Peutertopic III
donderdag 20 februari 2020 om 16:05
Hier is het ook zo.
Traplopen laat ik ze allebei doen, ik ga er ook niet meer bij staan, dat is niet goed voor mijn hart. Het scheelt wel dat wij nog een kindertrapleuning hebben waar ze goed mee omgaan. Ze lopen hier nu dus vrij door het huis en af en toe ben ik ze kwijt (tot ze boven ruzie krijgen ofzo).
Zoon is een keer met 11 maanden van de trap gerold (toen zag ik hem van bovenaf gaan waar ik niks aan kon doen, want ik stond ook boven), en van de week hoorde ik hem toevallig nog 3 treden naar beneden glijden, maar toen zei hij zelf al dat hij niet goed opgelet had.
Sterkte teckel en aardbei!
donderdag 20 februari 2020 om 19:47
Jeetje aardbei dat is behoorlijk schrikken zeg! Je schrikt je rot.
Teckel meen je niet wat sneu zeg dat ze uit de bakfiets gevallen is! En dan nog zoon met waterpokken. Hoop dat ze het niet allebei krijgen.
Hier mogen ze de trap wel op maar niet baar beneden we hebben echt een hele enge trap. Gelukkig zit er een deur naar boven kunnen ze we niet bij.
Zoon is gisteren met zijn hoofd op man zen knie gevallen, tanden door zen lip en vandaag op de opvang gevallen zijn wenkbrauw heeft een behoorlijke snee! Gaat lekker zo
Teckel meen je niet wat sneu zeg dat ze uit de bakfiets gevallen is! En dan nog zoon met waterpokken. Hoop dat ze het niet allebei krijgen.
Hier mogen ze de trap wel op maar niet baar beneden we hebben echt een hele enge trap. Gelukkig zit er een deur naar boven kunnen ze we niet bij.
Zoon is gisteren met zijn hoofd op man zen knie gevallen, tanden door zen lip en vandaag op de opvang gevallen zijn wenkbrauw heeft een behoorlijke snee! Gaat lekker zo
vrijdag 21 februari 2020 om 12:44
Net in Blijdorp geweest, wilde zoon perse samen met mij van die hoge glijbaan (want dat heeft hij vorige keer met zijn vader samen gedaan). Een tantrum van een half uur verder heb ik uiteindelijk dochter in de kinderwagen geparkeerd bij een opa die al onderaan de glijbaan met zijn eigen kleindochter in de wagen stond te wachten op de rest van zijn kleinkinderen. Gelukkig heeft het goed uitgepakt, want daarna was zoon zo mak als een lammetje.
Ik ben me nu aan het afvragen of (en hoe) ik het aan mijn man ga uitleggen dat ik onze kinderen gewoon even tijdelijk bij vreemden parkeer
Het was makkelijker toen zoon nog niet verstaanbaar was en geen uitgebreid verslag kon doen
Ik ben me nu aan het afvragen of (en hoe) ik het aan mijn man ga uitleggen dat ik onze kinderen gewoon even tijdelijk bij vreemden parkeer
vrijdag 21 februari 2020 om 13:45
Okeeee, die vloek van het forum weerAardbei-banaan schreef: ↑21-02-2020 09:40Wat een brokkenpiloten allemaal zegbij zoon is van zijn valpartij bijna niks meer te zien. Hij heeft nog maar een heel klein blauw plekje op zijn hoofd.
vrijdag 21 februari 2020 om 13:46
Hahaha, wat was die tijd makkelijk dat je gewoon door kon rijden met de kinderwagen als ze iets wildenMaartje2016 schreef: ↑21-02-2020 12:44Net in Blijdorp geweest, wilde zoon perse samen met mij van die hoge glijbaan (want dat heeft hij vorige keer met zijn vader samen gedaan). Een tantrum van een half uur verder heb ik uiteindelijk dochter in de kinderwagen geparkeerd bij een opa die al onderaan de glijbaan met zijn eigen kleindochter in de wagen stond te wachten op de rest van zijn kleinkinderen. Gelukkig heeft het goed uitgepakt, want daarna was zoon zo mak als een lammetje.
Ik ben me nu aan het afvragen of (en hoe) ik het aan mijn man ga uitleggen dat ik onze kinderen gewoon even tijdelijk bij vreemden parkeerHet was makkelijker toen zoon nog niet verstaanbaar was en geen uitgebreid verslag kon doen
![]()
vrijdag 21 februari 2020 om 16:25
Ik heb geen idee, heb het nog nooit eerder gedaan. Nou ja, dochter een keer toen ze nog een baby was en zoon opeens de straat over stak en ik er snel achteraan moest. Toen kwam er een vrouwtje langs die ik de kinderwagen in haar handen heb gepropt.
Als ik in het openbaar naar de wc moet met 2 kinderen ga ik altijd naar het invalidetoilet, dat was me ooit bij de wc's op Rotterdam Centraal als tip meegegeven door het personeel, nadat ze me bevrijdt hadden omdat ik met de kinderwagen vast zat tussen de poortjes
vrijdag 21 februari 2020 om 16:42
Ik heb baby in de wagen okk wel eens geparkeerd en dan met peuter het klimrek en de glijbaan op. Ook wel zonder specifiek aan iemand te vragen op haar te letten. Is wel altijd in een rustige speeltuin geweest. Hooguit gaat ze even huilen. Maar meestal zit ze koddig te wachten.
Nijntje museum lijkt me erg leuk maar nog niet geweest omdat ik het ver vindt met ov en parkeren daar k*'t is.
Nijntje museum lijkt me erg leuk maar nog niet geweest omdat ik het ver vindt met ov en parkeren daar k*'t is.
vrijdag 21 februari 2020 om 16:43
Die kan (moet geloof ik zelfs) je bij de garderobe achterlaten. Eenmaal binnen gaat Rozetje daar toch gewoon rondrennen met de rest van de peuters.
Koop van tevoren een kaartje online, en ga achteraf wat drinken bij eetcafe de Poort. Dat ligt op de route naar de dichtbijzijndste parkeergarage. Zorg dat je het tafeltje helemaal linksachter kan nemen, dan zit je precies boven de gracht met veel kanos, bootjes en rondvaartboten enzo, maar de vensterbank is dichtgemaakt zodat Rozentje daar op dr knieën kan zitten en een goed uitzicht heeft. De meesten zwaaien gewoon vrolijk terug.
(Cafe is wat minder geschikt voor een kinderwagen, want trappetjes, maar wij hadden iemand bij ons met een rolstoel en die had hij gewoon bij de ingang gedumpt om de rest te hinkelen, dus moet mogelijk zijn)
(Parkeergarage is Utrecht Vaartse Rijn)
vrijdag 21 februari 2020 om 16:47
In de speeltuin sowieso, ik denk dat het verschil hem er nu inzat dat ik dochter niet kon zien. Ach, verder maar niet druk om maken. Gek, heb ik normaal helemaal niet.Teckeltje88 schreef: ↑21-02-2020 16:42Ik heb baby in de wagen okk wel eens geparkeerd en dan met peuter het klimrek en de glijbaan op. Ook wel zonder specifiek aan iemand te vragen op haar te letten. Is wel altijd in een rustige speeltuin geweest. Hooguit gaat ze even huilen. Maar meestal zit ze koddig te wachten.
Edit: misschien omdat ik het zelf zo'n gekke vraag vond. Of het gek vond dat ik dochter in de wagen hield zodat zij niet kon spelen, terwijl ik wel met zoon een glijbaan op klom zodat hij kon spelen.
Nog een edit: ik denk het laatste, in combo met dat ik haar niet kon zien en er anders misschien iemand langs gekomen zou zijn die dacht dat er een kinderwagen met kind vergeten zou zijn
zaterdag 22 februari 2020 om 05:08
Nog nooit bij nagedacht, aangezien ik nog maar 1 kind heb
Wij hebben sinds gister vakantie, gaan 4 weken weg en zouden gister al op weg naar Schiphol om daar een nachtje hotel te doen en gezellig ‘s avonds te eten met zijn allen enzo (we gaan met mijn ouders).
Lang verhaal kort: dochter begon ineens oorpijn aan te geven begin van de middag. Huisarts constateerde een dubbele oorontsteking en onze vliegreis kwam even in gevaar. Hij heeft toen de kno arts gebeld voor overleg en die zei dat het medisch gezien geen risico’s had, dat we alleen moesten zorgen voor adequate pijnstilling.
Dus we hebben een ibu drankje meegekregen en proberen het te redden met pcm zetpillen en neusspray. De landing schijnt het kutst te zijn en die is pas komende nacht om 3:00 onze tijd.
Dus toch naar het schipholhotel gegaan gister, dochter werd ondanks pcm, hoe langer, hoe hangeriger en heeft vanaf 18:00 ofzo alleen maar op ons gehangen en geslapen.
Dus wij zagen het alsnog somber in.
Totdat ze dus een uur geleden wakker werd, volledig opgeklaard. Ze is nu met man een ijsje halen in de 24/7 shop van hotel.
En hij appt me net dat de ontsteking is doorgebroken, dus dat ze een loopoor heeft. Pijn is dus direct weg en hoeven we ook niet te vrezen in het vliegtuig.
Enige nadeel is dat ze nu niet mag zwemmen, maar gelukkig stond dat de eerste week ook niet direct op het programma. Maandag huisarts maar even bellen om te vragen of we het daar nog moeten laten controleren.
Toch nog een lang verhaal..
Wij hebben sinds gister vakantie, gaan 4 weken weg en zouden gister al op weg naar Schiphol om daar een nachtje hotel te doen en gezellig ‘s avonds te eten met zijn allen enzo (we gaan met mijn ouders).
Lang verhaal kort: dochter begon ineens oorpijn aan te geven begin van de middag. Huisarts constateerde een dubbele oorontsteking en onze vliegreis kwam even in gevaar. Hij heeft toen de kno arts gebeld voor overleg en die zei dat het medisch gezien geen risico’s had, dat we alleen moesten zorgen voor adequate pijnstilling.
Dus we hebben een ibu drankje meegekregen en proberen het te redden met pcm zetpillen en neusspray. De landing schijnt het kutst te zijn en die is pas komende nacht om 3:00 onze tijd.
Dus toch naar het schipholhotel gegaan gister, dochter werd ondanks pcm, hoe langer, hoe hangeriger en heeft vanaf 18:00 ofzo alleen maar op ons gehangen en geslapen.
Dus wij zagen het alsnog somber in.
Totdat ze dus een uur geleden wakker werd, volledig opgeklaard. Ze is nu met man een ijsje halen in de 24/7 shop van hotel.
En hij appt me net dat de ontsteking is doorgebroken, dus dat ze een loopoor heeft. Pijn is dus direct weg en hoeven we ook niet te vrezen in het vliegtuig.
Enige nadeel is dat ze nu niet mag zwemmen, maar gelukkig stond dat de eerste week ook niet direct op het programma. Maandag huisarts maar even bellen om te vragen of we het daar nog moeten laten controleren.
Toch nog een lang verhaal..
zaterdag 22 februari 2020 om 05:26
zaterdag 22 februari 2020 om 07:15
Gelukkig lijkt het mee te vallen Las Vegas! Goede vlucht en een fijne vakantie!
Ahh sneeuwbal, nog even en ik heb ook weer nachtvoedingen.
Hier werd dochter rond een uur of vijf hysterisch wakker. Uiteindelijk kwamen we erachter dat ze pijn had. We hebben een zetpil gegeven en haar bij ons in bed genomen, wonderbaarlijk genoeg hebben we allemaal nog geslapen.
Ahh sneeuwbal, nog even en ik heb ook weer nachtvoedingen.
Hier werd dochter rond een uur of vijf hysterisch wakker. Uiteindelijk kwamen we erachter dat ze pijn had. We hebben een zetpil gegeven en haar bij ons in bed genomen, wonderbaarlijk genoeg hebben we allemaal nog geslapen.
zaterdag 22 februari 2020 om 07:40
Ik was vandaag al superblij dat baby niet meer wakker werd voor een avondfles. Ik ging ook supervroeg naar bed en anders had ik er wakker van geworden.
Nu ging hij om half 9 naar bed en tot 5 geslapen!!
En slaapt nu nog, peuter kwam me wakker maken voor te douchen.
Hoever ben je nu pip? Heerlijk straks een baby erbij
En fijn dat jullie nog met zn allen konden slapen!
Nu ging hij om half 9 naar bed en tot 5 geslapen!!
En slaapt nu nog, peuter kwam me wakker maken voor te douchen.
Hoever ben je nu pip? Heerlijk straks een baby erbij
En fijn dat jullie nog met zn allen konden slapen!
zaterdag 22 februari 2020 om 07:53
Wauw dat is netjes qua slapen sneeuwbal!
Ik ben nu 33 weken, nog een weekje werken en dan met verlof. Vandaag gaan we foto’s laten maken met z’n drieën, heb ik zin in!
Ja ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan met z’n vieren. Dochter vindt het erg leuk en verteld ook aan iedereen dat ze een broertje krijgt.
Ik ben nu 33 weken, nog een weekje werken en dan met verlof. Vandaag gaan we foto’s laten maken met z’n drieën, heb ik zin in!
Ja ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan met z’n vieren. Dochter vindt het erg leuk en verteld ook aan iedereen dat ze een broertje krijgt.
zaterdag 22 februari 2020 om 08:30
Spannend Pip, laatste loodjes. Enig idee waar peuter pijn had? Fijn dat jullie nog hebben kunnen slapen.
Fijn sneeuwbal van baby en het slapen.
Peuter is best een beetje uit z'n doen door de waterpokken. Werd krijsend wakker om 6u. Nog even geprobeerd maar ging niet meer slapen. Bij ons in bed filmpjes laten kijken. Baby sliep nog en had echt geen zin om op zaterdag al om 6u beneden te zitten. We hebben het tot half 8 weten te rekken. Maar er wordt veel gehuild en gejammerd. Hij zit ook wel echt helemaal onder.
We gaan straks maar wel even de gym proberen. Omdat het volgende week vakantie is, is er een soort springkussen
Ze noemen met een tumble nog wat. Anyway, Dat vindt Peuter doorgaans wel heel leuk dus gaan we maar proberen. Dan vroeg er op voor z'n middagslaapje.
Baby lijkt al wat op te knappen. In ieder geval goed geslapen (beter dan peuter waar we 80x heen moesten voor m'n gevoel). En is nu ook gewoon lekker aan het spelen. Haar wonden genezen gelukkig goed.
Fijn sneeuwbal van baby en het slapen.
Peuter is best een beetje uit z'n doen door de waterpokken. Werd krijsend wakker om 6u. Nog even geprobeerd maar ging niet meer slapen. Bij ons in bed filmpjes laten kijken. Baby sliep nog en had echt geen zin om op zaterdag al om 6u beneden te zitten. We hebben het tot half 8 weten te rekken. Maar er wordt veel gehuild en gejammerd. Hij zit ook wel echt helemaal onder.
We gaan straks maar wel even de gym proberen. Omdat het volgende week vakantie is, is er een soort springkussen
Ze noemen met een tumble nog wat. Anyway, Dat vindt Peuter doorgaans wel heel leuk dus gaan we maar proberen. Dan vroeg er op voor z'n middagslaapje.
Baby lijkt al wat op te knappen. In ieder geval goed geslapen (beter dan peuter waar we 80x heen moesten voor m'n gevoel). En is nu ook gewoon lekker aan het spelen. Haar wonden genezen gelukkig goed.
zaterdag 22 februari 2020 om 09:04
Dochter is hier van 1 tot 5 wakker geweest
Stomme fase, had de oudste ook rond zijn 2e verjaardag. We zijn nu aan het bedenken of we het peuterbed maar moeten gaan opzetten. Bij zoon was die fase in een klap voorbij toen hij naar het grote bed ging, maar daar hadden we de ruimte om allebei de bedden een tijdje in zijn kamer te hebben staan.
Stomme fase, had de oudste ook rond zijn 2e verjaardag. We zijn nu aan het bedenken of we het peuterbed maar moeten gaan opzetten. Bij zoon was die fase in een klap voorbij toen hij naar het grote bed ging, maar daar hadden we de ruimte om allebei de bedden een tijdje in zijn kamer te hebben staan.