Trouwen maar niet samenwonen mag dat
woensdag 5 februari 2020 om 20:06
Goedendag
Ik zit met een vraag. Mag je trouwen. En ieder in je eigen huis blijven wonen
Mijn vriend en ik zijn ruim 10 jr samen. Hij heeft een koophuis. Ik een huurhuis waar zoon van 25 nog in woont. ( ivm woningnood en extreem lange wachtijden)
Wij willen trouwen maar kan dat eigenlijk. Wettelijk gezien. Of moet zoon dan uit mijn huurhuis. Hij kan niet mee we hebben geen extra slaapkamer!
Wie heeft er advies of bij welke instantie is dit na te vragen
T schijnt dat de wet hierOp 2 jr geleden is aangepast .
Ik zit met een vraag. Mag je trouwen. En ieder in je eigen huis blijven wonen
Mijn vriend en ik zijn ruim 10 jr samen. Hij heeft een koophuis. Ik een huurhuis waar zoon van 25 nog in woont. ( ivm woningnood en extreem lange wachtijden)
Wij willen trouwen maar kan dat eigenlijk. Wettelijk gezien. Of moet zoon dan uit mijn huurhuis. Hij kan niet mee we hebben geen extra slaapkamer!
Wie heeft er advies of bij welke instantie is dit na te vragen
T schijnt dat de wet hierOp 2 jr geleden is aangepast .

woensdag 5 februari 2020 om 22:23
dat is vaak niet het probleem, er zijn genoeg senioren appartementen. Maar de ouderen willen niet weg omdat ze bij verhuizing ineens veel meer huur gaan betalen.pejeka schreef: ↑05-02-2020 22:17Klopt. Ken ze hier in de wijk ook. Mensen van midden 70 of tegen de 80 die best naar een appartement zouden willen, omdat hun gezinswoning met 5 of 6 kamers veel te groot is, maar ze kunnen gewoon niet. Want er is niks. Of ze moeten 10 jaar op de wachtlijst, maar ja, dan zijn ze inmiddels overleden waarschijnlijk...

Ik ook niet. Ik wil wel weten welke woningbouw

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Nu woon ik wel gewoon in mijn woning. Omdat mijn kind zorg behoeft zou je denken dat hij gewoon ingeschreven zou kunnen worden maar nope.
Hier hebben ze bij de buren nog gecontroleerd. Of er wel een oudere man woonde.. nee dus. Ik wist het niet dus gewoon aangegeven dat het een man van begin 30 was die ik zag. Bleek dus de zoon en hup, nu zitten er nieuwe mensen in. Het was toch echt de bedoeling dat de vader er zoveel nachten per jaar sliep. Bij het tweede bezoek nog geprobeerd goed te praten dat hij er vast wel woonde, op vakantie was etc.
Maar ze trapten er niet in. Wel waarschijnlijk verraden, alhoewel ze hier relatief vaak controleren van de woningbouw.
Ik zou zeggen: check de cijfers over de laatste jaren. Nareizende familieleden zijn vaak niet eens meegenomen. En ik ben het met je eens dat 50.000 asielzoekers niet automatisch 50.000 woningen in beslag nemen, maar enkele tienduizenden is toch het getal waar het jaarlijks op uitdraait.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

woensdag 5 februari 2020 om 22:24
asielzoekers hebben geen recht op een huurwoning, alleen statushouders. Nareizigers hebben ook geen recht op een woning want de statushouder heeft al een woning. je weet niet waar je over praat Pepejeka schreef: ↑05-02-2020 22:23Ik zou zeggen: check de cijfers over de laatste jaren. Nareizende familieleden zijn vaak niet eens meegenomen. En ik ben het met je eens dat 50.000 asielzoekers niet automatisch 50.000 woningen in beslag nemen, maar enkele tienduizenden is toch het getal waar het jaarlijks op uitdraait.
woensdag 5 februari 2020 om 22:25
.
Maar het is wel lekkere stemmingmakerij, ofniedan

woensdag 5 februari 2020 om 22:28
Laat het me dan zó zeggen: de jaarlijkse bevolkingsgroei in Nederland is voor het grootste deel te danken aan immigratie. En hoe je het dan wil noemen, zal me een zorg zijn, maar feit is dat het merendeel van die mensen afhankelijk zijn van sociale huurvoorziening en dus een grote claim leggen op het aantal beschikbare sociale huurwoningen.

woensdag 5 februari 2020 om 22:31
Ik denk dat TO in de war is. Je mag namelijk wel 2 jaar proef samenwonen, of naar het buitenland gaan etc en iemand anders in jouw woning laten.summerheat schreef: ↑05-02-2020 20:56Als de woningbouw hiervan op de hoogte is en ze gedogen dit, waarom zou het dan woonfraude zijn?
Fraude betekent letterlijk
een situatie waarbij zaken anders worden voorgesteld dan zijn door een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid.
Ik lees dat to juist deze constructie besproken heeft met de woningbouwvereniging.
Dus als TO heeft gevraagd, ik ga een tijdje bij mijn vriend wonen en zoon blijft hier, dan zullen ze vast wel gezegd hebben is goed.
Maar TO moet dan wel in dat huis ingeschreven blijven staan. Trouwen, er helemaal nooit meer gaan wonen maar wel aanhouden dat is idd fraude.
En daar komen ze echt snel genoeg achter.
Dus TO bed en kleding gewoon weer terug in de huurwoning en daar 4 nachten p week slapen.
Of je kind zijn eigen boontjes laten doppen zoals anderen dat ook moeten.

woensdag 5 februari 2020 om 22:32
hear hearMarelyse schreef: ↑05-02-2020 22:13Tsja, ik denk dat iedereen hier to en haar zoon een passende woning gunt. Het probleem is dat die andere 1000 man op de wachtlijst precies hetzelfde willen. Het de een gunnen om woonfraude te plegen betekent dat de ander, die zich wel netjes aan de regels houdt, nog langer moet wachten.
Dat het schandalig is dat je overal pas na 10 jaar wachtlijst kans maakt op een betaalbaar huis, dat staat buiten kijf.

woensdag 5 februari 2020 om 22:32

woensdag 5 februari 2020 om 22:33
populistische borrelpraat pejeka, ik verwacht van jou meer intelligentiepejeka schreef: ↑05-02-2020 22:28Laat het me dan zó zeggen: de jaarlijkse bevolkingsgroei in Nederland is voor het grootste deel te danken aan immigratie. En hoe je het dan wil noemen, zal me een zorg zijn, maar feit is dat het merendeel van die mensen afhankelijk zijn van sociale huurvoorziening en dus een grote claim leggen op het aantal beschikbare sociale huurwoningen.
SLECHTS 7% VAN DE HUURWONINGEN GAAT NAAR STATUSHOUDERS.
https://www.rtlz.nl/opinie/column/47564 ... t-woningen
woensdag 5 februari 2020 om 22:34

Dan vind jij het normaal dat het zo loopt en mopper je erover op TO. Blijf ik naar het grotere geheel kijken en hoop ik ooit mensen te treffen die wel willen/kunnen nadenken over constructieve oplossingen. En dan hopen dat we eindelijk van de VVD afkomen.

extreem gelul om migranten weg te zetten als profiteurs. haat en verdeeldheid zaaien, dat brengt geen goeds. bah

woensdag 5 februari 2020 om 22:35
senioren van nu zijn wel de rijkste groep van het land. en een deel van deze rijken bezetten ook nog eens de sociale huurwoningen.justagirly schreef: ↑05-02-2020 22:34Ja, gek hè?!
Ik snap ze wel.
Door de schaarste wordt alles ook veel te duur.
woensdag 5 februari 2020 om 22:36
O echt? Weer wat geleerd.summerheat schreef: ↑05-02-2020 20:30Nee, voor de huurtoeslag geldt als enige een uitzondering.
De wet op de huurtoeslag geeft aan (artikel 2 sub B wht)
meerpersoonshuishouden: het huishouden van een huurder die samen met diens partner of een of meer medebewoners een woning bewoont, indien geen van deze personen op 1 januari van het berekeningsjaar de pensioengerechtigde leeftijd, bedoeld in artikel 7a, eerste lid, van de Algemene Ouderdomswet, heeft bereikt;
De eis is samen op het adres ingeschreven.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.

woensdag 5 februari 2020 om 22:36
Natuurlijk wel.summerheat schreef: ↑05-02-2020 21:11Ik ken de BRP wet. Maar nergens lees ik dat to niet is ingeschreven bij haar vriend. Ik lees alleen dat ze een huurhuis huurt. Een huurhuis huren verplicht je niet tot de bewoning ervan, al kan dat wel als clausule worden opgenomen in het huurcontract. Dit is regelend recht.
Het gaat mij meer om het 'gehak' op to. Er wordt ervan uitgaan dat to liegt. De manier van communiceren,zo vol vooroordelen. Ik zie het steeds meer op dit forum en dat is jammer want het kan een leuk forum zijn.
woensdag 5 februari 2020 om 22:37
Ik weet het percentage niet. Dat geef ik eerlijk toe. Maar feit is dat 7% ook ten koste gaat van anderen. Ik weet niet of die 7% correct is, misschien is het meer, misschien minder, afhankelijk van de bronnen die je raadpleegt. Maar waar al een tekort is, is ook 7% een aanslag op het bestand, dusdanig dat anderen wellicht opeens 2 of 3 jaar langer moeten wachten.S-Meds schreef: ↑05-02-2020 22:33populistische borrelpraat pejeka, ik verwacht van jou meer intelligentie
SLECHTS 7% VAN DE HUURWONINGEN GAAT NAAR STATUSHOUDERS.
https://www.rtlz.nl/opinie/column/47564 ... t-woningen
En zet dit dan ook in de context van de andere oorzaken voor woningtekort die ik noemde.

woensdag 5 februari 2020 om 22:37
als je in algemeenheden spreekt dan zijn er ook uitzonderingen.
woensdag 5 februari 2020 om 22:38
JaaaaYellowLemon schreef: ↑05-02-2020 22:34Dan vind jij het normaal dat het zo loopt en mopper je erover op TO. Blijf ik naar het grotere geheel kijken en hoop ik ooit mensen te treffen die wel willen/kunnen nadenken over constructieve oplossingen. En dan hopen dat we eindelijk van de VVD afkomen.

woensdag 5 februari 2020 om 22:39
die 7% is correct daarbij worden ze ook nog verspreid over het land en moeten dus ook woningen accepteren in oorden die geen woningdruk kennen. 7% is niks, scheidingen zijn een veel groter probleem. Maar het echte probleem is dat de overheid de sociale huursector uitknijpt en de commerciele huursector geen belemmeringen op legt. Zo komt al het vastgoed in handen van beleggers en wordt de prijs opgedreven.pejeka schreef: ↑05-02-2020 22:37Ik weet het percentage niet. Dat geef ik eerlijk toe. Maar feit is dat 7% ook ten koste gaat van anderen. Ik weet niet of die 7% correct is, misschien is het meer, misschien minder, afhankelijk van de bronnen die je raadpleegt. Maar waar al een tekort is, is ook 7% een aanslag op het bestand, dusdanig dat anderen wellicht opeens 2 of 3 jaar langer moeten wachten.
En zet dit dan ook in de context van de andere oorzaken voor woningtekort die ik noemde.
woensdag 5 februari 2020 om 22:42
Net of kamers en studio's zo makkelijk te vinden zijn. Vergeet dat ook maar.MinkeDeWit schreef: ↑05-02-2020 22:22Kun je zoon niet helpen met de huur van een kamer of studio? Of hij moet op zoek naar een huisgenoot. Dat is hoe jongeren het tegenwoordig regelen.
woensdag 5 februari 2020 om 22:43
Dit is dus niet zo. In geval van to, gezien de leeftijd van zoon vermoedelijk niet. Maar er zijn legio's van voorbeelden dat kind nooit uit huis gaat en zodra ouders overlijden, nemen ze het huurcontract over. Als je maar kan aantonen dat je een duurzame huushouding hebt gevoerd.