Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Wat een pech en gebroken nachten lees ik hier! Heel veel sterkte allemaal.
Zijn er veel carnavallers? Ik ben er niet zo van, maar zoon loopt al twee dagen in z'n drakenpakje brullend door het huis. We gaan dit jaar voor het eerst maar eens naar de optocht kijken.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap LasVegas, het lijkt me ook wel spannend om dan te gaan vliegen. Wel fijn dat het nu is losgekomen.

Pip, enig idee waar ze last van had? En 33 weken alweer, wat schiet het op!

Teckeltje, beterschap voor peuter! Heeft baby nog geen waterpokken?

Hier slapen we ook niet zo lekker de laatste tijd. Dochter durft nog steeds niet normaal in bed te liggen omdat het pijn doet (zegt ze). Maar ik vraag me af of dat het is, of dat het gewoon nog de indrukken zijn van de botbreuk en het ziekenhuis enzo. Ook weigert ze een pyjama met lange mouwen, waardoor ze dus ’s nachts wakker wordt van de kou.

Hier geen carnaval in de omgeving, ik vind het niet leuk ook. Maar veel plezier voor wie wel gaat!
33 weken pip, gaat snel. En fijn hoor bijna verlof!

Ik vier ook geen carnaval. Zoon weet ook niet wat het is.

Fiona ,dat zal zeker indruk hebben gemaakt. Vervelend dat de nachten ook niet zo best zijn.

Wij hebben een nintendo switch sinds kort (voor mij) maar zoon wil ook spelen haha
Jullie er al ervaring in toevallig? Welke spellen zijn leuk voor een 3 jarige en is het uberhaubt al leuk. (Nu loopt hij rondjes en vangt pokemon met lets go pickachu :P :-D )
LV, over je post heen gelezen. Hopelijk is ze snel fit. En hele fijne vakantie!!

Fiona, vervelend van de nachten. En rot voor dochter dat ze nog zo veel last ervaart van haar arm. Hopelijk ook snel over.

Peuter is op z'n zachtst gezegd niet te genieten. Wil alleen maar 'visie' kijken. Ik geef er maar even aan toe geloof ik. Hij zit helemaal onder de waterpokken en zal zich daarom wel niet goed voelen. Het lukt niet om hem te laten spelen, ook niet samen. Is alleen maar huilen huilen huilen.
Teckeltje, lekker televisie laten kijken toch? Bij ziekte staat hij hier ook de hele dag aan hoor, doe ik zelf ook als ik ziek ben. Sterkte!
Wat zielig Teckeltje. Ik zou ook zeggen: laat maar lekker tv kijken nu. Dat spelen komt wel weer als de waterpokken voorbij zijn.

Hier in de omgeving is carnaval los gebarsten. Zelf hou ik er niet van en blijven we vandaag ook lekker thuis. Morgen gaan we met zoon naar de kinder carnaval met een hoop vrienden en hun kinderen.
Aardbei-banaan schreef:
22-02-2020 12:18
Wat zielig Teckeltje. Ik zou ook zeggen: laat maar lekker tv kijken nu. Dat spelen komt wel weer als de waterpokken voorbij zijn.

Hier in de omgeving is carnaval los gebarsten. Zelf hou ik er niet van en blijven we vandaag ook lekker thuis. Morgen gaan we met zoon naar de kinder carnaval met een hoop vrienden en hun kinderen.
Dat zou peuter hier ook fantastisch vinden denk ik. Maar we wonen niet in de regio. Maandag wordt het wel op kdv gevierd en hij gaat als piraat. Hij heeft er helemaal zin in.

En ik laat de tv in idd maar voor wat 't is. Hij slaapt nu. Volgens internet kan er tot 4 dagen na het eerste blaasje nieuwe ontstaan. Dat zou morgen zijn. Nog even uitzingen dus. Man heeft vannacht en morgen nachtdienst dus hoop dat ze zich gedragen.
Aardbei-banaan schreef:
22-02-2020 12:18

Hee dat lijkt mijn planning wel haha :mrgreen:. We zouden naar optocht gaan morgen maar die is afgelast dus nu met vriendengroep ergens kindercarnaval. Wij moeten wel nog naar verjaardag maar dat is vanaf 12 dus zorgen dat we er meteen zijn en dan kunnen we daarna nog crnavallen.

Wilde alleen net even kijken voor pak bij de so low maar dat was boven en enkel roltrap en baby in kinderwagen dus geen goede combi. Nu maar bij ons mam tussen de carnavalsspullen neuzen.
Wij hebben morgen de optocht bij een oudstudiegenoot van man op de planning staat, maar ze geven pas om 10.30 uitsluitsel of hij doorgaat. In de stad ernaast niet, maar ik hoop hier wel omdat de wagens minder groot zijn.
Waar wij wonen is een beetje carnaval maar het stelt weinig voor. Voor de kinderen is het echter geweldig, vanmiddag naar een kinderfeest geweest en dochter ging helemaal los, echt leuk!

Morgen is er een optocht en die komt langs aan het einde van de straat, als het enigszins droog blijft gaan we wel kijken.

Dochter heeft een monster onesie uitgezocht en heeft iedereen geprobeerd "bang" te maken onderweg naar huis. Zo grappig hoeveel mensen meespelen en hoe trots dochter dan is.

Wij zijn sinds dit weekend ook van de spenen af! Ze vond het heel moeilijk maar heeft ze zelf weggegooid :cheer2:
Las Vegas, hopelijk blijft dochter fit en kunnen jullie lekker genieten van jullie vakantie.

Pip alweer 33 weken dat gaat snel. Voel je je verder wel goed?

Fiona zonde dat dochter nog niet zo goed slaapt. In korte mouwen is zeker niet lekker warm maar goed als ze niet wil. Hopelijk gaat het straks beter.

Teckel pfff die waterpokken wat een ellende , dan maar de tv aan geeft toch niet je moet het jezelf en zoon zo makkelijk mogelijk maken.
Baby tot nu toe nog geen blaasjes?

Knap envelop nu ook van de speen af!

Hier geen carnaval hou er zelf ook niet van en met dit weer is er ook geen lol aan! Vandaag heel de dag kinderen met mij mee, man is ziek en kan weinig hebben. Ben zo klaar met de winter en dat k u t weer. Kinderen zijn niet te genieten maar dat is al een hele tijd zo!
Weet gewoon niet meer wat ik met ze moet. Binnen worden ze vervelend en buiten kan ik bijna geen kant op! Pfff sorry hoor ff zeuren hier!
Vervelend Catco! Hier was man in de ochtend werken en in de middag ziek. We zijn met de bus naar mans werk gegaan. Vond peuter een feest.
Ga nog eens naar die binnenspeeltuin die ik je tipte! Of vinden ze dat niet leuk?

Envelop, super goed die speen!!!

Peuter hier is zo ontzettend zielig
Heeft nagenoeg de hele middag gehuild. Na krap een uurtje slapen was ie wakker, krijsend. Kronkelt vd jeuk maar zegt dat ie pijn heeft. Ik geloof dat ie wel weet wat jeuk is maar misschien heeft hij inmiddels zoveel jeuk dat het daadwerkelijk pijn doet. Eten wil hij nagenoeg niet, terwijl we z'n lievelings aten (lasagne). Drinken wil hij gelukkig wel heel veel; meer dan ik van hem gewend ben. Ik verwacht een drama nacht. Om 1915 op bed en sliep vrijwel direct. Maar net alweer huilend wakker. Zo sneu. Heb hem voor het slapen een zetpil gegeven ihkv baat het niet... Uiteraard ook dingen tegen de jeuk enz maar lijkt allemaal weinig te doen. Ik heb zo met het mannetje te doen.
Teckeltje88 schreef:
22-02-2020 19:55
Ga nog eens naar die binnenspeeltuin die ik je tipte! Of vinden ze dat niet leuk?

Envelop, super goed die speen!!!

Peuter hier is zo ontzettend zielig
Heeft nagenoeg de hele middag gehuild. Na krap een uurtje slapen was ie wakker, krijsend. Kronkelt vd jeuk maar zegt dat ie pijn heeft. Ik geloof dat ie wel weet wat jeuk is maar misschien heeft hij inmiddels zoveel jeuk dat het daadwerkelijk pijn doet. Eten wil hij nagenoeg niet, terwijl we z'n lievelings aten (lasagne). Drinken wil hij gelukkig wel heel veel; meer dan ik van hem gewend ben. Ik verwacht een drama nacht. Om 1915 op bed en sliep vrijwel direct. Maar net alweer huilend wakker. Zo sneu. Heb hem voor het slapen een zetpil gegeven ihkv baat het niet... Uiteraard ook dingen tegen de jeuk enz maar lijkt allemaal weinig te doen. Ik heb zo met het mannetje te doen.
Ah wat sneu! Hij heeft het dan ook echt flink te pakken, vaak is het op deze leeftijd niet zo heftig. Hopelijk is hij snel over de piek heen en is het weer over...

@Catco, zware dagen als beide kinderen nergens zin in hebben.
Envelop schreef:
22-02-2020 20:01
Ah wat sneu! Hij heeft het dan ook echt flink te pakken, vaak is het op deze leeftijd niet zo heftig. Hopelijk is hij snel over de piek heen en is het weer over...
Nou ik had ook begrepen dat het op deze leeftijd niet zo heftig zou zijn maar hij zit helemaal onder. Ook op z'n piemel, rond z'n anus, z'n oogleden, in z'n oren. Werkelijk overal. En z'n romp is bijna geen normaal stukje huid meer te zien. Hij is gewoon een grote waterpok eigenlijk. Ik hoop ook dat we snel over de ergste piek heen zijn maar veel bultjes moeten nog blaasjes worden dus ik vrees het ergste eigenlijk.
Teckeltje88 schreef:
22-02-2020 20:10
Nou ik had ook begrepen dat het op deze leeftijd niet zo heftig zou zijn maar hij zit helemaal onder. Ook op z'n piemel, rond z'n anus, z'n oogleden, in z'n oren. Werkelijk overal. En z'n romp is bijna geen normaal stukje huid meer te zien. Hij is gewoon een grote waterpok eigenlijk. Ik hoop ook dat we snel over de ergste piek heen zijn maar veel bultjes moeten nog blaasjes worden dus ik vrees het ergste eigenlijk.
Heftig hoor! Onze baby van toen 2,5maand heeft het ook zo heftig te pakken gekregen. Hij zat er echt van top tot teen onder en heeft nu, bijna een jaar later, nog wat littekens ervan. Maar ondanks dat het er heel heftig uit zag leek hij er weinig last van te hebben. Denk dat jullie gewoon enorm pech hebben dat hij er ook zoveel last van heeft...
Wat goed envelop, heel knap! Wij willen ook van de speen af maar ze lijkt er nog niet aan toe te zijn.

Ah teckel, wat onwijs sneu! als ze ziek is zitten we vaak ook hele dagen te netflixen. Ben dan wel echt klaar met de kinderfilmpjes.

Ik merk wel dat ik snel vermoeid ben, komt ook doordat ik de hele zwangerschap slecht slaap en ik heb vaak brandend maagzuur. Vind het pittiger dan de vorige keer. Vermoed ook dat het bij twee blijft. Ben heel benieuwd naar hem!
Het is ook pittiger hoor als je er al een hebt lopen. Tegen brandend maagzuur kan je wel wat doen.

Peuter zit alweer beneden. Zucht. Man heeft nachtdienst. Ik ook geloof ik.
Sterkte teckeltjes, lijkt me echt naar om te zien zeker omdat je er niet veel aan kan doen ....

Hier een oververmoeid kind met een oververmoeide moeder. Het naar-bed was bijzonder ongezellig :(
Oh teckel ik vind echt super zielig om te lezen, lijkt me vreselijk die jeuk en die pijn. Ik heb nog geen ervaring en je zal wel alles al gesmeerd hebben wat er bestaat. Heb je toevallig al een havermout bad geprobeerd? Peuter had van de zomer best vaak warmte uitslag en krapte zich helemaal open snachts was het geen doen, ben toen begonnen met 3 Keer per dag in dat bad en dat was voor haar een verademing.
Die binnen speeltuin probeer ik al 3 weken maar iedere keer te harde wind dan gaat de brug dicht of het waait zo hard dat ik het zelf ook een beetje spannend vind.

Pip, als je snachts niet kan slapen is het ook extra pittig met nog een rondlopende peuter erbij.

Ze lijken echt allebei al een paar weken niet in hun hum, peuter zeurt de hele dag om alles, dreumes heeft om de 10 minuten een melt down en zo de hele dag. Beiden willen ineens heel de dag getild worden , en niks is goed. Ook dat constante geruzie om alles wordt er niet goed van.
Breek weer even in, inderdaad hier tegen waterpokken jeuk gaf het havermoutbadje echt verlichting! En dan niet naspoelen met water. Was misschien toeval, maar daarna gingen de pokken echt indrogen.
Wij hadden de tv op de slaapkamer ook snachts aan en zoon bij ons in bed en hij viel dan piepend starend naar de tv in slaap. Brrr weet nog hoe machteloos ik me voelde en hoe zielig het was. Sterkte in ieder geval!
Ahh ja, hier waren de waterpokken ook drama, ze zaten zelfs in haar mond! Ze had er ook hoge koorts bij. Ze hebben er beiden nog littekentjes van ook.
Hier wilde ze wel graag in een havermoutbadje, soms 3x op een dag. Ze ging dan zelf met het gevulde washandje over haar lijfje.. Daarna kom ze er dan weer eventjes tegen en kom ze soms even in slaap vallen. Hier ook gretig gebruik gemaakt van de televisie in die periode, ook de nachten. Pittig!
Ach wat sneu allemaal. Zoon heeft ze nog niet gehad. Ergens fijn maar hoe ouder je wordt, hoe meer last ze ervan kunnen gaan krijgen.
Maar de havermout tip heb ik inderdaad vaker gehoord.
Jeuk is echt een van de ergste dingen om te hebben. Ik moet dan altijd aan de helse eerste periode van dochter denken en dat ze de eerste 1,5jaar altijd jeuk had. Wat een krabben, huilen, bloeden en gekte... Echt een verschrikking, wij hebben er een serieus trauma aan overgehouden en achteraf realiseer ik me pas hoe erg het was. Sorry als ik het er vaker over heb maar dat is ook een manier van verwerken en als jullie dan over doe verschrikkelijke jeuk schrijven.... Brrr hopelijk gaat het snel beter!

Hier gaat het nu overigens zo goed! Nog steeds zonder puf en twee vrolijke kindjes.

Dochter had last van suikerdips en ik heb haar uitgelegd dat dat komt omdat ze niet genoeg eet. Sindsdien voelt ze zelf een dip aankomen en geeft ze aan dat ze honger heeft en hebben we geen enkele dip meer gehad! :Cheer2:
Hoe ging de nacht teckel?

Wat een pittige verhalen lees ik over waterpokken, dochter heeft het nog niet gehad.

Oe catco, dat zijn pittige dingen. Zulke dagen zijn vermoeiend!

Via de dokter heb ik medicijnen voor maagzuur, de ene keer werkt dat beter dan de andere keer. Verder eet ik niet te vet of pittig. Wel veel zuivel.

Ik hoop voor alle carnavallende peuters dat de optochten doorgaan!
Wij wonen in het westen en hier leeft het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven