!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Lieve Konela

Ik ben alleen bijgelezen, maar mag weer aan de bak voor zoon. Ik wilde je wel even een hele dikke geven. Ik weet hoe je je voelt, echt. Milena was ook zo'n schreeuwerd.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Konela even een hele dikke knuffel voor jou.

Doe wat je goed lijkt en praat erover als jij dat wil.

Ik hoop dat Veerle snel minder zal huilen.
Konela
Frans gaat het nu helemaal goed met de borstvoeding trouwens? Het klinkt wel alsof het lekker loopt!

DN voor jou ook een hele dikke knuf

Whaaa die februari Hyve doet het voor geen meter op mijn computer. Straks maar op die van vriend proberen!

Gister hebben vriend en ik nog even heerlijk van het weer genoten. We zijn om 4 uur naar het bos gereden en er was bijna niemand, zo lekker. Op een groot grasveld gaan zitten en paar uurtjes genoten. T een flesje gegeven, de hond laten uitrazen. Het was zo lekker kneuterig haha. Haat dat woord, maar weet ff niks anders wat het goed kan omschrijven.

T heeft trouwens nog steeds 37,5 als temperatuur. Ze is wel alert en vrolijk, maar wil wel veel sneller dan normaal weer verder slapen. Dinsdag prikjes gehad. Is dit wel ok??? Of is 37,5 niet zo erg?
Volgens mij is 37.5 niet erg zeker niet als het buiten ook wat warmer is.

Hij mag dacht ik schommelen tussen de 36.5 en de 37.8 daarna spreek je over verhoging en boven de 38.0 over koorts.

Maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen of het Cb of de huisarts.

Wij hebben hier bij het cb een 24 uurs lijn waar je altijd heen kunt bellen voor vragen.

Mischien dat ze dat bij jullie ook wel hebben.

Jesse is net opgehaald door opa en oma en papa en mama gaan even winkelen voel me gewoon ontaard.

Maar soms moet je toch even tijd voor je tweetjes nemen of niet.

ach als het niet leuk is of niet goed voelt ben ik zo weer bij hem.
B12 wat heerlijk even samen ertussenuit, niks ontaard!

37,5 Graden is niets aan het handje. Zeker als ze alert en vrolijk is. Pas als een kindje lusteloos en apatisch-achtig wordt dan oppassen.

Volgens mij zijn meisjes idd wat feller dan jongetjes (of is dat nou net bij ons zo?!?)

Merle wil maar niet slapen, ze duidelijk haar ogen niet gekregen om ze dicht te doen. pfffff ze slaapt nu eindelijk. ze heeft over de hele dag denk ik 30 min geslapen. Beetje weinig niet.
konela, moest de hele dag aan je denken.

Vind het zo naar voor je dat je je zo rot voelt en dat het genieten je op deze manier zo wordt ontnomen.

Ook voor DN en jou een hele dikke knuffel
b12 geniet ervan!

bij ons pas koorts mt 38.5

huilende baby, heb te vroeg gejuigd dat hij gister maar een uurtje huilde..

fijn weekend!
Hoeveel huilen jullie kindjes per dag??

Ik denk alles bijelkaar genomen dat Merle niet meer dan 30 min op een dag huilt (en dat is dan al ruim genomen)

Zo te horen lijkt me dit (erg) weinig??????
B12: Heerlijk toch even lekker met zn tweetjes weg! Geniet ervan!

Barrel: Meisje huilt hier ook vrij weinig eigenlijk. Ze is wel ook enorm alert en wil eigenlijk niet slapen overdag. Als ze dan moe wordt, begint ze wel een beetje te mopperen, maar echt huilen ook iets an een half uurtje denk ik.

Ik ga ff lekker x-factor kijken!
Bedankt voor de felicitaties. Weer een jaartje erbij. Was wel heerlijk dat we in de tuin konden zitten. S middags kwamen mijn opa en oma en wat hebben die mensen genoten van T en C. Superleuk om hun te zien genieten, daar geniet ik ook helemaal van.

Een mobiel met afstandsbediening. Man die van ons moet je nog ouderwets opwinden. Maar het mag de pret niet drukken en volgens mij vindt C het zonder muziek nog leuker dan met muziek (zegt ook iets over het deuntje ). Hij heeft al hele gesprekken tegen de beestjes zo leuk. Verder heeft hij geen speelgoed. Nou ja hij heeft wel speelgoed, maar hij doet er nog niks mee. Ach dat komt wel.

Mijn buik mis ik soms ook wel. Vond het wel speciaal hoor dat zwanger zijn. Kan me ook moeilijk voorstellen dat ik het niet meer mee zou maken, maar de eerste jaren zal het ws niet gebeuren.

Jee wat een schrik B12. Wat zielig voor het mannetje en natuurlijk ook voor jullie. Gelukkig gaat het zo goed.

He bah Bagheera dat er toch iets gevonden is met de echo. Groot gelijk dat je het even laat rusten.

C zit nog op 6 voedingen. Af en toe eens 7 of 5. Ik vind het ook wel prima hoor, vooral als hij de nachten lang laat. Afgelopen nacht heeft hij van 23 uur tot 6 geslapen en daarna tot 9 uur. Gisteren was hij wel haast de hele dag wakker, dus hij moest ook wel bijtanken. En dat heeft hij de rest van de dag ook gedaan. Pas om 18 uur werd hij eigenlijk wakker. De rest van de dag was het wakker, voeden en slapen.

Gefeliciteerd met je neefje Frans. Wat is Bojan dan weer groot he. Als mensen naar C kijken zeggen ze ook steeds wat is ie klein en wij vinden hem al zo groot.

C heeft nog geen slaapzakje aan, maar hij slaapt ook nog steeds in de kinderwagenbak. Ik denk wanneer hij in het ledikantje gaat slapen dat hij dan naar boven kruipt dus dan zal hij wel snel een slaapzakje aankrijgen.

Gecondoleerd Lein. Dit kan je er ook echt even niet bij hebben.

Zo Bojan al uit logeren geweest. Ik ben benieuwd wanneer C uit logeren gaat, maar als het net zolang duur als bij T dan duurt het nog wel een jaar. Moest er echt niet aan denken dat hij onder een ander dak dan mij sliep (muts :S)

Het maakt mij niet veel uit dat iemand anders C op de arm neemt. Maar wanneer hij echt heel moe is blijft hij lekker liggen waar hij ligt. Scheelt ook enorm dat ouders/schoonouders of iemand anders hem zomaar op de arm neemt. Eigenlijk vragen ze altijd wel en vinden ze het ook niet erg wanneer wij aangeven dat het nu even niet kan.

Hier geen last van obstipatie. C gaat in elk geval niet echt efficient om met de voedingsstoffen in de voeding. Soms zelfs tijdens het voeden. Even pauze prrt en daarna gewoon verder drinken. De luiers zonder poep zijn nog op 1 hand te tellen volgens mij.

Fijn dat je geen gips hoeft Ringel. Hoe gaat het nu met de spalk.

Wat vervelend dat ze niks konden vinden Draakje. Zo blijf je toch maar doormodderen.

C had ook pukkeltjes, maar dat zijn hormoonpukkeltjes. Gelukkig trekken ze weer wat weg, toch zonde van die pukkeltjes op zo’n babygezichtje.

Ik had laatst ook een zere borst. Twee keer aan dezelfde kant begonnen, maar de pijn bleef. Niet enorm veel pijn maar het zat me niet lekker. Heb er toen vlak voor het voeden warme compressen opgelegd, aangelegd en de pijn was verdwenen. Misschien wanneer iemand een zere borst heeft.

Wat grappig om het verschil qua lengte te zien tussen Milena en Bojan Frans.

Haha bv blijven geven om de borsten stevig te houden. C had laatst genoeg aan één borst en na het douchen keek ik even in de spiegel. De ene kant helemaal slap en de andere kant helemaal gespannen. Zag er echt niet uit.

Och Konela, wat ontzettend vervelend dat Veerle zo huilt. Niet raar hoor dat je het even niet ziet zitten. Niks is frustrerender dan een baby die niet getroost kan worden. En je onmacht is helemaal voor te stellen. En wat de anderen zeggen, misschien toch verstandig om met iemand te gaan praten, want hoe jij je voelt hou je niet lang vol.

Ik heb dat ook wel hoor Bokito dat ik niet alle kleertjes van T bij C aantrek. Sommige kleertjes vind ik gewoon niet mooi meer en al die kleertjes die in de winkel hangen hebben wel een enorme aantrekkingskracht. Morgen gaan we ook even shoppen en in maat 62 hebben we sowiezo niet veel dus lekker kleertjes kopen :D.

C huilt ook weinig Barrel. Hij huilt eigenlijk alleen wanneer hij honger heeft of tijdens zijn huiluurtje (joh ), maar als hij dan bij ons ligt is hij weer tevreden.

Hier gaat het super. Lekker genieten van het mooie weer. C is ook zo’n tevreden mannetje. Vanochtend werd hij pas om 7 uur wakker voor een voeding (had de laatste voeding om 23 uur gehad), dus mij hoor je niet klagen wbt slapen. Hij kan ook tijden naar zijn mobiel kijken of zijn speeltje in de kinderwagen.

Heb een vraagje wbt hoeveelheid melk. Hoeveel afgekolfde melk drinken jullie babies. C drinkt maximaal ongeveer 120 ml terwijl hij toch eigenlijk meer zou moeten drinken. Hij is tevreden en heeft daarna ook wel volle luiers dus ik ben niet ongerust, maar vind het eigenlijk wel wat weinig.
Even snel voor Konela, lieve meis, het is niet meer dan normaal dat je het even hebt gehad. En ik zou het ook niet gek vinden als je Veerle stiekem wél wat aan zou willen doen. Dat gevoel ken ik best hoor, tuurlijk schrik je ervan, maar het is niet abnormaal. En waarom zou je níet aan opa vragen of hij met haar in bed wil liggen als dat is wat haar stil krijgt.

Het belangrijkste is dat je niet denkt van jezelf dat je een slechte moeder bent als je haar een dag wegbrengt. Integendeel, echt hoor, ze heeft niks aan een gestresste moeder, daar zou ik ook van gaan huilen. En het is niet jouw schuld dat ze huilt. Maar serieus, heb je nou al eens overwogen om naar een osteopaat te gaan?

Veerle heeft én in een stuit gelegen, met keizersnee geboren én lijkt nu reflux en darmkrampen te hebben, ik kan niet meer redenen bedenken om een osteopaat in te schakelen, ga nou, ga nou, ga nou!
Hallo allemaal,

Ontzettend bedankt voor al jullie knuffels en lieve woorden!!! Gisterenmiddag is Veerle bij oma geweest en zijn vriend en ik naar een indoor skydive centrum geweest waar vriend is gaan skydives in zo'n cabine. En 's avonds ook nog uit eten. Heerlijk..... Helemaal opgeladen.

Het huilen is meegevallen, zolang we haar maar niet in bed leggen. Want dat is het vooral. Sinds vorige week wil ze dus echt haar bed niet meer in. Alleen 's avonds. En dan huilt ze dus zo loeihard, als ze in bed ligt. Pak ik haar er uit, dan is ze stil en valt ze op mijn arm in slaap. Ze mopperde altijd wel voor het slapen, maar dan pakte ze de tut en was het goed. Ik heb geen idee waar dit ineens vandaan komt.

Gisteren voor het eerst weer gestopt met de fles van 23 uur, maar gewoon weer de laatste om 21 uur. Ze sliep tot 6.45 uur! Geven we de laatste fles om 23 uur, dan werd ze altijd om 5.00 uur wakker voor de tut en dan kwam ze stipt om 6 uur voor de fles. Dus we hebben echt uit kunnen slapen.

Eigenlijk zou ik best een stopwatch willen om op te meten hoeveel ze nu precies huilt. Voor mijn gevoel véél, maar als ik echt naar het aantal minuten kijk dan redden we denk ik zeker nog geen 2 uur per dag. Maar zo hard!!! Als zij 20 minuten in bed zo hard huilt (en dat klinkt echt hartverscheurend) dan lijkt dat een uur. En Frans, volgens mij kan jij dat met kleine Milena helemaal beamen he, die had ook zo'n gouden strotje begrijp ik!

Nu heb ik ze net in bed gelegd (nadat ze een uur bij man op de arm heeft liggen tukken) en nu ligt ze te jammeren. Dat vind ik geen probleem. Af en toe een snikje, een kreuntje, laten horen dat ze het er niet mee eens is. Maar als het over gaat in hysterisch....

Hebben jullie enig idee waar dat "ik-ga-dus-echt-niet-naar-bed" vandaan komt en heeft iemand tips?
Floor, hoe was je massage? hmmmmm...

Barrel, Mila slaapt bijna de hele dag, die heeft helemaal geen tijd om te huilen. Nou ja, behalve zo rond etenstijd dan. Ze kan zichzelf nog niet zo goed vermaken.

Slapen gaat echt belachelijk goed. Gister heeft ze om 19 uur voor het laatst gedronken en hoefde ze pas om zes uur vanmorgen weer. Nu hoor ik haar langzaamaan weer wakker worden.

Zometeen gaan we voor het eerst met de fietskar fietsen, ben zo bang dat ik achter een paaltje blijf hangen . Mila gaat heel onverantwoord in de draagdoek mee op de fiets.
Heb je het bedje van Veerle aan het hoofdeinde ook een stukje omhoog Konela. Ik heb wel eens gehoord dat refluxkindjes dat fijn vinden. Gewoon een paar boeken onder de poten, misschien vindt ze het dan iets lekkerder in bed.

Haha Ibbeltje, wij hebben ook van de week met de fietskar gefietst. Ging echt super. En niet blijven haken achter een paaltje. C wel in de maxicosi ipv de babyschaal want dat is toch net iets steviger. Maar het ging super. T vindt het ook helemaal geweldig in de fietskar. Moet straks mijn fiets ook weer ophalen, want we kwamen erachter dat de binnenband door de buitenband naar buiten kwam, niet echt heel handig wanneer je een stuk gaat fietsen.
Jannes@ Tessa drinkt ongeveer 80-110 en ze moet eigenlijk ook 120 drinken. Maar als ze tevreden is en goed groeit (130-230 per week) dan klagen ze echt niet bij het cb.

Je bv is gewoon heel energie rijk (slagroom)

Vandaag naar mijn zus eten. En morgen lekker niks. Uitrusten. Want maandag mag ik weer beginnen met werken.

Huilen doet Tessa alleen als er iets aan de hand is. En dan kan ze het ook heel goed. net als Veerle. Maar een huiluurtje heeft ze gelukkig nog nooit van gehoord.
geniet nooit met mate
Konela: ik ga het voor je opzoeken. In mijn oei ik groei boek heb ik wat gelezen over een bep. moment dat het kindje al kan gaan huilen als ze het bed ziet. En krijsen als ze erin ligt. Weet het niet meer uit mijn hoofd maar ga zo direct even kijken.
hier weinig gehuil , ong 30 minuten per dag dan hebben we het ook wel gehad. Derde dag op rij dat hij van 20 tot 6 uur geslapen heeft. HOERA

Ibbel: dat je die kleine in de draagdoek mee durft te nemen op de fiets! Ik val er zelf al regelmatig vanaf zonder kind. Zelfs nog toen ik zwanger was. Voor mij te eng. Maar ik mis fietsen enorm.

Massage van een uur! Was geweldig ontspannend. En met gratis oppas voor Freek, hihi. Zo leuk om mijn zus met hem te zien genieten. En hij vindt alles goed!

Ons bedje kan niet verhoogd worden met boeken want er zitten wieltjes onder maar we hebben nog steeds een molton onder het matras zodat het midden hoger is.
nee, sorry konela, dat gold meer voor de sprong bij 7-9 weken. Maar de volgende sprong 11-12 wkn komt er ook aan en dat zijn echt momenten waarop ze slechter slapen en meer huilen. Baby's die al veel huilen, huilen nog meer en lijken ontroostbaar. Aldus het boek.

Maar een ostheopaat vind ik ook een enorm goed idee.

Heel veel sterkte voor jou en DN!
Even voor Konela, dikke nogmaals. Ik merkte bij mezelf dat als ik zo gestresst was van het huilen, dat ik bv Milena's kleertjes wat ruwer aantrok . Probeer je te blijven bedenken dat ze het niet doet om jou te plagen. Dat hielp me een beetje. Een beetje hoor, want eigenlijk was ik pas geholpen toen ze minder ging huilen .

Heeft ze geen last van haar oortjes? Kinderen die zere oren hebben (oorontsteking) hebben pijn als ze liggen.

Ben weer klaar met kolven. Haha ben gee melkbedrijfje begonnen hoor, maar mijn vader heeft net een fles gegeven, dus moest ik kolven .

Nu even naar de stad en boodschappen doen want we geven blijkbaar vanavond een bbq, gezellig!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ow en vannacht weer 2!!! nachtvoedingen .
Oh en Bojan huilt ook een kwartier/half uurtje per dag. Heeeeerlijk een baby die zo weinig huilt. Hij vindt alles wel best en huilt alleen bij honger, of soms als ie in bed ligt en dat nog niet wil. Of als ie bv even moet wachten in de box omdat ik wat met Mileen aan het doen ben. Dat is echt genieten!

Maar nu moet ik echt gaan!

Doeii
Floor, haha jouw relativeringsvermogen is echt goed en grappig . Ik zie je dan al helemaal in kleurige kleding op het land staan te hakken met Freek in kleurige draagzak op je rug

Man is weer weg he? Vond je het verve;end?
Ik hou niet zo van afscheid nemen maar verder gaat het wel.

Lag vanmorgen een lief briefje klaar: ik hou van je en je bent een fantastische moeder. Dat vond ik superlief!

Maar het blijft balen. Van de andere kant, het is de vorige keer ook gelukt en het is nog steeds mooi weer, het gaat wel lukken.

Ik heb een babybjorn, niet echt kleurrijk ofzo en ik gebruik hem ong. 1 keer per week maar je voorstellingsvermogen is erg leuk.

Jouw Bojan heeft dan weer 2 nachtvoedingen, zo heeft ieder kind wat. De een wat meer dan de ander.

Veel plezier met BBQ-en vanavond!
Huilen, hier ongeveer een kwartiertje per dag. Eigenlijk alleen even bij het naar bed brengen en als ze honger heeft.

En als ze een sprongetje heeft is het wel wat langer feest.

Floortje wat een schattig briefje Je bent nog steeds superstoer vind ik.

Wat heb jij een lekkere slaper!

T drinkt zoooo weinig de laatste weken. Ze heeft ook echt niks meer nodig (is tevreden), maar ze drinkt ongeveer 100cc per keer. En dan zit ze echt vol. Nouja, het is gewoon geen grote eter denk ik.

Ibbel hoe ging het fietsen?

Nog lekker genoten vandaag allemaal? Wij na de boodschapjes lekker op terrasje gaan zitten voor het eerst met T. Ging helemaal goed gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven