Hamambehandeling

29-02-2020 01:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening:

Vorige week ben ik met mijn vrouw naar de sauna geweest en hebben we ook een hamam behandeling gehad.

Deze werd gegeven door een dame en een heer. Ik liep voor de behandeling naar de tafel van de dame en mijn vrouw is door de man gemasseerd.

Na afloop vertelde mijn vrouw dat het gebruikelijker was geweest dat ik door de man was behandeld en zij door de vrouw.

Dat verbaasde mij. Nu ben ik benieuwd: waar zou jij voor kiezen?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Sensu schreef:
01-03-2020 09:06
Cultuur.

In een echt Oosterse hammam is het gebruikelijk dat mannen en vrouwen gescheiden zijn en not done om dat te mengen.

Met andere woorden in een Oosterse Hammam zou ik zeggen: vrouw door vrouw, man door man. In dat opzicht heeft je vrouw gelijk TO.

Echter in de saunacomplexen speelt dit niet zo en is het persoonlijke voorkeur.

Ik zou voor de man gaan want die zijn krachtiger. Mijn man gaat ook voor de man. Tenzij de vrouw net zo krachtig is dan maakt het hem niet uit.
Maar in een hammam wordt niet gemasseerd, je wordt ingezeept en gescrubt
S-Meds schreef:
01-03-2020 09:46
Ik ben er anders ook gemasseerd maar goed. Lekker belangrijk. Man/ man, vrouw/vrouw. Blijft hetzelfde.
Ik zou voor een vrouw kiezen.
Wel 1 die stevig masseert.
minnimouse schreef:
01-03-2020 10:51
Ik zou voor een vrouw kiezen.
Wel 1 die stevig masseert.

Het is alleen zo jammer dat je dat nooit van tevoren weet. Ik heb heel iele vrouwen gehad die behoorlijk stevig konden masseren en vrouwen die er sterker uitzien, maar die niet verder kwamen dan wat lichte strijkbewegingen. En dat vind ik dan weer zo'n domper...

Gelukkig zijn de masseurs in de sauna waar ik kom best goed, maar ook daar heb ik mijn voorkeuren :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
S-Meds schreef:
01-03-2020 09:46

In de hammams waar ik ben geweest wel hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De hammam behandelingen in Nederlandse sauna's vind ik tot nu toe echt ruk. Een beetje met zo'n zeepzaak over je heen en een paar korrels scrubzout over je rug aaien. Waar vind een echte goede hammam behandeling zoals die in Marrokko? Ik wil goed gescrubd worden en niet gestreeld. Ik wil de huidschilfers van me af zien vallen.
Als iemand tips heeft graag.
Lachattenoir schreef:
01-03-2020 14:53
De hammam behandelingen in Nederlandse sauna's vind ik tot nu toe echt ruk. Een beetje met zo'n zeepzaak over je heen en een paar korrels scrubzout over je rug aaien. Waar vind een echte goede hammam behandeling zoals die in Marrokko? Ik wil goed gescrubd worden en niet gestreeld. Ik wil de huidschilfers van me af zien vallen.
Als iemand tips heeft graag.

Ik heb oa behandelingen gehad bij Spa Zuiver in Amsterdam, en in Thermen Beerendonck. Vond bij beiden dat er goed geschubd werd.
himalaya schreef:
01-03-2020 15:57
Ik heb oa behandelingen gehad bij Spa Zuiver in Amsterdam, en in Thermen Beerendonck. Vond bij beiden dat er goed geschubd werd.
Had je het gevoel dat er dode huidcellen verwijderd werden en dat ze grondig scrubden?

Ben bij beide niet eerder geweest.
Lachattenoir schreef:
01-03-2020 16:16
Had je het gevoel dat er dode huidcellen verwijderd werden en dat ze grondig scrubden?

Ben bij beide niet eerder geweest.

Jazeker!
malibu82 schreef:
01-03-2020 11:00
Het is alleen zo jammer dat je dat nooit van tevoren weet. Ik heb heel iele vrouwen gehad die behoorlijk stevig konden masseren en vrouwen die er sterker uitzien, maar die niet verder kwamen dan wat lichte strijkbewegingen. En dat vind ik dan weer zo'n domper...

Gelukkig zijn de masseurs in de sauna waar ik kom best goed, maar ook daar heb ik mijn voorkeuren :)
Ja dat is waar.
Nu moet ik zeggen dat ik nooit naar sauna's ga, wel naar privé masseurs en dat is de 1e keer natuurlijk ook altijd een gok.
Mijn ervaring is dat Chinese en Thaise vrouwen vaak wel van aanpakken weten.

In het buitenland ben ik weleens naar de hamam geweest en dan is het gokken wat je krijgt idd.
himalaya schreef:
01-03-2020 13:48
In de hammams waar ik ben geweest wel hoor.
Die ik ken uit het buitenland; daar heb je eerst zo'n hamamritueel en daarna ga je naar de massageruimte idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven