40 uur werken met kleine kinderen

23-01-2020 22:19 495 berichten
Wie heeft hier ervaring mee?

De meeste moeders die ik ken die zeggen fulltime te werken hebben eigenlijk allemaal een contract voor 32/36 uur en werken dan 4x8 of 4x9. Is er hier een moeder met een baby echt 5 dagen niet thuis?

Achtergrond: kinderloze vriendin vindt het gek dat ik hier moeite mee zou hebben en het niet zou willen. Volgens haar kun je dan nergens aan de slag en ben je dan al veredelde thuisblijfmoeder. Ik beweer dat het echt zeldzaam is dat jonge moeders het prima vinden om alleen de weekenden met hun baby's te hebben, en dat vier dagen heel normaal en al vrij ambitieus is.

Het is trouwens niet mijn bedoeling om te (ver)oordelen: ik werk 32 uur en daar krijg ik al veel scheve blikken mee. Ik had alleen nog niet meegemaakt dat degene met de scheve blik juist vond dat ik te weinig werk. Wat mij betreft is het sowieso helemaal aan de moeder.
Ik vond het op latere leeftijd helemaal niet leuk om mijn moeder ALTIJD thuis te hebben. Ze zat met haar neus zo diep in mijn leven dat ik er nauwelijks lucht van kreeg. Met 21 ben ik uit huis gegaan. De enige die het echt rust gaf was mijn vader, die zich dan kon storten op de zaak.

Maar echt jammer vond ik, toen ze ongeneeslijk ziek werd en ik vroeg of ze altijd zo blij is geweest met thuisblijfmoeder te zijn, dat ze aangaf dat ze eigenlijk accountant had willen worden, of haar eigen winkel had willen runnen. Ze had toch dus ergens haar eigen dromen, ambities en geluk om waar te maken. Maar ze gaf dat op voor mijn vader en voor ons. Je kunt ergens natuurlijk je eigenwaarde storten in het gezinsleven, maar alle energie steek je in anderen en nooit in jezelf. Ik heb het als kind ook echt aan mijn moeder gemerkt. Echt vredig met zichzelf was ze niet. Ze kon ook onredelijk doen, snauwen en om weinig boos worden.

En ik was tot voor kort nog niet eens zoveel anders. Maar ik neem nu de stappen naar mijn eigen geluk en daar hebben de kinderen ook profijt van. En of je dat nu parttime doet of fulltime, dat maakt weinig uit. De kinderen herinneren zich liever een gelukkige moeder dan eentje die altijd thuis is en liever wat voor zichzelf zou doen. Na de BSO is moeder er ook gewoon.
lux- schreef:
24-01-2020 14:37
Ja, want een man die 2 dagen per week + 6 weken per jaar zijn kinderen ziet heeft genoeg gezinstijd, maar een vrouw niet. Toch?

Een man is geen vrouw. Een vader is geen moeder. De taak van de man is provider/protector van zijn gezin.

Afbeelding
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 14:38
Maar het is wel de taak van de vrouw, net als de taak van de man is om te gaan werken en te voorzien voor zijn gezin.
Iedereen heeft wel eens ergens geen zin in.
Weer te dik er boven op. Iets genuanceerder zou helpen.
:rofl: Briljant.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 14:40
40.00% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 14:38
Maar het is wel de taak van de vrouw, net als de taak van de man is om te gaan werken en te voorzien voor zijn gezin.
Iedereen heeft wel eens ergens geen zin in.
oh wow.

wow.
Man en vrouw met het klassieke rollenpatroon (zoals ze dat tegenwoordig noemen) zijn wel het meest gelukkig en hebben het meest stabiele huwelijk.
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 14:40
Weer te dik er boven op. Iets genuanceerder zou helpen.

Je kent me niet eens. Ik zeg nog lang niet alles wat ik denk. ;)
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 14:41
Man en vrouw met het klassieke rollenpatroon (zoals ze dat tegenwoordig noemen) zijn wel het meest gelukkig en hebben het meest stabiele huwelijk.
Omdat de vrouw financieel gevangen zit en niet met goed fatsoen weg kan.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 14:39
Nou, dat zou nooit gebeuren. La Girl heeft gelukkig zelf gebaart gevoed en geen last van feminisme.
Zoals de rest van de wereld wel. Dat je een hekel hebt aan thuiszitten en huishouden net zo veel als de mannetjes ligt echt aan de huidige maatschappij.

Diep van binnen wil je het wel en vind je het huishouden helemaal je ding. En is werken buiten de deur echt niet wat jij wil. Geef maar toe.

Maar de buitenwereld heeft je kapot gemaakt. Of de keizersnede. Of beiden.
Oh is dat het. Ik dacht dat mensen beter maken gewoon meer mijn ding was dan dweilen, maar het is gewoon die keizersnede die ik nooit gehad heb. Verklaart een hoop.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
LAgirl82 schreef:
Welnee, ze scheiden alleen het minst omdat ze daar geen geld voor hebben.
Ik heb zonder kinderen al moeite met 40 uur werken (zonder huishoudster), laat staan met. Momenteel ben ik even helemaal gestopt met werken want ik ben zwanger en doodmoe.
Groetjes!
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 14:36
Nee, met kerst heeft hij ook 2 weken vakantie. Soms tussendoor nog wat.
En hij is genoeg bij het gezin en genoeg thuis. De weekenden zijn gezinstijd.
Net als in gezinnen waar de vrouw ook buitenshuis werkt dus.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 14:39
Een man is geen vrouw. Een vader is geen moeder. De taak van de man is provider/protector van zijn gezin.

Afbeelding
Hahahahaaaaahahahaaaahaha
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
LAgirl82 schreef:
:rofl:

David Dunning
LAGirl, je hebt helemaal geen eigen ambities in dit leven? Je wilt straks terugkijken op je leven en dan realiseren dat je vrijwel alles opzij hebt gezet voor je man en je kinderen? Nooit iets helemaal voor jezelf te hebben gehad, als vrouw, als mens, als individu?

Geen belerende vraag, ik vraag het me oprecht af. Want in mijn opinie kan je het beste van twee werelden hebben.
laatbloeiertje schreef:
24-01-2020 14:48
LAGirl, je hebt helemaal geen eigen ambities in dit leven? Je wilt straks terugkijken op je leven en dan realiseren dat je vrijwel alles opzij hebt gezet voor je man en je kinderen? Nooit iets helemaal voor jezelf te hebben gehad, als vrouw, als mens, als individu?

Geen belerende vraag, ik vraag het me oprecht af. Want in mijn opinie kan je het beste van twee werelden hebben.
Dat is nu eenmaal de taak van de vrouw en ook wat zij van nature wil.

David Dunning
laatbloeiertje schreef:

Zij vind dat fijn, niks mis mee.

Dat ze denkt dat alle andere vrouwen die werken het fout doen en eigenlijk ook willen zoals zij... Dat is gewoon bullshit.
LAgirl82 schreef:
Zonder kinderen ja. Mét keldert dat percentage behoorlijk. Sla het onderzoek van onlangs er maar op na.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
lux- schreef:
24-01-2020 14:46
Hahahahaaaaahahahaaaahaha
Als je 2 van de 5 punten moet gaan opvullen met onzin :rofl: Hoe valide is dit plaatje dan nog?
Solomio schreef:
24-01-2020 14:47
:rofl:
Nou inderdaad. De gescheiden vrouwen zijn vaak gelukkig als in dat huwelijk ervoor. En ja daar zijn cijfers van.
.
ainne wijzigde dit bericht op 24-01-2020 15:02
Reden: Had niet gezien dat dit de LA Girl Show was
99.72% gewijzigd
laatbloeiertje schreef:

Mijn ambitie's en carrière is mijn man en mijn kinderen, mijn gezin dus. Om daarin uit te blinken en ook andere vrouwen en jonge moeders weer te helpen en te ondersteunen in hun oh zo belangrijke taak en roeping als moeder. Je hebt zoveel mogelijkheden!
En als de kinderen het huis uit zijn en ze krijgen hun eigen gezin om te helpen en te ondersteunen als oma/(schoon)moeder en hen daarin te wijzen. Een stabiel en sterk gezinsleven dat is mijn droom. En daarbij doe ik genoeg leuke dingen voor mezelf, maar verlies ik niet uit het oog wat écht belangrijk is.
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 14:50
Zij vind dat fijn, niks mis mee.

Dat ze denkt dat alle andere vrouwen die werken het fout doen en eigenlijk ook willen zoals zij... Dat is gewoon bullshit.
Natuurlijk, ik bedoel het ook niet als zijnde 'fout'. Het is een keus, maar toch vraag ik me af hoe doordacht die is.
Want laten we realistisch blijven, hoe leuk is dat nog nadat de kinderen uitvliegen? Dan blijf je zitten met een leeg nest, heb je een gat in je CV van ongeveer 20 jaar en nauwelijks werkervaring.
Dit kan nooit echt zijn. Jij beschrijft de jaren 50 en daarvoor.
Komt meneer pastoor ook wekelijks een kopje koffie drinken?
Geen bijzonderheden
om te helpen en te ondersteunen als oma/(schoon)moeder en hen daarin te wijzen.

Geen enkele schoondochter gaat dat pikken 😂

Dit bewijst alles. Koud in het hoge noorden.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven