Geld & Recht alle pijlers

Trouwen maar niet samenwonen mag dat

05-02-2020 20:06 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag
Ik zit met een vraag. Mag je trouwen. En ieder in je eigen huis blijven wonen

Mijn vriend en ik zijn ruim 10 jr samen. Hij heeft een koophuis. Ik een huurhuis waar zoon van 25 nog in woont. ( ivm woningnood en extreem lange wachtijden)

Wij willen trouwen maar kan dat eigenlijk. Wettelijk gezien. Of moet zoon dan uit mijn huurhuis. Hij kan niet mee we hebben geen extra slaapkamer!

Wie heeft er advies of bij welke instantie is dit na te vragen

T schijnt dat de wet hierOp 2 jr geleden is aangepast .
S-Meds schreef:
06-02-2020 16:00
Ja allemaal verkeerde en zinloze informatie. Maar dat is ook een kwaliteit
😂
LoveLucy schreef:
06-02-2020 07:02
Jij kan wel eerlijk zijn, de woningbouw zit dan fout. Ik hoop dat je geen toeslagen hebt? Als de belasting erachter komt valt het onder fraude. Wat de woningbouw ook heeft gezegd.

Als je bij je vriend woont, moet je dat ook opgeven aan de gemeente. Als je dat doet moet je alsnog het huis opzeggen.

Kijk alsjeblieft goed uit, je wilt niet als fraudeur te boek staan en alles terugbetalen + boetes. De woningbouw heeft je echt niet van goed advies voorzien. Niet iedereen die daar werkt heeft er echt verstand van. Zoek het zelf goed uit. Dan zie je vanzelf dat ik gelijk heb. Ga dus niet trouwen. Je woont namelijk gewoon samen. Dat is compleet anders als echt apart wonen.

In topics als dit ben ik altijd extra benieuwd naar de versie van de andere partij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De vraag is niet: kunnen we wel trouwen als we niet samenwonen?
De vraag is wel: staat trouwen mijn frauduleuze woonsituatie in de weg?
Je komt als kind in principe niet in aanmerking om de huur van je ouders over te nemen en ook niet om medehuurder te worden.

Door je niet in te schrijven op het adres waar je al jaren woont (bij je vriend), en door je zoon in je woning te laten wonen, terwijl je daar zelf al jaren niet meer woont, ontstaat een aantal zaken die niet kloppen:
1. Je staat niet ingeschreven waar je woont en je woont niet waar je staat ingeschreven; dat is wel verplicht en niet zonder reden.
2. Je gemeentelijke aanslagen op beide adressen kloppen niet meer.
3. Je woont niet meer in de jou toegewezen huurwoning; je zoon woont wel in een niet aan hem toegewezen huurwoning.
4. Je toeslagen/uitkeringen/sociale voorzieningen zijn (mogelijk/waarschijnlijk) scheef getrokken.
5. Je verzekeringen staan ter discussie omdat je situatie op papier niet overeenkomt met werkelijkheid.

Ik snap dat je je kind niet op straat wil zetten. Maar de vraag is of je je kind dan wel mee moet nemen in deze situatie. Als jullie situatie tot problemen leidt, wat niet onwaarschijnlijk is, kan dit ook gevolgen hebben voor je zoon. Als jullie situatie door iemand goed bekeken wordt heb je kans dat hij per direct het huis uit moet en wat dan? Nog los van complicaties die kunnen voortkomen uit het frauderen. En nog los van het feit dat je een heel huis extra aan huur+woonlasten betaalt voor alleen de zoon.
TO, je zegt dat je hier en bij de WBV de waarheid spreekt en alles eerlijk aanpakt. Je zegt ook dat je al 4à5 jaar bij je vriend woont... Waarom dan nu de vraag of je kunt trouwen als je niet samenwoont? Dit zou toch helemaal niet op jouw situatie slaan? Begrijp je dat het dan behoorlijk riekt naar fraude? Dat we concluderen dat je waarschijnlijk niet juist ingeschreven staat (al jaren)?
-Shifty- schreef:
06-02-2020 16:45
De vraag is niet: kunnen we wel trouwen als we niet samenwonen?
De vraag is wel: staat trouwen mijn frauduleuze woonsituatie in de weg?
Dit inderdaad.
himalaya schreef:
06-02-2020 16:31
In topics als dit ben ik altijd extra benieuwd naar de versie van de andere partij.
Ik heb 4 jaar bij de woningbouw gewerkt.
LoveLucy schreef:
08-02-2020 21:11
Ik heb 4 jaar bij de woningbouw gewerkt.

Ik bedoel het verhaal van de WBV van TO. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
08-02-2020 21:41
Ik bedoel het verhaal van de WBV van TO. :)
O sorry, begreep ik het verkeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven