Kat aan komen lopen, tips?

23-01-2020 20:47 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanavond thuis kwam, rende een kat met me mee naar binnen. Ik heb haar weer buiten gezet. Twee uur later zat ze nog steeds voor de deur. Ik ben misschien een zachtgekookt ei, maar kan het niet over mijn hart verkrijgen haar buiten te laten vannacht. Ze mag hier dus een nachtje logeren.

Ik heb de vermiste dieren sites bekeken, daar staat ze niet op. Heb haar op Facebook gezet met de vraag of iemand haar mist. Dierenambulance en dierenarts waren niet meer bereikbaar (tenzij spoed), die bel ik morgenochtend. Kijken of ze gechipt is of als vermist is opgegeven.

Kan ik nog iets meer doen? Ze had erge honger maar ziet er verder niet verwaarloosd uit en ze is erg aanhankelijk. Kan me voorstellen dat ze ergens gemist wordt.
wittereiger schreef:
23-01-2020 22:59
Misschien is EMDR daar ook handig voor. :pukey:
:-D Ik woon erg landelijk en er zijn hier veel muizen. Echt heel fijn dat het luikje gewoon op slot is 's nachts.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
Ik ben net mijn kat twee nachten kwijt geweest, terwijl ze alleen de binnentuin in kan. Ik denk echt dat ze door iemand als TO naar binnen is gehaald, ze had weinig trek toen ze terug kwam en met schone pootjes (ze zit graag in blubber, lijkt het soms)
Echt niet grappig en ook niet lief. Ik maakte me zorgen, de kinderen in tranen..
Laat dat beestje naar buiten!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Als je het zo gezellig vindt, neem er dan zelf één. Asiel zit vol met katten die wel een huis nodig hebben.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
PimPom schreef:
23-01-2020 22:13
Duurde nog lang voordat de 'hou je kat binnen' brigade zich hier kwam melden :hello:
Van mij mogen ze best naar buiten hoor, maar zodra ze in mijn tuin stappen, gelden mijn regels. Afhankelijk van mijn humeur kan dat variëren tussen gif, aaien, logeren, of een emmer water.
Komt u maar forum!
:D
Isolde123 schreef:
23-01-2020 23:18
Van mij mogen ze best naar buiten hoor, maar zodra ze in mijn tuin stappen, gelden mijn regels. Afhankelijk van mijn humeur kan dat variëren tussen gif, aaien, logeren, of een emmer water.
Komt u maar forum!
Zelfbenoemd katten moordenaar? Stoer hoor.
Isolde123 schreef:
Komt u maar forum!
Die laatste zin maakt toch wel duidelijk dat je een trolletje bent.

Indien dat niet zo is zou ik eens met iemand gaan praten.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
VickyP schreef:
23-01-2020 23:06
Ik ben net mijn kat twee nachten kwijt geweest, terwijl ze alleen de binnentuin in kan. Ik denk echt dat ze door iemand als TO naar binnen is gehaald, ze had weinig trek toen ze terug kwam en met schone pootjes (ze zit graag in blubber, lijkt het soms)
Echt niet grappig en ook niet lief. Ik maakte me zorgen, de kinderen in tranen..
Laat dat beestje naar buiten!
Mischien moet je je kat binnen houden ipv andersom.
Mijn 2 niet raskatten liepen los en ja, soms kwam er 1 niet thuis. Al snel kwam ik erachter dat hij een huis in de buurt veel leuker vond en die mensen vonden hem ook wel leuk.
Ik heb soms uren buiten gezocht totdat ik dus via via te weten kwam dat hij wel eens uit logeren ging.

Is het die mensen hun schuld? Zelf vind ik van niet. De katten lopen los en dat is m’n verantwoording dus vinden mensen mijn katten leuk, lief en zielig en halen ze de kat binnen dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn. Liever daar dan onder een auto.
suuz393 schreef:
23-01-2020 21:33
Ik heb al wel gekeken of ze daar als vermist op stond. Als ze morgen geen chip vinden en ze loopt zelf niet naar huis, zal ik haar daar op zetten.

Waarom wachten tot morgen? Ik zou haar er nu al op zetten. Misschien loopt er een baas 2 straten verderop haar kat te zoeken.
Isolde123 schreef:
Komt u maar forum!

:there:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand mijn kat ( die zo met -10 nog de hele avond buiten loopt ) een nacht binnen zou halen. Dan zou ik ook ongerust zijn over waarom hij niet thuis gekomen is. Maar meestal duikt hij wel weer op.
Dit kan wel verklaren waarom ik hem kwijt was op oudejaarsavond 2 jaar terug. Hij zat gewoon bij iemand veilig binnen.
Die gedachte vind ik dan wel weer fijn. :P

Katten kunnen trouwens echt prima tegen de kou hoor, mijne is in de winter ook drie kwart van de dag buiten, hoe koud het ook is.
Ik had de kat gewoon weer buiten gezet.

Wat heb je nou gedaan TO?
Ze was gechipt en is weer thuis bij haar baasjes. Ze waren haar al een poosje kwijt dus heel blij 😊
Eind goed al goed. Goed gedaan to :redrose:
Wel toevallig, mijn poes (ook een schilpad) is woensdagmiddag in een onbewaakt moment uit de voordeur geglipt, waar ik 's avonds pas achterkwam. Ook een erg aanhankelijke kat, ze was al uren buiten, het was koud en nat. Pff, in mijn hoofd was ze al onder de stress bezweken of 3x doodgereden. Meerdere keren (met babyfoon om m'n nek :lol: ) buiten geweest met voer, niets. Kattenbak, dekentje, voer, trui van mij in de schuur gelegd, die deur open laten staan. Toen ik écht moest gaan slapen ben ik nog één keer buiten gaan kijken en jawel, na 1x haar naam noemen hoorde ik een zachte miauw. Was net een vliegveldscène uit een film, ze sprong nog net niet in m'n armen toen ze me zag. Ik was achteraf blij geweest als iemand haar had opgevangen, maar ik was echt in alle staten en had geen oog dicht gedaan als ik haar niet had gevonden.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
suuz393 schreef:
24-01-2020 10:11
Ze was gechipt en is weer thuis bij haar baasjes. Ze waren haar al een poosje kwijt dus heel blij 😊

Wat fijn!

Was ze een eind uit de buurt? Of aan het dwalen in haar eigen omgeving?
suuz393 schreef:
:cheer2:
suuz393 schreef:
Goed gedaan!
Heb ik ook ern keer mee gemaakt, bijna eenjarig poesje in de steeg achter de woning te miauwen. Ik dacht als ik terugkom van boodschappen doen en ze zit er nog dan kijk il wat ik doe. Toen ik terugkwam zat ze er nog dus ik het beestje mee naar binnen genomen, ik heb ook andere huisdieren waaronder katten, dus zij meteen eten, de andere, nieuwsgierige katten op hun neus slaande en lekker op de bank liggen na haar maaltijd. De buurt rond geweest maar niemand was een jonge kat kwijt.

Uiteindelikk de dierenambulance gebeld en die zeiden omdat ze ouder is dan een half jaar doen wij niks, advies was buitenzetten. Ik met lood in mijn schoenen het beestje naar buiten gezet maar die kwam krijsend weer onder de poort door, ik haar weer meegenomen.

Op Facebook gekeken en toevallig een advertentie met dezelfde kat alleen 20 km verderop dus ik twijfelde, toch weer gebeld met de dierenambulance en foto's doorgestuurd en het bleek dus de vermiste kat te zijn. Blij dat ik het kleine ding niet in de kou en het donker naar buiten heb gedaan, wilde het al zelf houden.

Dus poes blij en eigenaar blij.

Je kan niks met mijn verhaal, wilde het gewoon vertellen.
Ooit, toen ik nog dacht dat het goed en fijn was om katten buiten te laten lopen (met overlast voor de buren) ben ik een kat kwijtgeraakt. Die was pikzwart en slank en kon érg zielig doen... Hij liep altijd achter iedereen aan en dus denk ik dat hij meegenomen is 'want zielige zwerfkat'. Helaas kon je katten toen nog niet chippen. Ik mis hem na 35 jaar nog wel eens. Hoop dat hij een fijn nieuw thuis heeft gekregen.
Mijn katten - toevallig beide raskatten - komen absoluut niet de tuin uit. Hoge hekken, afgezet met draad, houden ze tegen. Maar de tuin is groot genoeg voor ze, met veel leuke plekjes in zon/schaduw.
Bovendien woon ik in een achterbuurt met veel te veel honden en ettertjes van kinderen dus ik zou niet dúrven om ze buiten de tuin te laten. Met al die stenen tuinen van tegenwoordig is in elk geval het probleem van kattenpoep van andermans katten ook deels opgelost. Katten willen lekker graven, geen steenhouwen.
Wij hebben ook z’on aanloop kat, rent letterlijk naar binnen als de deur opengaat. Ze mag altijd een uurtje rondhangen en dan zet ik haar weer buiten. Eten geef ik haar niet want ik weet waar ze woont en ze ziet er hartstikke goed uit. Wel de lusten, niet de lasten.
suuz393 schreef:
Fijn dat je naar je gevoel hebt geluisterd en haar chip hebt laten checken, en ze nu weer thuis is :)
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
suuz393 schreef:
Wat fijn!
suuz393 schreef:
:thumbsup: Fijn!
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven