Ouder kind bij mama in bed
donderdag 20 februari 2020 om 21:32
Ik ben alleenstaande moeder met co ouderschap. Ik heb wel een partner maar hij slaapt niet vaak hier als mijn kids hier zijn want hij heeft zelf ook kinderen.
Mijn kids zijn rond de 10 jaar.
Toen ik hier kwam wonen na de scheiding is t er eigelijk ingeslopen dat mijn kids om de nacht bij mij in het grote bed slapen om de beurt. Ze vinden dat helemaal geweldig. Ze maken helemaal een lijstje met wie mag en ze vragen altijd of ik ze wakker wil maken en een knuffel wil geven als ik gaan slapen.
Ik vind het super schattig. Mijn zoon heeft soms nachtmerries en dan huilt ie in zijn slaap en dan geef ik m een knuffel en slaapt ie weer door mijn dochter ligt het liefst om me heen gevouwen. Ik vind het heerlijk. Hoewel ik een mega groot bed heb liggen ze meestal zo dicht tegen me aan dat we net zo gied een eenpersoonsbed hadden kunnen hebben.
Ik moet mijn kids al vaak missen door co ouderschap. En zij mij. Wij vinden dit fijn en voor ons is het super normaal. Maar dan lees ik adviezen bij peuters dat ze in hun eigen bed moeten liggen want voor je het weet heb je een puber in je bed liggen. Ik vind dat maar een raar argument. Waarom zou je niet willen dat er een puber in je bed ligt dan?
Als ik bij mijn zusje wel eens slaap dan slaap ik ook bij haar in bed. Als ik met een vriendin een weekend weg ga ofzo slapen we ook samen in bed. Samen slapen is toch veel gezelliger dan alleen?
Overigens kunnen mijn kids heel goed ij hun eigen bed slapen. Als partner wel eens hier slaapt dan slapen ze allebei in hun eigen bed. En zodra ze zelf niet meer zouden willen dan gaan ze natuurlijk gewoon in hun eigen bed. Maar voor nu maken ze vooral nog strijd om wie er ook al weer aan de beurt was.
Nog meer mensen die dit doen? Of mensen die hier heel erg tegen zijn? En waarom dan?
Mijn kids zijn rond de 10 jaar.
Toen ik hier kwam wonen na de scheiding is t er eigelijk ingeslopen dat mijn kids om de nacht bij mij in het grote bed slapen om de beurt. Ze vinden dat helemaal geweldig. Ze maken helemaal een lijstje met wie mag en ze vragen altijd of ik ze wakker wil maken en een knuffel wil geven als ik gaan slapen.
Ik vind het super schattig. Mijn zoon heeft soms nachtmerries en dan huilt ie in zijn slaap en dan geef ik m een knuffel en slaapt ie weer door mijn dochter ligt het liefst om me heen gevouwen. Ik vind het heerlijk. Hoewel ik een mega groot bed heb liggen ze meestal zo dicht tegen me aan dat we net zo gied een eenpersoonsbed hadden kunnen hebben.
Ik moet mijn kids al vaak missen door co ouderschap. En zij mij. Wij vinden dit fijn en voor ons is het super normaal. Maar dan lees ik adviezen bij peuters dat ze in hun eigen bed moeten liggen want voor je het weet heb je een puber in je bed liggen. Ik vind dat maar een raar argument. Waarom zou je niet willen dat er een puber in je bed ligt dan?
Als ik bij mijn zusje wel eens slaap dan slaap ik ook bij haar in bed. Als ik met een vriendin een weekend weg ga ofzo slapen we ook samen in bed. Samen slapen is toch veel gezelliger dan alleen?
Overigens kunnen mijn kids heel goed ij hun eigen bed slapen. Als partner wel eens hier slaapt dan slapen ze allebei in hun eigen bed. En zodra ze zelf niet meer zouden willen dan gaan ze natuurlijk gewoon in hun eigen bed. Maar voor nu maken ze vooral nog strijd om wie er ook al weer aan de beurt was.
Nog meer mensen die dit doen? Of mensen die hier heel erg tegen zijn? En waarom dan?
abracadabra wijzigde dit bericht op 20-02-2020 21:33
2.46% gewijzigd

donderdag 20 februari 2020 om 21:52
Zoon (9) ligt in het grote bed als man in het buitenland zit want hij vindt het anders zielig voor mij (al te groot om toe te geven dat hij het zelf ook gezellig vindt). Ik vind het ook gezellig. Als baby was hij een huilbaby dus lekker sereen co-slapen heb ik nooit meegemaakt. Ik haal dat nu gewoon in
En hij kletst voortdurend, ook in zijn slaap. Dus zo kom ik nog eens dingen te weten.

En hij kletst voortdurend, ook in zijn slaap. Dus zo kom ik nog eens dingen te weten.
donderdag 20 februari 2020 om 21:53
Hier is de traditie dat de kinderen in de vakantie om de beurt een nacht bij mij mogen slapen.
Oudste van 14 wil niet meer. Middelste (12) zei gisteren: “ik doe dat wel als jij dat wilt”. Jongste van 9 wil nog graag.
Ik denk dus dat ik straks de enige ben die dat nog leuk vind.....
Geniet er dus maar van!
Oudste van 14 wil niet meer. Middelste (12) zei gisteren: “ik doe dat wel als jij dat wilt”. Jongste van 9 wil nog graag.
Ik denk dus dat ik straks de enige ben die dat nog leuk vind.....
Geniet er dus maar van!

donderdag 20 februari 2020 om 21:58
Vragen waarom iemand een bepaalde vraag stelt, vind ik niet verkeerd Poeszie.
Maar het is wel iets heel anders dan 'snauwerig' te vragen (zoals ik trouwens al in veel topics heb gezien': wat boeit het jou wat wij ervan vinden. Want daar versta ik onder: wat moet jou het interesseren wat wij ervan vinden. Mijn gedacht he.
donderdag 20 februari 2020 om 21:58

donderdag 20 februari 2020 om 22:02

donderdag 20 februari 2020 om 22:13
Haha , ja dit deden die twee van mij ook , hup kussen weg en eigen kussen in de plaats.tantetilly schreef: ↑20-02-2020 22:01Mijn dochter wilde altijd bij me slapen, en als dan mijn man weg was op zakenreis mikte ze zijn beddengoed op haar bed en sliep zij bij mij. Heerlijk! Tot haar 14e, toen was t ineens over. Ik mis het wel hoor!
Ik ben een moeilijke slaper en kinderen lagen niet tegen me aan ed , integendeel. Maar in mama dr bed was het gewoon fijn zeiden ze dan.
Terwijl de andere twee wel graag even kwamen knuffelen of ik bij hun in bed even knuffelen, maar dan wilden ze ook rust en slapen.
En opeens willen ze niet meer in jouw bed. Tenminste, dit is mijn ervaring daarin.

donderdag 20 februari 2020 om 22:27
Wij staan op het punt om een extra breed bed te kopen zodat we nog heel wat jaren samen kunnen slapen. In onze omgeving vinden de meeste mensen het maar vreemd en daardoor twijfelde ik soms in het begin. Uitspraken als 'daar moet je mee stoppen hoor, anders went ze eraan en krijg je haar er niet meer uit'.
In heel veel culturen is het de norm om lang samen te slapen en is van jongs af aan in eigen bedje slapen juist ongewoon.
Leuk om hier te lezen dat er toch veel meer Nederlandse ouders lang samen slapen met hun kinderen.
In heel veel culturen is het de norm om lang samen te slapen en is van jongs af aan in eigen bedje slapen juist ongewoon.
Leuk om hier te lezen dat er toch veel meer Nederlandse ouders lang samen slapen met hun kinderen.
donderdag 20 februari 2020 om 22:32
abracadabra schreef: ↑20-02-2020 21:44Als een van mijn kids 30 is en een eigen gezin heeft en op een of andere manier een nacht bij mij thuis komt slapen mag hij of zij ook nog bij mij in bed hoor. Lijkt me super gezellig. Maar goed ik snap denk ik niet wat er raar js aan samen slapen. Je ligt in je pyjama naast iemand en slaapt. Ik heb ook wel eens in een hostel geslapen met 20 mensen... hajaha
Niemand hier vind het raar. Ik snap je post niet.
Of wil je gewoon even een relletje opstarten? Probeer het eens met traktaties.
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 20 februari 2020 om 22:39
Weet niet mensen het raar lees. Bij de adviezen om kleine kinderen niet met je in je bed te laten slapen lees ik erbij dat als je dat doet je of je kind de keus kan verliezen waar het kind slaapt en altijd in je bed wil slapen, ook als je dat niet wil.
Je schrijft dat je kinderen bij jou kunnen slapen en in hun eigen bed, mooi dat die keus er is, niet?
Je schrijft dat je kinderen bij jou kunnen slapen en in hun eigen bed, mooi dat die keus er is, niet?
donderdag 20 februari 2020 om 22:40
Een relletje? O nee niet echt denk ik. Ik was niet van plan om ruzie te maken.
Meer oprechte interesse en respect voor andermans mening en argumenten mag dat ook?
Idd niemand hier vind het raar. En dat doet me eigelijk best wel goed. Ik krijg soms wel reacties van mensen als ze het horen (via de kids ofzo... mama ik ben aan de beurt voor bij jou in bed he! Op het schoolplein ofzo) en ik dacht eigelijk dat het not done was.
Maar als je toch perse de psychologie achter deze vraag wil weten... misschien ben ik wel een beetje raar of bang dat het raar gevonden wordt. Mijn ouders zijn geen knuffelaars en dit was ondenkbaar voor mij vroeger. Ze vonden het ook belachelijk dat mijn neefje wel bij zijn ouders in bed mocjt. Dus ik ben eigelijk opgegroeid met idee dat het not done is. En ik dacht dat dat de gangbare mening was. Maar nu het zo bij ons gegroeid is geniet ik er erg van en ik hoop dat ze het nog lang willen.
donderdag 20 februari 2020 om 22:44
Mijn tegen is inderdaad dat ik zelf niet meer slaap met een kind naast me. Sowieso ligt er ook nog een volwassen vent in mijn bed, dus met een 9- of 11-jarige erbij wordt het dan wel erg vol. De jongste heeft daarnaast ook nog de neiging om helemaal tegen me aan te komen liggen. Heel gezellig, maar ik lig klem en krijg het warm en kan dan niet meer slapen. Ze doen het wel eens, maar vooral als ze ziek zijn of niet kunnen slapen.abracadabra schreef: ↑20-02-2020 21:38Vooral de tegens eigelijk. Ben heel erg benieuwd waarom mensen het altijd zo erg vinden als een kind in hun bed slaapt en waarom een kind perse moet leren alleen te slapen. Vooral hele.kleine kinderen. Uit angst dat ze nooit in hun eigen bed leren slapen (nou ja dan niet toch, komt vast vanzelf een keer)
Jongste komt wel 's morgens altijd een paar minuten bij me liggen en dat vind ik wel heel gezellig.
lariba wijzigde dit bericht op 20-02-2020 22:46
0.55% gewijzigd
donderdag 20 februari 2020 om 22:44
Ja maar als het hun beurt is en ik zou zeggen dat ik er die nacht geen zin in bad dan zou ik wel heel veel weerstand en een boze pre puber hebben hoor. Dus wat dat betreft is t misschien wel waar. Maar ja ik ben nog altijd de moeder en als ik het een keer niet zou willen zou het gewoon niet gebeuren. Maar dat is nog nooit voorgekomen behalve als partner hier wel eens slaapt (en dat accepteren e wel maar volgt dan wel altijd gemopper... " ik vind het wel leuk dat je er bent hoor maar nu lig jij bij mama in bed en het was eigelijk mijn beurtmadamzonderm schreef: ↑20-02-2020 22:39Weet niet mensen het raar lees. Bij de adviezen om kleine kinderen niet met je in je bed te laten slapen lees ik erbij dat als je dat doet je of je kind de keus kan verliezen waar het kind slaapt en altijd in je bed wil slapen, ook als je dat niet wil.

donderdag 20 februari 2020 om 22:46
Oké ja dat snap ik wel. Ik moet zeggen dat ik dat in het begin ook had maar nu ben ik er aan gewend ofzo. Af en toe krijg ik een teen in mijn neus ofzo dat vind ik iets minder maar over t algemeen slaap ik overal doorheen. Al gaan ze half op me liggen.Lariba schreef: ↑20-02-2020 22:44Mijn tegen is dat ik zelf niet meer slaap met een kind naast me. Sowieso ligt er ook nog een volwassen vent in mijn bed, dus met een 9- of 11-jarige erbij wordt het dan wel erg vol. De jongste heeft daarnaast ook nog de neiging om helemaal tegen me aan te komen liggen. Heel gezellig, maar ik lig klem en krijg het warm en kan dan niet meer slapen. Ze doen het wel eens, maar vooral als ze ziek zijn of niet kunnen slapen.
Jongste komt wel 's morgens altijd een paar minuten bij me liggen en dat vind ik wel heel gezellig.