Trouwen maar niet samenwonen mag dat
woensdag 5 februari 2020 om 20:06
Goedendag
Ik zit met een vraag. Mag je trouwen. En ieder in je eigen huis blijven wonen
Mijn vriend en ik zijn ruim 10 jr samen. Hij heeft een koophuis. Ik een huurhuis waar zoon van 25 nog in woont. ( ivm woningnood en extreem lange wachtijden)
Wij willen trouwen maar kan dat eigenlijk. Wettelijk gezien. Of moet zoon dan uit mijn huurhuis. Hij kan niet mee we hebben geen extra slaapkamer!
Wie heeft er advies of bij welke instantie is dit na te vragen
T schijnt dat de wet hierOp 2 jr geleden is aangepast .
Ik zit met een vraag. Mag je trouwen. En ieder in je eigen huis blijven wonen
Mijn vriend en ik zijn ruim 10 jr samen. Hij heeft een koophuis. Ik een huurhuis waar zoon van 25 nog in woont. ( ivm woningnood en extreem lange wachtijden)
Wij willen trouwen maar kan dat eigenlijk. Wettelijk gezien. Of moet zoon dan uit mijn huurhuis. Hij kan niet mee we hebben geen extra slaapkamer!
Wie heeft er advies of bij welke instantie is dit na te vragen
T schijnt dat de wet hierOp 2 jr geleden is aangepast .
woensdag 5 februari 2020 om 22:44
Senioren zijn ALTIJD al de "rijkste" groep in de samenleving geweest. Immers, senioren hebben 50-60 jaar spaarcentjes opzij kunnen zetten om uiteindelijk, door kleine beetjes per jaar te sparen, een leuk spaarsommetje te vergaren. Maar vrijwel alle senioren zijn niet rijk geboren, maar welgesteld geworden door jaren en jaren van zuinig leven, sparen, geen onnodig geld uitgeven, niet buitensporig te zijn, geen luxe vakanties naar Bali of een andere exotische bestemming, maar gewoon naar de camping in Zuid-Limburg. Geen wintersport, geen luxe auto, enz. Als de huidige jongeren óók op die manier hun hele leven zouden inrichten, dan zouden ze op hun 75e ook een leuk sommetje achter de hand hebben, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

woensdag 5 februari 2020 om 22:44
Dit klopt inderdaad. De inschrijving is leidend. En voordat TO blij wordt: er zijn regels rondom de inschrijving. Je bent verplicht om je hoofdverblijf te hebben op het adres waar je bent ingeschreven.gizzmo-returns schreef: ↑05-02-2020 20:58De inschrijving bij de gemeente is leidend. Als die het gaan onderzoeken is ze de Sjaak. Toestemming van de wbv doet er dan niet toe.
Daarnaast mag de woningstichting informatie die tegen de wet ingaat niet verzwijgen. Dus als ze daadwerkelijk weten dat TO niet op het adres van het huurhuis verblijft kun je er donder op zeggen dat er een onderzoek volgt.

woensdag 5 februari 2020 om 22:45
dan is er a. huurgewenning, b. een kleinere woning dus minder (o.a. stook-)kosten, meer comfort want vaak nieuwere woningen en dus beter geïsoleerd... daar zijn goede regelingen voor, vaak mét verhuiskostenvergoeding ... maar ja, dan moeten zij wel willen...justagirly schreef: ↑05-02-2020 22:34Ja, gek hè?!
Ik snap ze wel.
Door de schaarste wordt alles ook veel te duur.

woensdag 5 februari 2020 om 22:45
dat is geen normale gang van zaken hoor, ook mantelzorgers worden na het overlijden van hun ouders gewoon uit huis gezetsummerheat schreef: ↑05-02-2020 22:43Dit is dus niet zo. In geval van to, gezien de leeftijd van zoon vermoedelijk niet. Maar er zijn legio's van voorbeelden dat kind nooit uit huis gaat en zodra ouders overlijden, nemen ze het huurcontract over. Als je maar kan aantonen dat je een duurzame huushouding hebt gevoerd.

woensdag 5 februari 2020 om 22:46

woensdag 5 februari 2020 om 22:53
Het zal geen 10 jaar duren, maar zo makkelijk als dat het hier altijd geroepen wordt is ook echt onzin. Bovendien kom je dan in de particuliere sector, moet je een behoorlijk salaris hebben, krijg je geen huurtoeslag en betaal je takkeveel huur voor een klein hokje. Dus ik snap die zoon wel dat hij nog in dat huis zit.
woensdag 5 februari 2020 om 22:54
Dat zei ik ook hé? In het geval van to zal het vast niet kunnen. Maar in het geval van een duurzame huishouding, zoals het kind wat nooit uit huis is gegaan, wel.
De veronderstelling is dat een kind geen medehuurder kan worden want ooit gaat hij uit huis. Maar in sommige situaties gebeurt dat dus niet.
Alleen in mijn familie is dat al voor de vierde keer aan de orde.
De mantelzorgconstructie is een bekende waarbij het juist wordt afgewezen. Want er waren veel gevallen dat familie bij oma ging inwonen, terwijl oma al oud en ziek was, met als doel het huurcontract over te nemen.
Even geen zin om mijn boek sprudentie huurrecht ars Aequi erbij te pakken. Maar toevallig ben ik nu veel bezig met huurrecht.
Het is minder zwart/wit als mensen denken. Dat lees ik hier op dit forum ook.
summerheat wijzigde dit bericht op 05-02-2020 22:58
12.06% gewijzigd

woensdag 5 februari 2020 om 22:55
is natuurlijk echt wel een stuk makkelijker en je moet niet in hartje stad willen zitten-Simone- schreef: ↑05-02-2020 22:53Het zal geen 10 jaar duren, maar zo makkelijk als dat het hier altijd geroepen wordt is ook echt onzin. Bovendien kom je dan in de particuliere sector, moet je een behoorlijk salaris hebben, krijg je geen huurtoeslag en betaal je takkeveel huur voor een klein hokje. Dus ik snap die zoon wel dat hij nog in dat huis zit.

woensdag 5 februari 2020 om 22:55
Dit kan niet, en als het wel echt kan kun je hier vast delen wie je verhuurder is of in welke regio je huurt. Dan kunnen wij ongelovigen het nalezen én anderen die ook kinderen hebben die ze niet op straat willen zetten of 10 jaar willen laten wachten kunnen daar ook gaan huren. WINWINmemaria schreef: ↑05-02-2020 21:26Dankjewel summerheat
Ik vertel juist precies hoe t is. Heel simpel. We zijn 10 jr samen 4 a 5 jr woon ik nu bij hem
We willen al jaren trouwen. Is dat zo gek. !!
Maar niet ten koste v kind.
Die wil niet in huurhuis wonen maar een andere plek
Woningbouw vind ik daar nl ook raar in hij houd een huis met 3 sl kmrs bezet. En wil gewoon klein flatje.
Woningbouw zegt. En dat snap. Op zn beurt wachten. Ik zeg het dan ook nog tegen de verhuurfunctionaris. Dat zoon een heel huis in zn eentje bezet houd
Regels zijn regels. Zeggen ze
En nu zal ik wel weer liegen en een lange neus krijgen Door de meeste hier. De viva forum politie
Ik had makkelijk en heel lulverhaal kunnen op hangen. ., ik heb nl nooit geweten dat wij wel konden trouwen en t huurhuis gewoon aan kan houden op mijn naam. Dit las ik van de week nl
Dat is niet wat ik wil maar ik zet niet mn kind op straat. Jullie wel?!

woensdag 5 februari 2020 om 23:01

woensdag 5 februari 2020 om 23:02
ik heb het niet over individuenstrings-attached schreef: ↑05-02-2020 23:01Tuurlijk joh. Kén jij wel iemand die het van zijn aow'tje moet doen? Is echt geen vetpot hoor. Het is maar net boven de bijstand.

woensdag 5 februari 2020 om 23:07
Ben jij nu echt zo naief? Ga gewoon eens kijken als er een sociale huurwoning vrij komt. Echt je oren gaan klapperen.S-Meds schreef: ↑05-02-2020 22:39die 7% is correct daarbij worden ze ook nog verspreid over het land en moeten dus ook woningen accepteren in oorden die geen woningdruk kennen. 7% is niks, scheidingen zijn een veel groter probleem. Maar het echte probleem is dat de overheid de sociale huursector uitknijpt en de commerciele huursector geen belemmeringen op legt. Zo komt al het vastgoed in handen van beleggers en wordt de prijs opgedreven.
Een woning in een goede buurt gaat echt gewoon naar statushouders en stadsvernieuwers. Die hebben iig in Amsterdam echt voorrang.
Een huis wordt gewoon afgewezen vanwege te klein terwijl het gewoon 2 slaapkamers bevat en een tuintje heeft door een dame alleen met 1 klein kind. Maar ze kon wel beter krijgen aldus zijzelf in zeer slecht Nederlands.
En ja dat is geen ervaring van 1 woning maar van meerdere. Terwijl ik volgens de ranglijst echt de eerste was werd er op het allerlaatste moment van alles voorgeschoven. En geen blanke gezinnen die in een vakantiewoning zaten. Allemaal vers binnengekomen.
Kun je wel met cijfers van rtl komen maar of die steekhoudend zijn.. mwah.

woensdag 5 februari 2020 om 23:10
Troost je. Met 30 inschrijf jaren moet je nog achteraan sluiten. Tot je een scheur opentrekt en op je strepen gaat staan en met alles dreigt wat mooi en lelijk is. Dan krijg je ineens wel de woning.

woensdag 5 februari 2020 om 23:11
ik baseer me op feiten en niet op jouw waarneming. in amsterdam was het in 2019 trouwen 13% maar dat kwam omdat ze nog een tekort van de voorgaande jaren moest inhalen. dus hou op met die onwaarhedenstrings-attached schreef: ↑05-02-2020 23:07Ben jij nu echt zo naief? Ga gewoon eens kijken als er een sociale huurwoning vrij komt. Echt je oren gaan klapperen.
Een woning in een goede buurt gaat echt gewoon naar statushouders en stadsvernieuwers. Die hebben iig in Amsterdam echt voorrang.
Een huis wordt gewoon afgewezen vanwege te klein terwijl het gewoon 2 slaapkamers bevat en een tuintje heeft door een dame alleen met 1 klein kind. Maar ze kon wel beter krijgen aldus zijzelf in zeer slecht Nederlands.
En ja dat is geen ervaring van 1 woning maar van meerdere. Terwijl ik volgens de ranglijst echt de eerste was werd er op het allerlaatste moment van alles voorgeschoven. En geen blanke gezinnen die in een vakantiewoning zaten. Allemaal vers binnengekomen.

woensdag 5 februari 2020 om 23:11
Ik snap van alles. Als je een bak geld naast de geldauto ziet liggen en er is niemand snap ik ook dat je dat zomaar mee kan nemen. Maar of het eerlijk is is een tweede.-Simone- schreef: ↑05-02-2020 22:53Het zal geen 10 jaar duren, maar zo makkelijk als dat het hier altijd geroepen wordt is ook echt onzin. Bovendien kom je dan in de particuliere sector, moet je een behoorlijk salaris hebben, krijg je geen huurtoeslag en betaal je takkeveel huur voor een klein hokje. Dus ik snap die zoon wel dat hij nog in dat huis zit.

woensdag 5 februari 2020 om 23:13
dit is gewoon onversneden racisme. je kan op basis van huidskleur niet zeggen of iemand een statushouder is of misschien ook 20 jaar inschrijving heeft of misschien wel een WMO woning vanwege ziekte of handicap. Wat een ontzetten dom gezwetsstrings-attached schreef: ↑05-02-2020 23:07Ben jij nu echt zo naief? Ga gewoon eens kijken als er een sociale huurwoning vrij komt. Echt je oren gaan klapperen.

woensdag 5 februari 2020 om 23:17
Het is zorgelijk, maar een individu als deze houdt de situatie juist in stand.YellowLemon schreef: ↑05-02-2020 21:58Ik vind het zorgelijk dat er zo’n woningtekort is dat er zulke situaties ontstaan.
Laten we dat vooral op een individue botvieren.![]()
Zoon wil liever een flat, wil logischer wijs met 25 ook niet meer bij zijn ouders wonen. Maar komt simpelweg niet in aanmerking. Dan moet je maar 10 jaar je leven op pauze zetten ook al word er je de mogelijkheid geboden dat niet te doen want je gaat netjes in overleg?
Echt wat een logica van en misgunnerij lees ik weer in dit topic.![]()
Ik zie dit, zonder te willen discrimineren vaak bij mensen uit andere culturen. Mensen die gewend zijn om wel met hele gezinnen van verschillende generaties in één woning te wonen. Het percentage dat fraude pleegt, bestaat vaak uit mensen uit een cultuur die dus andere normen én samenlevingsvormen heeft.
Ik zie ze er ook met bosjes uitgezet worden, omdat het gewoon echt niet acceptabel is om een woning aan een kind door te geven.

woensdag 5 februari 2020 om 23:20
Nee maar wel op basis wat iemand verteld. Dat vertelde die dame namelijk gewoon bij de bezichtiging helemaal zelf. In zeer gebroken Nederlands met hier en daar wat Frans. Ook de buren van mijn nicht, buren van een vriendin allemaal eerste hands hoe het in het echt blijkbaar gaat.
Snap prima dat jij dat niet aan wil nemen maar ik heb het dus vaker gehoord en niet via via.
Maar sabatical, je hebt wel vaker een mening waarvan ik denk hoe kom je er bij.

woensdag 5 februari 2020 om 23:24
En nog ff over wmo. Medische indicatie is niet meer. Dat werkt tegenwoordig heel anders al beschouwen wbv een advies van de wmo wel als zijnde voorrang.
Leuk als je als nr 1 staat en dus geen voorrang krijgt omdat je nr 1 staat. Heel leuk maar als woning nr 5 aan je neus voorbij gaat terwijl je dus echt aan huis gekluisterd bent omdat je geen trappen meer kan lopen dan ga je je toch echt afvragen wie er nu steeds voor je aan geschoven wordt, terwijl je dus als eerste recht zou hebben op die woning. En ja dan ga je vragen stellen.
Geen aanname, gewoon van de mensen zelf. Zelfs met wmo krijgen zij eerste keus en kans.

woensdag 5 februari 2020 om 23:24
En daar is niets mis mee, want ook zij hebben daar gewoon recht op. Anders zouden de woningen niet toegewezen worden.pejeka schreef: ↑05-02-2020 22:28Laat het me dan zó zeggen: de jaarlijkse bevolkingsgroei in Nederland is voor het grootste deel te danken aan immigratie. En hoe je het dan wil noemen, zal me een zorg zijn, maar feit is dat het merendeel van die mensen afhankelijk zijn van sociale huurvoorziening en dus een grote claim leggen op het aantal beschikbare sociale huurwoningen.

donderdag 6 februari 2020 om 00:59
het is racisme wat je uitkraamt.strings-attached schreef: ↑05-02-2020 23:20Nee maar wel op basis wat iemand verteld. Dat vertelde die dame namelijk gewoon bij de bezichtiging helemaal zelf. In zeer gebroken Nederlands met hier en daar wat Frans. Ook de buren van mijn nicht, buren van een vriendin allemaal eerste hands hoe het in het echt blijkbaar gaat.
Snap prima dat jij dat niet aan wil nemen maar ik heb het dus vaker gehoord en niet via via.
Maar sabatical, je hebt wel vaker een mening waarvan ik denk hoe kom je er bij.