10 jaar leugens en bedrog

11-02-2020 22:59 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Mijn relatie van 10 jaar is sinds 3 weken over. Hij heeft me jarenlang voorgelogen en bedrogen met alles wat los en vast zat. Zeker alarmbellen geweest maar de glasharde leugens hebben we toch zand in de ogen gestrooid. Ik ben mezelf kwijt geraakt in de relatien en er is weinig meer over van mijn zelfvertrouwen. Ik weet dat mijn ex vergif voor me is en ik heb hem ook verbannen uit mijn leven. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om uberhaupt nog contact te hebben.

Waar ik zoveel moeite mee heb is mijn blindheid en het confronterende van zolang met iemand samen zijn die alleen maar liegt en bedriegt. Hoe kan iemand zo zijn? Ik krijg het maar niet rond gewoon. Voel me zo verschrikkelijk gekrenkt.

Ik denk dat ik een beetje in shock verkeer ofzo. Hoe kan je je zo vergissen in iemand en hoe kan je dit iemand aandoen.

Ben er echt helemaal kapot van. Iemand wat tips om vooruit te komen door deze baggerzooi? Ben het echt even helemaal kwijt.

Liefs,

Juut
Waarover heeft je ex gelogen? Kun je daar wat over vertellen?

Ik denk dat t helaas vaker voorkomt dat mensen in hun relatie op t verkeerde been worden gezet door hun partner. En dat kan jaren duren. Wel ontzettend verdrietig. Ik wens je alle kracht om dit alles een plaatsje te geven.
Niet meer de alarmbellen negeren in de toekomst.

Sterkte.
Werken aan je onzekerheid als jij denkt dat het acceptabel is dit 10 jaar te pikken als er wel signalen zijn geweest die jij aan de kant hebt geschoven.
heftig Juut

lief zijn voor jezelf
pascha11 schreef:
11-02-2020 23:47
Waarover heeft je ex gelogen? Kun je daar wat over vertellen?

Ik denk dat t helaas vaker voorkomt dat mensen in hun relatie op t verkeerde been worden gezet door hun partner. En dat kan jaren duren. Wel ontzettend verdrietig. Ik wens je alle kracht om dit alles een plaatsje te geven.
Dank je wel. Jarenlange affaires, als ik alarmbellen bespreekbaar maakte kwamen de grootste fantasieverhalen. Voor mij haast niet te controleren. Stelselmatig liegen over kleinere zaken maar alsof hij niet anders kan dan liegen. Egoistisch tot in zn beenmerg maar altijd net doen alsof hij iets uit liefde deed. Overal zat eigenbelang achter.

Geen idee met wie ik 10 jaar ben samengeweest. Ik ken die man niet.
Kan het zijn dat hij zelf gekwetst is en afstand neemt? Wanneer het uit is na 10 jaar samen kan iemand emotioneel afstand nemen van een ex en zich daardoor anders gaan gedragen. Affaires klinken voor mij als onzekerheid.
moonsurfer wijzigde dit bericht op 12-02-2020 00:31
15.63% gewijzigd
MoonSurfer schreef:
12-02-2020 00:13
Kan het zijn dat hij zelf gekwetst is en afstand neemt? Want uit na 10 jaar samen kan iemand natuurlijk emotioneel afstand nemen van iemand. Affaires klinken voor mij als onzekerheid.
Jaja.
MoonSurfer schreef:
Kan het zijn dat hij zelf gekwetst is en afstand neemt? Want uit na 10 jaar samen kan iemand natuurlijk emotioneel afstand nemen van iemand. Affaires klinken voor mij als onzekerheid.
:bonk: . Onzekerheid is geen excuus om er affaires op na te houden en je als een lul te gedragen. En sommigen zijn eeuwig gekrenkt en gekwetst, als de man van TO daar 10 jaar last van had, had hij geen relatie moeten beginnen/behouden. Kom zeg.
Sterkte TO, herinner jezelf er elke dag aan dat je beter verdient en dat er niets mis is met jou.
80Juut80 schreef:
11-02-2020 23:57
Dank je wel. Jarenlange affaires, als ik alarmbellen bespreekbaar maakte kwamen de grootste fantasieverhalen. Voor mij haast niet te controleren. Stelselmatig liegen over kleinere zaken maar alsof hij niet anders kan dan liegen. Egoistisch tot in zn beenmerg maar altijd net doen alsof hij iets uit liefde deed. Overal zat eigenbelang achter.

Geen idee met wie ik 10 jaar ben samengeweest. Ik ken die man niet.
Klinkt heftig. En lastig om van los te komen. De enige tip die ik je kan geven is iemand in vertrouwen te nemen over wat er gebeurd is en hoe je je nu voelt. En je zelfvertrouwen weer langzaam op te bouwen. Je bent t waard om je geliefd te voelen door iemand die je kunt vertrouwen, die eerlijk is.
Je moet dit jezelf niet te kwalijk nemen TO.
Iemand die je niet vertrouwd, daar zul je niet zo makkelijk door belazerd worden.
Juist degene waarin je vertrouwen het grootst is, die kunnen je het hardst bedonderen.
Denk aan die butler die jaren lang sieraden en geld van zijn werkgevers stal. Zelfs toen alle sporen naar hem wezen, konden ze het nog steeds niet geloven.. want ze vertrouwden hem al 30 jaar!
Vertrouwen kan soms misschien wat naief maken. Maar dat moet je jezelf nooit kwalijk nemen.
De enige die iets kwalijk te nemen valt, is degene die het zo misbruikt heeft!
Dit ligt niet aan jou. Een mens mag (moet) in relaties tot anderen uit gaan van het goede. Je hebt vette pech gehad en moet weer op jezelf gaan vertrouwen. Ga in gesprek met iemand, dat verdien jij!

Sterkte
*Sjaan* schreef:
12-02-2020 06:23
Dit ligt niet aan jou. Een mens mag (moet) in relaties tot anderen uit gaan van het goede. Je hebt vette pech gehad en moet weer op jezelf gaan vertrouwen. Ga in gesprek met iemand, dat verdien jij!

Sterkte
Eens. Je kunt je alleen maar omringen met mensen die niet zo zijn, en die zijn er gelukkig meer.
Dit is een kwestie van de verkeerde tegenkomen. Nooit meer je eigen alarmbellen negeren is het enige dat je hiervan kunt meenemen.
De rest is zijn probleem en ook niet meer over het waarom piekeren.
Ik heb zelf een tijd een man in mijn leven gehad die letterlijk over alles en dan ook de meest onlogische zaken loog.
Er is geen logische verklaring voor, zo iemand heeft een nodeloos ingewikkeld leven en houdt blijkbaar van drama.
Dat je zo iemand treft en dat zo iemand zo zijn best doet je zo lang aan hem te binden is diegene's probleem.
Jij vindt je balans wel weer en dit is iets wat jij achter je kunt laten, deze persoon leeft er nog in, in die ellende.
Jij bent eruit, tijd voor champagne!
Ik ben ook jarenlang voorgelogen. Niet over affaires maar over sexuele voorkeur. Ook hier bellen, klokken en klepels enz. toch duurde het 13 jaar en uiteindelijk heb ik er een punt achter heb gezet. Ik verdiende beter.

Ik heb met dezelfde dingen als jij geworsteld. Ik ben door een diep dal gegaan, uiteindelijk ben ik bij een psychotherapeut beland. Maar nu gaat het weer goed, het heeft tijd nodig. Tijd om het vertrouwen in jezelf te herstellen maar ook tijd om het te verwerken. Heel veel sterkte, maar het komt goed :hug:
Ik doe mijn best
:hug: je hebt verwerkingstijd nodig. Het is nogal wat allemaal. Geef jezelf even de tijd, het wordt echt beter.
MoonSurfer schreef:
Kan het zijn dat hij zelf gekwetst is en afstand neemt? Wanneer het uit is na 10 jaar samen kan iemand emotioneel afstand nemen van een ex en zich daardoor anders gaan gedragen. Affaires klinken voor mij als onzekerheid.
Zo kun je alles wat krom is wel recht lullen. Er is geen excuus voor zijn gedrag het is gewoon een egoïst al 10 jaar!
Heel veel sterkte TO :hug:
Als iemand tegen me liegt zou ik me direct afvragen waarom hij denkt dat hij mij de waarheid niet kan of wil vertellen. Daar leer ik dan iets van, over hem, de intimiteit van de relatie en misschien over mezelf ook nog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MoonSurfer schreef:
Onzekerheid? Aparte conclusie. Alsof je psycholoogje wilt spelen.
Affaires klinken mij als geilheid, spanning, verveling, sleur bij de ander.
Je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd
en wat me nu na al die jaren nog verwondert
is dat ik dat nooit vergeten zal al word ik honderd
je hebt me belazerd, je heb me bedonderd

Is een liedje; een tango. :) Over een man; een sukkel die tegen zijn lief opkeek en niet doorhad dat dit omgekeerd niet het geval was. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit in jullie geval ook zo was. :)
Wees blij dat je van hem af bent. Je hebt nog een heel leven voor je.
Leontien..?
Sjulia schreef:
12-02-2020 08:42
Leontien..?
Ik dacht ook gelijk aan haar! :facepalm: :proud:
In het liedje loopt het overigens goed af; met wraak. Het kwaad strafte zichzelf en hij hoefde alleen maar toe te kijken.

Ik zou alles laten rusten; de man paste niet bij je, had waarschijnlijk issues en iemand gevonden die er genoegen mee nam waardoor hij niet hoefde te veranderen. Nu kan je gewoon schoon schip maken en voor jezelf beginnen.
retrostar schreef:
12-02-2020 08:18
Als iemand tegen me liegt zou ik me direct afvragen waarom hij denkt dat hij mij de waarheid niet kan of wil vertellen. Daar leer ik dan iets van, over hem, de intimiteit van de relatie en misschien over mezelf ook nog.
Totdat Iemand je tot op het bot kwetst. Dan voel je verdriet en boosheid en ben je een stuk minder rationeel.
Op de vragen van het waarom zul je waarschijnlijk nooit antwoorden krijgen.
Wees lief voor jezelf, ga leuke dingen doen en probeer niet meer achterom te kijken. Je bent mooi van deze bedrieger af!! Vertrouw in het vervolg op jezelf, en luister naar je alarmbellen. Geef het de tijd......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven