Peutertopic III
donderdag 30 januari 2020 om 20:47
Wat sneu Fiona! Lijkt me echt verschrikkelijk dat je dochter zoveel pijn heeft dat ze niet kan liggen en je niks voor haar kan doen..
Hier is dreumes ook flink ziek, al drie dagen rond de 40C koorts en net zelfs 40,4C gemeten, morgen gaat man dus naar de ha met hem.
Peuter heeft nergens last van, inmiddels al het derde virus in huis maar dochter wordt eigenlijk nooit echt ziek *hopelijk heb ik nu niet de Viva forum vloek op me afgeroepen*
Wij hebben over 2,5 week een afspraak op het CB waar ze ook de ogentest krijgt. Ik dacht handig beide kids na elkaar gepland te hebben maar realiseerde me later dat dreumes dan weer twee spuiten krijgt. Ik weet niet of peuter dat trekt, dat hij nu ziek is vind ze ook heel erg en ze kan echt huilen omdat het haar niet lukt hem beter te maken..... Wat zouden jullie doen, het anders plannen of niet? Qua opvang wordt het sowieso lastig wanneer ik dochter niet ook meeneem.
Hier is dreumes ook flink ziek, al drie dagen rond de 40C koorts en net zelfs 40,4C gemeten, morgen gaat man dus naar de ha met hem.
Peuter heeft nergens last van, inmiddels al het derde virus in huis maar dochter wordt eigenlijk nooit echt ziek *hopelijk heb ik nu niet de Viva forum vloek op me afgeroepen*
Wij hebben over 2,5 week een afspraak op het CB waar ze ook de ogentest krijgt. Ik dacht handig beide kids na elkaar gepland te hebben maar realiseerde me later dat dreumes dan weer twee spuiten krijgt. Ik weet niet of peuter dat trekt, dat hij nu ziek is vind ze ook heel erg en ze kan echt huilen omdat het haar niet lukt hem beter te maken..... Wat zouden jullie doen, het anders plannen of niet? Qua opvang wordt het sowieso lastig wanneer ik dochter niet ook meeneem.
donderdag 30 januari 2020 om 21:01
Wij hebben volgende keer ook de afspraken na elkaar gepland staan. Peuter bij arts en baby bij verpleegkundige. Vorige keer was peuter toen toeevallig al met mijn moeder naar de gang gegaan. Hier huiltt baby tot nu toe weinig bij vaccinaties dus we zullen wel zien. Als baby echt huilt gaat peuter hem troosten of pakt zijn doktersspullen om hem beter te maken. Neem die dus misschien mee denk ik.
donderdag 30 januari 2020 om 21:03
Ik zou het proberen, misschien dochter eerst de test laten doen en dan pas de inentingen bij dreumes. En het is niet ongewoon dat je een 2e keer terug moet met peuter voor de test omdat het de eerste keer niet gelukt is, dus dan kan je dit alvast als oefenrondje zien
Anders zit je straks 3x in een maand op het cb...
vrijdag 31 januari 2020 om 09:27
Fiona, hoe is het nu?
Rosings, das flink balen. Beterschap beiden. De griep heerst enorm volgens mij. Iedereen om mij heen valt bij bosjes...
Envelop ik zou het gewoon doen met peuter en dreumes. Dreumes zal vast even huilen na z'n prikken maar peuter ziet dan ook dat hij snel weer zal stoppen en is dan misschien juist wel leerzaam of helpend voor haar.
Rosings, das flink balen. Beterschap beiden. De griep heerst enorm volgens mij. Iedereen om mij heen valt bij bosjes...
Envelop ik zou het gewoon doen met peuter en dreumes. Dreumes zal vast even huilen na z'n prikken maar peuter ziet dan ook dat hij snel weer zal stoppen en is dan misschien juist wel leerzaam of helpend voor haar.
vrijdag 31 januari 2020 om 09:33
Beterschap Rosings, het is een heftige griep. Wij hebben het op een verjaardag gekregen, meer dan de helft van de mensen die daar waren is ziek geworden.
Envelop, ik zou het ook gewoon doen. Maar dan wel peuter eerst en dreumes als laatste. Het hoort er ook wel bij, misschien leert ze er juist wel van of vindt ze het volgende keer minder erg.
Hier lijkt het iets beter te gaan. Dochter was zo moe dat ze echt is omgevallen gisteren. Ze wilde weer niet liggen maar alleen maar zitten, maar is toch in slaap gevallen. Beide kinderen hebben nu wel diarree, maar ze eten wel weer een beetje. Ik heb geen idee hoelang het duurt, Google zegt 1-3 weken. Woensdag moeten we naar het ziekenhuis voor controle.
Dochter rende net wel weer door het huis. Wel toen ze net pijnstillers had gekregen, maar toch een goed teken.
Nog een vraag, dochter is vanochtend zelf op het potje geweest en ik zag wat bloed op het papiertje zitten. Ik zie op het oog niets waardoor het kan komen, in de gaten houden maar?
Envelop, ik zou het ook gewoon doen. Maar dan wel peuter eerst en dreumes als laatste. Het hoort er ook wel bij, misschien leert ze er juist wel van of vindt ze het volgende keer minder erg.
Hier lijkt het iets beter te gaan. Dochter was zo moe dat ze echt is omgevallen gisteren. Ze wilde weer niet liggen maar alleen maar zitten, maar is toch in slaap gevallen. Beide kinderen hebben nu wel diarree, maar ze eten wel weer een beetje. Ik heb geen idee hoelang het duurt, Google zegt 1-3 weken. Woensdag moeten we naar het ziekenhuis voor controle.
Dochter rende net wel weer door het huis. Wel toen ze net pijnstillers had gekregen, maar toch een goed teken.
Nog een vraag, dochter is vanochtend zelf op het potje geweest en ik zag wat bloed op het papiertje zitten. Ik zie op het oog niets waardoor het kan komen, in de gaten houden maar?
vrijdag 31 januari 2020 om 09:43
Alleen plas. Er zaten ook wat witte bolletjes in de urine maar volgens mij zijn dat resten van de paracetamol, dat had ze van de week ook. Het was maar een heel klein beetje bloed. Maar ik kan ook niet goed kijken, omdat ze niet wil liggen.
Ik zal het maar extra in de gaten houden, heb er een foto van gemaakt voor de zekerheid.
Ik zal het maar extra in de gaten houden, heb er een foto van gemaakt voor de zekerheid.
vrijdag 31 januari 2020 om 09:47
Ik stuur je even een pb.fiona2018 schreef: ↑31-01-2020 09:43Alleen plas. Er zaten ook wat witte bolletjes in de urine maar volgens mij zijn dat resten van de paracetamol, dat had ze van de week ook. Het was maar een heel klein beetje bloed. Maar ik kan ook niet goed kijken, omdat ze niet wil liggen.
vrijdag 31 januari 2020 om 09:57
Ach wat balen zeg Fiona, beterschap voor je dochter! Hopelijk is het niets, het bloed wat je gezien hebt. Slim om er wel een foto van te maken.
@funnymiss: wat heftig dat je kindjes met griep-complicaties zijn opgenomen. Zijn ze nu weer thuis en fit?
@Westerpaviljoen hoe gaat het met O, hopelijk is de klier niet meer gezwollen!
@funnymiss: wat heftig dat je kindjes met griep-complicaties zijn opgenomen. Zijn ze nu weer thuis en fit?
@Westerpaviljoen hoe gaat het met O, hopelijk is de klier niet meer gezwollen!
happiness = reality - expectations
vrijdag 31 januari 2020 om 10:04
Ohh fiona, het is echt raak bij jullie zeg!
Hebben bij cohter vorig jaar ook een keer gehad bloed in de luier, heb de HA gebeld en gelijk langs gegaan , plaszakje meegekregen. urine opgevnagen, kwam niks uit. Ze was toen ook enorm verkouden, moetsne haar in d egaten houden, maar na die ene keer niks meer te zien , dus wat het nou was.
Envelop ik zou het gewoon proberen, ik heb zo alle afspraken met beiden gedaan , eerst peuter dan baby/dreumes.
Ging opzich wel goed, zoon was met prikken altijd hysterisch en dochter keek stilletjes , maar opzich geen probleem.
rosings Beterschap , zelf zo beroerd zijn en Rozetje ziek is niet fijn. hoop dat jullie lekke rop d ebank onde reen kleedje kunnen uitzieken.
Hebben bij cohter vorig jaar ook een keer gehad bloed in de luier, heb de HA gebeld en gelijk langs gegaan , plaszakje meegekregen. urine opgevnagen, kwam niks uit. Ze was toen ook enorm verkouden, moetsne haar in d egaten houden, maar na die ene keer niks meer te zien , dus wat het nou was.
Envelop ik zou het gewoon proberen, ik heb zo alle afspraken met beiden gedaan , eerst peuter dan baby/dreumes.
Ging opzich wel goed, zoon was met prikken altijd hysterisch en dochter keek stilletjes , maar opzich geen probleem.
rosings Beterschap , zelf zo beroerd zijn en Rozetje ziek is niet fijn. hoop dat jullie lekke rop d ebank onde reen kleedje kunnen uitzieken.
vrijdag 31 januari 2020 om 10:33
vrijdag 31 januari 2020 om 12:14
Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Hier was het bij oudste een teken van uitdroging.
Hier is inmiddels iedereen weer thuis, maar t was echt een kloteweek, 2 kindjes in het ziekenhuis. En dat na een week slapeloze nachten thuis door t ziekzijn. Ik zag groen van vermoeidheid. Inmiddels weer ietsjes bijgetrokken gelukkig
Hier is inmiddels iedereen weer thuis, maar t was echt een kloteweek, 2 kindjes in het ziekenhuis. En dat na een week slapeloze nachten thuis door t ziekzijn. Ik zag groen van vermoeidheid. Inmiddels weer ietsjes bijgetrokken gelukkig
vrijdag 31 januari 2020 om 12:22
Super goed! Peuter is hier ook al een poos de nachten droog maar durf nog niet goed zonder luier.Due-scimmie schreef: ↑31-01-2020 10:45Wat vervelend allemaal Fiona!
Peuter heeft vannacht voor eerst zonder luier geslapen. Gisteravond wilde hij nog plassen dus half slapend op potje gezet en vanochtend droog wakker.
vrijdag 31 januari 2020 om 12:23
Ja ik bleef ook twijfelen. Tijdje terug geprobeerd maar dat ging toen mis. Laatste tijd weer veel natte luiers maar laatste paar dagen weer meteen wc na wakker worden en droge luiers.Teckeltje88 schreef: ↑31-01-2020 12:22Super goed! Peuter is hier ook al een poos de nachten droog maar durf nog niet goed zonder luier.
vrijdag 31 januari 2020 om 13:27
Jeetje wat een ellende ook bij jou!!! Rustig aan, kunnen ze als ze beter zijn misschien 1 of 2 nachtjes uit logeren en dat jullie even een weekend alleen maar slapen, eten en Netflixen?funnymiss schreef: ↑31-01-2020 12:14Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Hier was het bij oudste een teken van uitdroging.
Ik heb een lekker ochtendje gehad met het gespuis. Baby sliep van 8 tot 10 en toen met peuter de keuken gepoetst. Echt ideeal. Hij staat in z'n learning tower met water, doekje, bekers weet ik wat te klooien. Ik doe vervolgens de rest vd keuken. Als we klaar zijn een dweil erdoor vanwege het waterballet van peuter en snel nog wat bleek in de gootsteen (gaat ie zo mooi van glanzen) en klaar is kees. Peuter happy, ik happy. Daarna met het kinetisch zand gespeeld en wat aangerommled. Toen baby wakker was een truitje en meeeeeega spuit luier (dat was echt lang geleden) en toen na een flink poets beurt konden we eindelijk en route. Lekker bij de kinder boerderij geweest, plassen gesprongen, in de speeltuin gespeeld. Peuter was helemaal in z'n nopjes. In de auto op weg naar huis sliep hij al bijna. Dus thuis snel boterham en naar bed. Baby ligt nu ook weer dus ik kan even serie kijken. Proberen niet in slaap te vallen want dan word ik vaak zo rot wakker.
Fiona, al contact met de huisarts gehad? Ik denk aan je.
vrijdag 31 januari 2020 om 13:35
funnymiss bij jouw klinkt het ook nog niet eop en top.
en indd wat Teckel zegt kunnen ze michein even een nachtej uit logeren zodat je even kan bijkomen?
Teckel wat een heerlijk ochtend zo zeg.
Keuken en kastjes uitruimen en schoonmaken is hier ook altijd een hit, ik kan gerust heel men huis op zen kop zetten met beide kids erbij.
Welk kinetisch zand heb jij ? heb laatst bij iemand thuis gezien, maar ik vind het nog een bende geven.
en indd wat Teckel zegt kunnen ze michein even een nachtej uit logeren zodat je even kan bijkomen?
Teckel wat een heerlijk ochtend zo zeg.
Keuken en kastjes uitruimen en schoonmaken is hier ook altijd een hit, ik kan gerust heel men huis op zen kop zetten met beide kids erbij.
Welk kinetisch zand heb jij ? heb laatst bij iemand thuis gezien, maar ik vind het nog een bende geven.
vrijdag 31 januari 2020 om 13:47
vrijdag 31 januari 2020 om 13:59
Due wat goed!
En wat een ziekenboeg lees ik zeg. Funny, heftig hoor, allebei in het zkh, gelukkig zijn ze nu weer thuis. Hopelijk kan jij ook goed bijslapen de komende dagen.
Fiona, heb het zo met jullie te doen. Arme dochter.
Rosings, hoe was het bij de huisarts? Balen dat Rosetje ook ziek is nu.
Beterschap voor allemaal!
Ik had vanochtend even 2 kindjes van een vriendin over de vloer. Jeetje, wat kunnen 3 kinderen een hoop herrie en rotzooi produceren
ik appte vriend al dat we het zeker maar bij 1 houden, haha.
En wat een ziekenboeg lees ik zeg. Funny, heftig hoor, allebei in het zkh, gelukkig zijn ze nu weer thuis. Hopelijk kan jij ook goed bijslapen de komende dagen.
Fiona, heb het zo met jullie te doen. Arme dochter.
Rosings, hoe was het bij de huisarts? Balen dat Rosetje ook ziek is nu.
Beterschap voor allemaal!
Ik had vanochtend even 2 kindjes van een vriendin over de vloer. Jeetje, wat kunnen 3 kinderen een hoop herrie en rotzooi produceren