Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Nymeria, jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren, was het etentje geslaagd en overheerlijk en gezellig enzo? Heb je nog leuke kadootjes gekregen?

Specu, hoe heb jij het gehad gisteravond met je man? Lekker gegeten en nog een romantisch kadootje gekregen?

Sanne, ja hoor, van jongs af aan maar ben het pas gaan ontwikkelen na mijn 20ste. Vroeger was het een vervelende overgevoeligheid voor energie en stemmingen van anderen in combinatie met beelden die ik niet begreep.

Na de ontwikkeling ervan kon ik het in verschillende banen stiekem goed gebruiken, wat heel handig was. Soort verfijnde intuitie waarbij aanvullende informatie binnenkwam.

Ainne, alvast heel veel plezier in NL! Kom je in die tijd nog we af en toe op het forum?

Liubi, wat een giller van je schoonouders over het doorkomen van dat tandje, slaat werkelijk nergens op. TB heeft soms ook rare denkbeelden die ik er niet uitgekletst krijg, maar dat laat ik dan maar zo. Het is echt een speciaal volk dat in Centraal Azie leeft en ik zie weinig overeenkomsten met de Europeanen, eerlijk gezegd.
Zo dames, ik ben er een weekje niet en hups, jullie schrijven even 20 (!!!) pagina's vol. Die ben ik dus rustig aan vanmorgen doorgelezen, lekker in de baas zijn tijd, oeps!

Maar weer heel wat gebeurd, lees ik zo. Lekkere receptjes, gekneusde schouder van Lapin, TB-problemen van Cara, CHOC weer aan de baan, joepie!, en gefeliciteerd met je verjaardag Specu en Nymeria!

Hier alles goed, druk op mijn werk omdat ik wat nieuws heb bedacht om mezelf bezig te houden. Mijn baas wil niet dat ik minder ga werken, ik had een heel mooi plan geschreven voor 4 dagen werken i.p.v. 5 maar hij verzint steeds allerlei suffe smoesjes. Dus ik heb besloten om iets anders te gaan doen. Ik ga hier nog werken tot eind mei, want ik geef een cursus tot die tijd en dan stop ik ermee.

Ik ben druk aan het nadenken wat ik kan doen, zelf een bedrijfje beginnen? Of misschien iets anders? Het probleem is dat parttime werken hier niet echt bestaat, dus ander werk vinden waar ik 3-4 dagen kan werken zal toch moeilijk worden. Maar het is hier zoals Anais ook heeft in Turkije: geen sociaal vangnet, dus je moet zelf allerlei activiteiten hebben om van je inkomen verzekerd te zijn. Heb afgelopen weken gedacht aan consultancybedrijfje, iets met toerisme, schrijven, zelfs aan kruiden kweken of koekjes bakken en verkopen. Ik weet het nog niet, maar weet wel dat ik hier weg wil. Er zijn niet echt mogelijkheden om meer te groeien in deze functie en ik wil niet meer fulltime werken met een kindje thuis.
Alejandra jammer dat je niet minder kan gaan werken. Dat is in Nederland heel erg gewoon maar in veel andere landen niet.

Suc6 met het vinden/bedenken van een andere manier om geld te verdienen. Gaat je vast lukken!!

En groot gelijk om niet meer full-time te willen werken hoor. Kinderen zijn zo snel groot......

Cara ik heb idd grote voeten (wrijf het er nog maar eens in ) maar gelukkig leef ik niet op grote voet

O ja nog ff rubis in het zonnetje zetten:

Ik ga nog ff een kaartje in elkaar zetten. Bijna een verjaardag vergeten.... als ik hem vanavond op de bus doe is hij misschien nog net optijd in NL.

Ah, ik heb zelf ook grote voeten... maat 41 met een extra uitstekende grote teen, waardoor 41 vaak te klein is en 42 te groot. Het is altijd weer een feest. Heb net hele leuke schoenen gekocht, van mijn favoriete merk Camper, ik heb al zo vaak hun maat 41 gehad dat ik ze wel op ebay durfde te kopen, en nu is de rechterschoen toch te klein. Ik ben hem aan het laten oprekken maar heb ik er een hard hoofd in, ik denk dat ik ze zal moeten doorverkopen. En ze zijn zo leuheuk.
Guiri, ik ben er nog wel hoor! Alleen moet ik allerlei stekkers aansluiten voordat ik kan computeren en dat gaat alleen als er verder niemand thuis is.

Ik dacht dat ik ook vanalles zou gaan ondernemend als ik werkeloos was... maar de dag vliegt voorbij zonder dat ik iets speciaals doe.

Speculaasje en Nymeria, van harte! Weer een jaartje ouder en wijzer.

Ainne, veel plezier in NL. Het schilderij heet 'Bonjour Jean' en is van James Gasowski. Maar ik krijg het niet gegoogled.

Hoest met je zus?

Liubi, het is maar goed dat je schoonouders zo ver weg wonen! brrrrrr! Njet!

In Spanje kleden ze kinderen overdreven warm aan, want anders vatten ze kou. Tja, babietjes van 3 maanden met schoenen en sokken aan, dat soort ongein.

Australiegangers: Ik zal tegen Orbit zeggen dat ze komt inloggen. Ze heeft er 5 jaar gewoond en werkte ook in het speciaal onderwijs.

Ze is net een paar maanden terug in NL maar gaat deze zomer een maandje op vakantie naar Aus.

Shit, bezoek...
Sorry geen forumtijd gehad vandaag en nu gauw naar huis, wassen draaien en koffers inpakken!

Sarah schreef: Misschien ga ik ook wel wat meer schilderen.

Wat een TOP idee! Zo kun je straks je indrukken vorm geven en je creativiteit kwijt. Lekker bezig met kleuren, vormen en de nodige creativiteit zoals ik al schreef. Schilder je al lang?
Pfff.. ik haat reizen.

Nou is dat niet helemaal waar, maar ik heb het wel een beetje gehad. Als je alleen bent met kindje, moet je spullen voor je kindje en spullen voor jezelf inpakken. En zorgen dat alles wat mee moet schoon is en bij mij zijn juist de dingen die ik perse mee wil hebben, niet droog op het juiste moment.

Dan moet de koelkast uitgeruimd, anders raakt die overstuur. Dan moet het afval in de container, anders raakt de prullenbak ook overstuur.

Dan moet de boekhouder nog ineens allerlei gegevens hebben die ik kwijt ben.

Dan moet ik zorgen dat alle deuren op slot zijn, alle verwarmingen uit, blablabla.

En dan moet ik eigenlijk ook nog zorgen dat het hier een beetje netjes is, dat er gedweild is, gesopt is, fris ruikt etc.. maar dat laat ik voor wat het is.

Cara, de buurvrouw gaat de wacht houden voor de postbode. Komt goed!

Ik heb hoofdpijn en geen zin meer. Zoon ligt al te slapen op de bank, dus die breng ik lekker naar zijn bedje. Dan ga ik lekker met een laatste glas wijn voor de tv hangen.

En ach, wat ik vergeet mee te nemen is daar ook wel te koop. Toch?

Oja, advocaat heeft een mail gestuurd met een soort van excuus. Fijn. Volgende week ga ik er gewoon langs en kunnen we een voorstel van onze kant uit opstellen. Hoop dat het goed komt.

Volgende keer post ik vanuit NL!
Pfff.. ik haat reizen.

Nou is dat niet helemaal waar, maar ik heb het wel een beetje gehad. Als je alleen bent met kindje, moet je spullen voor je kindje en spullen voor jezelf inpakken. En zorgen dat alles wat mee moet schoon is en bij mij zijn juist de dingen die ik perse mee wil hebben, niet droog op het juiste moment.

Dan moet de koelkast uitgeruimd, anders raakt die overstuur. Dan moet het afval in de container, anders raakt de prullenbak ook overstuur.

Dan moet de boekhouder nog ineens allerlei gegevens hebben die ik kwijt ben.

Dan moet ik zorgen dat alle deuren op slot zijn, alle verwarmingen uit, blablabla.

En dan moet ik eigenlijk ook nog zorgen dat het hier een beetje netjes is, dat er gedweild is, gesopt is, fris ruikt etc.. maar dat laat ik voor wat het is.

Cara, de buurvrouw gaat de wacht houden voor de postbode. Komt goed!

Ik heb hoofdpijn en geen zin meer. Zoon ligt al te slapen op de bank, dus die breng ik lekker naar zijn bedje. Dan ga ik lekker met een laatste glas wijn voor de tv hangen.

En ach, wat ik vergeet mee te nemen is daar ook wel te koop. Toch?

Oja, advocaat heeft een mail gestuurd met een soort van excuus. Fijn. Volgende week ga ik er gewoon langs en kunnen we een voorstel van onze kant uit opstellen. Hoop dat het goed komt.

Volgende keer post ik vanuit NL!
Ainne, goede reis!!

Zie je wel.. ik moet hier ook gewoon mee ophouden, want ik heb geen idee wat er allemaal gepost is en kan op niemand reageren..

Maar.. ik zag wel Alejandra voorbijkomen!!! Leuk!!

En nu ben ik echt weg.
@Nymeria, ook gefeliciteerd!!

Ff ego post: ik had vandaag een off-day. We zouden in convent slapen ivm Holy Fire Saturday, al vroeg op vandaag, schoonmaken, tas pakken- ik zou al vroeg gaan vandaag- belt m'n vriendin dat er ineens 4 buitenlanders op haar stoep staan die per abuis vannacht geen hotel geboekt hadden, dus...Maar ik werd er vooral woest om dat ze zei dat ze geen keus had, dus Specu is weer de l*l. Ik was ben WOEST.

Morgen is het dus hopen dat we de oude stad inkomen, elk jaar is er gedonder- ofwel de hele stad is afgegrendeld, incl voor voetgangers, of misschien alleen voor auto's (en dan moet je nog een klereneind lopen). Gelukkig kon man voor ons nog pasjes krijgen, want die hadden we allemaal aan anderen uitgedeeld. De stad inkomen is de eerste hindernis. Dan de tweede: de kerk inkomen, altijd knokken, stompen, duwen en trekken. En dan uuuuren wachten in de kerk.

Toen we thuis kwamen dreef de gang: de boiler is aan het lekken. Vandaag en morgen natuurlijk niemand te krijgen (en op zaterdag mag je niet klussen), zondag is het Orthodox Pasen, dus dat blijft klooien tot tenminste maandag. Man nam het nogal rustig op, maar ik ben nog steeds laaiend.
Anais machtig interessant om te lezen over kaarten en voorspellingen en zo. Ik ben zelf nogal nuchter ingesteld en geloof er eigenlijk niet zo in maar als ik dan lees wat jij meegemaakt hebt bij die paragnost dan moet er toch meer zijn tussen hemel en aarde.

Spinnetje, Zuid-Afrika, wat leuk. Een vriend van ons die hier in het dorp woont, is Zuid-Afrikaan en gaat ook regelmatig daarheen voor zaken en ik krijg ook altijd te horen hoe mooi dat land is. Erg lief trouwens hoe je schrijft over je nieuwe vriend.

Chicha, je vroeg hoe vaak ik naar NL ga? Meestal 2 keer per jaar, soms 3 keer. En na een paar dagen Nederland heb ik meestal weer heimwee naar Frankrijk. Wij hebben het geluk dat we met onze gastenkamers ook altijd genoeg ruimte hebben om familie te herbergen en ik vind het veel leuker als mensen hierheen komen wat iedereen dan ook regelmatig doet.

Iedereen die binnenkort naar NL gaat - veel plezier!!

Alejandra, begrijp ik het nou goed dat je zomaar je baan op gaat zeggen? Moedig hoor. Kan je iets met jullie wijn gaan doen? (behalve drinken dan).

Specu en Nymeria, alsnog gefeliciteerd met jullie verjaardagen gisteren en Choc, dank je voor het zonnetje
Zo, ik kom ook nog maar eens zwaaien

Ik heb door het vele hoesten een spier gescheurd en kan al 1,5 week niks. Ik kan mijn dochter amper uit bed tillen, echt erg frustrerend.

Binnekort ga ik alles nog eens op mijn gemakkie bijlezen, lees nu flarden.

Het is hier een beetje hectisch. We zijn min of meer voor de grap gaan kijken naar banen in NL en plots heeft mijn vriend een sollicitatiegesprek in Noord-Braband. Woensdag al. Zelf heb ik ook leuke banen gezien dus wie weet. Beetje onzeker allemaal, maar wel leuk.

Tot snel
Hahaha.. nou ik zit nog gewoon thuis! De hoofdpijn is gisteravond alleen maar erger geworden en ik was er zelfs misselijk van. Ben om 21.00 uur mijn mandje ingekropen en een paar keer wakker geweest van de hoofdpijn. Vanmorgen was hij ook nog niet echt minder geworden, dus heb ik bedacht dat ik dan beter morgen dat lange stuk kan rijden ipv vandaag. Of vanmiddag alsnog weg en dan overnachten, maar dat slaat eigenlijk ook nergens op. Dan ga ik net zo lief morgenochtend op tijd weg en in 1 keer door.

Nu heb ik wat gegeten en een paar koppen koffie gehad en gaat het al een stuk beter. Vanmiddag nog een beetje aanrommelen en dan morgen een nieuwe poging!
quote:Anais01 schreef op 17 april 2009 @ 19:01:

Sarah schreef: Misschien ga ik ook wel wat meer schilderen.

Wat een TOP idee! Zo kun je straks je indrukken vorm geven en je creativiteit kwijt. Lekker bezig met kleuren, vormen en de nodige creativiteit zoals ik al schreef. Schilder je al lang?

Eigenlijk altijd als ik een periode heb wanneer ik ga bedenken wat ik eens zal gaan doen met mijn leven, ik verander nog weleens.

Ik wil eens een keer een hele grote maken gewoon voor ons zelf.

ik moet er ook nog een paar afmaken.

Het is heel leuk om te doen, soms begin je ergens en eindigt het heel ergens anders, precies zoals het leven is en das zo leuk ervan.
[quote]Ine schreef op 18 april 2009 @ 10:45:

Hahaha.. nou ik zit nog gewoon thuis! De hoofdpijn is gisteravond alleen maar erger geworden en ik was er zelfs misselijk van.

als je misselijk bent van hoofdpijn, heb je dan niet gewoon doodordinaire vervelende migraine???

Ik ken dat van mijn man, zo een hoofdpijn dat ie moet kotsen, heb ik altijd zo een meelij met hem, bah. das naar hoor!!!
Coucou les filles !

Wat gaat het allemaal snel zeg ! Ik beken dat ik niet alles heb gelezen !

Gefeliciteerd Choc, met je nieuwe baan ! Wat fijn dat er iemand is die vertrouwen in je heeft en dat je nu echt een baan hebt waarvoor je bent opgeleid en die je leuk vind !

Gefeliciteerd nog met jullie verjaardagen Specu en Nymeria !

Hier gaat voorderest alles goed. Vorige week lekker wezen snowboarden voor de laatste keer dit seizoen. Was erg fijn allen de sneeuw was meet soep dan sneeuw haha.

Fijne dag allemaal !
Ine, allereerst sterkte met die K-hoofdpijn, wat een timing net nu je weg gaat. Goed plan om morgen te vertrekken want autorijden verergert hoofdpijn door de concentratie op de weg.

Ook heel herkenbaar wat je schrijft over de voorbereidingen (zeker met een kindje dat meegaat) voor je op reis KUNT.

Ik was altijd zo gestressed en bek-af voor ik op vakantie ging.

Hele lijsten afwerken (schreef altijd alles maar even op en dan wegstrepen wat ik had gedaan) en vooral niks vergeten. Huis waar niemand achterbleef goed achterlaten, koelkast schoonmaken, vuilnis allemaal weg. Kortom, werkelijk overal aan moeten denken en als klap op de vuurpijl kwam er dan altijd een extra rotklus om de hoek kijken (zoals je aangeeft met die spullen voor de boekhouder/iets wat je even niet kunt vinden).

Volgens mij heb je een spanningshoofdpijn opgelopen hierdoor dus nu moet de druk even van de ketel. Probeer vandaag nou een beetje rustig aan te doen, vanavond vroeg slapen en dan morgen vertrekken lijkt me dus echt een prima plan. Sterkte en alvast een hele goeie reis!
Goed plan Ine om een dag te wachten met reizen. Zo'n lange rit met hoofdpijn is geen goed idee. En nu kan je lekker op zondag gaan rijden wanneer het veel rustiger is op de weg omdat er bijna geen vrachtverkeer is. Hou je nog maar een dagje gedeisd en voor morgen goede reis gewenst. En natuurlijk ook veel plezier in NL.
Rubis, ben altijd blij als mensen nuchter omgaan met de materie van paranormaal gedoe. Er wordt zoveel gezweefd en er is veel oplichterij in dat wereldje, ik haat dat en ben zelf ook erg nuchter en doe dit voor anderen zonder geld te vragen.

Ik heb gewoon veel meegemaakt waar ik niet omheen kan en meestal ook niet kan afdoen als ´toeval´. Kan dat wel, gooi ik het altijd eerst op toeval.

Ik kan er gewoon niet omheen dat ik dingen aanvoel, al probeer ik mij er vaak voor af te sluiten wat best lastig is overigens. Soms is het ook vervelend, dan zit ik gewoon thuis en is TB buitenshuis. Ineens krijg ik beelden dat hij mensen ontmoet die hij al heel lang niet heeft gezien of ik zie hem ergens naar binnen lopen waar hij normaal gesproken niet komt (bepaalde shops bijv.).

Laatst zag ik hem een juwelier inlopen en horloges vastpakken terwijl ik gewoon thuis zat en hij in Istanbul was. Komt hij thuis (ja dus, met een horloge voor mij) en zegt:`Je raadt nooit wat ik voor je heb gekocht!` Dus wel. Kadootjes zijn ook bijna nooit een verrassing voor mij, ik weet al wat erin zit nog voor ik het krijg.

Soms plukt TB bloemen voor mij(romantisch:-). Dat vind ik ook veel leuker dan een stijf bosje gekochte bloemen. Maar ik zie hem de bloemen al plukken voor hij ermee thuiskomt en kan b.w.v.s. de vaas al met water vullen. Probeer wel elke keer heel verbaasd te kijken, anders is de lol er voor hem ook snel af.

Of hij roept: `Wie ik vandaag nou tegenkwam!`, waarop ik een naam roep en hij niet snapt hoe ik dat weet. Hij noemt me soms een spion omdat ik in zijn leven gluur. Als hij telefoneert, beschrijf ik even later de persoon met wie hij sprak en wat voor karaktertrekken die persoon heeft, zo van, wat een negatieveling, of wat een onbetrouwbare hap of, dat is een kerel met een goed hart die je kunt vertrouwen.

Soms wil hij samenwerken met iemand die ik niet ken, alleen een stem gehoord via de telefoon, waarna ik roep (is nu al 2 x voorgekomen een jaar tijd) dat die vent hem t.z.t. gaat belazeren. TB was toen nogal eigenwijs en deed het toch. Daardoor is hij totaal 30.000 euro kwijtgeraakt in 2 deals. Nu luistert hij ernaar als ik zeg niet met iemand in zee te gaan of juist wel.

Laatste anekdote: deze week was hij met de aanvraag van een nieuw visum bezig. Ik was thuis aan het werk en ineens zag ik een beeld voor ogen dat hij met een Russisch meisje sprak tijdens het wachten. Bij thuiskomst zei ik er niks over, het voelde niet verkeerd ofzo. Tijdens het avondeten vertelde hij een Russisch meisje te hebben ontmoet bij de visumafdeling met een baby, die hem vertelde over problemen met haar Turkse man.

Ik noem dit energie-lezen, wat zich in beelden en sterke gedachten vertaalt. Alles en iedereen heeft energie, het is een kwestie van ´vertalen´. Vind het woord paranormaal ook erg vervelend, daar zit een nare betekenis voor mij achter. En voor mij hoort dit energie-gedoe gewoon bij mijn leven.
Anais, wat grappig wat je me schreef n.a.v die kaarten begrijp ik ineens heel goed, die kleuren!!!!

Ik hou van schilderen en loop helemaal warm voor felle kleuren kunst.

wat grappig, ik ga er zeker wat mee doen.

Anais heeft meer beschreven wat mega goed klopt, over de huidige verhouding met mijn moeder kloptte ook helemaal.

dat van die kleuren snapte ik eerst niet , maar nu wel.

Mijn man vroeg me ook al heel wantrouwig : en je hebt haar niks verteld???

die vond veel dingen ook heel treffend.
Dat is ook helemaal jouw ding, Sarah, dat schilderen. Je hebt van nature al veel behoefte om je creativiteit vorm te geven. Als dat in jezelf blijft zitten/er niet uitkan, verandert het in een vorm van onvrede die je niet altijd makkelijk kunt plaatsen. Vroeger kon je dat alles kwijt in het theater en je hebt er nu een prima vervanging voor gevonden door te schilderen.

Het zou me niets verbazen als je inspiratie na de verhuizing nog groter wordt. Nu ben je vanzelfsprekend nog zo bezig met alle voorbereidingen voor de verhuizing: het huis verkopen en de onzekerheid of alles gaat lukken, een geschikt nieuw (t)huis vinden en het geregel. Als die fase eenmaal achter de rug is, krijgt je creativiteit nog meer de ruimte. In combinatie met de indrukken die je straks opdoet in je toekomstige werkomgeving, ontstaat er een optimale basis om te schilderen. Ik denk dan ook dat je nog betere werken gaat maken dan ooit tevoren!

* we worden toch wel uitgenodigd als je t.z.t. gaat exposeren?*
Fascinerend Anais, die voorbeelden die je noemt. Als je de keuze had, zou je dan kiezen voor het hebben van deze, tja hoe zal ik het noemen, krachten/gaven, of zou je liever niet al deze dingen zien en weten? Ik begrijp dat bepaalde beelden zomaar ineens opkomen zonder dat je daarom 'gevraagd' hebt, maar als ik het goed lees kan je er ook voor gaan zitten en het oproepen. Klopt dat?
Zooo, Specu is weer terug van Holy Fire Saturday. De stad inkomen was wat prutsen, maar niet zo erg als vorig jaar. Toen we er eenmaal waren, gingen we voor de processie uit, een politie agent voorop; duwen en trekken enzo om vooruit te komen. Maar midden in de souq, de markt, hield de politie ons tegen. Maar van de andere kant van de souq kwam een meute grieken aanrennen- iedereen schreeuwde: griekennnnnn! De politie voorzag problemen (het zal niet de eerste keer zijn dat er stevig geknokt wordt tussen grieken en armeniers, geestelijkheid en leken, dat maakt niets uit) en liet ons voorgaan: een massa armeniers renden de trappen af, naar de kerk, bij de entree stonden m'n seminaristen, dus we kwamen er makkelijk in. Dan meer dan 2 uur wachten, dan houden de grieken 3x rondgang rond het graf, een griek en een armenier gaan het grafgebouwtje binnen- alle lichten worden gedoofd....de spanning stijgt. En eindelijk wordt uit de zijkant, door een gat, een brandende fakkelkaars naar buiten gestoken, iedereen schreeuwt: Licht, licht! Een armeense jongen pakt die aan, en rent ermee naar St. James om daar de kaarsen en olielampen te ontsteken met het Paasvuur. Een andere brandende fakkelkaars komt uit het gat, en het licht wordt doorgegeven de hele kerk door. De klokken luiden zeker een half uur, en de stemming is extatisch. Ga ff foto's opladen op FB.
Klopt Rubis, de ene keer komen beelden & hele duidelijke gedachten vanzelf en soms wil ik iets graag weten (voor mezelf of iemand anders) en ga er even voor zitten.

Moet er wel bijvermelden dat ik echt niet altijd antwoord krijg als ik het oproep. Ben soms te druk in mijn hoofd of het is te rumoerig om me heen of ben ik stomweg moe. Dan blokkeer ik mezelf, net alsof het deurtje vanzelf dichtgaat waardoor de beelden en gedachten binnenkomen.

En ja hoor, ik vind het eigenlijk wel handig om dit te hebben en kan me ook niet meer voorstellen dat het er niet zou zijn, gewoon omdat het een onderdeel van mezelf is.

Specu, wat een te gek verslag heb je geschreven in je berichtje hier boven. Dat vind ik nou weer zo leuk van dit topic, iedere forummer die hier schrijft, neemt de anderen mee naar een wereld in een ander land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven