Associatie met naam
dinsdag 21 januari 2020 om 21:18
Hoi dames,
Momenteel ben ik in verwachting van ons 2e dochter. Nu 21 weken zwanger. We zijn druk aan het nadenken over een naam, wat we beide best lastig vinden. Vooral omdat we een naam willen die niet te vaak voorkomt maar ook geen zelf “verzonnen“ naam.
Laatst kwamen wij de Scandinavische naam Savea tegen. Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak wat betreft namen. Maar ik ben toch benieuwd of iemand met deze naam bepaalde associaties heeft of dat het op de 1 of andere manier een naam is waar ze mee gepest kan worden (die ik zelf niet kan ontdekken maar een ander misschien wel).
En wellicht brengen jullie ons nog op andere ideeën.
Momenteel ben ik in verwachting van ons 2e dochter. Nu 21 weken zwanger. We zijn druk aan het nadenken over een naam, wat we beide best lastig vinden. Vooral omdat we een naam willen die niet te vaak voorkomt maar ook geen zelf “verzonnen“ naam.
Laatst kwamen wij de Scandinavische naam Savea tegen. Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak wat betreft namen. Maar ik ben toch benieuwd of iemand met deze naam bepaalde associaties heeft of dat het op de 1 of andere manier een naam is waar ze mee gepest kan worden (die ik zelf niet kan ontdekken maar een ander misschien wel).
En wellicht brengen jullie ons nog op andere ideeën.
vrijdag 24 januari 2020 om 19:44
En als ze nog een kind krijgen, heet het Kloosterburen? Want tja, als elke plaatsnaam ook een kindernaam is tegenwoordig, waarom dan geen Kloosterburen, of Griensveen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 30 januari 2020 om 00:24
Vind ik een mooie naam, net als Roísín (Roosje). Maar Saoirse bekt beter bij Vienna imo.
Doei Pippi Langkous!
donderdag 30 januari 2020 om 00:28
Ik vind dat ook een mooie meisjesnaam!
Het betekent sneeuw. Beetje een naam zoals Blanca en Nivea ed in het huis met de geesten, allemaal wit
Doei Pippi Langkous!