Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
zaterdag 15 februari 2020 om 09:09
BabyGroot spannend hè die onderzoeken en dat wachten tot je meer hoort. Wanneer moet je weer terug?BabyGroot schreef: ↑14-02-2020 17:49Hoi allemaal,
Ik weet niet helemaal of ik ook in dit topic mag/kan meeschrijven. We zitten nog niet helemaal in de medisch molen, we zijn net begonnen met onderzoeken. Mijn cyclus is namelijk > 35 dagen en onregelmatig.
Nu kregen we vandaag de uitslag van het spermaonderzoek van mijn man. Nu moeten we nog met de gyneacoloog zitten, maar van wat ik ervan begrijp is het niet heel goed. Qua bewegelijke zwemmers zitten we maar op 19%. Wel heeft hij een hele concentratie van spermacellen, waardoor we qua vcm toch nog op 43 uitkomen. Had gehoopt dat we van hem echt een mega goede test zouden krijgen waar alles goed was, zodat 1 kant iig goed zou zitten.
Volgens mij is vcm het belangrijkste in een spermaonderzoek. Dat is namelijk de formule: volume x concentratie zaadcellen x percentage progressief motiele zaadcellen. Een uitslag met een vcm van 43 is volgens mij heel goed! Hebben ze dit met proefbewerking gedaan of niet? Bij ons is de vcm op zijn best 11 geweest en die uitslag vond mijn gyn prima
zaterdag 15 februari 2020 om 09:14
Ik las even over het woordje pregnyl heen. Was al helemaal blij voor je met een tuurstreepStrong-Woman schreef: ↑15-02-2020 08:19Goedemorgen allemaal,
Ik heb zojuist een zw-test gedaan, 6 dagen na pregnyl. Uitslag: tuurstreep, dus pregnyl zo goed als uit mijn lichaam..
Ik vind het allemaal zo spannend elke keer![]()

Pff ik ben wel weer klaar voor de volgende ronde hoor. Als ik ongesteld word “hoop” ik dat het op maandag is. Dan komt de iui misschien precies goed uit met een tripje naar het buitenland begin maart, anders sla ik die helaas over. Moet toch nog een ticket boeken. Volgens mijn app zou ik wel op maandag ongesteld moeten worden aan de hand van mijn eisprong maar voel nog niets naderen. Meestal heb ik 3/4 dagen van tevoren pijnlijke en gezwollen borsten maar nu nog niets. Misschien vanavond? Gisteravond had ik wel ineens kort een kramp in mijn baarmoeder. Was daarna ook snel weer weg.
zaterdag 15 februari 2020 om 09:38
zaterdag 15 februari 2020 om 10:51
@chan: probeer wel een beetje goed voor jezelf te zorgen hè?! Probeer wel te eten, de rest komt wel weer, maar een beetje eten is wel een basis vereiste. Hopelijk helpt een weekendje weg samen. Heb je daar wel de energie voor?
Heel veel sterkte
Hier nog steeds niet ongesteld. Ze hebben inmiddels een echo gemaakt en bloed afgenomen. De test klopt wel, ik ben niet zwanger. Er is waarschijnlijk een eitje wat niet gesprongen is, nog hormonen afgeeft en daardoor mijn menstruatie blokkeert. Ik zou met 2 weken ongesteld moeten zijn, zo niet weer contact opnemen.
Heel veel sterkte
Hier nog steeds niet ongesteld. Ze hebben inmiddels een echo gemaakt en bloed afgenomen. De test klopt wel, ik ben niet zwanger. Er is waarschijnlijk een eitje wat niet gesprongen is, nog hormonen afgeeft en daardoor mijn menstruatie blokkeert. Ik zou met 2 weken ongesteld moeten zijn, zo niet weer contact opnemen.
zaterdag 15 februari 2020 om 13:16
@chan probeer idd wel een beetje goed voor jezelf te zorgen ookal is het lastig. Als je weinig eet ga je je nog ellendiger voelen
Ik had net bij afvegen al lichtbruin/roze verlies. Ik zit nu 10 dpo? Zal mijn eisprong toch eerder zijn geweest? Ei was ochtend dat ik moest spuiten dus al 20,6 en had al doorzichtig slijm...
Ik had net bij afvegen al lichtbruin/roze verlies. Ik zit nu 10 dpo? Zal mijn eisprong toch eerder zijn geweest? Ei was ochtend dat ik moest spuiten dus al 20,6 en had al doorzichtig slijm...
zaterdag 15 februari 2020 om 19:45
@bankkussen ja helaas nog van pregnyl
, ik doe dat idd altijd om te zien of pregnyl helemaal uit mijn lichaam is. Jammer dat je al wat bloedverlies hebt, maar kan nog alle kanten op
@chan zorg goed voor jezelf, wat fijn dat jullie weg gaan mss helpt het wel een beetje als afleiding..
@ruby ohh dat is wel heel naar ik hoop dat het zsm doorkomt, zodat je een nieuwe start kan maken!
@chan zorg goed voor jezelf, wat fijn dat jullie weg gaan mss helpt het wel een beetje als afleiding..
@ruby ohh dat is wel heel naar ik hoop dat het zsm doorkomt, zodat je een nieuwe start kan maken!
zaterdag 15 februari 2020 om 20:05
zaterdag 15 februari 2020 om 21:04
@bankkussen dat is wel minder leuk nieuws, maar hou je sterk en wie weet is het volgende ronde wel raak! Mss kun je tijdens de inname van hormonen ook ovulatietesten doen, mss heb je eerder je ovulatie? Ik doe dat namelijk altijd en klopt ook altijd met de follikelmeting. En ik heb een app die ik gebruik die klopt meestal ook..

zaterdag 15 februari 2020 om 21:25
Echt ongesteld is pas ma 12-15 dagen na de IUI, maar de bruinige afscheiding begint al 7-9 dagen na de IUI. Volgens de gyn is dat niet erg, maar toch voelt het alsof alle kans dan al verkeken is.Bankkussen schreef: ↑14-02-2020 17:52Blauwe kat hoeveel dagen na de iui wordt je meestal ongesteld? Snap dat je verdrietig bent. Sta je al op de wachtlijst voor ivf of komt dat pas na de 4e keer? Ik begreep dat je ook nog 2 gesprekken met verpleegkundigen moet hebben voor je aan ivf begint of is dat bij jullie niet zo?
Wij hebben na de 3e keer een evaluatie met de gynaecoloog, dan bespreken we ook ivf. We weten al dat IVF de stap is direct na de 4e IUI. Volgens mij is er geen wachtlijst, want dat horen we tijdens dat gesprek dan wel.
Nu nog even hopen dat het toch niet nodig is.
zondag 16 februari 2020 om 09:37
@strong woman ja was eindelijk blij dat ik geen ovulatietesten meer hoefde te doen. Ga het toch weer doen aankomende ronde. Toch een soort gevoel van controle.
@blauwe kat ik snap dat je voelt of je kansen dan al verkeken zijn. Ik vind het ook wel vroeg 7-9 dagen na iui. Maar goed wie ben ik. Wanneer wordt die evaluatie precies ingepland? Meteen na de 3e inseminatie of als je pas daarna ongesteld bent geworden? In dat laatste geval ben je dan toch ook weer gestart met iui 4? Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat.. (en wanneer ik zelf moet vragen of ze het evaluatiegesprek kunnen inplannen haha). Van alle voor onderzoeken weet ik namelijk dat mijn fertiliteitsarts niet heel vaak beschikbaar was.. kon zo weleens 2 of 3 weken moeten wachten voor ik weer eens terecht kon.
Hier is menstruatie echt doorgebroken nu. Morgen dus bellen voor nieuwe afspraak.
@blauwe kat ik snap dat je voelt of je kansen dan al verkeken zijn. Ik vind het ook wel vroeg 7-9 dagen na iui. Maar goed wie ben ik. Wanneer wordt die evaluatie precies ingepland? Meteen na de 3e inseminatie of als je pas daarna ongesteld bent geworden? In dat laatste geval ben je dan toch ook weer gestart met iui 4? Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat.. (en wanneer ik zelf moet vragen of ze het evaluatiegesprek kunnen inplannen haha). Van alle voor onderzoeken weet ik namelijk dat mijn fertiliteitsarts niet heel vaak beschikbaar was.. kon zo weleens 2 of 3 weken moeten wachten voor ik weer eens terecht kon.
Hier is menstruatie echt doorgebroken nu. Morgen dus bellen voor nieuwe afspraak.

zondag 16 februari 2020 om 19:47
Beslissen wat vervelend, hopelijk de volgende ronde meer succes.
Bij ons wordt de evaluatie gepland als de 3e IUI mislukt is. Ik verwacht dat ik binnen 2 weken wel terecht kan. Dan zijn de metingen voor de 4e IUI inderdaad ook al aam de gang. Het is vooral om geen tijd te verliezen, in het geval dat de 4e IUI ook mislukt...
Bij ons wordt de evaluatie gepland als de 3e IUI mislukt is. Ik verwacht dat ik binnen 2 weken wel terecht kan. Dan zijn de metingen voor de 4e IUI inderdaad ook al aam de gang. Het is vooral om geen tijd te verliezen, in het geval dat de 4e IUI ook mislukt...
dinsdag 18 februari 2020 om 09:51
dinsdag 18 februari 2020 om 11:38
Ohhh dat maakt wel heel spannend nu dan! Ik duim voor je!
dinsdag 18 februari 2020 om 12:30
Jammer Missy! Je zou denken dat het met meerdere eitjes misschien toch wel lukt. Wanneer mag je weer voor een echo?
@Milou spannend! Geen symptomen?
Ik vind het nu nog zo lang duren tot de echo, bah. In ieder geval weer met clomid beginnen vandaag. Daar komen de opvliegers weer. Ben wel nog extreem moe. Was gisteravond gewoon om 7 uur in slaap gevallen.
Ik vind het nu nog zo lang duren tot de echo, bah. In ieder geval weer met clomid beginnen vandaag. Daar komen de opvliegers weer. Ben wel nog extreem moe. Was gisteravond gewoon om 7 uur in slaap gevallen.
dinsdag 18 februari 2020 om 13:31
Echo moet nog gepland worden, maar ik ben bang dat het deze ronde weer niets gaat worden omdat we 7 maart een week skiën zijn. Dus dat zou net wel of net niet lukken... (afgelopen keer waren eitjes op dag 17 pas groot genoeg)Bankkussen schreef: ↑18-02-2020 12:30Jammer Missy! Je zou denken dat het met meerdere eitjes misschien toch wel lukt. Wanneer mag je weer voor een echo?
Ik denk dat ik overmorgen weer kan beginnen met clomid, maar ik heb er gelukkig niet echt last van. De pregnyl had meer bijwerkingen.
Echt balen dat het bij jou wel zo'n heftig effect heeft... dat kom er nog eens bovenop zeg

dinsdag 18 februari 2020 om 19:36
Vervelend he... Bij mij is het net zo verlopen, ook precies vandaag ongesteld geworden. Jammer dat het bij jou niet gelukt is.Missy2020 schreef: ↑21-01-2020 08:46@ Blauwe_Kat; Hier beetje vergelijkbaar verhaalheeel minimaal bruinverlies begon bij mij op dag 8 na IUI (vrijdag), wat steeds ietsje erger is geworden en vandaag echt rood (12 dagen na IUI) dus vind het wel vroeg allemaal... Ik neem aan dat het nu ook echt doorzet, maar dat is dus niet zeker als ik jouw verhaal lees... Pfff frustrerend wat je lijf allemaal voor vreemde dingen doet...

dinsdag 18 februari 2020 om 19:41
Bankkussen succes met de hormonen. Bedoel je dat je nu nog moe bent door de pregnyl? En daarbij nog de clomid bijwerkingen, pfoe. Doe maar lekker rustig aan dan.
Milou, spannend! Ga je snel testen, of wacht je nog even af?
Ik begin dinderdag weer met menopur prikken. Deze keer iets hogere dosis, ik hoop echt op 2 eitjes. Met een hele lage dosis heb ik geen bijwerkingen, met de hoge dosis had ik dat wel. Even afwachten dus..
Milou, spannend! Ga je snel testen, of wacht je nog even af?
Ik begin dinderdag weer met menopur prikken. Deze keer iets hogere dosis, ik hoop echt op 2 eitjes. Met een hele lage dosis heb ik geen bijwerkingen, met de hoge dosis had ik dat wel. Even afwachten dus..
woensdag 19 februari 2020 om 10:24
Je kunt zelfgekozen foto’s en afbeeldingen in je bericht invoegen. Deze afbeeldingen moeten dan wel al ergens op internet te vinden zijn. Je kunt geen afbeeldingen vanaf je harde schijf op het forum plaatsen. Je kunt een afbeelding invoegen door de link van het desbetreffende plaatje te kopieren (rechtermuisknop/eigenschappen/kopieren), dan het tweede icoontje van rechts in het reageervenster aan te klikken en tussen
woensdag 19 februari 2020 om 10:27
Ik krijg de hele tekst niet gepost op een of andere manier, maar hier de link met uitleg: https://www.viva.nl/berichten-en-functies/
woensdag 19 februari 2020 om 10:47
https://ibb.co/2tk9gKW
https://ibb.co/Dg2DRXV
Ik hoop dat het is gelukt. De eerste is met een gewone en tweede met een early test!
https://ibb.co/Dg2DRXV
Ik hoop dat het is gelukt. De eerste is met een gewone en tweede met een early test!