Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=Milou2020 post_id=30945949 time=1581061240 user_id
Ik vind het traject ook zwaar ***
Die hormonen en iedere keer weer teleurstellingen. Mensen om je heen krijgen kind na kind en ik sta er maar bij te kijken en denk dan tja zij wel.

Sterkte :lips:
[/quote]

Nou inderdaad precies dat!!!
Dank je wel xx
Balen Ruby! Hoeveelste keer is dit ook al weer voor je?

Heel herkenbaar die gedachten Milou..

Hoe gaat het met jullie omgeving? Bij ons zijn ze of nog niet bezig met kinderen of binnen no time zwanger. We kennen niet echt iemand die ook zo’n traject heeft gedaan en dat is soms best lastig. Heb het gevoel dat mensen er makkelijk over denken: “oh je bent nog jong, genoeg tijd”. “Het komt vanzelf wel een keer”. “Je kan in ieder geval zwanger raken” (zeiden mensen na mk, dat is het laatste wat je dan wil horen”. Heb ook weinig mensen die vroegen hoe de eerste maand iui nu is verlopen en als ze het vroegen dan kreeg ik vaak het idee dat ze niet door hebben dat het best lastig is.
Hallo dames,

Degene die iui hebben gehad veel succes met de wachtweken en hopelijks goed nieuws..

@ruby wat jammer dat het negatief is, maar zolang je geen bloedverlies hebt kan het nog alle kanten op!

Ik heb gister fm gehad, helaas was het nog maar 13 mm! Ik mag zondag terugkomen en hoogstwaarschijnlijk zal de iui doorgaan op maandag 🤷🏻‍♀️
Dit was mijn 4e iui Bankkussen.

Ik ben al halverwege de 30, dus de meeste mensen hebben juist wel al kinderen in mijn omgeving of zijn zwanger. Gelukkig ken ik ook een aantal mensen die dit traject hebben doorlopen. Iedereen die het weet is heel lief en betrokken, maar soms wil ik het er ook juist niet over hebben. Als mensen dramatisch gaan doen, ga ik mij alleen maar zieliger voelen namelijk.

@strong woman: hopelijk maandag iui en dan weer heel hard duimen.
Bankkussen ik heb ook veel mensen in mijn omgeving die zo zwanger worden, maar helaas niemand die mij echt begrijpt.. Meestal hoor ik dan ben maar dankbaar dat je er al een hebt bla bla bla😖 De meeste weten echt niet wat het is om moeilijk zwanger te worden en hoe zwaar het fysiek en mentaal is om iui of ivf te doen..🤷🏻‍♀️ Dan heb je ook nog mensen die vragen van komt er geen 2de, want de 1ste is al bijna 5, ik reageer er bijna niet meer op..
Ik vind het ook een lastig traject. Had van tevoren niet verwacht dat het emotioneel zo zwaar zou zijn, steeds weer hoop en teleurstelling.
Veel van onze familie en vrienden weten er wel van. Het is heel wisselend hoe mensen er mee om gaan. Voor sommigen lijkt het lastig te accepteren, en vragen ze of we niet beter kunnen proberen om het op de natuurlijke manier te doen. "Misschien was het gewoon niet jullie moment" :|
Gelukkig kan ik het goed over praten, en is mijn vriend mn rots in de branding.
Een kort berichtje vanuit mij voor iedereen die door deze zware periode heen moet komen.
14 maanden terug voelde het ook voor ons als een oneindig durende lijdensweg, jaren van hoop, proberen, verdriet etc.
En nu zijn we sinds een paar maanden ouders van de allermooiste zoon.

Hou vol, IUI kan zomaar opeens prachtige resultaten geven :-)
Poging 4 was bij ons pas raak!
Het traject is inderdaad emotioneel zwaar, ook wij hadden niet verwacht dat het zo heftig zou zijn. Wij hebben afgelopen zondag poging 7 gehad (zonder hormonen). Zit vandaag op dag 6 na de inseminatie en heb al de hele dag zeurende krampen onderin mijn buik. Het lijken lichte menstruatie krampen... ben dus steeds bang dat ik ongesteld wordt maar dat zou niet logisch zijn. Is dit herkenbaar voor iemand?
@blauwe kat altijd lastig dat soort reacties. Fijn dat je vriend echt een rots in de branding is voor je.

@arnhem wat fijn een positief iui verhaal! Waarom begonnen jullie met iui?

@marly ik had al gereageerd in je andere topic, maar welkom! Je hebt dus als het na deze poging niet raak is, nog 2 pogingen en dan ivf? Kunnen ze je eisprong precies voorspellen zonder hormonen?

Ik ben sinds gisteravond/vanmiddag een beetje misselijk van de pregnyl denk ik . Was gister nog zo blij dat ik er geen bijwerkingen van had 😄. Dat wachtbankje duurt inderdaad eeuwen. Denk steeds dat de iui al veel eerder is geweest, maar dan denk ik oh nee het is nog maar 3,5 dag geleden
Arnhem, bedankt voor je lieve berichtje.

Marly, ik denk dat het vanalles kan betekenen, en dat je helaas alleen maar kunt afwachten. Zelf heb ik ook weleens heek vroeg krampen, maar ik ben nog nooit zwanger geweest... Ik hoop natuurlijk dat het goed nieuws is!
@bankkussen bedankt voor de verwijzing naar dit topic😃 nee ze kunnen mijn eisprong zonder hormonen niet precies voorspellen, maar ik kan gelukkig mijn lh piek wel vinden met ovulatietesten. Er zijn dan hele studies en onderzoeken gedaan hoeveel uur later de inseminatie dan plaats moet vinden. Omdat wij een lesbisch stel en jong (27) zijn, is er ook nog geen reden om met hormonen te starten.
@ Ruby hoe gaat het met je? Vanmorgen nog getest?

@ Missy kon je IUI nog doorgaan? Ik hoop het voor je.

@Arnhem wat een mooi bericht. Word ik blij van. We moeten ook positief blijven denken al valt dat niet altijd mee.
Graag gedaan dames!
Wij zijn met IUI begonnen omdat we op onverklaarbare reden 2,5 jaar niet zwanger raakten.
Geen lichamelijke oorzaken etc, gewoon de natuur die zijn werk niet leek te doen.
En dan zomaar opeens raak! En meteen goed raak :-)
@arnhem: mooi positief verhaal. Dank je!
@Marly: welkom! Lijkt mij chill zonder hormonen! Geen geprik en bijwerkingen.. hebben jullie een eigen donor ofzo? (Sorry weet niet zo goed hoe dat werkt bij lesbische stellen)

@Milou: ik heb nog niet opnieuw getest. Ook nog geen menstruatie, maar wil niet te veel hoop krijgen eerlijk gezegd. Ik dacht dat die testen redelijk betrouwbaar waren namelijk. En ik had al een dag later getest dan het ziekenhuis had gezegd. (Mag testen na 14 dagen van hun)
Maar inmiddels zitten we 17 dagen na iui en nog steeds niets. Dus morgenochtend ga ik toch maar opnieuw testen.. wie weet..
Vreemd Ruby. Maar zo lang je niet ongesteld bent is er nog hoop!
@Ruby; Nog getest gister? Geen bloed geeft moed!

Helaas had ik vrijdag ineens 3 eitjes van meer dan 20 mm :( Ze zijn dus in 2 dagen tijd van 14, 15 en 16 mm allemaal naar meer dan 20 mm gegaan! Groeispurt noemde de arts het... Al met al dus geen IUI :(
Ik heb vanochtend nog een keer getest, maar helaas weer negatief. Vrees dat mijn lichaam gewoon van slag is door de hormonen en er daarom geen menstruatie is nog. Had deze cyclus ook tussentijds bloedverlies, terwijl dat normaal nooit zo is.

@missy, o bah wat balen zeg dat je nu geen iui mag. Echt shit!
@ruby jammer dat het toch negatief blijft..

@missy is wel erg dat je geen iui mag doorzetten, maar je kan het mss op natuurlijke wijze proberen wie weet is het toch raak!

Ik heb vanmorgen mijn 4de inseminatie gehad. Alles ging heel vlot zonder pijn. En deze keer hadden we een goede staaltje van 6 mljn.. nu maar wachten tot de 24ste..
Ruby, jammer zeg. Ik hoopte echt voor je dat het raak was.

Missy, tjeeee, wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je heel erg baalt. Een knuffel voor jou. Gaan jullie het nog zelf proberen? Waarschijnlijk adviseert het ziekenhuis om dat niet te doen?

Strong woman, fijn dat het goed ging. Succes met wachten!
@Ruby; Heb je pregnyl spuit gehad voor de IUI? Want dan zou het eigenlijk niet langer mogen duren dan 14 dagen tot je ongi wordt… Misschien dat je lichaam pas laat begint met hCG aanmaken? En dat je daarom nog steeds negatief test… In elk geval enorm frustrerend dit zeg, die onzekerheid.

@StrongWoman; Voor jou dus nu weer het verschrikkelijke wachtbankje… Ik duim met je mee!

@StrongWoman & Blauwe_Kat; Het ziekenhuis adviseerde inderdaad om niet te klussen, maar we hebben het toch gedaan. Als we bij de 6e IUI waren geweest hadden ze de IUI ook doorgezet, dus wij hebben onze kansen bekeken en besloten om het “risico” toch te nemen. Wat is nu de kans dat na al die tijd geen succes, nu ineens op natuurlijke wijze 3 eitjes bevrucht raken EN ook nog eens goed nestelen… Een meerling zou overigens ook meer dan welkom zijn, maar je zit dan wel met meer risico op complicaties. Vandaar ook dat artsen dit niet adviseren.
Hi Ruby,

Wat shit dat je nog steeds negatief test.
Heb je zkh al gebeld? Wat zeggen zij?

@Strong-woman fijn dat alles goed is gegaan laat het zo blijven. Duim voor je🍀

@Missy ontzettend balen dat je IUI niet door kon gaan, maar snap dat jullie wel geklust hebben. Spannend meid..

Hoe gaat het verder met iedereen?
Rubyrubyruby schreef:
10-02-2020 13:27
Ik heb vanochtend nog een keer getest, maar helaas weer negatief. Vrees dat mijn lichaam gewoon van slag is door de hormonen en er daarom geen menstruatie is nog. Had deze cyclus ook tussentijds bloedverlies, terwijl dat normaal nooit zo is.

@missy, o bah wat balen zeg dat je nu geen iui mag. Echt shit!
Ruby, ik had deze cyclus ook tussentijds bloedverlies, 5 dagen eerder. Wel veel minder dan normaal. Dacht eerst misschien een innestelingsbloeding. Mijn normale menstruatie kwam niet op de gebruikelijke tijd. 3 weken na iui nog geen positieve zwangerschapstest. Ik voor de zekerheid een ovulatietest gedaan: ja hoor, dat tussentijdse bloedverlies was gewoon mijn menstruatie, maar dan eerder en minder hevig.
Ovulatie was dus de normale tijd gerekend vanaf menstruatie.
Misschien dat dat bij jou ook het geval kan zijn?
Veel sterkte iig!
@elisa: mijn bloedverlies was voor de inseminatie en tijdens. Met echo’s is het baarmoederslijmvlies gecheckt en dat bouwde gewoon op. Had vrijdag met mijn eigen arts overlegd en die zei dat het zeer waarschijnlijk van de hormonen is. Ik had namelijk ook zere borsten rond diezelfde tijd. Dat is ook alweer 2 weken weg.

Ik heb alleen eicel stimulerende hormonen gebruikt. Niets voor de ovulatie dit keer, omdat ik een positieve ovulatietest had.

Ik heb bedacht het tot donderdag aan te kijken. Dan ben ik een week overtijd. Heb ik dan nog steeds geen menstruatie, ga ik het ziekenhuis bellen.

Lekker frustrerend dit..

@strong woman: fijn dat de telling nu goed was. Ik ga duimen!!
@Ruby wat frustrerend zeg. Hoeveel dagen ben je nu over tijd?

@Missy jammer dat je geen iui kan doen. Groot gelijk dat je het zelf gaat proberen. Hoe groot is de kans dat ze na al die tijd ineens alle 3 bevrucht raken. De kans dat er 1 bevrucht raakt lijkt me dan weer groter met 3 eitjes 😁

Ik voel me heel erg moe, misselijk en neerslachtig. Die wachtweken zijn toch wel zwaar. Ik vond de eerste weken van mijn cyclus wel fijn want dan was je er tenminste actief mee bezig en druk met ziekenhuisafspraken en nu gewoon 2 weken lang niets..
Bankkussen schreef:
10-02-2020 18:49

Ik voel me heel erg moe, misselijk en neerslachtig. Die wachtweken zijn toch wel zwaar. Ik vond de eerste weken van mijn cyclus wel fijn want dan was je er tenminste actief mee bezig en druk met ziekenhuisafspraken en nu gewoon 2 weken lang niets..
Dat heb ik nou precies hetzelfde... die wachtweken zijn (zenuw)slopend.... Ik probeer maar steeds bezig te blijven om er zo min mogelijk aan te denken, maar helaas is er geen knopje waarmee je dat uitzet :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven