Napraattopic deel 126

23-02-2020 21:55 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
PoesinBoots schreef:
01-03-2020 11:31
Van klagen en zeuren is nog nooit ergens de sfeer opgeknapt.
Leuk juist.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
De sjeu blijf je zelfs dagelijks opzoeken vanaf je mooie vakantieadres.
Ik ben geen stoker. Wel een waailap. Die moeten er ook zijn.

Drie jaar geleden was mijn topic over paaseitjes echt een hit, nu is het maar matig gesteld met paaseitjesenthousiasme, forumtechnisch. Dan kun je allerlei conclusies trekken, maar ik vrees dat er maar een geldige is: mensen eten tegenwoordig liever appels.
Betty_Slocombe schreef:
01-03-2020 11:37

Drie jaar geleden was mijn topic over paaseitjes echt een hit, nu is het maar matig gesteld met paaseitjesenthousiasme, forumtechnisch. Dan kun je allerlei conclusies trekken, maar ik vrees dat er maar een geldige is: mensen eten tegenwoordig liever appels.
Nou ja, prima toch. Meer voor ons.
Life is short. Eat dessert first.
yette schreef:
01-03-2020 10:45
Die meting doen ze vast onder vrijwilligers die tijd hebben voor dat soort onderzoeken. Waarschijnlijk dezelfde die het forum zo saai maken. Er bestaan steeds meer mensen die al decennia lang thuis in quarantaine zitten en hun mening baseren op de informatie die ze zelf googlen.

Zelfde groep die maakt dat het forum zo saai is.

Dat zijn volgens mij juist de mensen die bang zijn voor alles wat ze op facebook lezen (en wat dus waar is)

Ik zat gisteren trouwens in een trein die gestopt was in Tilburg en ik heb niemand horen/zien hoesten. :O
Later is nu
Solomio schreef:
01-03-2020 11:21
Tot welke categorie behoor jij?

ik ben een hopeloze idiotenstoker.
PoesinBoots schreef:
01-03-2020 11:31
Van klagen en zeuren is nog nooit ergens de sfeer opgeknapt.

Je hebt een klacht over het klagen?
-Shifty- schreef:
01-03-2020 11:47
Je hebt een klacht over het klagen?
Goh.
Mijn Vivabingo kaart is alweer bijna vol. :cheer2:
Luci_Morgenster schreef:
01-03-2020 11:49
Goh.
Mijn Vivabingo kaart is alweer bijna vol. :cheer2:

Jij ouwe stokert jij :cheer2:
Ik moet wel zeggen dat gisteren een mevrouw over me heen hoestte bij Lidl en dat vond ik wel vies. Niet om Corona, wel om vies rokersslijm.
Betty_Slocombe schreef:
01-03-2020 11:51
Ik moet wel zeggen dat gisteren een mevrouw over me heen hoestte bij Lidl en dat vond ik wel vies. Niet om Corona, wel om vies rokersslijm.
Die valt als eerste neer mocht er wel wat Coronavirus in jouw Lidl hebben gehangen.
Luci_Morgenster schreef:
01-03-2020 11:53
Die valt als eerste neer mocht er wel wat Coronavirus in jouw Lidl hebben gehangen.
Joh, gezien de aanwezigheid van het grootste asielzoekerscentrum van Nederland zijn hier sowieso de hele dag alleen maar Ernstige Gevaren op het Gebied van Doodenge Infectieziektes!
-Shifty- schreef:
01-03-2020 11:05
Afbeelding

Oude garde :biggrin:
Klopt
-Shifty- schreef:
01-03-2020 11:45
ik ben een hopeloze idiotenstoker.
Je hebt wel een punt.

(verder geen tijd om te reageren, want ik probeer ondertussen die serie te kijken om vat te krijgen op dat chaotische boek - vroegah, toen forumsters m/v nog een leven hadden, waren er vast tips gekomen. Nu niet. Verloedering noemden we dat toen het er ineens niet meer was. Ooit. Tegenwoordig is er niet eens meer een woord voor)

Anyway, chocomelk met slagroom en doorrrr!
Th∅rdis schreef:
01-03-2020 12:09
Klopt

:rofl:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Betty_Slocombe schreef:
01-03-2020 11:37

Het is dat ik niet tegen chocolade kan, maar ik eet echt niet liever appels. Op mijn sterfbed ga ik mij helemaal volproppen net chocolade.
yette schreef:
01-03-2020 12:10
Je hebt wel een punt.

(verder geen tijd om te reageren, want ik probeer ondertussen die serie te kijken om vat te krijgen op dat chaotische boek - vroegah, toen forumsters m/v nog een leven hadden, waren er vast tips gekomen. Nu niet. Verloedering noemden we dat toen het er ineens niet meer was. Ooit. Tegenwoordig is er niet eens meer een woord voor)

Anyway, chocomelk met slagroom en doorrrr!
Ik zou als rode draad kiezen dat Adrian een ander beeld van de situaties om zich heen heeft dan de andere mensen en dat je het boek leest door zijn filter. Daarna zou ik me vooral concentreren op de relaties die Adrian heeft met de andere hoofdpersonages, omdat je door hun reacties ook een goed beeld van Adrian krijgt. Dus (uit mijn hoofd) vader, moeder, opa en Cassandra (of heette ze Pandora?), meende ik.
Grappig, ik heb de boeken (en de tv-serie) van Adrian Mole vroeger verslonden maar ik herinner me niets van dat 'filter'. Ik herinner me een puber, waar ik me volgens mij wel mee kon identificeren. Een puber die onzeker was en zich verbaasde over de mensen om hem heen, de wereld en de actualiteit. Dat eigenlijk iedereen altijd zo raar doet, zelfs op wereldschaal.

Maar misschien had ik dan zo'n zelfde filter. :O Een filter waardoor alles om je heen altijd een beetje grappig en absurd lijkt en je zelf nooit precies weet hoe je je nou moet gedragen.

Of bedoelen jullie een ander filter? Ik krijg nu zin om de boeken weer eens te herlezen. Het was een hele serie, waarin hij langzaam volwassen werd, dat vond ik er ook fascinerend en herkenbaar aan volgens mij.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik wil ook weer herlezen. Herinner me dat ik ze verslond.
Geen bijzonderheden
.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
:cheer2: joepie, nog een corona-gerelateerd topic. :cheer2:
Wat maakt dat nou uit?
Er zijn ook 3000 relatie topics.
PoesinBoots schreef:
01-03-2020 17:45
Wat maakt dat nou uit?
Er zijn ook 3000 relatie topics.
Ik vind het overdreven. En niet alleen hier. Hysterisch gedoe.
Tja. Het leeft nou eenmaal.
Vind het niet zo raar.
PoesinBoots schreef:
01-03-2020 17:48
Tja. Het leeft nou eenmaal.
Vind het niet zo raar.

Hoe is het met je opleidingsplannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven