Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
hannaa45 schreef:
13-02-2020 22:11
Je maakt het nodeloos ingewikkeld.
Het meest eenvoudige scenario is altijd het waarschijnlijkst.
Maar het kan wel!
JenBarber schreef:
13-02-2020 21:55
Ik vind het niet goed klinken. Er is heus nog wel een kans dat ze gewoon een gestoorde vrouw is die dit soort dingen verzint, maar ik denk toch dat die kans velen malen kleiner is.

Maar het is in ieder geval een triest mens met weinig trots, dat staat vast.
Mee eens!
Cookielover schreef:
13-02-2020 22:26
Maar het kan wel!
Nee, niet alles kan.
Misschien is deze vrouw ook maandenlang voorgelogen met het verhaal dat de scheiding of break up bijna rond is, maar dat TO het allemaal steeds tegenhoudt.
Bedankt voor de lieve berichtjes, doet echt goed te lezen. Ben zo kapot van alle emoties.

Heb, ondanks alle advies, toch de foto naar mijn vriend geappt met de vraag wie deze 'dame' is. Hij reageerde verbaasd: "Hey, dat is Cruella (niet echte naam duh)!" Hoe kom je aan die foto?" Meteen belde hij me. Klonk oprecht bezorgd en verbaasd en vroeg zich af of ik toch niet dacht dat zij... etc.?. Kon zich het moment niet herinneren waarop de foto gemaakt was.
Die foto zou wel zijn gemaakt tijdens een reünie van de middelbare school, tijd terug. Toen is hij inderdaad ook een nacht weggeweest omdat dit te ver terugreizen was.
Ik heb hem alles verteld, maar hij ontkent iets met haar te hebben (gehad) en wil zeker niet bij mij weg. Morgenmiddag komt hij meteen naar huis en praten we verder. Want zit me niet lekker natuurlijk. Ik vroeg: zit ze achter je aan? Maar kreeg geen duidelijk antwoord, alleen dat ze vroeger verliefd op hem was. En dat hij haar zou mailen of ze gek was geworden.
hannaa45 schreef:
13-02-2020 22:11
Je maakt het nodeloos ingewikkeld.
Het meest eenvoudige scenario is altijd het waarschijnlijkst.
De werkelijkheid blijkt vaak zat vele malen idioter dan we ooit hadden kunnen verzinnen.

Het enige wat ik aangeef is dat TO niet te snel conclusies moet trekken op basis van mogelijk foute aannames. Vooralsnog wordt ze lastig gevallen door een anonieme schrijver die dingen beweert die niet onderbouwd worden met bewijs.
Klinkt als een afgewezen vrouw die nog even wat probeert te stoken. Gemene bitch.
Wat erg voor je, TO :hug:

Eerlijk gezegd lijkt me de reactie van Cruella (treffend idd) niet het resultaat van een avondje bijpraten met oud-klasgenoten... zou vriend daar ook de ins and outs over jouw medische geschiedenis hebben besproken??
De toekomst is niet meer wat het was
Rhoslynne schreef:
13-02-2020 22:40
Bedankt voor de lieve berichtjes, doet echt goed te lezen. Ben zo kapot van alle emoties.

Heb, ondanks alle advies, toch de foto naar mijn vriend geappt met de vraag wie deze 'dame' is. Hij reageerde verbaasd: "Hey, dat is Cruella (niet echte naam duh)!" Hoe kom je aan die foto?" Meteen belde hij me. Klonk oprecht bezorgd en verbaasd en vroeg zich af of ik toch niet dacht dat zij... etc.?. Kon zich het moment niet herinneren waarop de foto gemaakt was.
Die foto zou wel zijn gemaakt tijdens een reünie van de middelbare school, tijd terug. Toen is hij inderdaad ook een nacht weggeweest omdat dit te ver terugreizen was.
Ik heb hem alles verteld, maar hij ontkent iets met haar te hebben (gehad) en wil zeker niet bij mij weg. Morgenmiddag komt hij meteen naar huis en praten we verder. Want zit me niet lekker natuurlijk. Ik vroeg: zit ze achter je aan? Maar kreeg geen duidelijk antwoord, alleen dat ze vroeger verliefd op hem was. En dat hij haar zou mailen of ze gek was geworden.

Fijn dat je hem gesproken hebt, en dat hij morgen direct naar huis komt om verder te praten.

Ik zou hem dan wel vragen of hij haar vaker heeft gezien, aangezien hij niet zeker weet wanneer de foto is gemaakt. En ik zou doorvragen op hun relatie, aangezien je geen duidelijk antwoord kreeg op de vraag of zij achter hem aan zit. En ik zou dat mailtje aan haar ook wel willen lezen, en (als hij zegt dat er geen contact was) me afvragen hoe hij aan haar mailadres komt.
Waarom zou hij het mailadres hebben van een oude klasgenoot van de middelbare school? Betekent dit dat ze contact hebben gehouden?
Sterkte, TO :hug:
Ik hoop dat Cruella de Vil snel uit jullie leven verdwijnt. Wat een raar mens.
mdh schreef:
13-02-2020 22:48
Wat erg voor je, TO :hug:

Eerlijk gezegd lijkt me de reactie van Cruella (treffend idd) niet het resultaat van een avondje bijpraten met oud-klasgenoten... zou vriend dan ook de ins and outs over jouw medische geschiedenis hebben besproken??
+ zij was vroeger (nu waarschijnlijk nog, gezien haar actie) verliefd op hem en hij bleef een nacht weg.
Hij is nu gewaarschuwd en zal morgen wel een mooi verhaal kunnen opdissen.
Marana schreef:
13-02-2020 22:45
Klinkt als een afgewezen vrouw die nog even wat probeert te stoken. Gemene bitch.
Of zij is/werd ook voorgelogen.
Rhoslynne schreef:

Het verhaal rammelt. Hij kon zich het moment niet herinneren, maar wel dat het tijdens een reünie was. Ook dat hij vage antwoorden geeft, klinkt eerlijk gezegd niet goed. Jammer dat je niet gewacht heb tot je hem thuis sprak en mogelijke berichten van haar had afgewacht. Nu kan hij een hele verhaal verzinnen, gezien je hem pas morgen weer ziet.
blauwe_framboos schreef:
13-02-2020 22:50
Waarom zou hij het mailadres hebben van een oude klasgenoot van de middelbare school? Betekent dit dat ze contact hebben gehouden?
omdat ze in de groepsmail van de reunie zaten misschien?

TO: misschien is dat mens ook inderdaad gewoon knettergek, dat kan. Nu weet je in elk geval haar echte naam en kun je ook een beetje naar haar gaan speuren.
florence13 schreef:
13-02-2020 22:54

TO: misschien is dat mens ook inderdaad gewoon knettergek, dat kan.
Ook knettergekke vrouwen kunnen een nummertje maken met een bezette vent waarop ze verliefd denken te zijn
Ik denk dat als Cruella meer echt bewijs had (appjes en dergelijke) zij die allang ook gestuurd had inmiddels. Zou het niet?

Maar een raar verhaal is 't wel. Ik hoop dat vriend morgen alles goed weet uit te leggen, want nu is dit wel heel vaag allemaal hoor.
niet elke vreemdgaande man reageert boos als hij betrapt wordt
mijn ex deed ook verbaasd en kalm en had géén flauw idee waar ik het over had. (alleen had ik keihard bewijs dus de verbaasde man spelen had geen zin meer)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Marana schreef:
13-02-2020 22:45
Vind ik ook. Een best nette foto als enige resultaat van een passionele verhouding is niet geloofwaardig.
Zonder bewijs van app gesprekken e.d. zou ik haar niet direct geloven. Maar tegelijkertijd; waar rook is, is vaak vuur.

He bah wat naar voor je TO. Deze hele situatie.
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2020 22:49
Fijn dat je hem gesproken hebt, en dat hij morgen direct naar huis komt om verder te praten.

Ik zou hem dan wel vragen of hij haar vaker heeft gezien, aangezien hij niet zeker weet wanneer de foto is gemaakt. En ik zou doorvragen op hun relatie, aangezien je geen duidelijk antwoord kreeg op de vraag of zij achter hem aan zit. En ik zou dat mailtje aan haar ook wel willen lezen, en (als hij zegt dat er geen contact was) me afvragen hoe hij aan haar mailadres komt.
sterke vraag!
Als hij haar heeft zoetgehouden met verhalen dat de relatie al tijden aan een draadje hangt en het een kwestie van tijd was dat ze samen zouden komen, zou ik snappen (nou ja, volgen) dat ze na verloop van tijd dit soort berichten begint te sturen.
Rhoslynne schreef:

En dan laat hij jou die mailwisseling zien daarna?
Ik zeg het nog maar een keertje; met rechtsklikken op de foto -> eigenschappen -> details, word de datum weergegeven van wanneer de foto is gemaakt (Windows).

Op telefoons kan dit ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven