Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Hoi dames,

Afgelopen vrijdag mijn eerste inseminatie gehad. Wat ik overigens echt heel prettig vond gaan.
Sinds zaterdag moet ik echt zoveel naar de wc. Dit had ik voorheen gewoon niet. Ook afgelopen nacht ben wel 3 keer naar de wc geweest. Ik drink niet meer als normaal.
Is dit normaal? Of heeft iemand hier een verklaring voor?
het zal in ieder geval niet van een zwangerschap zijn, dat is onmogelijk ;)

fijn dat t goed is gegaan!
depster schreef:
26-01-2020 21:14
het zal in ieder geval niet van een zwangerschap zijn, dat is onmogelijk ;)

fijn dat t goed is gegaan!
HahA dat klopt! Maar dacht misschien is het een bijwerking of uitwerking..
.
Hoi hoi.
Ik wil mij even voorstellen. Mijn naam is Linda ik ben 38 en heb een half jaar geleden besloten om moeder te willen worden. Mijn toenmalige vriend wilde hier nog mee wachten, maar ik niet meer. Helaas is om die reden ook de relatie gestrand tot nog steeds mijn grote verdriet.

Afgelopen half jaar via internet op zoek gegaan naar een donor, maar helaas bijna allemaal wilde ze toch sex (ik echt niet!) of het waren mannen die al veel kinderen hebben rondlopen of de ambitie hebben om er wel 100 te krijgen.. Echt bizarre reacties gehad.

Dus nu gekozen om toch via de kliniek te doen. Naar de huisarts geweest en zij heeft me verwezen naar de Isala kliniek. Ondertussen een brief gehad met daarin dat ik gebeld wordt voor een afspraak en dat de wachttijd voor de intake 3 tot 4 maanden kan duren... Pfff duurt lang.

Odertussen heb ik via de mail al een paar weken contact met iemand uit Rotterdam die voor mij wel zou willen doneren via de kliniek. Dit is de laatste poging om een bekende donor te vinden. Dus fingers crosst.

Binnenkort ga ik een keertje met hem koffiedrinken.

Tot nu toe geeft hij aan dat hij geen probleem vind o. Te doneren. Dat hij het eerste jaar graag 2 keer het mogelijke kindje zou willen zien en daarna misschien iets van 1 x in de maand. Tot nu toe klinkt het goed.
Maar ik heb al meerdere kennismakingen gehad dus ik blijf wel sceptisch...
Spannende tijden dus.
En tot die tijd ga ik veel werken. Heel veel werken. Kan ik een mooie spaarrekening opbouwen voor mocht er een klein wondertje komen
Linda: welkom! Ik zou het persoonlijk wel heel spannend vinden om een kind te krijgen van iemand die ik eigenlijk helemaal niet ken, maar die wel in enige mate betrokken wil zijn. Als dat iemand in je omgeving is die je al jaren kent, weet je hoe diegene is, maar via internet zou ik niet aandurven. Let wel, dat ben ik hè! Ik zeg niet dat het fout is of zo, maar ik zou het niet aandurven.
Via klinieken is het beter geregeld, dan heb je in elk geval vastliggen dat het kind niet via seks verwekt is (dat is heel belangrijk in het kader van rechten en plichten, via kid heeft de donor die niet, via sex telt hij gewoon als vader, wat voor contracten je ook ondertekent).

En ja, er is wachttijd ja, maar dat gaat ook best snel voorbij hoor. Ik zou in elk geval geen optie nemen die minder prettig voelt, alleen maar om wachttijden te ontwijken.
Ja ik snap je bezorgheid. die heb ik zelf ook wel. het is wel de bedoeling dat de donor in de kliniek doneert. dus GEEN sex. dat wil ik echt niet. en ook om te controleren op ziektes en ook om hey juridische aspect.

mijn zus en mijn schoonzus hebben het ook op die wijze gedaan en de donor is echt op een leuke manier in beeld. bij belangrijke dagen inmiddels heeft mijn zus 2 biologische kinderen van deze man en mijn schoonzus ook. alleen zij hebben het buiten de kliniek om gedaan. maar dat is denk ik makkelijker voor een lesbisch stel dan voor een hetero vrijgezelle vrouw. dan komen er toch andere verwachtinge bij, maar ik w het juist helder hebben.

als deze man niets is en niet goed voelt doe ik het niet hoor. zo heb ik er al meerdere afgewezen en dan ga ik voor donorzaad van de Isala kliniek zelf.
wachttijd daar is 2 jaar heb ik begrepen
Linda273 schreef:
28-01-2020 13:51
Ja ik snap je bezorgheid. die heb ik zelf ook wel. het is wel de bedoeling dat de donor in de kliniek doneert. dus GEEN sex. dat wil ik echt niet. en ook om te controleren op ziektes en ook om hey juridische aspect.

mijn zus en mijn schoonzus hebben het ook op die wijze gedaan en de donor is echt op een leuke manier in beeld. bij belangrijke dagen inmiddels heeft mijn zus 2 biologische kinderen van deze man en mijn schoonzus ook. alleen zij hebben het buiten de kliniek om gedaan. maar dat is denk ik makkelijker voor een lesbisch stel dan voor een hetero vrijgezelle vrouw. dan komen er toch andere verwachtinge bij, maar ik w het juist helder hebben.

als deze man niets is en niet goed voelt doe ik het niet hoor. zo heb ik er al meerdere afgewezen en dan ga ik voor donorzaad van de Isala kliniek zelf.
wachttijd daar is 2 jaar heb ik begrepen
Hoi Linda,

Welkom!!
Ik zie dat je schrijft dat de wachttijd 2 jaar is. Zou je zolang willen wachten als t via de kliniek gaat?
Ik heb mijzelf eind november aangemeld bij Nij Geertgen en heb vorige week mijn eerste inseminatie gehad. Dus heb maar 2 maandjes gewacht ...
misschien zou dat ook een overweging voor je kunnen zijn.

Succes met je keuzes!
jeetje 2 maanden wachttijd maar? hoe kunnen die verschillen zo groot zijn?

wat ik zo begrijp krijg ik via Geertgen niets vergoed van de zorgverzekering
maar ik kan morgen wel even bellen naar Geertgen hoe het precies zit
Linda273 schreef:
28-01-2020 23:24
jeetje 2 maanden wachttijd maar? hoe kunnen die verschillen zo groot zijn?

wat ik zo begrijp krijg ik via Geertgen niets vergoed van de zorgverzekering
Welke zorgverzekering heb je? Ik zit bij Vgz. Krijg de behandeling vergoed alleen de rietjes moet ik zelf kopen.
ik ben bij het zilveren kruis.
ik kom er vandaag helaas niet aan toe om te bellen.
het is zo druk op mijn werk (welkom in de zorg)
Linda273 schreef:
29-01-2020 15:41
ik ben bij het zilveren kruis.
ik kom er vandaag helaas niet aan toe om te bellen.
het is zo druk op mijn werk (welkom in de zorg)
Heb je een restitutie polis ? Dan kun je ook bij Nij Geertgen terecht ondanks dat hun er geen contract mee hebben. Ze hebben alleen een contract met Vgz en cz.
Ik heb gekozen voor een donor uit Denemarken aangezien hun veel voorraad hebben vandaar dat het bij mij zo snel ging.
Mij werd vertelt dat het donorzaad in Nederland echt bijna op is. Ik wilde niet lang wachten vandaar mijn keuze.
aaah vandaar dat het zo snel ging.
Voor mij is donorzaad uit Denemarken niet echt een optie. en nee helaas geen restitutiepolis. Dus ik wacht geduldig af. wat ik overigens ergens ook niet heel erg vind. om zo rustig mijn spaarrekening te spekken en tegelijkertijd wat reizen te maken die ik nog graag wil maken. Ieder nadeel heeft zijn voordeel denk ik maar..
eerst vond ik de wachttijden heel erg, maar ik heb het dus in mijn hoofd al vrij snel om kunnen zetten naar iets positiefs
Hoi Linda,

Ook ik heb me begin dit jaar laten doorverwijzen naar Isala en kreeg ook de brief van 3-4 maanden wachttijd. Ik ben ook nog verzekerd bij Zilveren Kruis (ZieZo Selectief). KID of eigenlijk IUI wordt gewoon vergoed vanuit de basisverzekering, dus volgens mij hoef je niet perse een aanvullende verzekering te hebben. Spermarietjes betaal je wel zelf, maar dat is altijd zo. Vanaf 1 april worden de behandelingen vergoed vanuit een subsidieregeling, dus volgens mij maakt het dan niet meer uit wat voor verzekering je hebt voor de behandelingen.
Ik wil ook graag een NL donor, dus ik zit ook met die wachttijd. Ik probeer er nu ook maar wat positiefs van te maken, alhoewel het wel lastiger wordt, omdat ik nu zo dichtbij ben. Maar stiekem kan ik die tijd wel gebruiken.
Ik denk dat ik na 1 april als er al meer duidelijk is over die subsidieregeling me eens gaan verdiepen in Nij Barrahus in Wolvega.
Ik las op een FB-forum een vrouw die na 4 maanden aan de beurt was voor een behandeling bij het UMC, met een NL donor. Maar of dit een bekende donor was weet ik niet.
aaah vandaar dat het zo snel ging.
Voor mij is donorzaad uit Denemarken niet echt een optie. en nee helaas geen restitutiepolis. Dus ik wacht geduldig af. wat ik overigens ergens ook niet heel erg vind. om zo rustig mijn spaarrekening te spekken en tegelijkertijd wat reizen te maken die ik nog graag wil maken. Ieder nadeel heeft zijn voordeel denk ik maar..
eerst vond ik de wachttijden heel erg, maar ik heb het dus in mijn hoofd al vrij snel om kunnen zetten naar iets positiefs
Ik vind het volgende wat ik las op Freya over de subsidieregeling wel interessant:
https://www.freya.nl/kid-blijft-vergoed ... che-paren/
jeetje wat toevallig zeg @lezervanboeken. ook Isala en ook zilverenkruis. en ook begin dit jaar aangemeld.

maar jij dus ook aan het wachten op het telefoontje...spannend he!

ja ik snap ook dat het wachten heel lastig is. ik heb vooral leuke dingen gepland voor het komende jaar. allemaal dingen waar naar uit kan kijken. maakt het wachten wat minder lang.
In maart heb ik de koffiedate met een mogelijke donor. wat ik zo begrijp is dan de wachttijd in ieder geval maar 6 maanden mocht het van alle kanten klikken
van het UMC heb ik inderdaad ook gehoord. een vriendin van een vriendin is daar ook naar toe. Ze was daar in december geweest en ze schatten in dat ze al in juni of juli aan de beurt is. Wat ik zo begreep was dat omdat het een hele tijd een opname stop hebben gehad en ze nu weer net gestart zijn
Hoi allemaal,

Ik wil mij even voorstellen. Mijn naam is Marije, ben 39 jaar en heb een tijdje geleden besloten om te gaan voor het alleenstaand moederschap. Ik heb wel relaties gehad maar die stranden ook weer. Mijn kinderwens is groter op dit moment dan een partner vinden. Ik geloof die komt er wel weer.

Even kort over mijn proces.
Ik had een leuk man (single en homo) ontmoet en na een ouderschapsplan opgesteld te hebben gingen we voor 'zelfinseminatie' . We hebben drie maanden geprobeerd met helaas niet gelukt. We waren zo enthousiast dat we snel in het proces zijn gestapt ( te snel). We zijn elkaar verloren in het contact. Mijn intenties waren blijkbaar anders dan die van hem. Super jammer en grote teleurstelling. De basis moet heel goed zijn als je kiest voor een co-ouderschap.

Nu voel ik aan alles dat ik het alleen wil gaan doen dus vandaar dat ik mijn verhaal ook deel hier. Ik heb lieve familie en vrienden en die staan 100% achter mij en willen mij graag ondersteunen. Mooi uitspraak is dan ook ‘ It takes a whole village to raise a child’.

Nu op zoek naar een donor. Ik heb een afspraak met iemand die wil doneren (donor +). Ik app nu met hem en zondag gaan we koffiedrinken. Waar ik wel moeite mee heb dat hij zelf heel veel kinderen heeft (wonen veel in het buitenland) en daarnaast ook 9 stellen hier in Nederland heeft geholpen waar 14 kinderen uit zijn gekomen. Hij gaat tot de 12 gezinnen wat dat is de max.
Hij heeft geen commercieel belang en wilt graag vrouwen helpen. Hij staat open om te doneren via het ziekenhuis ( IUI of IVF). Ik heb ook al contact met het AMC en eind februari een tweede gesprek ingepland. Of dat met hem is geen idee is ook afhankelijk natuurlijk hoe het zondag gaat. Cyros voelt nu nog niet goed maar misschien over een paar weken wel. Ik wil de donor toch wel kennen en een gevoel bij hebben. En ook fijn dat het kind zijn biologische vader kan opzoeken al hij/zij daar behoefte aan heeft.

Ik kom graag in contact met vrouwen die in dezelfde situatie zitten.
Welkom nieuwe uppies!

Hier geen kind via een donor via internet. Ik sta daar wel wat hetzelfde in als Nausicaa.

De wachttijd bij Isala is inderdaad wel lang, mocht je niet zo lang willen wachten en in het Noorden wonen is NijBarrahûs ook een optie misschien. Zijn ook bezig met eigen donorbank, dus die wachttijd is dan misschien toch wat minder lang.
Hallo,

In 2017 heb ik hier ook meegeschreven op dit forum, in september 2017 ben ik bevallen van een dochter. Nu ben ik voor de 2e keer dit traject gestart voor hopelijk een broertje of zusje. Gister weer de eerste IUI gehad dus ik schrijf weer gezellig mee als jullie dat goed vinden!
@marije. ook al een hele zoektocht gehad zo te lezen.
ingewikkeld he.
ik wilde eerst zelf ook voor co-ouderschap maar hoe meer ik me erin verdiepte hoe minder goed het voelde. daarna indd naar donor plus. Ik kies bewust niet voor iemand die al zoveel kinderen heeft. dat past niet goed bij mij. (en ja ik weet het bij de spermabank worden ook meerdere vrouwen zwanger van 1 man)
maar ik vraag me gewoon af waarom deze man niet gewoon bij de kliniek doneert.

ik had trouwens ook eerst contact met een soortgelijke man als jij benoemd. maar ik haakte of omdat er betaald moest worden per donatie. en kennissen van mij waren ook al met hem in gesprek en dat leek me heel vreemd.
Ook heb ik mannen voorbij zien komen die de ambitie hebben zoveel mogelijk nakomelingen te krijgen. Het is echt zooo moeilijk om net die ene te vinden die past bij je eigen wensen
@Linda273,
Dank voor je reactie. Super ingewikkeld allemaal maar ik ga hem zondag zien. Hij vind het prima om te doneren via het ziekenhuis maar denk wel met iemand of een stel die hij kent. Hij vraagt geen geld alleen onkostenvergoeding voor ritjes naar het ziekenhuis.

Jij heb meer ervaring met dit soort gesprekken dus als je nog tips hebt die ik mee kan nemen in mijn gesprek graag.
En heb jij al afgesproken met de donor uit Rotterdam?
uppies misschien handig te gaan schrijven met je eigen Nick ipv de algemene Nick?

van waar de keuze van een c donor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven