Napraattopic deel 126

23-02-2020 21:55 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Btw, vanaf 8 weken na bevruchting tot voldragen is het een foetus.
Geen bijzonderheden
hijdie schreef:
24-02-2020 09:31
Thordis, bedankt ik heb het veranderd.

Nee Solomio, dat kun je toch niet anders zien. Een foetus is toch geen kind? Zeg jij dat je een lekker broodje gebakken kuiken hebt gegeten als je een uitsmijter bedoelt? Ik ben meestal niet zo expliciet maar ik vind het in betreffend topic nogal aanmatigend. Een geloofsdingetje zeg maar. En oh, daar is niks mee maar hou dat liever prive. (hoe krijg je toch zo'n streepje boven een letter)
In gelovige kringen wordt daar nu eenmaal zo over gedacht.
Kun jij prima een andere mening over hebben.

Ik heb zelf een 'kind' verloren na 23 weken zwangerschap. Nog niet levensvatbaar, maar zag er toch echt wel uit als een heus kind.
Officieel dus een foetus, voelt als een kind.

Mijn miskraam met 9 weken voelde niet als kind, maar wie ben ik om voor een ander te bepalen wanneer iets als kind ervaren wordt?
Dat vind ik pas aanmatigend.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik had 2 miskramen, een met 7 weken, daar vond ik niet zoveel van. Een met 10 weken en daar vond ik van alles van want er bleef er een zitten, mijn nu 31 jarige zoon. Heel bizar om er zo achter te komen dat je zwanger was van 2 baby’s.

Daarna ben ik met alle medische hulp ten spijt, tot ivf aantoe en alles, nooit meer zwanger geraakt. Dus de 10 weken oude foetus, twin van mijn kind, is ook mijn kind. Nooit geweten of het een jongen of meisje was en dat stoort me nu nog.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
24-02-2020 09:46
Ik had 2 miskramen, een met 7 weken, daar vond ik niet zoveel van. Een met 10 weken en daar vond ik van alles van want er bleef er een zitten, mijn nu 31 jarige zoon. Heel bizar om er zo achter te komen dat je zwanger was van 2 baby’s.

Daarna ben ik met alle medische hulp ten spijt, tot ivf aantoe en alles, nooit meer zwanger geraakt. Dus de 10 weken oude foetus, twin van mijn kind, is ook mijn kind. Nooit geweten of het een jongen of meisje was en dat stoort me nu nog.
:hug:
Solomio schreef:
24-02-2020 09:40
In gelovige kringen wordt daar nu eenmaal zo over gedacht.
Kun jij prima een andere mening over hebben.

Ik heb zelf een 'kind' verloren na 23 weken zwangerschap. Nog niet levensvatbaar, maar zag er toch echt wel uit als een heus kind.
Officieel dus een foetus, voelt als een kind.

Mijn miskraam met 9 weken voelde niet als kind, maar wie ben ik om voor een ander te bepalen wanneer iets als kind ervaren wordt?
Dat vind ik pas aanmatigend.
Precies.
Elkaar woorden in de mond stoppen en je eigen mening opdringen. Vreselijk .
Laat de zwangere vooral bepalen hoe ze het wil noemen in welke omstandigheid dan ook.
156 Mijn lievelingsgetal :jump:
Later is nu
Zo'n schuilkelder, verzuip je daar op den duur niet in, met dit weer?

(ik leerde ooit dat mijn stad geen schuilkelders heeft voor het geval van een atoomoorlog, want in zo'n geval breken de dijken door en staat alles blank, verzuip je in je schuilkelder of wanneer je eruit wilt, ooit... dat is me bijgebleven)
Later is nu
Calypso- schreef:
24-02-2020 09:55
Precies.
Elkaar woorden in de mond stoppen en je eigen mening opdringen. Vreselijk .
Laat de zwangere vooral bepalen hoe ze het wil noemen in welke omstandigheid dan ook.

Ja, maar dat is dan ook wel waar Hijdie op reageert. Dat 'geloofsdingetje' is er juist op gericht om de zwangere iets aan te praten. En dat is dus niet een vorm van 'ik denk er zo over, misschien dat je dat ook in je overweging mee kan nemen'. Dat is een vorm van 'jij bent slecht want jij voldoet niet aan de regels van mijn overtuiging'.

Je zou het feitelijk niet moeten ophangen aan hoe iemand het noemt; dat is aan de persoon zelf. Maar het feit dat het zo genoemd wordt EN verwijtend onder de neus gewreven wordt van iemand in een hele kwetsbare situatie geeft die benoeming wel een hele zware lading en een hele onplezierige bijsmaak.

Dus ik snap die reactie daar op wel. Die is niet gericht op 'het niet zo mogen noemen' maar op 'het niet iemand in die situatie op die manier onder je neus wrijven'
Ik las net dat iedereen op het forum echt heel erg onaardig is. En of dat allemaal maar moet kunnen op een forum... je kunt altijd echt merken als ik een paar dagen niet op het forum ben, kennelijk. Gelijk iedereen een stuk minder aardig. Jammer hoor.

(vertaling: ik zie dit soort topics altijd te laat :'( )
Later is nu
Dreamer schreef:
24-02-2020 12:04
Ik las net dat iedereen op het forum echt heel erg onaardig is. En of dat allemaal maar moet kunnen op een forum... je kunt altijd echt merken als ik een paar dagen niet op het forum ben, kennelijk. Gelijk iedereen een stuk minder aardig. Jammer hoor.

(vertaling: ik zie dit soort topics altijd te laat :'( )
Ja, nu jij er bent durven we niet meer onaardig te zijn. :angel:
Miskraam met zes weken. Werd pas duidelijk na 12 weken. Ik vond embryo, foetus, zo niks. Een kindje was het ook niet, maar die benaming vond ik liever klinken dan het plastische. Dus in mijn hoofd was het een kindje. Dat zei ik verder niet echt hardop.
Het viel mij op dat de mods nu wel pijlers mogen blokkeren blijkbaar. Fijn, dan hoeft men niet meer te wachten tot -na het weekend-morgen-volgende week.
yasmijn schreef:
24-02-2020 09:46

Is jouw zoon alweer 31???? Ik herinner me nog dat ie op de middelbare school zat!
Am Yisrael Chai!
Sorry trouwens dat ik kom binnenvallen maar ik moet even ergens kwijt dat ik echt ver-bij-sterd ben over dat carnavalstopic. En wat voel ik me bevoorrecht dat ik in een bubbel leef waar zulke mensen echt totaal niet voorkomen.
Am Yisrael Chai!
Th∅rdis schreef:
23-02-2020 23:08
Ik heb ongeacht haar acteerprestaties of inhoud wel een soort girl crush op Angela Schijf. Geen idee of ze ook leuk is, mooi is ze wel.
Tycho en Angela, het kan niet verder uit elkaar liggen. Ik weet wel wie IK zou kiezen.
Frizz schreef:
24-02-2020 21:24
Tycho en Angela, het kan niet verder uit elkaar liggen. Ik weet wel wie IK zou kiezen.
Ik heb een breed ontwikkelde smaak. Maar een lichte voorkeur voor langharige mannen. :biggrin:
Weet je wie pas knap is? Erik Dijkstra!
Betty_Slocombe schreef:
24-02-2020 21:36
Jij hebt daar iets mee hè? Ik lees die naam nóóit, maar als ik hem lees is het uit jouw mond :proud:

Het zou wel een mooi bouquetreeksverhaal zijn denk ik... :idee:
fashionvictim schreef:
24-02-2020 21:08
Sorry trouwens dat ik kom binnenvallen maar ik moet even ergens kwijt dat ik echt ver-bij-sterd ben over dat carnavalstopic. En wat voel ik me bevoorrecht dat ik in een bubbel leef waar zulke mensen echt totaal niet voorkomen.
Ik had al een heel raar gesprek hier met iemand die met een sorry-niet sorry-wat kom je eigenlijk doen in dit topic verhaal perse verkleed als indiaan wilde gaan dus ik heb me maar verre van dat topic gehouden. Ik heb die verklede mensen met jodensterren gezien op fb en dacht: hier op het forum kan ik dit niet aan, voor je het weet heb ik een ban.
Betty_Slocombe schreef:
Van binnen?
Het-groepje schreef:
24-02-2020 21:54
Ik had al een heel raar gesprek hier met iemand die met een sorry-niet sorry-wat kom je eigenlijk doen in dit topic verhaal perse verkleed als indiaan wilde gaan dus ik heb me maar verre van dat topic gehouden. Ik heb die verklede mensen met jodensterren gezien op fb en dacht: hier op het forum kan ik dit niet aan, voor je het weet heb ik een ban.
Ja, ik hou me er ook maar verre van. Ik kan er echt met de pet niet bij. Ik kan gewoon niet eens onder woorden brengen hoe verbijsterd ik ben dat zulke mensen echt bestaan.
Am Yisrael Chai!
Frizz schreef:
24-02-2020 21:54
Van binnen?
En van buiten. Ik begrijp echt niet dat ik hierin de enige ben.

Ik weet nog steeds niet of het nu fijn is dat die gekke mensen vrijelijk hun waanzinnige ideeën spuien, omdat je ze dan tenminste herkent of juist niet, omdat ik er zo verdrietig van word.
Betty_Slocombe schreef:

Heb je De Beentjes van St Hildegard al gezien?
Erik heeft een rol(letje).
PoesinBoots schreef:
24-02-2020 22:26
Heb je De Beentjes van St Hildegard al gezien?
Erik heeft een rol(letje).
Is het sowieso een leuke film? Lijkt me wel wat.
Ja aanrader!

Ik was mee omdat mijn bejaarde moeder wilde maar ik heb echt heel hard gelachen en ook een paar keer hard slikken en tranen moeten wegknipperen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven