Napraattopic deel 126
zondag 23 februari 2020 om 21:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 1 maart 2020 om 11:32
Leuk juist.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 1 maart 2020 om 11:37
Ik ben geen stoker. Wel een waailap. Die moeten er ook zijn.
Drie jaar geleden was mijn topic over paaseitjes echt een hit, nu is het maar matig gesteld met paaseitjesenthousiasme, forumtechnisch. Dan kun je allerlei conclusies trekken, maar ik vrees dat er maar een geldige is: mensen eten tegenwoordig liever appels.
Drie jaar geleden was mijn topic over paaseitjes echt een hit, nu is het maar matig gesteld met paaseitjesenthousiasme, forumtechnisch. Dan kun je allerlei conclusies trekken, maar ik vrees dat er maar een geldige is: mensen eten tegenwoordig liever appels.
zondag 1 maart 2020 om 11:39
Nou ja, prima toch. Meer voor ons.Betty_Slocombe schreef: ↑01-03-2020 11:37Ik ben geen stoker. Wel een waailap. Die moeten er ook zijn.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 1 maart 2020 om 11:39
yette schreef: ↑01-03-2020 10:45Die meting doen ze vast onder vrijwilligers die tijd hebben voor dat soort onderzoeken. Waarschijnlijk dezelfde die het forum zo saai maken. Er bestaan steeds meer mensen die al decennia lang thuis in quarantaine zitten en hun mening baseren op de informatie die ze zelf googlen.
Zelfde groep die maakt dat het forum zo saai is.
Dat zijn volgens mij juist de mensen die bang zijn voor alles wat ze op facebook lezen (en wat dus waar is)
Ik zat gisteren trouwens in een trein die gestopt was in Tilburg en ik heb niemand horen/zien hoesten.

Later is nu

zondag 1 maart 2020 om 11:47
Je hebt een klacht over het klagen?

zondag 1 maart 2020 om 11:50
Jij ouwe stokert jij

zondag 1 maart 2020 om 11:53
Die valt als eerste neer mocht er wel wat Coronavirus in jouw Lidl hebben gehangen.Betty_Slocombe schreef: ↑01-03-2020 11:51Ik moet wel zeggen dat gisteren een mevrouw over me heen hoestte bij Lidl en dat vond ik wel vies. Niet om Corona, wel om vies rokersslijm.

zondag 1 maart 2020 om 11:56
Joh, gezien de aanwezigheid van het grootste asielzoekerscentrum van Nederland zijn hier sowieso de hele dag alleen maar Ernstige Gevaren op het Gebied van Doodenge Infectieziektes!Luci_Morgenster schreef: ↑01-03-2020 11:53Die valt als eerste neer mocht er wel wat Coronavirus in jouw Lidl hebben gehangen.
zondag 1 maart 2020 om 12:10
Je hebt wel een punt.
(verder geen tijd om te reageren, want ik probeer ondertussen die serie te kijken om vat te krijgen op dat chaotische boek - vroegah, toen forumsters m/v nog een leven hadden, waren er vast tips gekomen. Nu niet. Verloedering noemden we dat toen het er ineens niet meer was. Ooit. Tegenwoordig is er niet eens meer een woord voor)
Anyway, chocomelk met slagroom en doorrrr!
zondag 1 maart 2020 om 12:13

zondag 1 maart 2020 om 12:18
Het is dat ik niet tegen chocolade kan, maar ik eet echt niet liever appels. Op mijn sterfbed ga ik mij helemaal volproppen net chocolade.Betty_Slocombe schreef: ↑01-03-2020 11:37Ik ben geen stoker. Wel een waailap. Die moeten er ook zijn.

zondag 1 maart 2020 om 12:25
Ik zou als rode draad kiezen dat Adrian een ander beeld van de situaties om zich heen heeft dan de andere mensen en dat je het boek leest door zijn filter. Daarna zou ik me vooral concentreren op de relaties die Adrian heeft met de andere hoofdpersonages, omdat je door hun reacties ook een goed beeld van Adrian krijgt. Dus (uit mijn hoofd) vader, moeder, opa en Cassandra (of heette ze Pandora?), meende ik.yette schreef: ↑01-03-2020 12:10Je hebt wel een punt.
(verder geen tijd om te reageren, want ik probeer ondertussen die serie te kijken om vat te krijgen op dat chaotische boek - vroegah, toen forumsters m/v nog een leven hadden, waren er vast tips gekomen. Nu niet. Verloedering noemden we dat toen het er ineens niet meer was. Ooit. Tegenwoordig is er niet eens meer een woord voor)
Anyway, chocomelk met slagroom en doorrrr!
zondag 1 maart 2020 om 13:42
Grappig, ik heb de boeken (en de tv-serie) van Adrian Mole vroeger verslonden maar ik herinner me niets van dat 'filter'. Ik herinner me een puber, waar ik me volgens mij wel mee kon identificeren. Een puber die onzeker was en zich verbaasde over de mensen om hem heen, de wereld en de actualiteit. Dat eigenlijk iedereen altijd zo raar doet, zelfs op wereldschaal.
Maar misschien had ik dan zo'n zelfde filter.
Een filter waardoor alles om je heen altijd een beetje grappig en absurd lijkt en je zelf nooit precies weet hoe je je nou moet gedragen.
Of bedoelen jullie een ander filter? Ik krijg nu zin om de boeken weer eens te herlezen. Het was een hele serie, waarin hij langzaam volwassen werd, dat vond ik er ook fascinerend en herkenbaar aan volgens mij.
Maar misschien had ik dan zo'n zelfde filter.

Of bedoelen jullie een ander filter? Ik krijg nu zin om de boeken weer eens te herlezen. Het was een hele serie, waarin hij langzaam volwassen werd, dat vond ik er ook fascinerend en herkenbaar aan volgens mij.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

zondag 1 maart 2020 om 17:46
Ik vind het overdreven. En niet alleen hier. Hysterisch gedoe.

zondag 1 maart 2020 om 17:50
Hoe is het met je opleidingsplannen?