jou. Dit is iets algemeen bekends....en het is niet de eerste keer dat het gebeurt.
maandag 20 januari 2020 om 18:23
Ja, dat zou ook kunnen natuurlijk. Al zal het systeem er niet op ingericht zijn vermoed ik en zul je daarom misschien nul op rekest krijgen van de distribuerende winkelier. Want die gaat er niet over.AnAppleADay schreef: ↑20-01-2020 16:57Mwah, ik denk dat ze ouders van meerlingen alleen maar liever toevoegen aan hun vaste klanten dus ze zullen je graag blij willen maken.
maandag 20 januari 2020 om 18:24
Ohh wow zegNaatje2000 schreef: ↑20-01-2020 18:03Hoor echt net weer een actie van mijn man...
maandag 20 januari 2020 om 19:29
Als je de dag van ontvangst alle 10 de pakken Nutrilon als compleet pakket op Marktplaats zet dan heb je én je eigen pak niet getest én weinig moeite gedaan om testers te vinden. Je moet immers vooraf ook aangeven hoeveel mensen je kent die mogelijk Nutrilon (willen) gebruiken en hoeveel mensen met baby's je kent. Maar goed, ze hebben al die mensen benaderd 'als geïnteresseerde' om het te komen afhalen. Aan de hand daarvan (ze gaven immers hun adres) zijn ze voor de rest van hun leven geblokkeerd op The Insiders.mindervanmij schreef: ↑20-01-2020 17:39Ik heb het ooit eens gedaan met die babymelk.Niemand wilde het hebben. Mensen zijn vaak heel merkentrouw. Ds het kan ook zijn dat het gewoon erg tegenviel om iemand te vinden die het wil.
Met chocolade samples uitdelen had ik dan weer geen enkel probleem, die had ik wel 10 keer kwijt kunnen raken
Ik mocht ook Hero babyvoeding testen, maar dat gebruikten wij niet en ik ken ook niemand die het wel gebruikt. Dus dan schrijf ik me niet in.
maandag 20 januari 2020 om 20:18
minnimouse schreef: ↑20-01-2020 16:55Wat heeft die vrouw voor inkomen dan? Neem aan een baan want in de bijstand moet je je huis vaak verkopen.
Vanuit mijn vorige baan had ik vaak contact met de voedselbank en in een stad hier in de regio geldt dat je er na 3 jaar uit moet. Dit omdat ze verwachten dat je situatie dan verbetert is en er anderen voor in aanmerking kunnen komen. Ze krijgen blijkbaar niet genoeg om iedereen te helpen. Snap ik ook wel.
Sommigen waren daar heel verontwaardigd over. Die zijn de voedselbank als iets vanzelfsprekends gaan zien.
Nee ze werkt niet, geen zin in. Ze doet net alsof ze gehandicapt is, maar dat is niet zo. Ze heeft een WAO uitkering, is daar pas nog wel opnieuw voor gekeurd. Ze laat haar man voor de hypotheek opdraaien omdat ze daar met haar kinderen woont. Ik weet dat zij al langer dat pakket van de Voedselbank ontvangt, dat is dan zeer waarschijnlijk omdat zij daar mensen "kent". Sinds ik dit weet krijgt de Voedselbank echt geen donatie meer van mij. Ze stonden in het verleden vaak in de supermarkt en vroeger om levensmiddelen te doneren, dat is voor mij nu afgelopen.
Een vriend van mij die daar als vrijwilliger heeft gewerkt, bij een andere Voedselbank weliswaar, die vertelde mij ook een aantal negatieve verhalen, hij is daarom uit onvrede weggegaan.
maandag 20 januari 2020 om 20:42
je wordt niet zomaar arbeidsongeschikt verklaard, daarvoor moet eerst de arts papieren invullen en verslagen opsturen naar UWV en zij controleren ook weer bij de arts. Net als dat bij de voedselbank je inkomen wordt gecontroleerd.
Maar goed, dat is weer een totaal andere discussie dan waar dit topic over gaat.
Een vriendin van mij (ondertussen niet meer door haar acties) stuurde mij elke keer máánden voor ze jarig was een lijst naar mij op wat ze voor jaar verjaardag wilde (zonder dat ik er om vroeg) haar man is 4 maanden later dan haar jarig maar ze vierden het altijd samen. Ik was vooral met haar bevriend, maar kreeg dan ook nog even een lijstje door van hem. Ikzelf stuur nooit lijsten, maar altijd als ik jarig was kreeg ik paar weken van te voren appje dat zij niet kon komen want - ze moest werken (kom je toch daarna? nee dan ben ik moe) of ze was toevallig dan een weekendje weg met familie, of ze moest de aambeien van dr schoonmoeder insmeren etc. (kortom smoezen om niet te hoeven komen, ze is ook nog nooit geweest)
Maar goed, dat is weer een totaal andere discussie dan waar dit topic over gaat.
Een vriendin van mij (ondertussen niet meer door haar acties) stuurde mij elke keer máánden voor ze jarig was een lijst naar mij op wat ze voor jaar verjaardag wilde (zonder dat ik er om vroeg) haar man is 4 maanden later dan haar jarig maar ze vierden het altijd samen. Ik was vooral met haar bevriend, maar kreeg dan ook nog even een lijstje door van hem. Ikzelf stuur nooit lijsten, maar altijd als ik jarig was kreeg ik paar weken van te voren appje dat zij niet kon komen want - ze moest werken (kom je toch daarna? nee dan ben ik moe) of ze was toevallig dan een weekendje weg met familie, of ze moest de aambeien van dr schoonmoeder insmeren etc. (kortom smoezen om niet te hoeven komen, ze is ook nog nooit geweest)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
maandag 20 januari 2020 om 21:25
VGM1980 schreef: ↑20-01-2020 20:42je wordt niet zomaar arbeidsongeschikt verklaard, daarvoor moet eerst de arts papieren invullen en verslagen opsturen naar UWV en zij controleren ook weer bij de arts. Net als dat bij de voedselbank je inkomen wordt gecontroleerd.
Als ik zeg dat ze afgekeurd is en dat ze niks mankeert, dan is dat ook zo. En dat ze een pakket van de Voedselbank krijgt terwijl ze meer dan mij heeft, dan is dat ook zo, ik heb geen enkele reden om daar over te fantaseren.
En ik ben wel heel gemakkelijk afgekeurd, zonder dat ik langs hoefde te komen, nou scheelt het ook wel dat ik wel echt (chronisch) ziek ben, maar ik hoefde dus helemaal niet langs te komen. Heb jij persoonlijk ook ervaring met deze artsen aangezien je zo stellig beweert dat je niet zomaar af wordt gekeurd? Ik ken nl. nog een aantal mensen die af zijn gekeurd zonder dat ze daadwerkelijk ziek zijn. Als je dat verhaal maar lang genoeg volhoudt en overtuigend bent, dan kom je al een heel eind.

dinsdag 21 januari 2020 om 00:40
Ik weet ook dat er heel veel mensen misbruik maken van de voedselbank, zoals jouw vriendin dus (zou mijn vriendin niet zijn trouwens, ik kots op dat soort types). Reden dat ik er nooit aan zou geven.Imazigen schreef: ↑20-01-2020 21:25Als ik zeg dat ze afgekeurd is en dat ze niks mankeert, dan is dat ook zo. En dat ze een pakket van de Voedselbank krijgt terwijl ze meer dan mij heeft, dan is dat ook zo, ik heb geen enkele reden om daar over te fantaseren.
En ik ben wel heel gemakkelijk afgekeurd, zonder dat ik langs hoefde te komen, nou scheelt het ook wel dat ik wel echt (chronisch) ziek ben, maar ik hoefde dus helemaal niet langs te komen. Heb jij persoonlijk ook ervaring met deze artsen aangezien je zo stellig beweert dat je niet zomaar af wordt gekeurd? Ik ken nl. nog een aantal mensen die af zijn gekeurd zonder dat ze daadwerkelijk ziek zijn. Als je dat verhaal maar lang genoeg volhoudt en overtuigend bent, dan kom je al een heel eind.
dinsdag 21 januari 2020 om 00:45
Ik ben het volledig met je eens, er wordt misbruik van gemaakt, maar ik hoor toch regelmatig dat het zo'n goed doel zou zijn, nou van mij krijgen ze niets, (en het is trouwens geen vriendin meer, want ik ben totaal afgeknapt op dit gedrag)
dinsdag 21 januari 2020 om 07:15
De voedselbank heeft ons voor jaren terug gered. Zonder had ik echt niet geweten hoe aan eten te komen. Tuurlijk wordt er misbruik van gemaakt, helaas zie je dat bijna overal waar men gratis spullen mag ophalen.
Maar ik geef nu wel af en toe.
Voelt als een soort terug geven ofzo.
Ik ben ze iig nog steeds dankbaar. Het was een halfjaar maar door geen zorgen voor eten hebben we echt makkelijker de boel weer op de rit gekregen.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
dinsdag 21 januari 2020 om 08:30
Het is sowieso een schande vind ik dat er in een wereld met zoveel rijkdom en overvloed voedselbanken nodig zijn en steeds meer onderdeel van de samenleving worden.
Misbruik van regelingen en voorzieningen heb je overal, ik vind witte boorden misbruik (een VVD politicus die lekker vangt voor een wachtregeling die hij eigenlijk niet nodig heeft, brievenbusmaatschappijen opzetten die geld wegsluizen uit de lokale economie en het verstoppen in Bermuda), een stuk bezwaarlijker dan aan de onderkant van de samenleving trouwens. Bij dat laaste komt het geld vanzelf weer in de lokale economie terecht.
Maar goed, dat is de discussie niet. Maar met creatief omgaan van een testmiddel van een fabriekant (die kennelijk geen geld wil uitgeven om dat testen in een gecontroleerde omgeving te doen waarbij mensen het niet kunnen doorverkopen) heb ik ook niet zo'n moeite. Het is niet netjes, maar als je iets test doe je vooral gratis werk voor een producent.
Misbruik van regelingen en voorzieningen heb je overal, ik vind witte boorden misbruik (een VVD politicus die lekker vangt voor een wachtregeling die hij eigenlijk niet nodig heeft, brievenbusmaatschappijen opzetten die geld wegsluizen uit de lokale economie en het verstoppen in Bermuda), een stuk bezwaarlijker dan aan de onderkant van de samenleving trouwens. Bij dat laaste komt het geld vanzelf weer in de lokale economie terecht.
Maar goed, dat is de discussie niet. Maar met creatief omgaan van een testmiddel van een fabriekant (die kennelijk geen geld wil uitgeven om dat testen in een gecontroleerde omgeving te doen waarbij mensen het niet kunnen doorverkopen) heb ik ook niet zo'n moeite. Het is niet netjes, maar als je iets test doe je vooral gratis werk voor een producent.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

dinsdag 21 januari 2020 om 09:19
Ben je nu blij? Ik ben ook chronisch ziek, ik heb een zware lichamelijke beperking maar ik ben volledig goedgekeurd. Zo makkelijk word je niet meer afgekeurd tegenwoordig, weet ik uit ervaring. Ik ben het met VGM eens.Imazigen schreef: ↑20-01-2020 21:25Als ik zeg dat ze afgekeurd is en dat ze niks mankeert, dan is dat ook zo. En dat ze een pakket van de Voedselbank krijgt terwijl ze meer dan mij heeft, dan is dat ook zo, ik heb geen enkele reden om daar over te fantaseren.

dinsdag 21 januari 2020 om 12:10
Ik schrik er ook van dat mensen zomaar voedselbank krijgen? Dat is mijn ervaring niet.RavenclawLady schreef: ↑21-01-2020 07:15De voedselbank heeft ons voor jaren terug gered. Zonder had ik echt niet geweten hoe aan eten te komen. Tuurlijk wordt er misbruik van gemaakt, helaas zie je dat bijna overal waar men gratis spullen mag ophalen.
Maar ik geef nu wel af en toe.
Voelt als een soort terug geven ofzo.
Ik ben ze iig nog steeds dankbaar. Het was een halfjaar maar door geen zorgen voor eten hebben we echt makkelijker de boel weer op de rit gekregen.
Ik heb net als jij een aantal jaar geleden, toen ik even zonder werk zat en de bijstand niet mee wilde werken met uitbetalen, een half jaar voedselbank gekregen en dat was echt mijn redding, ik had in elk geval wat in huis en was dankbaar voor alles wat ik kreeg.
Ik schaam me er nu nog steeds voor soms dat ik dat nodig had, vertel dat niet zo makkelijk. Alleen mijn moeder wist het en de maatschappelijk werkster die dit voor mij geregeld had. Na dat half jaar zat ik wel op een minimum en kreeg ik het niet meer, dus vraag me echt af hoe mensen die voor elkaar krijgen zonder dat ze dat echt nodig hebben, en hebben die geen schaamte?
Ik heb laatst juist geld gegooid in een collectebus van een jongen die bij de supermarkt collecteerde voor kinderen van de voedselbank, juist omdat ik zo goed geholpen ben.

dinsdag 21 januari 2020 om 12:45
On topic: Niet echt gierig, meer verkeerde zuinigheid. Ik heb een zorgverzekering via de gemeente sinds ik niet zoveel meer verdien, soort collectieve verzekering waarbij je je eigen risico meebetaald in de premie en het uitgebreidste aanvullende pakket erbij. (je krijgt eigen risico niet terug als je hem niet gebruikt, maar ik heb medicijnen waardoor ik er al na 3 maanden doorheen zit, dus geen probleem) Ik raadde deze zorgverzekering aan bij mijn moeder, die bijna met pensioen gaat en dan ook iets naar beneden gaat qua inkomen, gezien de goede dekking en geen eigen risico (ook met oog op haar leeftijd, hoe ouder je word hoe meer zorg je nodig hebt evt) maar nee veeeel te duur joh! Zij betaald maar xx en die van mij was wel €35 duurder dan die van haar! Hij is idd wat duurder dan gemiddeld, maar de dekkingen zijn super en ik heb al die jaren niks anders dan een bijdrage aan mijn anticonceptie hoeven betalen. Afijn. Ik blijk een bril nodig te hebben en m’n moeder was erbij toen ik bij de opticien mijn ogen liet meten enzo. Fluistert ze me toe dat deze opticien alleen maar merk monturen heeft en we echt naar een andere moeten! Maar deze man had mij geduldig en vriendelijk geholpen dus ik vraag hem een indicatie van de prijs te geven als ik bij hun een bril bestel. En wat kwam eruit? Ik hoefde geen cent te betalen en kon ook nog een mooi merk montuur uitkiezen. Meneer had nog nooit zo’n goede dekking gezien van een zorgverzekering! Zo gezegd zo gedaan, staan we buiten: “dat had je wel eerder mogen zeggen dat je zo’n goede zorgverzekering hebt, ik betaal me altijd blauw aan mijn bril!” Ja mam, dat heb ik al 1000x gezegd, maar nu moet je weer een jaar wachten tot je over kan stappen. Gierig/zuinig met de premie loont dus niet altijd kwam ze tot de conclusie

dinsdag 21 januari 2020 om 13:16
Nou, dat ligt er net aan hoe vaak je die vergoeding krijgt. Meestal is dat maar 1x per twee jaar. 35 euro per maand in 2 jaar is 840 euro. Dus alleen als je bril duurder is dan dat, dan is het goedkoper om je verzekering de bril te laten betalen. Tenzij je moeder nog gebruik maakt van andere zorg die haar pakket niet vergoedt en die van jou wel, is zelf geld opzij zetten voor een bril misschien goedkoper.

dinsdag 21 januari 2020 om 13:19
Nee dat is het dus niet, de vergoedingen gaan niet alleen maar om een bril. Ze heeft ook medicijnen enzo. En ik kan dubbel zo vaak naar de fisio, waar zij regelmatig gebruik van maakt ivm een tennisarm. Dus goede redenen om deze verzekering wel te nemen, je betaald wat meer maar geen zorgen meer over rekeningen en eigen risico.forumfossiel schreef: ↑21-01-2020 13:16Nou, dat ligt er net aan hoe vaak je die vergoeding krijgt. Meestal is dat maar 1x per twee jaar. 35 euro per maand in 2 jaar is 840 euro. Dus alleen als je bril duurder is dan dat, dan is het goedkoper om je verzekering de bril te laten betalen. Tenzij je moeder nog gebruik maakt van andere zorg die haar pakket niet vergoedt en die van jou wel, is zelf geld opzij zetten voor een bril misschien goedkoper.
Aanvulling: En in die €35 die ik meer betaal zit ook het eigen risico, die zij nu meestal maandelijks betaald met een betalingsregeling omdat zij er ook zo doorheen is. Dus vind dat het voor mensen met niet zoveel geld en hoge zorgkosten echt een investering is, maar dat kwartje is dus nu bij haar gevallen

dinsdag 21 januari 2020 om 14:35
De volgende keer bij hun er wat van zeggen?Frikandelspeciaal schreef: ↑21-01-2020 14:26
Nu achteraf vraag ik me af of we nog een opmerking kunnen maken, want eerlijk gezged zit het me niet lekker.