Willen scheiden maar timing is killing [Lege OP]

woensdag 26 februari 2020 om 12:05
Snap ik helemaal als het alleen om de 8 jarige gaat. Ze heeft met deze man kinderen, dus dan liggen de kaarten toch wat anders.citronella schreef: ↑26-02-2020 12:01Ik zou hem in ieder geval niet meer samen met die zoon van 8 in 1 huis blieven. Dat meen ik. Iemand die zo met mijn kind omgaat is exit.

woensdag 26 februari 2020 om 12:07
Is dat echt zo? Of denk jij dat het zo is?ManManMan12 schreef: ↑26-02-2020 12:06Kom nou, man vertoond bijna alle voortekenen van het gebruik van geweld. Kwestie van tijd hoor.

woensdag 26 februari 2020 om 12:11
Dat heeft bij de rechter geen voorkeur, er is een ouder die voor de kinderen kan zorgen. TO haar positie is slechter tov man. Stoppen met werken was niet handig dus zo snel mogelijk een baan zoeken om weer zelfstandig te zijn.
woensdag 26 februari 2020 om 12:17
Waarom maar 2 maanden niet drinken?
Mijn ex man is een hele lieve man maar die had ook een slechte dronk. Veranderde dan ineens in een monster. Ik heb toen gezegd helemaal niet meer drinken of ik ben weg. Dat ging een tijdje goed maar uiteindelijk bleek er toch te veel stuk en begon ie toch langzaam weer "af en toe" te drinken.
Als je er in zit denk je dat het misschien wel meevalt maar achteraf...
Het is eigelijk heel simpel. Je kan kan nket tegen alcohol. Dus moet hij niet meer drinken. Nooit. Waarom zou hij het risico nog willen nemen? Het risico om jou en zijn gezin kwojt te raken is die alcohol blijkbaar waard voor hem.
Heeft hij achteraf wel spijt? Of ziet hij het niet in.
Mijn ex man is een hele lieve man maar die had ook een slechte dronk. Veranderde dan ineens in een monster. Ik heb toen gezegd helemaal niet meer drinken of ik ben weg. Dat ging een tijdje goed maar uiteindelijk bleek er toch te veel stuk en begon ie toch langzaam weer "af en toe" te drinken.
Als je er in zit denk je dat het misschien wel meevalt maar achteraf...
Het is eigelijk heel simpel. Je kan kan nket tegen alcohol. Dus moet hij niet meer drinken. Nooit. Waarom zou hij het risico nog willen nemen? Het risico om jou en zijn gezin kwojt te raken is die alcohol blijkbaar waard voor hem.
Heeft hij achteraf wel spijt? Of ziet hij het niet in.
woensdag 26 februari 2020 om 12:17
Als hij dronken is en wat ongeremder scheldt hij jouw zoon uit. Ik denk dat hij in nuchtere toestand er hetzelfde over denkt maar houdt het dan voor zich. Maar ook dan zal onbewust zijn mening over jouw zoon de manier waarop hij met je zoon omgaat bepalen. Ik kan me niet voorstellen dat hij voor hem een leuke "vader" kan zijn. Heb echt medelijden met je zoon. Je zal maar in zo'n gezin opgroeien.
ririanneke wijzigde dit bericht op 26-02-2020 12:20
0.88% gewijzigd
woensdag 26 februari 2020 om 12:19
Huh, dus als zij tijdelijk bij familie woont en daar is ook plek voor de kinderen dan zou zij niet haar eigen kinderen een deel van de week bij zich mogen hebben? Dan is er toch net zo goed een ouder die voor de kinderen zorgt, al is het dan even niet in een eigen huis?PotjePindakaas schreef: ↑26-02-2020 12:11Dat heeft bij de rechter geen voorkeur, er is een ouder die voor de kinderen kan zorgen. TO haar positie is slechter tov man. Stoppen met werken was niet handig dus zo snel mogelijk een baan zoeken om weer zelfstandig te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 26 februari 2020 om 12:21
Ik ben destijds gestopt omdat hij dan voor zichzelf kon beginnen. mijn baan, een eigen bedrijf en 3 kleine kinderen was niet te combineren met een eigen zaak, de zaak is officieel onze zaak, we zijn in gemeenschap v goederen getrouwd dus alles is 50/50. Dat neemt niet weg dat ik zelfstandig wil worden en indd zsm een baan ga zoeken.PotjePindakaas schreef: ↑26-02-2020 12:11Dat heeft bij de rechter geen voorkeur, er is een ouder die voor de kinderen kan zorgen. TO haar positie is slechter tov man. Stoppen met werken was niet handig dus zo snel mogelijk een baan zoeken om weer zelfstandig te zijn.

woensdag 26 februari 2020 om 12:22
realhwmakfsd schreef: ↑26-02-2020 11:26En dan zitten je kinderen om het weekend zonder verdere toezicht bij deze man...
Of in co-ouderschap als de vader dat wil.
woensdag 26 februari 2020 om 12:27
Trouwen in gemeenschap van goederen met een eigen zaak waar alleen hij in werkt...hoe dom kun je zijn? Juist die zaak moet je uit je huwelijk houden. Ik neem tenminste aan dat het een eenmanszaak, vof of cv is en geen bv? Je beseft hopelijk wel dat ook de schulden van de zaak voor de helft van jou zijn en op privé verhaald kunnen worden. En gaat de zaak op de fles, ben je je huis ook kwijt... Het is lastig om na een huwelijk als nog huwelijkse voorwaarden op te stellen, maar ik zou het overwegen....

woensdag 26 februari 2020 om 12:31
Gezien ze een huis kunnen kopen, zal het momenteel wel goed gaan met de zaak. En gezien TO zegt dat de zaal van hun beiden is, is ze er ook verantwoordelijk voor dat zij alle cijfers kent. Maar ze dient dat wel in de gaten te houden, zeker bij een mogelijke scheiding.
To overweeg e.e.a. voor jezelf. Het kan best goed zijn als jullie even afstand van elkaar nemen. Zovele spanning in huis is echt slecht voor d ekinderen.
To overweeg e.e.a. voor jezelf. Het kan best goed zijn als jullie even afstand van elkaar nemen. Zovele spanning in huis is echt slecht voor d ekinderen.
woensdag 26 februari 2020 om 12:33
Voor zijn gedrag is absoluut geen excuus hoor. Laat je niet aanpraten dat je je als slachtoffer opstelt.Jennnny schreef: ↑26-02-2020 11:31Nee ik probeer absoluut geen slachtoffer te lijken. Zo werkt het inderdaad niet, de frustraties van mijn man komen ook ergens vandaan. Ik zeg niet dat hij het altijd even makkelijk heeft. Ons huwelijk staat gewoon momenteel onder veel spanning. Maar het afgelopen weekend was zo vervelend, waardoor ik aan veel dingen ben gaan twijfelen..
Iemand die zo tegen mijn kind zou doen, zou eruit liggen. Die mag heel hard aan zichzelf gaan werken, bewijzen dat dit NOOIT meer zal gebeuren en dan zal ik erover nadenken om eventueel een tweede kans te geven.
Is hij nu helemaal gek geworden.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 26 februari 2020 om 12:40
Hij heeft zich echt als een enorme klootzak gedragen richting met name jouw zoon. Ik kan me voorstellen dat dat onvergeeflijk is en dat zou het misschien ook moeten zijn.
Echter; de druk is bij jullie wel extreem hoog geweest de afgelopen jaren. Dat gedoe met huizen, zeer jonge kinderen, verandering van baan. Dat zijn op zichzelf al stressvolle situaties die een relatie onder druk zetten, maar die allemaal tegelijk... er zijn mensen die van minder overspannen worden.
Als je man daadwerkelijk een goede vent is (en daar ga ik maar vanuit; je hebt immers van alles in werk gezet om zoveel mogelijk verbonden te zijn; nieuw huis, getrouwd, kinderen samen, economisch afhankelijk), dan is een goed gesprek wel een eerste startpunt en vind ik direct scheiden wel erg rigoreus. Als het hem (ook) allemaal boven het hoofd groeit, is hulp, een stapje terug, aanpassen van dingen, meer aandacht voor elkaar misschien ook een optie?
Hij doet normaal niet zo. Kennelijk was er een druppel die zijn emmer deed overlopen. En dat was weer de druppel die jouw emmer deed overlopen. Kunnen jullie niet samen kijken of je allebei je emmertjes wat leger kunt krijgen en een fatsoenlijk afvoersysteem kunt bouwen, zodat de emmertjes niet meer zo vol raken?
Als dat huis bijna af is, dan zou er toch licht aan het eind van de tunnel moeten zijn?
EDIT: en voor scheiden is de timing altijd kut. Als dat echt is wat je wil, dan moet je je hierdoor niet laten weerhouden. Dan beter sneller gehandeld dan als je nog verder samen in dat nieuwe huis zit.
Echter; de druk is bij jullie wel extreem hoog geweest de afgelopen jaren. Dat gedoe met huizen, zeer jonge kinderen, verandering van baan. Dat zijn op zichzelf al stressvolle situaties die een relatie onder druk zetten, maar die allemaal tegelijk... er zijn mensen die van minder overspannen worden.
Als je man daadwerkelijk een goede vent is (en daar ga ik maar vanuit; je hebt immers van alles in werk gezet om zoveel mogelijk verbonden te zijn; nieuw huis, getrouwd, kinderen samen, economisch afhankelijk), dan is een goed gesprek wel een eerste startpunt en vind ik direct scheiden wel erg rigoreus. Als het hem (ook) allemaal boven het hoofd groeit, is hulp, een stapje terug, aanpassen van dingen, meer aandacht voor elkaar misschien ook een optie?
Hij doet normaal niet zo. Kennelijk was er een druppel die zijn emmer deed overlopen. En dat was weer de druppel die jouw emmer deed overlopen. Kunnen jullie niet samen kijken of je allebei je emmertjes wat leger kunt krijgen en een fatsoenlijk afvoersysteem kunt bouwen, zodat de emmertjes niet meer zo vol raken?
Als dat huis bijna af is, dan zou er toch licht aan het eind van de tunnel moeten zijn?
EDIT: en voor scheiden is de timing altijd kut. Als dat echt is wat je wil, dan moet je je hierdoor niet laten weerhouden. Dan beter sneller gehandeld dan als je nog verder samen in dat nieuwe huis zit.
woensdag 26 februari 2020 om 12:48
Wat vind de vader van je zoontje van 8 van zijn gedrag? Doet hij überhaupt iets om zijn kind te beschermen?
Ik zou met hem in overleg gaan om zoontje daar voorlopig te laten wonen, totdat de situatie met je man weer normaal is en hij zijn OPRECHTE excuses aan je zoontje maakt.
En aan jou uiteraard. Tot die tijd zou hij van mij in een kartonnen doos onder een brug gaan liggen.
Ik zou met hem in overleg gaan om zoontje daar voorlopig te laten wonen, totdat de situatie met je man weer normaal is en hij zijn OPRECHTE excuses aan je zoontje maakt.
En aan jou uiteraard. Tot die tijd zou hij van mij in een kartonnen doos onder een brug gaan liggen.
Nope
woensdag 26 februari 2020 om 12:56
Aan liefde voor mijn 8 jarige zoontje geen gebrek in dit huis. M’n man schreeuwde de lelijke woorden meer in een soort algemene vorm naar mij, het was dan wel tegen mijn zoontje gericht maar hij is niet letterlijk in z’n gezicht uitgescholden. Ik hoop ook dat hij er niet al teveel van heeft mee gekregen. De spanningen ontstaan vooral omdat mijn man vind dat ik m’n zoontje teveel de hand boven z’n hoofd houd. Ik doe dat omdat ik wil dat hij zich veilig en vertrouwd voelt bij me. Ik kom zelf uit een samengesteld gezin dus ik begrijp in veel dingen mijn zoontje heel goed. Ik begrijp ook dat ik en man een serieus communicatie probleem hebben. Hij is geen prater en daar moeten we aan werken.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑26-02-2020 12:48Wat vind de vader van je zoontje van 8 van zijn gedrag? Doet hij überhaupt iets om zijn kind te beschermen?
woensdag 26 februari 2020 om 12:57
Op papier kan het een eenmanszaak zijn maar door een huwelijk in gemeenschap van goederen is hun hele privévermogen beschikbaar om schulden te betalen... Dat moet je niet willen. Ik weet ook niet wanneer ze getrouwd zijn. Sinds 2018 is daar wel wat in veranderd. https://ondernemersplein.kvk.nl/aanspra ... voorkomen/
woensdag 26 februari 2020 om 13:01
Nog maar eens. TO?Grobbekuiken_ schreef: ↑26-02-2020 12:08TO, wat zegt man zelf over wat er gebeurd is, behalve dan dat hij wel twee maandjes stopt met drinken en jij zelf maar in therapie moet?
There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 26 februari 2020 om 13:09
Ze schrijft dat hij geen prater is, dus ik vermoed dat er nauwelijks over gesproken is achteraf.
TO, hebben jullie een gelijkwaardige relatie? Kun jij jezelf zijn, je grenzen aangeven, kun je boos worden op je man?
Of ben je meer type conflictvermijder? Is je man dominant?
Waar liep je vorige relatie op stuk?
In elk huwelijk gaat het weleens een paar maanden slecht dat is op een mensenleven natuurlijk nogal kort. als dat meteen zo escaleert is dat niet best. Ik heb het idee dat je niet het achterste van je tong laat zien over je man. Als hij niet drinkt gaat het wel goed? Maar hij scheld je wel uit bij vrienden? Voel je je gerespecteerd?
TO, hebben jullie een gelijkwaardige relatie? Kun jij jezelf zijn, je grenzen aangeven, kun je boos worden op je man?
In elk huwelijk gaat het weleens een paar maanden slecht dat is op een mensenleven natuurlijk nogal kort. als dat meteen zo escaleert is dat niet best. Ik heb het idee dat je niet het achterste van je tong laat zien over je man. Als hij niet drinkt gaat het wel goed? Maar hij scheld je wel uit bij vrienden? Voel je je gerespecteerd?
woensdag 26 februari 2020 om 13:11
Heeft iedereen over deze zin heen gelezen?
Die kerel heeft gewoon een probleem met dat kind, dit was blijkbaar zichtbaar voordat 'het uit de hand liep'!
Gezinstherapie voor iedereen en anders wegwezen...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)
woensdag 26 februari 2020 om 13:11
Ja dat is dus een het grote probleem, waardoor ik het geen plekje kan geven.. hij gaf niet aan dat hij ergens spijt van had.. hij zei vooral dat ik niet daar naartoe had moeten komen om onze zoon op te halen.. “want hij was wel in staat om er voor te zorgen dat ie lekker zou gaan slapen daar” terwijl iedereen beaamt dat ik super relaxt was en alleen kwam omdat ik wilde dat ons zoontje lekker in z’n eigen bedje zou gaan slapen na 2 drukke dagen. En over de vervelende dag ervoor met m’n zoontje (8) zegt ie vooral dat ik hem teveel de hand boven zn hoofd houd..
Het is heel lastig om er een duidelijk en eerlijk beeld over te schetsen, sorry daarvoor, ik ben duidelijk geen goede verhalen schrijfster ..
En misschien kom ik op dit moment een beetje over als een labiele moeder, maar niets is minder waar. Ik heb over t algemeen enorm veel eigenwaarde en een sterkte, liefdevolle ouder voor m’n kinderen. (daarom doet deze actie van mijn man me ook zo laten twijfelen) ik vin scheiden ook rigoureus.. ik ben gewoon momenteel een beetje in de war..
anoniem_396020 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 13:19
17.53% gewijzigd
woensdag 26 februari 2020 om 13:13
Ik ook. Sterker, ik vind ook dat ze het hier en daar goedpraat (niet recht in kinds gezicht, doet ie normaal nooit (blijkbaar wel volgens de OP)).DeKenau schreef: ↑26-02-2020 13:09Ze schrijft dat hij geen prater is, dus ik vermoed dat er nauwelijks over gesproken is achteraf.
There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 26 februari 2020 om 13:14
Vind ik ook, ook de opmerking "hij heeft mij of de kinderen nog nooit aangeraakt" als in hij ons niet geslagen. valt wat mij betreft onder goedpraten.Grobbekuiken_ schreef: ↑26-02-2020 13:13Ik ook. Sterker, ik vind ook dat ze het hier en daar goedpraat (niet recht in kinds gezicht, doet ie normaal nooit (blijkbaar wel volgens de OP)).