Spullen overleden vreemdganger
woensdag 5 februari 2020 om 15:34
We zijn lang samen geweest en het was mijn grote liefde. Pas na zijn overlijden kwam ik achter zijn veelvuldig vreemdgaan. Dat is nog geen jaar geleden nu.
In eerste instantie hoopte ik dat ik het verdriet om zijn bedrog zou verwerken en dat ik dan toch weer liefde zou voelen voor hem. Maar zo langzamerhand lijk ik dat punt niet te gaan bereiken.
Aangezien ik onze woning niet kon aanhouden vanwege de hoge huur (en ik dat ook niet wilde, vanwege alle nu dubbele herinneringen), ben ik al gauw verhuisd. De nieuwe woning is een stuk kleiner. Veel spullen van hem (noem ik hem nu nog mijn overleden vriend of mijn ex?) heb ik al weggedaan. Wat doe ik met de rest? Alles wegdoen en soort van doen alsof we nooit samen zijn geweest? Sommige dingen bewaren, maar welke dan, want aan alles kleeft zijn bedrog. Krijg ik later spijt als ik zijn spullen wegdoe, zoals boeken of cadeautjes die hij me heeft gegeven?
In eerste instantie hoopte ik dat ik het verdriet om zijn bedrog zou verwerken en dat ik dan toch weer liefde zou voelen voor hem. Maar zo langzamerhand lijk ik dat punt niet te gaan bereiken.
Aangezien ik onze woning niet kon aanhouden vanwege de hoge huur (en ik dat ook niet wilde, vanwege alle nu dubbele herinneringen), ben ik al gauw verhuisd. De nieuwe woning is een stuk kleiner. Veel spullen van hem (noem ik hem nu nog mijn overleden vriend of mijn ex?) heb ik al weggedaan. Wat doe ik met de rest? Alles wegdoen en soort van doen alsof we nooit samen zijn geweest? Sommige dingen bewaren, maar welke dan, want aan alles kleeft zijn bedrog. Krijg ik later spijt als ik zijn spullen wegdoe, zoals boeken of cadeautjes die hij me heeft gegeven?
woensdag 5 februari 2020 om 16:28
@kes49240, het een is niet erger dan het andere. Ik ben ergens best dankbaar voor een aantal dingen. Zo hebben we geen kinderen, dus ik hoef geen moeilijke gesprekken over hun vader te hebben. Sterkte.
@Tutjebelletje, jij ook sterkte. Ik vermoed ook sterk dat ik later niet meer terug wil kijken. Het was toch niet echt. Een soort toneelspel zonder dat ik het wist.
Eerst foto's maken van de spullen en dan wegdoen is ook nog een goed idee. Bedankt @Jupiter1995.
@Tutjebelletje, jij ook sterkte. Ik vermoed ook sterk dat ik later niet meer terug wil kijken. Het was toch niet echt. Een soort toneelspel zonder dat ik het wist.
Eerst foto's maken van de spullen en dan wegdoen is ook nog een goed idee. Bedankt @Jupiter1995.
woensdag 5 februari 2020 om 16:31
Tja, de omstandigheden rond zijn dood waren zo heftig dat het vreemdgaan er een beetje bij in het niet viel. Evengoed wel gemengde gevoelens bij het rouwen, de relatie zou waarschijnlijk zijn gestrand maar dit wilde ik natuurlijk ook weer niet. Wrang, bitter en verdrietig. Niks makkelijk, maar inmiddels gaat het wel weer.
For whom the bell tolls
woensdag 5 februari 2020 om 16:42
Wat heftig en naar om zo bedrogen te worden. Dat je denkt dat iemand het goed meent met je en het beste met je voor heeft maar het toch heel anders blijkt te zijn. Lijkt me moeilijk om te verwerken als je ook nog eens in rouw zit. Sterke met allesSnowkitty schreef: ↑05-02-2020 16:13Alle gekoesterde momenten zijn dubbel, omdat hij steeds andere motieven had dan liefde. Zo vond ik het eng om een cursus in het buitenland te doen en hij moedigde me aan en dus ben ik een maand weggegaan. Dus in plaats van mij aan te moedigen, lag hij met anderen van alles te doen.
anoniem_392827 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 17:01
0.24% gewijzigd
woensdag 5 februari 2020 om 17:00
Ex niet overleden, wel vreemdgegaan. Ik heb niks met spullen als boeken die ik van hem heb gehad. Een nuttig boek of 2 heb ik bewaard, de rest naar de kringloop, net als wat cadeautjes (gekocht om zijn schuldgevoel af te kopen?). Foto’s van vakantie liggen nog in een doos, jaren al niet meer naar gekeken. Maar wie weet, ooit in het bejaardenhuis wel behoefte aan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 5 februari 2020 om 17:07
Wat heftig TO
Je verdriet en boosheid zijn nog rauw . Zowel van het overlijden als het vreemdgaan. Nu is niet het moment om rigoreuze dingen te doen of beslissingen te nemen.
Ik zou wat spullen en herinneringen in een schoenendoos of iets dergelijks stoppen en deze in je nieuwe huis opbergen. En over een paar jaar beslissen of je het wilt bewaren of alsnog weggooien.
Je verdriet en boosheid zijn nog rauw . Zowel van het overlijden als het vreemdgaan. Nu is niet het moment om rigoreuze dingen te doen of beslissingen te nemen.
Ik zou wat spullen en herinneringen in een schoenendoos of iets dergelijks stoppen en deze in je nieuwe huis opbergen. En over een paar jaar beslissen of je het wilt bewaren of alsnog weggooien.
woensdag 5 februari 2020 om 17:16
woensdag 5 februari 2020 om 17:20
Hou wat dingen voor zijn familie of jullie kinderen ( mochten die er zijn). Steek de rest in de fik of breng het naar de kringloop.
Ik heb het niet zo op spullen, ook niet op de ring van overleden oma of een oude koffiekan van opa/pa ect. Waar ik niet eens door ben bedrogen.
Dus misschien denk ik daar te makkelijk over.
Ik heb het niet zo op spullen, ook niet op de ring van overleden oma of een oude koffiekan van opa/pa ect. Waar ik niet eens door ben bedrogen.
Dus misschien denk ik daar te makkelijk over.
woensdag 5 februari 2020 om 17:21
Mijn ex ging niet vreemd maar de relatie was nogal destructief te noemen. Ik ben lang boos geweest maar achteraf wel blij dat ik niks heb weggegooid. Ik heb alles in een doos gedaan, het zijn toch ook herinneringen en het was niet alleen slecht. Diep in je hart weet je vast wel wat goed voelt voor jou om met deze spullen te doen..
woensdag 5 februari 2020 om 17:23
Goed dat je zo bezig bent je leven op te schonen en opnieuw vorm te geven 
Ik zou niet alles wegdoen. Sieraden zou ik waarschijnlijk houden. Handige dingen die je in je nieuwe leven kunt gebruiken - en kunt zien als gebruiksding - ook. Van sentimentele dingen (boeken, knuffels, toegangskaartjes van concerten, souvenirs, foto's, etc.) zou ik datgene waar je het meest aan gehecht bent in een doos doen en op zolder zetten. De rest zou ik wegdoen. Dan komt er letterlijk ruimte voor nieuwe spullen.
Je zal in de toekomst nog weer anders naar je relatie met je overleden partner kijken dan nu, denk ik. Dan is het misschien fijn om nog wat dingen te hebben. Zo niet, is alsnog wegdoen zo gepiept.
Ik zou niet alles wegdoen. Sieraden zou ik waarschijnlijk houden. Handige dingen die je in je nieuwe leven kunt gebruiken - en kunt zien als gebruiksding - ook. Van sentimentele dingen (boeken, knuffels, toegangskaartjes van concerten, souvenirs, foto's, etc.) zou ik datgene waar je het meest aan gehecht bent in een doos doen en op zolder zetten. De rest zou ik wegdoen. Dan komt er letterlijk ruimte voor nieuwe spullen.
Je zal in de toekomst nog weer anders naar je relatie met je overleden partner kijken dan nu, denk ik. Dan is het misschien fijn om nog wat dingen te hebben. Zo niet, is alsnog wegdoen zo gepiept.
Ik geloof niet dat alles een leugen was. Ik denk dat het aanmoedigen - en andere gekoesterde momenten - best oprecht zal zijn geweest. Dat kan bestaan naast de rest, helaas.Snowkitty schreef: ↑05-02-2020 16:13Alle gekoesterde momenten zijn dubbel, omdat hij steeds andere motieven had dan liefde. Zo vond ik het eng om een cursus in het buitenland te doen en hij moedigde me aan en dus ben ik een maand weggegaan. Dus in plaats van mij aan te moedigen, lag hij met anderen van alles te doen.
woensdag 5 februari 2020 om 17:26
Ik zou een doos bewaren op zolder. Ik heb ook nog een doos met spullen van mijn jeugdvriend. We zijn 9 jaar samen geweest maar toen was het gewoon op. Hij leeft nog gewoon en het is dus echt mijn ex. Maar tegelijkertijd ben ik opgegroeid met hem en heb ik zoveel meegemaakt met heb. Het heeft even geduurd, 3 jaar en het voelt nog steeds dubbel. Maar ik ben blij dat ik bepaalde dingen nog heb en aan de losse momenten kan terug denken. Niet alleen aan hem, maar gewoon die fase van mijn leven. Want niet alles was slecht. Ik hoop dat je uiteindelijk ook op dat punt kunt komen.
woensdag 5 februari 2020 om 17:53
Niet verlaten staat niet gelijk aan houden van.
woensdag 5 februari 2020 om 17:59
Vreemdgaan staat ook niet gelijk aan niet houden van.
Zonder het verdriet te willen bagetelliseren, denk ik dat we moeten opletten met bevestigen dat ze haar verleden moet 'vergeten'/wegdoen omdat het 'niet echt niet was'. Je weet het gewoonweg niet. Het is een zeer pijnlijke situatie. Omdat je er pas achter kwam toen hij er niet meer was, kun je niet checken bij hem hoe het écht zat. Dat hij loog betekent niet dat hij over alles loog. Wat iemand voor mij zei: als je nu alles van de relatie ontkent, doe je ook jezelf tekort. De kans is groot dat momenten wel oprecht zijn geweest, ook al voelt alles nu dubbel en pijnlijk.
Ik zou bij zijn familie checken of die nog belang heeft bij die spullen. Eventueel hou je zelf een paar dingen en stop je die ergens weg. Mocht de behoefte in de toekomst dan komen, dan kan het altijd nog. Maar wat iemand anders ook zei: liefde bewaar je in je hart. Mocht je die liefde voor hem weer deels terugvinden, dan zit hij daar en niet in zijn bezittingen. Sterkte :flower:
fiorah wijzigde dit bericht op 05-02-2020 19:24
4.74% gewijzigd
woensdag 5 februari 2020 om 18:36
Dit is toch totaal niet te vergelijken met To's situatie?YellowLemon schreef: ↑05-02-2020 17:26Ik zou een doos bewaren op zolder. Ik heb ook nog een doos met spullen van mijn jeugdvriend. We zijn 9 jaar samen geweest maar toen was het gewoon op. Hij leeft nog gewoon en het is dus echt mijn ex. Maar tegelijkertijd ben ik opgegroeid met hem en heb ik zoveel meegemaakt met heb. Het heeft even geduurd, 3 jaar en het voelt nog steeds dubbel. Maar ik ben blij dat ik bepaalde dingen nog heb en aan de losse momenten kan terug denken. Niet alleen aan hem, maar gewoon die fase van mijn leven. Want niet alles was slecht. Ik hoop dat je uiteindelijk ook op dat punt kunt komen.![]()
![]()
woensdag 5 februari 2020 om 18:57
Echt heel rot voor je. Hoop dat je het allemaal gaat verwerken en de woede niet bij je blijft. Lijkt mij een hele moeilijke situatie. Nogmaals heel veel sterkte. Als het je helpt kan je altijd hier van je afschrijven. Mij heeft dat in het verleden (andere nick) best wat gebracht. Er zitten hier echt veel fijne, wijze mensen. Sommige hard, andere met een totaal andere kijk op het leven. Maar net dat maakt het zo waardevol.Tutjebelletje schreef: ↑05-02-2020 16:31Tja, de omstandigheden rond zijn dood waren zo heftig dat het vreemdgaan er een beetje bij in het niet viel. Evengoed wel gemengde gevoelens bij het rouwen, de relatie zou waarschijnlijk zijn gestrand maar dit wilde ik natuurlijk ook weer niet. Wrang, bitter en verdrietig. Niks makkelijk, maar inmiddels gaat het wel weer.
woensdag 5 februari 2020 om 19:09
Ik zou alles waar ik echt niks mee kan in de fik zetten. En de rest in dozen op zolder (of opbergkamer/kast).
Als het veel is kijk je over een paar jaar weer en is het niet zoveel dan laat je het liggen tot je denkt dat je er wel iets van kan gebruiken of je denkt hier heb ik toch niks aan en gooi je het alsnog weg.
Soms kan je dingen pas na 20 jaar weggooien. En soms helemaal niet.
Sterkte. Lijkt me ontzettend moeilijk
Als het veel is kijk je over een paar jaar weer en is het niet zoveel dan laat je het liggen tot je denkt dat je er wel iets van kan gebruiken of je denkt hier heb ik toch niks aan en gooi je het alsnog weg.
Soms kan je dingen pas na 20 jaar weggooien. En soms helemaal niet.
Sterkte. Lijkt me ontzettend moeilijk
woensdag 5 februari 2020 om 19:37
jou ervaring geldt niet voor iedereen he