Peutertopic III
zondag 23 februari 2020 om 16:35
Optocht waar we heen zouden gaan ging uiteindelijk niet door, dus we zijn naar familiecarnaval bij ons in de gemeente geweest (oa springkussens en muziek/drank). Wat een verschil tussen man en mij hoe je de kinderen loslaat zeg! Mijn comfortzone was een biertje, polonaise en de kinderen vermaken zich wel. Zijn comfortzone was in de zaal staan waar de kinderen op de springkussens waren, want hij "vindt het moeilijk om ze los te laten"...
Heb. Vertrouwen. Dat. Het. Goedkomt!
Heb. Vertrouwen. Dat. Het. Goedkomt!
zondag 23 februari 2020 om 17:22
Fijn dat 't zo leuk was.
Dag is redelijk. Vanmorgen was peuter nog heel zielig. Gelukkig vandaag een goed dutje gedaan dus geeft hoop voor de nacht. Kan ook wel weer wat spelen. Ik zit inmiddels al vanaf donderdagmiddag thuis, aan huis gekluisterd. Ben het wel een eind zat. Morgen kan man evt vrij nemen in de ochtend en 's middags kunnen opa en oma komen indien nodig. Hij vroeg zelf al om kdv dus hoop dat ie gewoon kan gaan. Desnoods halen opa en oma hem eerder op.
zondag 23 februari 2020 om 19:14
Teckel wat een nacht zeg vreselijk!
Hoop dat het vannacht beter gaat. En dan de dag met 2 kids zonder man echt ik heb met jullie te doen.
Rosings kan dat enten gewoon zomaar? Heb er nog nooit iemand over gehoord?
Envelop wat jij schrijft zo waar! Ik heb het bijna verdrongen dat eczeem van peuter. Vreselijke tijd was dat indd! Wat goed dat ze van de puffer af is! Hoe gaat het verder met haar allergieën? Hier zitten we nu op een heel ei en in april gaan we de pinda provoceren. Ben benieuwd. Ze heeft nog steeds 1 puffer savonds maar we komen van 4 dus ik ben ook echt blij dat ze al zover zijn.
Zo zonde trouwens dat die optochten overal afgelast werden. Al die mensen die zoveel moeite ervoor gedaan hebben en zoveel mensen keken ernaar uit!
Hoop dat het vannacht beter gaat. En dan de dag met 2 kids zonder man echt ik heb met jullie te doen.
Envelop wat jij schrijft zo waar! Ik heb het bijna verdrongen dat eczeem van peuter. Vreselijke tijd was dat indd! Wat goed dat ze van de puffer af is! Hoe gaat het verder met haar allergieën? Hier zitten we nu op een heel ei en in april gaan we de pinda provoceren. Ben benieuwd. Ze heeft nog steeds 1 puffer savonds maar we komen van 4 dus ik ben ook echt blij dat ze al zover zijn.
Zo zonde trouwens dat die optochten overal afgelast werden. Al die mensen die zoveel moeite ervoor gedaan hebben en zoveel mensen keken ernaar uit!
zondag 23 februari 2020 om 19:40
Nou. Ze liggen. Peuter leek na z'n slaapje een opleving te hebben maar werd naarmate de dag vorderde toch weer heel ziek. Huilen, hele nare hoest. Met veel drama naar bed. Alsof 't nog niet erg genoeg was kotst baby de bende onder. Het zat overal. En ik kan niet tegen kots. Man is er niet. Och ik heb het even heel zwaar.
Morgenochtend blijft man thuis met peuter en 's middags komen opa en oma. Baby gaat wel gewoon kdv hoop ik. Wat een gedoe. Even bijkomen op kantoor. Heb gelukkig geen afspraken.
Morgenochtend blijft man thuis met peuter en 's middags komen opa en oma. Baby gaat wel gewoon kdv hoop ik. Wat een gedoe. Even bijkomen op kantoor. Heb gelukkig geen afspraken.
zondag 23 februari 2020 om 19:47
Pfff vier puffen op een dag! Dat is echt veel. Wij geven nu alleen sporadisch de blauwe nog. Haar allergieën zijn nog hetzelfde, een tijdje terug had ik haar per ongeluk een stukje worst van de slager laten eten waar ei in zat en ze was er flink ziek van. Denk dat we eind van het jaar misschien weer gaan provoceren in het zkh. Jullie waren toch al klaar met de ei? Ik dacht dat jullie al voorbij de pannekoek waren een tijdje terug?Catco schreef: ↑23-02-2020 19:14Teckel wat een nacht zeg vreselijk!
Ik moet al eeuwen de walnoot thuis provoceren maar blijf het uitstellen. Ik vind het heel makkelijk om rekening te houden met de noten en heb niet zoveel zin in een spugend kind (haar reactie op noten is extreem overgeven). Als de walnoot meevalt willen ze dat we hazelnoot ook thuis gaan provoceren en als het tegenvalt willen ze dat in het zkh doen.
Op het kdv heeft ze een tijdje terug per ongeluk iets van vis gegeten en ze heeft geen zwelling in haar gezicht of op haar lippen gekregen, dat geeft hoop dat die allergie over gaat! Maar ook daarmee is het heel makkelijk rekening houden, alleen van de ei zou ik wel afwillen.
Zonde idd van de carnavalsoptochten die niet doorgingen maar hier kon het ook echt niet met het weer! Dochter heeft wel 10x gezegd "maar ik heb er zo'n zin in, kunnen we dan morgen?"
zondag 23 februari 2020 om 19:48
Pfff sterkte, ik hoop dat de nacht beter gaat. Fijn dat je opa en oma morgen kunnen helpen, hopelijk kan je een beetje rustig aan doen op kantoor en gaat het thuis weer veel beter als je weer thuis komt.Teckeltje88 schreef: ↑23-02-2020 19:40Nou. Ze liggen. Peuter leek na z'n slaapje een opleving te hebben maar werd naarmate de dag vorderde toch weer heel ziek. Huilen, hele nare hoest. Met veel drama naar bed. Alsof 't nog niet erg genoeg was kotst baby de bende onder. Het zat overal. En ik kan niet tegen kots. Man is er niet. Och ik heb het even heel zwaar.
zondag 23 februari 2020 om 19:57
Nou wat een weekend ja. En het is nog niet voorbij. We zijn enorm bezorgd om peuter met zijn hoest die hij er gratis bij heeft gekregen. Als het een beetje tegenzit mogen wij vanavond of vannacht nog naar de Hap. Maar laten we hopen dat het meezit.
Wat betreft die allergieën envelop en Catco. Dat is ook super heftig. Hier zit ik maar enkele dagen mee maar voor jullie is het dagelijkse kost. Heftig hoor. Snap dat je van de ei af wil envelop. Dat is overal. Noten kan je idd makkelijker omheen.
Ervaren jullie een zieke peuter ook zoveel heftiger dan een zieke baby? Tis eiglk voor 't eerst dat peuter sinds hij hij 10 maanden is ziek is (buiten de reguliere verkoudheid zeg maar). Ik vind 't echt veel pittiger dan baby die toch ook wel heel ziek is geweest en meermaals randje uitdroging. Ervaar ik veel minder heftig dan dit met peuter.
Wat betreft die allergieën envelop en Catco. Dat is ook super heftig. Hier zit ik maar enkele dagen mee maar voor jullie is het dagelijkse kost. Heftig hoor. Snap dat je van de ei af wil envelop. Dat is overal. Noten kan je idd makkelijker omheen.
Ervaren jullie een zieke peuter ook zoveel heftiger dan een zieke baby? Tis eiglk voor 't eerst dat peuter sinds hij hij 10 maanden is ziek is (buiten de reguliere verkoudheid zeg maar). Ik vind 't echt veel pittiger dan baby die toch ook wel heel ziek is geweest en meermaals randje uitdroging. Ervaar ik veel minder heftig dan dit met peuter.
zondag 23 februari 2020 om 20:15
Rosings bedankt ik ga het toch een keer navragen wat die enting betreft.
Envelop, ja we zitten nu aan een heel gekookt ei, binnenkort beginnen we aan gebakken ei! Wij hebben walnoot ook thuis gedaan geen reactie, hazelnoot in het zh en ook geen reactie. Vind dat thuis opbouwen ook niet heel relaxt maar tot nu toe gaat het goed. Als witvis gaat kunnen bv zalm en tonijn meestal goed gaan. Hoe ver waren jullie met het ei nog gekomen?
In maart hebben we opnieuw kras testen en wil toch nog even schelpdieren testen.
Verder merk ik gewoon dat ik nog steeds voorzichtig ben met alles qua eten buiten de deur het zit zo in men systeem wat ook niet handig is.
Teckel mijn hemel ik hoop toch echt dat het allemaal meevalt. Naar de hap en nog weer ziek worden gun ik jullie niet.
Hier al een poos geen zieke kids maar ik vind peuter dan ook moeilijker dan dreumes.
Envelop, ja we zitten nu aan een heel gekookt ei, binnenkort beginnen we aan gebakken ei! Wij hebben walnoot ook thuis gedaan geen reactie, hazelnoot in het zh en ook geen reactie. Vind dat thuis opbouwen ook niet heel relaxt maar tot nu toe gaat het goed. Als witvis gaat kunnen bv zalm en tonijn meestal goed gaan. Hoe ver waren jullie met het ei nog gekomen?
In maart hebben we opnieuw kras testen en wil toch nog even schelpdieren testen.
Verder merk ik gewoon dat ik nog steeds voorzichtig ben met alles qua eten buiten de deur het zit zo in men systeem wat ook niet handig is.
Teckel mijn hemel ik hoop toch echt dat het allemaal meevalt. Naar de hap en nog weer ziek worden gun ik jullie niet.
Hier al een poos geen zieke kids maar ik vind peuter dan ook moeilijker dan dreumes.
zondag 23 februari 2020 om 20:25
We hebben zelfs al een noodplan voor vannacht. Want man is op oproep beschikbaar dus kan niet met peuter naar de hap (want kan weggeroepen worden) en kan ook niet om dezelfde reden bij baby thuis blijven. Dus m'n ouders hebben de telefoon naast hun bed liggen en racen deze kant op (40 min rijden) als we echt naar de hap moeten. Laten we bidden dat het niet nodig is. Ben al 2x bij hem wezen kijken. Hij ligt gelukkig rustig.
zondag 23 februari 2020 om 20:28
Wat onwijs goed zeg! Kan je dan niet al concluderen dat de ei allergie gewoon over is? Wij komen niet verder dan stap 1 en zijn daarom ook niet meer bezig met het opbouwschema, daar is haar allergie te heftig voor.Catco schreef: ↑23-02-2020 20:15Rosings bedankt ik ga het toch een keer navragen wat die enting betreft.
Eerder kreeg ze wel zwellingen van witvis maar dat was al na een hapje. Nu heeft ze een halve visstick gegeten en is het goed gegaan dus ik wil dat verder gaan provoceren, het zijn wel gezonde vetten die ze nu mist.
zondag 23 februari 2020 om 20:31
Pfff dat is wel een hele flinke hoest dat je er misschien zelfs voor naar de hap moetTeckeltje88 schreef: ↑23-02-2020 19:57Nou wat een weekend ja. En het is nog niet voorbij. We zijn enorm bezorgd om peuter met zijn hoest die hij er gratis bij heeft gekregen. Als het een beetje tegenzit mogen wij vanavond of vannacht nog naar de Hap. Maar laten we hopen dat het meezit.
Het gaat hier overigens echt supergoed hoor! De eerste 1,5 jaar was een hel en ik denk dat het een beetje vergelijkbaar was met de jeuk die jullie nu zien bij jullie zoontje vandaar dat ik er weer over begon. Maar we hebben alles onder controle, weten waar rekening mee te houden en hebben twee vrolijke kindjes thuis.
Ik kan me niet meer herinneren wanneer peuter ziek is geweest, dat is echt een tijd terug maar denk dat ik dreumes zwaarder vindt.
zondag 23 februari 2020 om 20:46
Ja nou het is idd vreselijk die jeuk. Heel sneu. En die hoest. Het is heel raar. En hij raakt er van in paniek en zegt ook dat het heel veel pijn doet. Man (en m'n vader ook, maar met pensioen) is arts en het zit hen beiden gewoon helemaal niet lekker dat hij die rare hoest erbij heeft. En nog de koorts en dat hele, hele zieke. Dat vinden de heren doktoren eigenlijk een beetje te heftig voor 'maar gewoon de waterpokken'. Dus vandaar de alarmbellen. Maar zo lang hij slaapt laat ik hem lekker liggen en kan man morgenochtend naar de Ha met hem.
zondag 23 februari 2020 om 20:52
Ik ga met je meeduimen dat het mee valt en je niet naar de hap moet maar wat slaap kan pakken...Teckeltje88 schreef: ↑23-02-2020 20:46Ja nou het is idd vreselijk die jeuk. Heel sneu. En die hoest. Het is heel raar. En hij raakt er van in paniek en zegt ook dat het heel veel pijn doet. Man (en m'n vader ook, maar met pensioen) is arts en het zit hen beiden gewoon helemaal niet lekker dat hij die rare hoest erbij heeft. En nog de koorts en dat hele, hele zieke. Dat vinden de heren doktoren eigenlijk een beetje te heftig voor 'maar gewoon de waterpokken'. Dus vandaar de alarmbellen. Maar zo lang hij slaapt laat ik hem lekker liggen en kan man morgenochtend naar de Ha met hem.
zondag 23 februari 2020 om 21:08
Envelop, de allergie is voor zover een eind over dat ze dus prima ei kan eten, maar komt denk ik doordat wij heel voorzichtig zijn gaan opbouwen, toen we al op een pannenkoek moesten zitten zaten we nog aan een halve eierkoek. Maar goed we moeten dus nog gebakken ei gaan doen. Ben al heel blij dat ze op verjaardagen een plakje cake kan eten terwijl ze na 3 happen het niet meer hoeft. Ze houdt absoluut niet van zoetigheid.
Groot gelijk dat je dat ei laat voor wat het is, schiet niet op zo. Hoop dat die vis gewoon goed blijft gaan is zeker fijn dat ze dat aan eiwitten en voedingsstoffen binnen kan krijgen.
Pfff teckel hier duim ik ook heel hard voor jullie dat het goed blijft gaan en zoon een goede nacht maakt!
Groot gelijk dat je dat ei laat voor wat het is, schiet niet op zo. Hoop dat die vis gewoon goed blijft gaan is zeker fijn dat ze dat aan eiwitten en voedingsstoffen binnen kan krijgen.
Pfff teckel hier duim ik ook heel hard voor jullie dat het goed blijft gaan en zoon een goede nacht maakt!