Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Coolpack, ja je krijgt nooit garanties natuurlijk. Je begint eraan en hoopt dat het duurzaam wordt.
En ik denk zeker dat het inherent aan die leeftijdscategorie is. De meeste mannen hebben al een gezinsleven gehad. En de net gescheiden mannen zoeken veelal alleen de fun en niks vasts.
Ik heb het ook lastig, op een andere manier dan jij want ik wil liefst een man zonder kinderen en ik ben zelf moeder.
Ik hoef niet meer dat gezin. Net wat jij al benoemt, alleen iemand die iets toevoegt.
Rolami schreef:
22-01-2020 18:00
Dankjewel voor het uitleggen Coolpack. Dat waardeer ik! Één van de redenen dat ik hier graag mee lees/praat is om dingen van verschillende perspectieven te begrijpen.

Nu ik inderdaad weer alleen ben probeer ik wel bewust helder te krijgen voor mijzelf hoe een geschikte relatie er voor mij uit ziet. Daarmee kwam ook het besef dat ik dus de behoefte mis die veelal in een traditionele relatie verwacht worden (samenwonen,trouwen,kids etc.).

Dan vallen er toch wat doelen waar je samen naar toe werkt weg en wat blijft er dan over? Hoe communiceer je dat je maar wil opbouwen tot een bepaald punt en voorkom je dat je iemand onnodig kwetst? Ik wil voorkomen dat iemand verwacht dat het toch nog ineens verandert.

Het stuk wat lovestar citeert vind ik dan ook zeker een treffend stuk.
Jeetje, "wat blijft er dan over"? Misschien is dit wel precies wat ik net bedoelde... Er zijn toch zat mensen die geen behoefte hebben aan trouwen, kinderen en samenwonen? Dan kun je ook een meer dan fijne en volwaardige relatie hebben, hoor. Waar komt jouw vraag vandaan?

Ik werk toe naar een stabiele en fijne relatie waarin je samen kunt praten (op zich al iets waarin je samen moet groeien, me dunkt), lachen, samen dingen doet (leuke dingen ondernemen, maar ook 'verplichtingen' en soms minder leuke dingen), verbinding hebt met elkaar, geniet van hoe de ander iets met passie of plezier kan doen, elkaar ook vrij laat en natuurlijk fijne intimiteit deelt!

Misschien dat de serie Liefde is... die vorig jaar op NPO is uitgezonden wat licht werpt op de zaak. Ik vond het een toffe serie en dan vooral die met o.a. Adelheid Roosen met haar partner. Zij zweren bij een LAT-relatie en zie de liefde er eens afspatten! Het gaf mij weer hoop 😄 https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... Is....html
Julus schreef:
22-01-2020 18:07
Coolpack, ja je krijgt nooit garanties natuurlijk. Je begint eraan en hoopt dat het duurzaam wordt.
En ik denk zeker dat het inherent aan die leeftijdscategorie is. De meeste mannen hebben al een gezinsleven gehad. En de net gescheiden mannen zoeken veelal alleen de fun en niks vasts.
Ik heb het ook lastig, op een andere manier dan jij want ik wil liefst een man zonder kinderen en ik ben zelf moeder.
Ik hoef niet meer dat gezin. Net wat jij al benoemt, alleen iemand die iets toevoegt.
Ja, een man zonder kinderen heeft ook wel mijn voorkeur, maar een harde eis is het niet.
Geldt voor mij ook, want dat valt weg zodra er iemand komt die mij op alle vlakken van mijn sokken blaast. Maar bij online daten kun je dat al filteren.
Julus schreef:
22-01-2020 18:15
Geldt voor mij ook, want dat valt weg zodra er iemand komt die mij op alle vlakken van mijn sokken blaast. Maar bij online daten kun je dat al filteren.
Yep, maar sommige mannen zonder kinderen hebben zo ook weer hun issues die ik gedoe vind.
True. Speld in hooiberg.
Lovestar schreef:
22-01-2020 16:39
Mooi gesprek hier inderdaad. Heb ook het artikel gelezen en vind hem ook interessant.

Heb in het andere topic van de week iets gepost en sluit mooi aan bij het gesprek hier. Ik kopieer en plak hem even

Kennen jullie de documentaire van Lize Korpershoek 'mijn sex is stuk'? Wat ik o.a mooi vind, is haar zoektocht naar haar seksualiteit. Waar ze achter komt, is dat ze veel meeging in wat 'hoort' en in jongens van haar wilden en met haar deden. Ik herken het deel dat ik mijn/ons proces van verliefdheid en hoe dingen 'zouden moeten gaan' (on)bewust vergelijk met heersende gedachte hierover en hoe anderen in mijn omgeving hierover denkt. Ik krijg/kreeg vaak te horen dat ik teveel in mijn hoofd zit en nadenk over dingen. Dat ik onvoldoende in contact sta met mijn gevoel. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat de man in kwestie en het contact wat we hebben, dan niet goed is. Want als ik blijkbaar teveel over moet nadenken ipv voelen, dan is dit hem misschien niet.

Daarnaast vergelijk ik het veel met eerdere verliefdheden. Een paar zijn dat, waar ik ook een relatie mee gehad heb. Verliefdheid is in mijn geval een goede voorspeller voor een relatie :) Dan denk ik aan hoe het was, hoe ik mij voelde, hoe het ging en wat de ander voelde en zijn gedrag. Ik ben erachter gekomen dat het niet zo hoeft te gaan en zo te zijn. Ik ben gegroeid als persoon, heb levenservaring opgedaan door de jaren en andere mannen.
En ja, ik ben eenmaal een nadenker. Ik kan pas voluit gaan genieten van alles, als ik voor mijzelf eruit ben dat het 'kan'. Bv wilt hij wel een relatie (ik wil geen rebound zijn), wilt hij meer kinderen? Heeft hij alles verwerkt van zijn vorige relatie, hoe gaan we het doen qua afstand etc etc. Is dit dan fout? Dat dacht ik wel. Maar dit is niet fout, dit is MIJN proces en hoe ik gewired ben. Anderen mogen hier zeer zeker wat van vinden en graag wat over zeggen, want ik leer graag. Maar ik heb geleerd om op mijzelf te vertrouwen.

Kortom: laat je niet gek maken door wat (niet) moet. Wees jezelf en geloof erin dat je mensen (vriendschappen en relaties) aantrekt die bij jou past.
Ik heb even dik gedrukt waar ik me bij wil aansluiten.
Het gespreksonderwerp in dit topic is erg verfrissend! Omdat ik zelf ook een nadenker ben laat ik me vaak verleiden door de mening van het publiek, waardoor ik soms vergeet wat ik zelf nu eigenlijk wil.

Ik moet zeggen dat ik al een aantal goede dagen heb, mentaal gezien. En ik merk daardoor dat dat ook uitwerking heeft op het contact met mijn date. Ik denk dat hij onze date ook heel erg leuk vond want hij belde me terwijl ik aan het werk was (normaal bellen we aan t eind vd werkdag) en blijkbaar was de toon van ons gesprek een reden om de interesse te wekken van mijn collega's :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
22-01-2020 18:10
Jeetje, "wat blijft er dan over"? Misschien is dit wel precies wat ik net bedoelde... Er zijn toch zat mensen die geen behoefte hebben aan trouwen, kinderen en samenwonen? Dan kun je ook een meer dan fijne en volwaardige relatie hebben, hoor. Waar komt jouw vraag vandaan?

Ik werk toe naar een stabiele en fijne relatie waarin je samen kunt praten (op zich al iets waarin je samen moet groeien, me dunkt), lachen, samen dingen doet (leuke dingen ondernemen, maar ook 'verplichtingen' en soms minder leuke dingen), verbinding hebt met elkaar, geniet van hoe de ander iets met passie of plezier kan doen, elkaar ook vrij laat en natuurlijk fijne intimiteit deelt!

Misschien dat de serie Liefde is... die vorig jaar op NPO is uitgezonden wat licht werpt op de zaak. Ik vond het een toffe serie en dan vooral die met o.a. Adelheid Roosen met haar partner. Zij zweren bij een LAT-relatie en zie de liefde er eens afspatten! Het gaf mij weer hoop 😄 https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... Is....html
Ah, sorry dat kwam niet helemaal over zoals ik het bedoelde. Dat is niet een vraag die bij mij vandaan kwam, maar het was een opmerking die ik laatst kreeg toen ik er over sprak met iemand. Die was gelukkig met huisje, boompje en beestje, maar kon niet begrijpen dat een relatie zonder dat ook net zo mooi kan zijn.

Ik probeer alleen nog even uit te vinden hoe ik het beste kan communiceren. Laatste keer dat ik in aan het daten was ben ik altijd open geweest over mijn ideeën betreffende kinderen en trouwen etc. Helaas toen toch nog een paar keer mensen gekwetst die dachten dat het na een tijdje daten wel zou veranderen. Niet dat ik het anders had kunnen doen denk ik, maar ik hoop dat in de toekomst te voorkomen.

De steady lat-relatie die Julus benoemde klinkt dan inderdaad wel passend, maar heb ik nog niet echt ervaring mee.

Dankjewel voor de suggestie van de serie! Ga ik zeker even opzoeken.
Still, wat leuk zeg!
Rolami gewoon duidelijk vermelden in een date profiel. Geen kinderwens, opzoek naar een echt diepe verbinding en lat relatie. Zoiets.
Rolami schreef:
22-01-2020 18:39
Ah, sorry dat kwam niet helemaal over zoals ik het bedoelde. Dat is niet een vraag die bij mij vandaan kwam, maar het was een opmerking die ik laatst kreeg toen ik er over sprak met iemand. Die was gelukkig met huisje, boompje en beestje, maar kon niet begrijpen dat een relatie zonder dat ook net zo mooi kan zijn.

Ik probeer alleen nog even uit te vinden hoe ik het beste kan communiceren. Laatste keer dat ik in aan het daten was ben ik altijd open geweest over mijn ideeën betreffende kinderen en trouwen etc. Helaas toen toch nog een paar keer mensen gekwetst die dachten dat het na een tijdje daten wel zou veranderen. Niet dat ik het anders had kunnen doen denk ik, maar ik hoop dat in de toekomst te voorkomen.

De steady lat-relatie die Julus benoemde klinkt dan inderdaad wel passend, maar heb ik nog niet echt ervaring mee.

Die mensen hebben zichzelf gekwetst door jouw standpunt niet serieus te nemen.
Jij bent duidelijk geweest en ik zal dat ook vooral zo blijven communiceren. Uiteindelijk tref je echt wel iemand die op hetzelfde level zit als jij! :hug:
Maar wat als de behoefte van Rolami's dates gaandeweg is ontstaan? Dat kan, zoiets schreef ik eerder al. Soms groeit dat dan zo, dat verlangen.
Julus, heb je een punt inderdaad. Dat kan zomaar zo gebeuren.
Voor mij leest het alsof Rolami voelt dat hij ze gekwetst heeft en zich er schuldig over voelt en dat is niet nodig. Die mensen zijn dan gekwetst door de samenloop van omstandigheden.

Kan ook zijn dat ik het verkeerd lees hoor :)
Ja, dat lees ik er ook in. Sowieso is dat schuldgevoel niet nodig, als hij altijd eerlijk en duidelijk is geweest. Dat een ander ineens andere behoeften krijgt is hem niet aan te rekenen maar het zorgt wel voor teleurstelling en een breuk. Wat voor beiden dan weer jammer is.
Rolami schreef:
22-01-2020 18:39

Ah, dat verklaart wat, haha. Dank voor de opheldering.

Tja, mensen die hopen dat je 'bijdraait' heb je altijd. Weinig aan te doen aan de voorkant, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal voor de aardige reacties. Het is helaas hoe het soms loopt zonder dat iemand iets fout doet. Ook al doe je eigenlijk wat je kan om het te voorkomen.

@still fijn dat je lekker in je vel zit. Is altijd prettig en dan lijken dingen ook wat gemakkelijker te gaan. Je klinkt positief over je contact ook dus leuk om te lezen!
Rolami schreef:
22-01-2020 19:17
Dankjewel allemaal voor de aardige reacties. Het is helaas hoe het soms loopt zonder dat iemand iets fout doet. Ook al doe je eigenlijk wat je kan om het te voorkomen.

@still fijn dat je lekker in je vel zit. Is altijd prettig en dan lijken dingen ook wat gemakkelijker te gaan. Je klinkt positief over je contact ook dus leuk om te lezen!
Dit soort dingen zijn helaas niet altijd te voorkomen inderdaad.

Ik ben een tijdje ziek geweest en heb daar mentaal echt een opdonder van gehad. Ik heb hulp ingeschakeld en daardoor gaat het gelukkig steeds beter, hoewel ik nog wel een weg te gaan heb hoor.
Het plezier wat ik met mijn date heb laat mij dingen van een positieve kant zien, en dat gaat allemaal vanzelf. Hoe ik mij nu voel is een groot verschil met een maand of 2 terug, daarom heb ik ook het gevoel dat ik over een maand of 2 vanaf nu gezien nog beter in mijn schoenen sta.

Terwijl ik dit bericht aan t typen was belde mn date om een heugelijk nieuwtje te delen, stiekem voelt het wel goed dat ik bij die paar mensen hoor die dat als eerste te horen krijgt :hyper:
Een reactie op jullie vraag. Eergisteren nog gebeld door hem, hij twijfelde toch weer en stelde voor dat we na de reis weer in contact kunnen komen, maar tot die tijd volledige radiostilte houden. Iets in mij heeft begrip voor zijn situatie, maar tegelijk ben ik hier en weet ik niet of ik zin heb in wachten, de lijn openhouden en straks de draad zomaar weer op te pakken.
We hebben nu afgesproken dat we het contact, “ons” verbreken en elkaar gaan ontmoeten voor koffie als hij terug is, als we daar allebei, om wat voor reden dan ook, nog behoefte aan hebben.

Ik heb zelf gisteren besloten om het af te sluiten. Weer gewoon single te zijn. Ik verdraag het niet om on hold te worden gezet, in mijn wereld is het altijd nog graag (alles) of helemaal niet(s)...

Een vriendin doet een cursus fotografie en heeft aangeboden een tinder-profiel-fotosessie te doen :facepalm:
Ik lees mee met jullie posts maar op een of andere manier lukt het me (nog) niet om weer mee te kletsen. Ben wel onder de indruk van alle wijze dingen die ik lees, en denk dan steeds: als dit allemaal uit je eigen koppie kan komen dan heb je er toch aan elke vinger 10 :worship: Diepe buiging.
Noumoe, goed dat je voor jezelf kiest. Niet handig van hem om iets te beëindigen waar hij blijkbaar nog niet helemaal achter stond.
Zelf zou ik Tinder nog even lekker laten en dit verwerken, lijkt me toch even een klap. Maar doen waar je je goed bij voelt natuurlijk.

Wat betreft die foto's. Ik merk met mij profiel dat spontane foto's het beste werken, veel meer matches.
Ik zie weleens profielen met van die fotoshoot achtige foto's erop, dat voel zo onecht aan. Swipe ik naar links.
Still-i-Rise schreef:
22-01-2020 20:08
Dit soort dingen zijn helaas niet altijd te voorkomen inderdaad.

Ik ben een tijdje ziek geweest en heb daar mentaal echt een opdonder van gehad. Ik heb hulp ingeschakeld en daardoor gaat het gelukkig steeds beter, hoewel ik nog wel een weg te gaan heb hoor.
Het plezier wat ik met mijn date heb laat mij dingen van een positieve kant zien, en dat gaat allemaal vanzelf. Hoe ik mij nu voel is een groot verschil met een maand of 2 terug, daarom heb ik ook het gevoel dat ik over een maand of 2 vanaf nu gezien nog beter in mijn schoenen sta.

Terwijl ik dit bericht aan t typen was belde mn date om een heugelijk nieuwtje te delen, stiekem voelt het wel goed dat ik bij die paar mensen hoor die dat als eerste te horen krijgt :hyper:
Het gaat je nu voor de wind na een rottijd. Is je van harte gegund! En inderdaad heel fijn dat hij bij jou komt en dit deelt. Goed teken.
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 20:09
Een reactie op jullie vraag. Eergisteren nog gebeld door hem, hij twijfelde toch weer en stelde voor dat we na de reis weer in contact kunnen komen, maar tot die tijd volledige radiostilte houden. Iets in mij heeft begrip voor zijn situatie, maar tegelijk ben ik hier en weet ik niet of ik zin heb in wachten, de lijn openhouden en straks de draad zomaar weer op te pakken.
We hebben nu afgesproken dat we het contact, “ons” verbreken en elkaar gaan ontmoeten voor koffie als hij terug is, als we daar allebei, om wat voor reden dan ook, nog behoefte aan hebben.

Ik heb zelf gisteren besloten om het af te sluiten. Weer gewoon single te zijn. Ik verdraag het niet om on hold te worden gezet, in mijn wereld is het altijd nog graag (alles) of helemaal niet(s)...

Een vriendin doet een cursus fotografie en heeft aangeboden een tinder-profiel-fotosessie te doen :facepalm:
Je hebt groot gelijk. Je verdient beter dan een wachtbankje en bovendien, als hij telkens zo draait..zal hij dit blijven doen. Weg ermee.

Nu staat alles voor je open.
Zeker doen die foto's. Altijd fijn om mooie foto's van jezelf te hebben. Ook voor bv Linkedin en CV.
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 20:09

Je hebt groot gelijk. Je verdient beter dan een wachtbankje en bovendien, als hij telkens zo draait..zal hij dit blijven doen. Weg ermee.

Nu staat alles voor je open.
Zeker doen die foto's. Altijd fijn om mooie foto's van jezelf te hebben. Ook voor bv Linkedin en CV.
Qiyara schreef:
22-01-2020 20:16
Noumoe, goed dat je voor jezelf kiest. Niet handig van hem om iets te beëindigen waar hij blijkbaar nog niet helemaal achter stond.
Zelf zou ik Tinder nog even lekker laten en dit verwerken, lijkt me toch even een klap. Maar doen waar je je goed bij voelt natuurlijk.

Wat betreft die foto's. Ik merk met mij profiel dat spontane foto's het beste werken, veel meer matches.
Ik zie weleens profielen met van die fotoshoot achtige foto's erop, dat voel zo onecht aan. Swipe ik naar links.
O ja echt vreselijk eigenlijk, geposeerd en fake. Ik ga btw voorlopig nog niet aan de Tinder hoor, vind het wel prima zo. Ga over maand nog carnaval vieren in brabant en daarna nog een weekje skiën, plezier maken wellicht en vooral even geen serieus gedoe. Merk dat ik echt even moet herstellen en verwerken ofzo.
Logisch toch. Geef jezelf de tijd! En inderdaad focus op jezelf en leuke dingen :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven