Huispersoneel

07-02-2020 09:48 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het topic over schoonmaken ging het kort even over het hebben van personeel aan/in huis. Niet de schoonmaakster of de tuinman die 1x per week of maand komen, maar echt structureel (iemand zei 4 uur per dag schoonmaken O_O ).

Nou heb ik nogal wat fantasie en probeerde ik me dus voor te stellen wat huispersoneel hebben nou precies inhoudt en wat ik zou willen als geld geen probleem was.

Wat zijn nou eigenlijk mogelijkheden? Ik denk dan aan zo’n ouderwetse (evt inwonende) huishoudster die opruimt, schoonmaakt, wast, kookt, etc. Bestaat dat nog bij de echt rijken? Of een butler? Als ik (kort) Google zie ik vooral au pairs of jonge vrouwen uit Hongarije en Roemenië..

Tweede vraag is: wat zou jij willen aan ondersteuning in/rond huis als je superrijk was?
granny71 schreef:
07-02-2020 11:32
Mijn moeder had een werkster maar heeft dat uiteindelijk stopgezet omdat ze zich verplicht voelde om de middag/avond voordat ze kwam alles op te ruimen want ja, "je laat haar niet schoonmaken als het zo'n puinhoop is."
Het schiet dan toch wel een beetje zijn doel voorbij.
Dat vind ik er juist het grote voordeel van. De pubers ruimen hun kamers wél op voor de schoonmaakster, niet voor mij. En het dwingt me om elke week even alle was te verzamelen, afval overal weg te halen (lege verpakkingen badkamer enz), en te zorgen dat alle rommeltjes op hun plek liggen. Juist omdat ik niet wil dat de schoonmaakster nog moet opruimen, zonde van de tijd, of niet goed kan schoonmaken wegens rommel, ruim ik op voordat ze komt. Mijn huis is dus veel schoner én netter met schoonmaakster.

Ik zou wel een schoonmaakster/kok willen hebben die elke dag in een paar uurtjes de boel aan kant maakt en een maaltijd kookt/de boodschappen doet.

Heerlijk om daar niet meer over na te hoeven denken.
Ik zou iemand in dienst nemen die elke dag verse jus d’orange voor mij perst en gesneden fruit komt brengen. Een paar keer per week een kok lijkt mij ook heerlijk. Verder wil ik geen mensen in mijn huis. Wel graag een privé vliegtuig met privé piloot.
Delite_ schreef:
07-02-2020 11:36
Team schoonmaaksters
Team tuinmannen
Een poolboy
Die moeten allemaal weg zijn als ik terug kom van de golfbaan, en de aansluitende lange lunch met mijn even rijke vriendinnen.
Dan komt de personal trainer langs, want natuurlijk heb ik mijn eigen gym.
Een kok die ergens anders kookt, en het dan bij mij komt opdienen.
Een chauffeur lijkt me wel wat.

Goh, in mijn fantasie zijn slecht genoeg de mannelijke krachten wel heel sexy, en ze hebben ook niet zoveel kleren aan.
Ben ik daar alleen in? :-$
:cheer: Heel goed bedacht.
whateverever schreef:
07-02-2020 10:49
In de jaren 80 had een gezin waarvan ik de kinderen kende dat ook, al was dat geen meisje maar een getrouwde van rond de 40.
Die heeft daar ook jarenlang het huishouden en het opvangen van de kinderen na school gedaan, terwijl de ouders in hun winkels aan het werk waren. Op zich is dat prima voor de kinderen, ik weet alleen niet of ik het zelf als ouder zou willen. Maar dat is persoonlijk, je moet iets over hebben voor zakelijk succes.

Heeft niets met zakelijk succes te maken, maar mijn moeder had gewoon niet heel veel huishoudelijk genen. (Ik heb ze dus ook niet geërfd ;-)) Zij had dus andere talenten.

Waarom mag een vader wel (voltijds) werken en een moeder niet?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
07-02-2020 12:06
Heeft niets met zakelijk succes te maken, maar mijn moeder had gewoon niet heel veel huishoudelijk genen. (Ik heb ze dus ook niet geërfd ;-)) Zij had dus andere talenten.

Waarom mag een vader wel (voltijds) werken en een moeder niet?

Op zich is dat prima voor de kinderen, ik weet alleen niet of ik het zelf als ouder zou willen

Er staat nergens in dat bericht dat de moeder dan als enige dan minder zou werken?
Schoonmaak: Ja
Koken: Nee

Ik wil geen personeel in mijn keuken, mijn domein.
Koken doe ik echt liever zelf.
Op de drukke dagen voorgesneden kip/vlees/groenten.
Op vrije dagen uitgebreider.
Uit eten / thuisbezorgd doen we ook nog wel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Delite_ schreef:
07-02-2020 11:36
Team schoonmaaksters
Team tuinmannen
Een poolboy
Die moeten allemaal weg zijn als ik terug kom van de golfbaan, en de aansluitende lange lunch met mijn even rijke vriendinnen.
Dan komt de personal trainer langs, want natuurlijk heb ik mijn eigen gym.
Een kok die ergens anders kookt, en het dan bij mij komt opdienen.
Een chauffeur lijkt me wel wat.

Goh, in mijn fantasie zijn slecht genoeg de mannelijke krachten wel heel sexy, en ze hebben ook niet zoveel kleren aan.
Ben ik daar alleen in? :-$
Vreselijk, zit ik de hele tijd mijn buik in te houden.

Geef mij maar lekkere aangeklede gezellige mensen zonder seksuele spanning.
Bij een vroeger vriendinnetje werkte idd een vrouw "voor dag en nacht". Inwonend dus.
Zij hoorde er helemaal bij. Ik zag haar altijd aan het werk, meestal in het bijgebouw druk met de was.
Ook hadden ze permanent een tuinman aan het werk.
Ze hebben dan ook een groot landhuis met een enorme tuin met veel bomen.
Allemaal erg Gooische vrouwenachtig. Ook altijd heel veel aanloop.
Zou dat zelf niet willen.
Luci_Morgenster schreef:
07-02-2020 12:19
Vreselijk, zit ik de hele tijd mijn buik in te houden.

Geef mij maar lekkere aangeklede gezellige mensen zonder seksuele spanning.
:rofl:

In mijn fantasie heb ik een hele platte buik.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Delite_ schreef:
07-02-2020 12:26
:rofl:

In mijn fantasie heb ik een hele platte buik.
Dan ook niet. :-D :-D

Lijkt me echt niets.
Lijkt me heerlijk een poolboy, maar dan wel met een strak lijf, die ook af en toe een drankje brengt....... en mijn rug in smeert...

Helaas heb ik alleen in de winter personeel; als er sneeuw ligt..... Een boer uit ons dorp, die als er sneeuw ligt om 6 uur òchtends ons privé straatje met zijn sneeuwschuiver "schoon" veegt........En als hij tijd heeft middags ook nog een rondje rijd.....
Een klusjesman op afroep, een kok die de alle maaltijden verzorgt en 1-2x per week een ochtend een huishoudhulp.

Aanvulling: ik vergeet de tuinman nog.
Ik kom altijd langs een huis waar ze volgens mij een butler hebben. Een man in pak die in de keuken staat en ook de hond voor ze uitlaat.
Ik zou iemand willen die kookt en dat weer aan kant maakt. Twee keer per week iemand die een ruimte grondig poetst en verder de vloeren elke week overal een keer goed doet. Die de was aan kant maakt. De kliko aan de weg zet en ophaalt. Dus een zelfreinigend huis met altijd lege wasmanden.
Iemand die al die klote dingen doet, Wachten op de installateur, loodgieter, CV gedoe, schilderklussen buiten. De auto stofzuigen en wassen. Ik zou iemand de boodschappen laten brengen. Desnoods iemand betalen om naar de supermarkt te gaan en ze bij mij thuis op te ruimen.

Ik doe het nu allemaal zelf en dat kan ik prima. Maar ik heb zo'n spuughekel aan boodschappen doen, koken en dan na het eten de afwas, het gasstel en stofzuigen en dweilen (ligt aan de vloer, staat hoog op de vervangen lijst maar de plavuizen zijn bij de bouw in het beton gelegd. (Uitbreken kan de funderen beïnvloeden en met iets er overheen moeten we overal de deuren inkorten en aangezien dat van die holle foliedeuren zijn kan dat niet)).
Ik heb veel internationale collega’s die dit hebben. In Azië, maar bv ook in Spanje of Italie. Personeel woont niet in maar komt wel elke dag. Op sommige dagen brengen ze de kinderen naar school. Daarna ontbijtboel opruimen, was draaien, vouwen, opruimen en boodschappen doen. Dan schoonmaken, kinderen uit school halen, evt naar muziekles oid brengen en eten voorbereiden. En dan als je zelf thuiskomt is het ‘fijne avond tot morgen, hoelaat zal ik komen?’

Als je beiden ft werkt is dat nog wel te betalen denk ik zeker in de zuidelijke landen. Het lijkt me ZALIG. Vier/vijf uur per dag heb je dan zo vol en je huis draait gewoon zonder dat je zelf ALTIJD MAAR DIE STOMME REPETERENDE KLUSSEN MOET DOEN.
Treurniet12 schreef:
07-02-2020 11:48
Ik zou iemand in dienst nemen die elke dag verse jus d’orange voor mij perst en gesneden fruit komt brengen. Een paar keer per week een kok lijkt mij ook heerlijk. Verder wil ik geen mensen in mijn huis. Wel graag een privé vliegtuig met privé piloot.
Dit lijkt me ook heerlijk.
Een dagje shoppen in Parijs. Ff in een privé-jet heen in weer.
's Avonds thuis komen na een heerlijk diner ter afsluiting....
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Luci_Morgenster schreef:
07-02-2020 12:11

Op zich is dat prima voor de kinderen, ik weet alleen niet of ik het zelf als ouder zou willen

Er staat nergens in dat bericht dat de moeder dan als enige dan minder zou werken?

de opmerking dat je iets over moet hebben voor zakelijk succes suggereert toch wat anders
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Werkster heb ik, dat is echt een luxe die ik niet snel zal weg bezuinigen
Tuin doe ik graag zelf. Zwembad heb ik niet.
Kok hoeft niet perse (hoewel vooral verzinnen wat te eten, mag iemand zo overnemen).
Maarrr een secretaresse... iemand die alle regeldingen opvangt. Die weet dat de buurvrouw jarig is en even een Kadootje haalt. Administratie op orde. Pakjes wegbrengen. Oh en ze mag ook verzinnen wat we eten
lilalinda schreef:
07-02-2020 16:03
Werkster heb ik, dat is echt een luxe die ik niet snel zal weg bezuinigen
Tuin doe ik graag zelf. Zwembad heb ik niet.
Kok hoeft niet perse (hoewel vooral verzinnen wat te eten, mag iemand zo overnemen).
Maarrr een secretaresse... iemand die alle regeldingen opvangt. Die weet dat de buurvrouw jarig is en even een Kadootje haalt. Administratie op orde. Pakjes wegbrengen. Oh en ze mag ook verzinnen wat we eten
Niet om reclame te maken, maar de Chickslovefood doen dat nu voor mensen. Zag ik voorbij komen op Facebook.
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-02-2020 16:07
Niet om reclame te maken, maar de Chickslovefood doen dat nu voor mensen. Zag ik voorbij komen op Facebook.
Maar dan moet ik nog kiezen.
hamerhaai schreef:
07-02-2020 16:02
de opmerking dat je iets over moet hebben voor zakelijk succes suggereert toch wat anders
Ik bedoel dat die specifieke mensen 2 winkels hadden en allebei daar fulltime werkten ( en goed verdienden ).
Zij hadden dat daarvoor over.
Verder weet ik ook niets van dit onderwerp af, weet niet waarom ik er überhaupt over post.
hamerhaai schreef:
07-02-2020 16:02
Bovendien klinkt het alsof het alleen maar zou mogen wanneer je überhaupt succesvol bent, niet wanneer je thuis toch maar een beetje rondhangt en het ook wel eens fijn vindt als iemand anders poetst of kookt.
Als eerste absoluut een kok! Ten tweede een schoonmaakster en ten derde een chauffeur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, een kusjesman op afroep, die ook twee keer per jaar de tuin grondig onkruidvrij maakt en de ramen, kozijnen en tuinset schoonmaakt.

En dat onze hulp elke week komt, ipv eens in de twee weken, maar helaas zit ze volgeboekt.
Th∅rdis schreef:
07-02-2020 11:39
Dat vind ik er juist het grote voordeel van. De pubers ruimen hun kamers wél op voor de schoonmaakster, niet voor mij. En het dwingt me om elke week even alle was te verzamelen, afval overal weg te halen (lege verpakkingen badkamer enz), en te zorgen dat alle rommeltjes op hun plek liggen. Juist omdat ik niet wil dat de schoonmaakster nog moet opruimen, zonde van de tijd, of niet goed kan schoonmaken wegens rommel, ruim ik op voordat ze komt. Mijn huis is dus veel schoner én netter met schoonmaakster.
Ja, dat hebben we hier net zo! Een goede stok achter de deur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven