Kraamverzorgsters pikken het niet meer!

08-02-2020 22:28 364 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las vandaag in de krant dat de kraamverzorgsters het niet meer pikken dat ze allerlei extra klusjes moeten doen tijdens de kraamweek.

Ik heb voor de kraamhulpen die bij mij zijn geweest nooit klusjes voor ze bedacht. Heb ze gewoon hun dag laten werken zoals zij het 'normaal' ook doen.

Ik ben nu wel benieuwd of jullie je kraamhulp extra klusjes lieten doen, of dat zij vertelde over vreemde verzoeken die ze ooit hebben gehad.
SallySpectra* schreef:
17-02-2020 10:14
Maar dat van die medeplichtigheid is echt onzin hoor. Waar zou je dan medeplichtig aan zijn?
Misschien is medeplichtig een verkeerd gekozen woord?

Maar je wilt toch echt niet onder werktijd met je cliënt in de auto een ongeluk ( al dan niet door jezelf veroorzaakt) krijgen, als je daarvoor geen uitdrukkelijke toestemming op papier hebt van je werkgever. En dan heb ik het niet over een deuk in de auto.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Bij een bedreigende gezondheidssituatie lijkt het me normaal dat de huisarts wordt gebeld, of voor mijn part 112.

In elk geval niet lief bedoeld gaan rijden. Je bent er als kraamhulp niet voor verzekerd.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 12:58
1.74% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
simbalabimba schreef:
17-02-2020 12:54
Misschien is medeplichtig een verkeerd gekozen woord?

Maar je wilt toch echt niet onder werktijd met je cliënt in de auto een ongeluk ( al dan niet door jezelf veroorzaakt) krijgen, als je daarvoor geen uitdrukkelijke toestemming op papier hebt van je werkgever. En dan heb ik het niet over een deuk in de auto.

Dat wil je vast niet, nee. Maar als je dat als kraamverzorgster vervolgens tóch doet, is dat niet de schuld van de kraamvrouw, dan is dat een keus die jij als kraamverzorgster maakt.
Merys schreef:
17-02-2020 11:09
Ze heeft een perma.
Pffff, heeft er weer iemand zitten staffen om te melden dat het een oudgediende-permabanneling was ? Alsjeblieft, zeg, wat enorm kinderachtig. En overbodig ook : binnen no time is ze weer terug. Dus laat het los.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pandax schreef:
17-02-2020 12:58
Dat wil je vast niet, nee. Maar als je dat als kraamverzorgster vervolgens tóch doet, is dat niet de schuld van de kraamvrouw, dan is dat een keus die jij als kraamverzorgster maakt.
Klopt. En misschien zat in dat specifieke benoemde geval de dienst vd kraamverzorgster dr al wel op, kan ook.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
De post van Belladonna vond ik echt een enorme blamage voor de kraamzorg
Ik heb zelf jarenlang in de kraamzorg gewerkt, en de kreten van haar over:
-Elk weekend werken ( werkelijk 52 weekenden per jaar???),
-alle feestdagen werken( tuurlijk: En pasen, en pinksteren, en kerst, en oud en nieuw, en koningsdag, en hemelvaart,,),
-14 dagen achter elkaar werken ( echt, een organisatie kan een flinke boete krijgen als ze je meer dan 8 dagen laten werken)
-Geen vakantie kunnen opnemen in de zomer ( de cao heeft ze nog nooit gelezen want daarin staat zwart op wit dat iedereen recht heeft op 3 aaneengesloten weken in de zomerperiode)
-werkweek van 80 uur ( al toen ik decennia geleden begin, was de standaard 49 uur over 8 dagen)
-haar lichaam kapot werken ( tsja dat doe je zelf. je hoeft niet te kruipen en je in allerlei bochten te wringen, waarom wil ze zo graag fijn/goed gevonden worden?)
-op rooster werken en dan beweren dat dit niets inhoud( ik heb jaren op rooster gewerkt en de keren dat ik in mijn vrije dagen ben gebeld kan ik op 1 hand tellen. En dan kun je nog gewoon aangeven dat je niet beschikbaar bent)

Wat ik me afvraag waarom iemand zo slaafs is naar een gezin toe? Waarom?????
Waarom is een gezin dat je een week ziet en daarna nooit meer belangrijker dan je eigen privé leven en je eigen lichaam?

Werken in de kraamzorg was leuk, lieven mensen, natuurlijk soms een minder leuk gezin, maar dat hou je toch.
Je werkt 8 dagen maar vanaf dag 5 worden je dagen al korter, en de laatste dag is vaak nog maar een half dagje.
Het kan pittig zijn, zeker 8 dagen werken achter elkaar is gewoon pittig. Maar kapot zijn na een week werken????
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze echt kraamverzorgster is.
simbalabimba schreef:
17-02-2020 12:30
Er wordt 'permanente ban"bedoeld.

1 of meerdere forummers heeft/hebben @Bellodonna- gestaft; de mods erop gewezen ( IP check vragen) dat ze misschien helemaal niet op het forum mag zijn omdat ze ooit al s een permanente ban gekregen heeft. Misschien ook in combinatie met dat wat @Belladonna- post? Dat niet hebben kunnen? En dan gaan janken bij de mods.
O, ja dat kan ik al wat beter rijmen.
Pearle, als je zelfstandige bent dan gaat de vlieger niet meer op dat je niet (bijna) elk weekend of (bijna) elke feestdag moet werken. Als zelfstandige heb je geen cao of organisatie als back-up.
Roodmetwittestippen- schreef:
17-02-2020 14:04
Pearle, als je zelfstandige bent dan gaat de vlieger niet meer op dat je niet (bijna) elk weekend of (bijna) elke feestdag moet werken. Als zelfstandige heb je geen cao of organisatie als back-up.

Dat doet de zzper dan toch echt zelf.
Pearle, ken je het landelijk indicatie protocol? Je kan tot 80 uren kraamzorg krijgen verdeeld over tien dagen zo nodig (daar moet dan wel de verloskundige voor tekenen)
Roodmetwittestippen- schreef:
17-02-2020 14:10
Pearle, ken je het landelijk indicatie protocol? Je kan tot 80 uren kraamzorg krijgen verdeeld over tien dagen zo nodig (daar moet dan wel de verloskundige voor tekenen)
Uiteraard ken ik dat
Maar dat komt amper voor
Helemaal eens met Pearle. Ik vind de posts van BellaDonna zwáár overtrokken en gedramatiseerd...
Ik denk, dat als je het vak als zó zwaar ervaart, je jezelf als zzper niet goed managed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven