40 uur werken met kleine kinderen

23-01-2020 22:19 495 berichten
Wie heeft hier ervaring mee?

De meeste moeders die ik ken die zeggen fulltime te werken hebben eigenlijk allemaal een contract voor 32/36 uur en werken dan 4x8 of 4x9. Is er hier een moeder met een baby echt 5 dagen niet thuis?

Achtergrond: kinderloze vriendin vindt het gek dat ik hier moeite mee zou hebben en het niet zou willen. Volgens haar kun je dan nergens aan de slag en ben je dan al veredelde thuisblijfmoeder. Ik beweer dat het echt zeldzaam is dat jonge moeders het prima vinden om alleen de weekenden met hun baby's te hebben, en dat vier dagen heel normaal en al vrij ambitieus is.

Het is trouwens niet mijn bedoeling om te (ver)oordelen: ik werk 32 uur en daar krijg ik al veel scheve blikken mee. Ik had alleen nog niet meegemaakt dat degene met de scheve blik juist vond dat ik te weinig werk. Wat mij betreft is het sowieso helemaal aan de moeder.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:33
Ik vind als moeder fulltime werken en (kleine) kinderen hebben niet samen gaan!
Zeker niet met een baby. 32 uur is al (te) veel.
Dikke pech voor jou en wat je vindt mag je houden.
Star² schreef:
24-01-2020 09:32
Die heeft zijn internetuurtje pas 's avonds.
He jammer. Ik had nog wel wat meer zin in wat onzinnige relposts. Zijn er nog te weinig.
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:33
Ik vind als moeder fulltime werken en (kleine) kinderen hebben niet samen gaan!
Zeker niet met een baby. 32 uur is al (te) veel.
Jaja, Balen dat mannen niet kunnen baren. Misschien veranderd deze denkwijze dan ineens wel naar ouders in het algemeen.
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 09:36
He jammer. Ik had nog wel wat meer zin in wat onzinnige relposts. Zijn er nog te weinig.
LAgirl schuift net aan, dus geef de hoop nog niet op.
nessemeisje schreef:
24-01-2020 09:35
Dikke pech voor jou en wat je vindt mag je houden.

Oh ik mag mijn mening niet zeggen als thuisblijfmoeder... :@@:
MadameJean schreef:
24-01-2020 09:08
Ja 5 jaar lang met kinderen 5 dagen gewerkt. Vrijdagmiddag wel vaak vrij maar ook zeker 1-2 avonden weg. Met 1 oppas aan huis en een man die 3 dagen werkt was dat best te doen. Overal laminaat inmiddels heerlijk daar doen we het voor.
:HA:
Precies, je doel voor ogen houden!
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 09:37
Jaja, Balen dat mannen niet kunnen baren. Misschien veranderd deze denkwijze dan ineens wel naar ouders in het algemeen.

Een moeder is geen vader. Een man is geen vrouw.
Dat is blijkbaar schokkend anno 2020. Maar het is een feit!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:38
Oh ik mag mijn mening niet zeggen als thuisblijfmoeder... :@@:
:HA:

Nou vooruit, omdat het vrijdag is: waarom kan dat niet samengaan? Groeien de kinders op voor galg ende rad? Zijn ze onveilig gehecht? Hebben ze nu een trauma? Zijn ze verwaarloosd?

Afbeelding
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:38
Oh ik mag mijn mening niet zeggen als thuisblijfmoeder... :@@:
Zeker wel. En dan is het heel prima dat je dus niet werkt. Helemaal passend bij je mening. Maar als je dan ook nog gaat zeggen dat ándere vrouwen geen 40 uur zouden moeten werken en mensen met een piemel wel, dan ga je de mist in. Jouw mening is voor jou en hoe jij jouw leven inrichting relevant. Voor andere mensen is jouw mening van geen enkele toegevoegde waarde.
Dubbeljus schreef:
24-01-2020 08:49
Gatverdamme, ik zou verhuizen. En dat meen ik serieus.
Ik voel me hier zo lekker modern. :proud:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:39
Een moeder is geen vader. Een man is geen vrouw.
Dat is blijkbaar schokkend anno 2020. Maar het is een feit!
Een moeder is idd geen vader, en een man is idd geen vrouw, maar het is wel ontzettend arrogant om te denken dat een vader niet net zo goed voor zijn kind kan zorgen.

Ik ben blij dat mijn man ook een dag thuis is met de kleine. Ja hij zorgt anders dan ik doe, maar naar mijn idee is dat alleen maar een enorme verrijking in de opvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
24-01-2020 09:43
Ik voel me hier zo lekker modern. :proud:
:proud:
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:39
Een moeder is geen vader. Een man is geen vrouw.
Dat is blijkbaar schokkend anno 2020. Maar het is een feit!
Wat maken die feiten uit? Alleen moeders kunnen opvoeden en voeren? Bron?

Dat ze baren maakt ze niet de enige die ze kunnen begeleiden in het volwassen worden. It takes a village to raise a child! Kan net zo goed de buurvrouw zijn dus. Kinderen die gewoon een stabiel leven hebben met voorspelbaarheid en rust groeien prima op. Thuisblijfmoeder is geen baan. Dat is gewoon een moeder zonder baan. Prima hoor. Deed ik ook toen ze baby waren. Kon man snachts slapen en ik hoefde niet moe op werk te zitten. Maar als ze op school zitten zit je gewoon niets te doen. Prima als je het kan betalen. Lekker zelf weten. Maar het maakt je niets beter dan iemand die wel zijn eigen geld verdiend.
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:39
Een moeder is geen vader. Een man is geen vrouw.
Dat is blijkbaar schokkend anno 2020. Maar het is een feit!
:yes:
LoveLucy schreef:
24-01-2020 09:49
It takes a village to raise a child!

Afbeelding


In die eerste jaren hebben ze vooral hun moeder nodig. Het moederschap is een roeping!
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 09:52
(...)
In die eerste jaren hebben ze vooral hun moeder nodig. Het moederschap is een roeping!
Is ook een feit zeker? In jouw wereldje dan.
Moederschap een roeping....

Moederschap is gewoon een biologisch gegeven. Net als vaderschap.
Pas recent in de geschiedenis dat mensen daar zo extreem ingewikkeld over doen. Het baren van kinderen was heel lang heel belangrijk, om allerlei redenen, maar het moederschap an sich niet. Dat is voor mensen zonder verdere ambitie of kwaliteiten een excuus voor een roeping.
Ik zelf zou ( als ik niet ziek was en dus helaas niet meer zoveel kan werken) helemaal niet 40 uur willen werken met kinderen.

Maar ik vind dat hetzelfde geldt voor mannen.
Of de een nu 20 uur werkt en de ander 40 of beiden 30.. dan zou dat laatste mijn voorkeur hebben.

Wel zo fijn om alles een beetje te verdelen. Maar dat is mijn wens. Als een ander dat anders doet ( omdat ze dat ook echt fijn vinden en niet omdat het de norm is) helemaal prima.

Richt je leven in zoals je dat wil. Of kan. Niet iedereen heeft een baan die zo goed betaald dat er minder dan fulltime kan werken. Vind dat heel bekrompen als je aanname doet. En er zijn mensen die nu eenmaal gewoon graag werken. Ook prima.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 10:03
5.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Malinois: absoluut mee eens.
Een roeping... alsjeblieft zeg.
Malinois schreef:
24-01-2020 09:56
. Dat is voor mensen zonder verdere ambitie of kwaliteiten een excuus voor een roeping.

Het moederschap is een ambitie. Een goede moeder zijn is een ambitie.
En het niet afschuiven op anderen terwijl je kind JOU nodig heeft!
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:00
Het moederschap is een ambitie. Een goede moeder zijn is een ambitie.
En het niet afschuiven op anderen terwijl je kind JOUW nodig heeft!
Het is ook Pa's kind.
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:00
Het moederschap is een ambitie. Een goede moeder zijn is een ambitie.
En het niet afschuiven op anderen terwijl je kind JOU nodig heeft!
:rofl:

Grenzeloze zelfoverschatting.

Waar zou ik nu precies aan moeten merken dat het hélemaal mis is gegaan met ze?
Alle reacties Link kopieren
24/7 bovenop je kind zitten is geen ambitie, roeping of goed moederschap en het is een totale misvatting dat je als thuisblijfmoeder (huisvrouw dus) per definitie een topmoeder bent.
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:00
Het moederschap is een ambitie. Een goede moeder zijn is een ambitie.
En het niet afschuiven op anderen terwijl je kind JOU nodig heeft!
Dat is wat jij een goede moeder vindt. En dat is het denk ik ook. Alleen zijn er meer manieren om een goede moeder te zijn.
En als thuisblijfmoeder ben je niet per definitie een goede moeder hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven