Kat aan komen lopen, tips?
donderdag 23 januari 2020 om 20:47
Toen ik vanavond thuis kwam, rende een kat met me mee naar binnen. Ik heb haar weer buiten gezet. Twee uur later zat ze nog steeds voor de deur. Ik ben misschien een zachtgekookt ei, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen haar buiten te laten vannacht. Ze mag hier dus een nachtje logeren.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.
Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
donderdag 23 januari 2020 om 20:52
Lekker makkelijk.
Lief To dat je haar in huis neemt. Wellicht is ze verdwaald. Morgen idd even laten checken op chip
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
donderdag 23 januari 2020 om 20:53
Prinsesmaxima2019 schreef: ↑23-01-2020 20:52Lekker makkelijk.
Lief To dat je haar in huis neemt. Wellicht is ze verdwaald. Morgen idd even laten checken op chip
Sommige katten zijn allemansvrienden en hebben gewoon een huis.
Het is niet erg koud dus buiten overleeft ze prima met haar buik vol.
donderdag 23 januari 2020 om 20:54
Yes!
donderdag 23 januari 2020 om 20:58
Tuurlijk zal de kat het heus overleven. En een kat zal niet van de een op de andere dag mager worden, maar dat wil niet zeggen dat de kat niet verdwaald heel lief van suuz dat ze zich om de
Kat bekommert
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
donderdag 23 januari 2020 om 21:00
donderdag 23 januari 2020 om 21:01
Prinsesmaxima2019 schreef: ↑23-01-2020 20:58Tuurlijk zal de kat het heus overleven. En een kat zal niet van de een op de andere dag mager worden, maar dat wil niet zeggen dat de kat niet verdwaald heel lief van suuz dat ze zich om de
Kat bekommert![]()
Een kat verdwaalt zelden, als ze goed doorvoed is en er verder goed uitziet kun je er vanuit gaan dat ze van iemand is. Ik vind dus, als levenslange kattenbezitter, dat je een kat niet zomaar binnenhaalt.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 21:03
0.39% gewijzigd
Ja, een straatapp. Daar staat ze ook al op.
donderdag 23 januari 2020 om 21:03
Het is een lapjespoes
donderdag 23 januari 2020 om 21:04
Hier is ook een kat die gewoon binnen wandelt als het aan hem ligt en best ook wat wil eten als je het aanbiedt. Jammer voor hem dat ik weet dat hij hier een paar deuren verder een prima huis heeft
Ik zou dus zeker de chip laten checken en als hij in de buurt blijkt te wonen de baasjes laten weten dat hun kat dit doet, dan kunnen ze daar een beetje rekening mee houden als hij eens niet thuis komt. Ik zou me als baasje wel zorgen maken als de kat normaal weer vanzelf thuis komt en dan ineens niet omdat hij zonder mijn medeweten een logeeradresje geregeld heeft.
Ik zou dus zeker de chip laten checken en als hij in de buurt blijkt te wonen de baasjes laten weten dat hun kat dit doet, dan kunnen ze daar een beetje rekening mee houden als hij eens niet thuis komt. Ik zou me als baasje wel zorgen maken als de kat normaal weer vanzelf thuis komt en dan ineens niet omdat hij zonder mijn medeweten een logeeradresje geregeld heeft.
donderdag 23 januari 2020 om 21:05
Als ze niet gechipt is zal ik haar morgen weer buitenlaten. Als ze een huis in de buurt heeft vindt ze haar weg wel weer.
Ik ben ook een (vrijwel) levenslange kattenbezitter en ik vind dat je een kat niet buiten in de kou laat als ie duidelijk aangeeft naar binnen te willen en honger te hebben
donderdag 23 januari 2020 om 21:08
Facebook buurtgroep kan ook. Foto maken en vragen of iemand haar/hem mist of kent.
donderdag 23 januari 2020 om 21:08
Dat snap ik, ik ook. Daarom zette ik haar in eerste instantie ook weer buiten.Foechoer schreef: ↑23-01-2020 21:04Hier is ook een kat die gewoon binnen wandelt als het aan hem ligt en best ook wat wil eten als je het aanbiedt. Jammer voor hem dat ik weet dat hij hier een paar deuren verder een prima huis heeft![]()
Voor nu stel ik een warm nachtje voor haar dan even boven haar baasjes. Als morgen wel blijkt dat ze baasjes heeft, hoop ik dat ze het ok vinden dat ze hier even mocht logeren.
donderdag 23 januari 2020 om 21:09
Foechoer schreef: ↑23-01-2020 21:04Hier is ook een kat die gewoon binnen wandelt als het aan hem ligt en best ook wat wil eten als je het aanbiedt. Jammer voor hem dat ik weet dat hij hier een paar deuren verder een prima huis heeft![]()
Dit dus. En van de dierenartsrekening zou ik ook niet blij worden.
Dat je hem binnenhaalt als het -10 is met sneeuwstorm, dat kan ik nog snappen, maar zó koud is het niet hoor.