Uit whatsappgroep

25-01-2020 07:00 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leeg
boomtak2 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 07:33
99.35% gewijzigd
Dat zal t wel zijn ja
Boomtak2 schreef:
25-01-2020 21:14
Het is gewoon net zoals altijd. Hij houdt voor zijn gevoel macht door degene te zijn die de afwijzing doet? Geen idee. Ik moet het los zien te laten
Het is gewoon net zoals altijd omdat jij doet zoals altijd. Als je het anders wil, dan zal je wat anders moeten doen. Jij geeft hem macht doordat het gesprek kennelijk simpelweg niet doorgaat omdat zij het niet zagen zitten om langs te komen. En toen? Heb je toen duidelijk gemaakt dat dat geen optie was? Ben je daarheen gegaan? Het is mij totaal onduidelijk namelijk waarom dat niet zou kunnen, je zit blijkbaar gewoon liever lijdzaam af te wachten dan dat je zelf wat onderneemt? Het is jullie leven hoor.
Zie je het zitten om maandag een mediator te bellen?
En op korte termijn daar langs.
Of telefonisch al bespreken wat er speelt.

Je kan iemand inschakelen die èn jurist èn mediator is.

Belangrijk is dat jij en je man op één lijn blijven zitten.
Anders wordt het Boomtakxit.
Boomtak2 schreef:
25-01-2020 19:56
Ze zagen het niet meer zitten om te komen
Dat wil niet zeggen dat je nu weer moet gaan zitten wachten. Wat was het doel dat jij wilde bereiken met dit gesprek (dat niet door ging)?
Ga je volgende stap zetten in de richting van dat doel. Dan maar geen overleg.
Ga solliciteren. Ga op zoek naar kinderopvang voor als jij aan het werk bent. Overleg met je man welke koers jullie gaan varen.
Jij bent degene die hoopt op verandering, en jij bent degene die iets kan veranderen.
Je kunt het echt!
Ik dacht dat er wat uit te praten viel maar ik sprak mijn man net en schoonvader is er van overtuigd dat er nooit wat gebeurd is dus hij weet niet waarom we moeten praten. Ik ben er 1 keer tussenin gesprongen toen hij en mijn man elkaar nog net niet aanvlogen in een ruzie over mij en dat was het enige wat hij zich nog kon herinneren dat ik toen een grote mond had en hij daarom boos op me werd. Verder zijn ze boos op me omdat ze aan me zien dat ik schrik als ik iemand tegen kom. Die boomtakxit kan me ondertussen al helemaal niks meer schelen want het is allemaal trekken aan een dood paard. Mediator is wel een goede alleen ergens twijfel ik dan of er niet ergens een gevoel van vertrouwen moet zitten voor je eraan begint. Mooi praten kan hij namelijk wel want dat is precies hoe ik er ook in ben getrapt
boomtak2 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 23:59
23.76% gewijzigd
Boomtak2 schreef:
Ik zou niet weten wat voor voordeel ik er bij zou hebben om dat te verzinnen. En dan... dat is een goede vraag. Ben er goed ziek van. Het is gewoon net zoals altijd. Hij houdt voor zijn gevoel macht door degene te zijn die de afwijzing doet? Geen idee. Ik moet het los zien te laten
Je klinkt een beetje passief agressief. Wat wil jij zelf? Uit je wensen en handel daarnaar. Het is chantage dat jij in het bedrijf zou moeten blijven werken omdat het anders niet rendabel is. Dat is niet jouw probleem.
Boomtak2 schreef:
Het is gewoon net zoals altijd. Hij houdt voor zijn gevoel macht door degene te zijn die de afwijzing doet?
Je vult veel zelf in.
Je schoonouders ervaren het waarschijnlijk heel anders.

En waarom dat bericht naar je schoonvader gestuurd? Zo zoek je zelf steeds de confrontatie. En wat is er mis met de familie-app? Waarom erger je je daaraan?
Boomtak2 schreef:
25-01-2020 07:19
Nee niet in de app groep maar naar mijn schoonvader persoonlijk. Eigenlijk gaan al onze ruzies over hun en omdat we elkaar niet meer spreken was mijn hart een soort moordkuil geworden dus ik heb een berichtje gestuurd zonder verwijten maar wel erin dat het allemaal lastig voor ons is om een weg overal in te vinden (heel kort samen gevat; man heeft een bedrijf met zijn schoonouders en ze zijn wel erg makkelijk met dingen op hem afschuiven terwijl hij al 7 dagen per week daar op het bedrijf zit. Zij wonen erbij maar ik ben dus altijd alleen thuis met een kindje en dat is best rot af en toe)
Wat dacht je te bereiken met dat bericht?
Dit zijn dingen die je moet oplossen met je man.
2 jaar geleden hadden we het laatste gesprek en toen verliep het precies zo. Heeft ook 3 afspraken moeten duren voordat we eindelijk eens zaten. Ik weet het gewoon niet.
Ik zie echt een probleem tussen jou en je man.
Als je niet wilt dat je man 7 dagen per week werkt, dan is het aan hem om daar verandering in te brengen.
En hij werkt voor niets?? Dat begrijp ik niet.
Misschien valt er ook wel niet met die lui te praten. Ik ken ze niet. Trek daarom je eigen plan. Waarom werk je met die lui als je ze niet mag?
Zelf geen ervaring mee. Ik denk dat als jij er zo geïrriteerd van raakt in die app het beter is weg te gaan ongeacht wat de rest daarvan vind. Misschien geeft het een conflict, maar dat is tijdelijk. Steeds geïrriteerd raken van een nieuw appje omdat je met hem geconfronteerd wordt is langer hinderlijk.
Boomtak2 schreef:
26-01-2020 00:04
2 jaar geleden hadden we het laatste gesprek en toen verliep het precies zo. Heeft ook 3 afspraken moeten duren voordat we eindelijk eens zaten. Ik weet het gewoon niet.
Jezus, daar ga je toch niet op zitten te wachten net zoals met dat huis? Pak eens het voortouw en ga beiden solliciteren. Als ze dan eens om de tafel willen zitten is het te laat, ze hebben hun kans gehad. Als je je als een speelbal laat behandelen krijg je dat ook.
CaptainGlitter schreef:
26-01-2020 11:14
Zelf geen ervaring mee. Ik denk dat als jij er zo geïrriteerd van raakt in die app het beter is weg te gaan ongeacht wat de rest daarvan vind. Misschien geeft het een conflict, maar dat is tijdelijk. Steeds geïrriteerd raken van een nieuw appje omdat je met hem geconfronteerd wordt is langer hinderlijk.
Dan kan ze nog beter gewoon een andere baan zoeken. Ipv gratis in een bedrijf te gaan werken bij een schoonvader die haar irriteert en met wie ze op slechte voet staat.
broodtrommel schreef:
26-01-2020 12:33
Jezus, daar ga je toch niet op zitten te wachten net zoals met dat huis? Pak eens het voortouw en ga beiden solliciteren. Als ze dan eens om de tafel willen zitten is het te laat, ze hebben hun kans gehad. Als je je als een speelbal laat behandelen krijg je dat ook.
Nou, dit dus, maar is al vaker gezegd.

Terzijde : je kunt die mensen natuurlijk niet dwingen om met je in gesprek te gaan. Dat zou wat zijn zeg. Hun wens daarin respecteren en accepteren dat zij niet willen lijkt me stap 1. Stap 2 is je eigen plan trekken, maar dat wil je eigenlijk helemaal niet. Je houdt dit zelf in stand. Meestal is de reden dat je er persoonlijk iets uithaalt, uit al die toestanden en het gedoe. Een soort bevredigend gevoel. Je haalt er iets uit wat je prettig vind. Bijvoorbeeld dat jou man en zijn vader ruzie staan maken over jou. Ik durf er iets om te verwedden dat je dat stiekem, diep in je hart geweldig vind. Je geniet ervan, van dat getouwtrek en geruzie met jou als middelpunt. Je stookt je man op en laat hem vervolgens de kastanjes uit het vuur halen bij zijn ouders. Dat geeft jou genoegdoening. Telkens als het even te rustig is naar jou zin, zorg je voor een relletje. Zolang je niet door hebt dat de sleutel bij jou en je eigen gedrag ligt, veranderd er niets. Maar dat is ook niet de bedoeling.
Nou het is natuurlijk niet per definitie zo dat iemand uit drama genoegdoening en tevredenheid uit haalt hoor. Het kan ook zijn dat ze uit angst handelt. Niet durft. Niet gewend is voor zichzelf op te komen en haar eigen keuzes te maken. Geen idee heeft hoe ze een constructief gesprek aan moet gaan omdat ze dat van huis uit nooit geleerd heeft.
Francien2019 schreef:
25-01-2020 11:52
Dit topic komt me bekend voor. Toen ging het ook over de zoon, de schoonouders, het familiebedrijf en de schoonouders die bij het bedrijf wonen. Zoon die te weinig verdiend maar wel in het bedrijf wil blijven. TO kreeg toen ongeveer dezelfde antwoorden en TO reageerde ongeveer hetzelfde. Met andere woorden, steeds dezelfde topics openen heeft geen zin als je er toch niets mee doet TO.

Toch nog een duit in het zakje van mij :
Als je niet vanuit jezelf begrijpt dat je dit soort onvrede en dit soort diep liggende problemen per definitie NIET via whatsapp moet ‘bespreken’, maar ALTIJD persoonlijk, dan heb je op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling wat gemist TO. Dat kan natuurlijk, dat het een vaardigheid is die je niet bezit. Je zegt dat diverse therapieën je niet geholpen hebben, waarom denk je dat topics openen je dan wel zullen helpen ? Vooral als je niets doet met de tips van hulpverleners en de mensen die hier reageren. Niemand kan jou schoonfamilie veranderen hè ? Jij ook niet. Je kunt alleen jezelf veranderen tot op zekere hoogte. Alleen jij kunt dingen ondernemen om de situatie te veranderen voor jezelf, maar als je daar niet toe in staat bent, accepteer dan dat het is wat het is. Jij hebt deze keuzes gemaakt in jou leven. Leef er dan ook mee.

Het speelt inderdaad al jaren en al jaar in, jaar uit is het hetzelfde liedje. Met als verschil dat er nu een kind is die meegesleurd wordt in deze ontzettend instabiele situatie. Heel verdrietig.
broodtrommel schreef:
25-01-2020 11:26
Ja en als je man eventueel straks weg gaat moeten er dus weer veel minder mensen van rond komen dus per die defenitie zouden ze het ook wel moeten redden. Je man hoorde toen bij dat gezin en woonde nog bij zijn ouders misschien? Hele andere situatie dan nu aan de orde is.

Hij hoeft niet gratis te werken om zijn ouders overeind te houden. Hij heeft nu zelf een gezin. Sorry, ik vind de redenatie in dezen echt ontzettend krom.

En als je man daar eigenlijk toch niet weg wilt en je schoonouders niet willen dat hij gaat zal schoonpa water bij de wijn moeten doen zodat het werkbaar blijft qua uren en een beetje moeten dimmen (krijg het idee van een kort lontje en veel geschreeuw) en je man en jij op jullie strepen moeten staan. Duidelijke afspraken maken en wordt daar niet aan gehouden is het alsnog toedeloe. Mediation is ook een goed idee mocht dit gesprek niets op leveren.

Succes met het gesprek straks.
Ik snap in het hele verhaal ook niet dat het nu wel lijkt alsof ouders en zoon nooit naar de toekomst hebben gekeken qua rendabiliteit. Want kennelijk levert het feit dat zoonlief zijn eigen gezin is gestart problemen op. Dat kan toch geen verrassing zijn.
JustcallmeTuT schreef:
25-01-2020 12:50
Ik denk dat elke vrouw die met jouw man was getrouwd er al veel eerder korte metten mee gemaakt had.
Sterkte vanmiddag en ga je niet schuldig voelen want dat is nergens voor nodig.
Misschien kunnen jullie wel in aanmerking komen voor de subsidie die in jullie beroepsgroep bestaat ivm vermindering CO2 uitstoot.

Pak door!
Ja, als je gaat trouwen neem je toch de financiële situatie (nu en toekomst) onder de loep? Ik zou al niet eens aan een huwelijk begonnen zijn in deze situatie.
Ik vind het niet helemaal eerlijk dat ik nu zulke reacties krijg. Ik snap best dat het allemaal een raar verhaal is maar we hebben een prachtig huisje, een super tevreden en blij kind en een prima financiële situatie. Jullie maken er nu van dat onze financiële situatie niet goed is terwijl ik al aan heb gegeven dat het prima is. Dan vraag ik me af wie er nu uit is op drama.

Dat geruzie heeft dus niet mij als middelpunt. Hij wordt vooral boos om hele andere dingen. Mijn man krijgt minimaal 3 keer per week wel de volle laag en nee ik loop er niet bij en ik bemoei me er niet mee dus het is niet mijn schuld. Zo was hij al voordat ik in beeld was en zo zal hij blijven. Mijn man weet niet beter dan dat dus die hoort het aan en denkt bij zichzelf dat trekt zo wel weer bij laat maar roepen. Ik kan dat niet wat mijn man kan en ik geloof ook niet dat dat goed is.
Oké das duidelijk, jou treft geen blaam en de financiële situatie is top. Maar wat ga je nou doen? Slikken of ander werk zoeken?
We hebben besloten om ermee te stoppen want dit zal altijd een strijd blijven
Boomtak2 schreef:
26-01-2020 14:39
We hebben besloten om ermee te stoppen want dit zal altijd een strijd blijven
Nou prima dan toch. Is er in ieder geval nog iets bereikt. Maar die harde reacties komen waarschijnlijk omdat verschillende posters dit verhaal al jarenlang lezen, adviezen geven en er weinig gebeurd. Dan moet je ook bij jezelf ten rade gaan als er telkens niets veranderd in een situatie.

Dus je man en jij gaan solliciteren?
Nouja er moeten wel zaken afgehandeld worden maar over een paar maanden is het zo ver ja. Ik begrijp het ook wel dat het inderdaad raar is dat het lang heeft geduurd, maar we hebben onze droom als het ware voor onze neus staan/in onze handen en toch gaat het niet. Dat gooi je niet zo makkelijk overboord. Voor mij is het dan wat makkelijker maar voor mijn man is het echt zijn levenswerk.
Staat jouw man hier wel voor de volle 100% achter?
Of dit zet hij dit allemaal in werking omdat hij bang is nog jaren met een chagrijnige vrouw op de bank te zitten??
Je schrijft immers over zijn 'levenswerk'?!
Is hij daar echt klaar mee of brengt hij dit offer voor jou??.. want geloof me, mocht het laatste het geval zijn.. dan zal hij het je ooit gaan verwijten of je er zelfs om gaan hekelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven