Napraattopic deel 126
zondag 23 februari 2020 om 21:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 24 februari 2020 om 09:40
In gelovige kringen wordt daar nu eenmaal zo over gedacht.hijdie schreef: ↑24-02-2020 09:31Thordis, bedankt ik heb het veranderd.
Nee Solomio, dat kun je toch niet anders zien. Een foetus is toch geen kind? Zeg jij dat je een lekker broodje gebakken kuiken hebt gegeten als je een uitsmijter bedoelt? Ik ben meestal niet zo expliciet maar ik vind het in betreffend topic nogal aanmatigend. Een geloofsdingetje zeg maar. En oh, daar is niks mee maar hou dat liever prive. (hoe krijg je toch zo'n streepje boven een letter)
Kun jij prima een andere mening over hebben.
Ik heb zelf een 'kind' verloren na 23 weken zwangerschap. Nog niet levensvatbaar, maar zag er toch echt wel uit als een heus kind.
Officieel dus een foetus, voelt als een kind.
Mijn miskraam met 9 weken voelde niet als kind, maar wie ben ik om voor een ander te bepalen wanneer iets als kind ervaren wordt?
Dat vind ik pas aanmatigend.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 24 februari 2020 om 09:46
Ik had 2 miskramen, een met 7 weken, daar vond ik niet zoveel van. Een met 10 weken en daar vond ik van alles van want er bleef er een zitten, mijn nu 31 jarige zoon. Heel bizar om er zo achter te komen dat je zwanger was van 2 baby’s.
Daarna ben ik met alle medische hulp ten spijt, tot ivf aantoe en alles, nooit meer zwanger geraakt. Dus de 10 weken oude foetus, twin van mijn kind, is ook mijn kind. Nooit geweten of het een jongen of meisje was en dat stoort me nu nog.
Daarna ben ik met alle medische hulp ten spijt, tot ivf aantoe en alles, nooit meer zwanger geraakt. Dus de 10 weken oude foetus, twin van mijn kind, is ook mijn kind. Nooit geweten of het een jongen of meisje was en dat stoort me nu nog.
Geen bijzonderheden

maandag 24 februari 2020 om 09:49
yasmijn schreef: ↑24-02-2020 09:46Ik had 2 miskramen, een met 7 weken, daar vond ik niet zoveel van. Een met 10 weken en daar vond ik van alles van want er bleef er een zitten, mijn nu 31 jarige zoon. Heel bizar om er zo achter te komen dat je zwanger was van 2 baby’s.

maandag 24 februari 2020 om 09:55
Precies.Solomio schreef: ↑24-02-2020 09:40In gelovige kringen wordt daar nu eenmaal zo over gedacht.
Kun jij prima een andere mening over hebben.
Ik heb zelf een 'kind' verloren na 23 weken zwangerschap. Nog niet levensvatbaar, maar zag er toch echt wel uit als een heus kind.
Officieel dus een foetus, voelt als een kind.
Mijn miskraam met 9 weken voelde niet als kind, maar wie ben ik om voor een ander te bepalen wanneer iets als kind ervaren wordt?
Dat vind ik pas aanmatigend.
Elkaar woorden in de mond stoppen en je eigen mening opdringen. Vreselijk .
Laat de zwangere vooral bepalen hoe ze het wil noemen in welke omstandigheid dan ook.
maandag 24 februari 2020 om 11:13
Zo'n schuilkelder, verzuip je daar op den duur niet in, met dit weer?
(ik leerde ooit dat mijn stad geen schuilkelders heeft voor het geval van een atoomoorlog, want in zo'n geval breken de dijken door en staat alles blank, verzuip je in je schuilkelder of wanneer je eruit wilt, ooit... dat is me bijgebleven)
(ik leerde ooit dat mijn stad geen schuilkelders heeft voor het geval van een atoomoorlog, want in zo'n geval breken de dijken door en staat alles blank, verzuip je in je schuilkelder of wanneer je eruit wilt, ooit... dat is me bijgebleven)
Later is nu

maandag 24 februari 2020 om 11:45
Ja, maar dat is dan ook wel waar Hijdie op reageert. Dat 'geloofsdingetje' is er juist op gericht om de zwangere iets aan te praten. En dat is dus niet een vorm van 'ik denk er zo over, misschien dat je dat ook in je overweging mee kan nemen'. Dat is een vorm van 'jij bent slecht want jij voldoet niet aan de regels van mijn overtuiging'.
Je zou het feitelijk niet moeten ophangen aan hoe iemand het noemt; dat is aan de persoon zelf. Maar het feit dat het zo genoemd wordt EN verwijtend onder de neus gewreven wordt van iemand in een hele kwetsbare situatie geeft die benoeming wel een hele zware lading en een hele onplezierige bijsmaak.
Dus ik snap die reactie daar op wel. Die is niet gericht op 'het niet zo mogen noemen' maar op 'het niet iemand in die situatie op die manier onder je neus wrijven'
maandag 24 februari 2020 om 12:04
Ik las net dat iedereen op het forum echt heel erg onaardig is. En of dat allemaal maar moet kunnen op een forum... je kunt altijd echt merken als ik een paar dagen niet op het forum ben, kennelijk. Gelijk iedereen een stuk minder aardig. Jammer hoor.
(vertaling: ik zie dit soort topics altijd te laat
)
(vertaling: ik zie dit soort topics altijd te laat

Later is nu

maandag 24 februari 2020 om 12:37
Ja, nu jij er bent durven we niet meer onaardig te zijn.Dreamer schreef: ↑24-02-2020 12:04Ik las net dat iedereen op het forum echt heel erg onaardig is. En of dat allemaal maar moet kunnen op een forum... je kunt altijd echt merken als ik een paar dagen niet op het forum ben, kennelijk. Gelijk iedereen een stuk minder aardig. Jammer hoor.
(vertaling: ik zie dit soort topics altijd te laat)

maandag 24 februari 2020 om 19:39
Is jouw zoon alweer 31???? Ik herinner me nog dat ie op de middelbare school zat!yasmijn schreef: ↑24-02-2020 09:46Ik had 2 miskramen, een met 7 weken, daar vond ik niet zoveel van. Een met 10 weken en daar vond ik van alles van want er bleef er een zitten, mijn nu 31 jarige zoon. Heel bizar om er zo achter te komen dat je zwanger was van 2 baby’s.
Am Yisrael Chai!
maandag 24 februari 2020 om 21:08
maandag 24 februari 2020 om 21:24

maandag 24 februari 2020 om 21:41
Jij hebt daar iets mee hè? Ik lees die naam nóóit, maar als ik hem lees is het uit jouw mond

Het zou wel een mooi bouquetreeksverhaal zijn denk ik...

maandag 24 februari 2020 om 21:54
Ik had al een heel raar gesprek hier met iemand die met een sorry-niet sorry-wat kom je eigenlijk doen in dit topic verhaal perse verkleed als indiaan wilde gaan dus ik heb me maar verre van dat topic gehouden. Ik heb die verklede mensen met jodensterren gezien op fb en dacht: hier op het forum kan ik dit niet aan, voor je het weet heb ik een ban.fashionvictim schreef: ↑24-02-2020 21:08Sorry trouwens dat ik kom binnenvallen maar ik moet even ergens kwijt dat ik echt ver-bij-sterd ben over dat carnavalstopic. En wat voel ik me bevoorrecht dat ik in een bubbel leef waar zulke mensen echt totaal niet voorkomen.
maandag 24 februari 2020 om 21:54
maandag 24 februari 2020 om 22:20
Ja, ik hou me er ook maar verre van. Ik kan er echt met de pet niet bij. Ik kan gewoon niet eens onder woorden brengen hoe verbijsterd ik ben dat zulke mensen echt bestaan.Het-groepje schreef: ↑24-02-2020 21:54Ik had al een heel raar gesprek hier met iemand die met een sorry-niet sorry-wat kom je eigenlijk doen in dit topic verhaal perse verkleed als indiaan wilde gaan dus ik heb me maar verre van dat topic gehouden. Ik heb die verklede mensen met jodensterren gezien op fb en dacht: hier op het forum kan ik dit niet aan, voor je het weet heb ik een ban.
Am Yisrael Chai!

maandag 24 februari 2020 om 22:24

maandag 24 februari 2020 om 22:26
Heb je De Beentjes van St Hildegard al gezien?
Erik heeft een rol(letje).

maandag 24 februari 2020 om 22:31
Is het sowieso een leuke film? Lijkt me wel wat.PoesinBoots schreef: ↑24-02-2020 22:26Heb je De Beentjes van St Hildegard al gezien?
Erik heeft een rol(letje).