Liefde terugvinden
maandag 2 maart 2020 om 10:13
Ik ga proberen een lang verhaal kort te maken...
Mijn ex en ik zijn nu 9 maanden uit elkaar. Zijn vrienden die mij niet accepteerde in combinatie met zijn conflictvermijdende gedrag hebben ons na 4 jaar de das om gedaan. De breuk was dan ook niet mijn keuze, maar een gevolg van hij die het gras ergens anders makkelijker zag zonder conflict.
Echter ben ik na lang nadenken en afstand er nog steeds van overtuigd dat wij een goed stel zijn. En ondanks de haat en nijd die over en weer is ontstaan bij het zakelijk en financieel afsluiten (huis en leven samen) van de situatie, hou ik nog steeds zielsveel van hem. Velen zullen zeggen dat ik hem niet waard ben als hij niet voor mij wil vechten en wil opkomen, maar zoals Monique ook over André: soms is een zijweg nodig om het rechte pad weer te vinden... Neem het 'probleem' met zijn vrienden uit de equation en onze relatie was verder echt heel fijn.
Afijn, er is dus veel gebeurt en gezegd (en ook weer niet). Maar ik ben dus op zoek naar woorden of een manier om hem weer te laten herinneren en voelen wat we voor elkaar voelden.
Moeilijkheidsgraad:
- hij heeft een nieuwe vriendin
- het enige middel om contact op te nemen waar hij mij nog niet geblokkeerd of verwijderd heeft is e-mail.
Verklaar me voor gek wat je wilt, maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik hoop dus op positieve reacties.
Mijn ex en ik zijn nu 9 maanden uit elkaar. Zijn vrienden die mij niet accepteerde in combinatie met zijn conflictvermijdende gedrag hebben ons na 4 jaar de das om gedaan. De breuk was dan ook niet mijn keuze, maar een gevolg van hij die het gras ergens anders makkelijker zag zonder conflict.
Echter ben ik na lang nadenken en afstand er nog steeds van overtuigd dat wij een goed stel zijn. En ondanks de haat en nijd die over en weer is ontstaan bij het zakelijk en financieel afsluiten (huis en leven samen) van de situatie, hou ik nog steeds zielsveel van hem. Velen zullen zeggen dat ik hem niet waard ben als hij niet voor mij wil vechten en wil opkomen, maar zoals Monique ook over André: soms is een zijweg nodig om het rechte pad weer te vinden... Neem het 'probleem' met zijn vrienden uit de equation en onze relatie was verder echt heel fijn.
Afijn, er is dus veel gebeurt en gezegd (en ook weer niet). Maar ik ben dus op zoek naar woorden of een manier om hem weer te laten herinneren en voelen wat we voor elkaar voelden.
Moeilijkheidsgraad:
- hij heeft een nieuwe vriendin
- het enige middel om contact op te nemen waar hij mij nog niet geblokkeerd of verwijderd heeft is e-mail.
Verklaar me voor gek wat je wilt, maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik hoop dus op positieve reacties.
maandag 2 maart 2020 om 12:27
naatb schreef: ↑02-03-2020 12:08Ik had gehoopt op positieve reacties, maar alles wat dit forum altijd maar oplevert is negativiteit en kritiek. Gezellig stelletje mensen zijn jullie. Al jullie kritiek is me de afgelopen maanden al lang en breed langs de oren gekomen. Die behoefte daar ben ik klaar mee. De luiheid en de laksheid van stelletjes, om nog te vechten voor hun huwelijk, bezorgt mij plaatsvervangende schaamte. Meteen maar weglopen en opgeven als het even wat lastiger is en je samen niet direct de oplossing voor handen hebt. Waarom mag er niet gevochten worden voor de liefde? In deze situatie is de één al wat verder in het realiseren (door prof. hulp) dan de ander. Vechten voor je relatie is een teken is van geweldige liefde. En ik vind het prima dat ik verder in dat proces ben dan hij.
Ik ben niet gek, ik ben niet hopeloos, ik ben niet zielig en ik heb ook al bij een psycholoog gelopen.
Je hebt helemaal gelijk! Je psycholoog zegt het zelf al, gewoon net zolang doorgaan tot jij je zin krijgt, of hij het nu wil of niet!! En 'vechten voor je relatie' betekend in dit geval dus stalken, e-mailen, voor zijn huis posten, zijn 'vriendin' (tss) zwartmaken, hem keer op keer duidelijk maken dat jullie bij elkaar horen en als hij niet luistert kun je nog altijd agressief worden of hem eens even stevig in elkaar laten slaan ofzo. Is hij nu helemaal gek?? Jullie horen bij elkaar!!
Creativity is intelligence having fun
maandag 2 maart 2020 om 12:27
Nou dit idd, een psych zal dat nooit adviseren, tenzij je dat zelf natuurlijk heel graag wil zien.
'Happiness is only real when shared'.
maandag 2 maart 2020 om 12:28
Bedankt voor de steun.Kirby schreef: ↑02-03-2020 12:27Je hebt helemaal gelijk! Je psycholoog zegt het zelf al, gewoon net zolang doorgaan tot jij je zin krijgt, of hij het nu wil of niet!! En 'vechten voor je relatie' betekend in dit geval dus stalken, e-mailen, voor zijn huis posten, zijn 'vriendin' (tss) zwartmaken, hem keer op keer duidelijk maken dat jullie bij elkaar horen en als hij niet luistert kun je nog altijd agressief worden of hem eens even stevig in elkaar laten slaan ofzo. Is hij nu helemaal gek?? Jullie horen bij elkaar!!
maandag 2 maart 2020 om 12:30
En de psych zei dat je hem weer voor je terug moest zien te winnen? Dat hij dat ook écht wel wil, zolang jij hem kunt overtuigen dat jij toch echt De Ware bent?
En dat hij dan jou verkiest boven zijn vrienden, geen haat en nijd meer heeft, zijn vriendin aan de kant zet en hij alles weer ontblokt?
Dat lijkt me héél sterk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 2 maart 2020 om 12:31
Vechten voor een relatie is helemaal prima, ALS (met hoofdletters!!) beiden dat willen. Anders sta je in je uppie te trekken aan een dood paard.
Zoals hier boven ook al gezegd word: ga verder met je eigen leven, word gelukkig in je uppie, dat is véle malen aantrekkelijker dan dit stalkerige gedrag. Ook voor eventuele nieuwe loverTs.
Je hebt veel verdriet, dat is logisch, maar het is wel een héél slechte raadgever. Doe jezelf een plezier door dit te laten gaan. Hier kán je niet gelukkig van worden.
Zoals hier boven ook al gezegd word: ga verder met je eigen leven, word gelukkig in je uppie, dat is véle malen aantrekkelijker dan dit stalkerige gedrag. Ook voor eventuele nieuwe loverTs.
Je hebt veel verdriet, dat is logisch, maar het is wel een héél slechte raadgever. Doe jezelf een plezier door dit te laten gaan. Hier kán je niet gelukkig van worden.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 2 maart 2020 om 12:35
Nee, die psych is van mening dat je niet altijd alles maar onder het kleedje 'je hebt het maar te moeten accepteren' kunt vegen'.himalaya schreef: ↑02-03-2020 12:30En de psych zei dat je hem weer voor je terug moest zien te winnen? Dat hij dat ook écht wel wil, zolang jij hem kunt overtuigen dat jij toch echt De Ware bent?
En dat hij dan jou verkiest boven zijn vrienden, geen haat en nijd meer heeft, zijn vriendin aan de kant zet en hij alles weer ontblokt?
Dat lijkt me héél sterk.
maandag 2 maart 2020 om 12:36
maandag 2 maart 2020 om 12:38
En dat je dus totaal voorbij moet gaan aan de verdwenen gevoelens en het besluit van je ex.
Véchten moet je, om hem terug te krijgen. Te paard!
En alles sal reg kom..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 2 maart 2020 om 12:41
Dit is nou sarcasme.totallyfree schreef: ↑02-03-2020 12:30Als dit is wat je wilt horen, dan heb je niet een hele goede realiteitszin...
maandag 2 maart 2020 om 12:47
Hij heeft dus ook al een andere vriendin, is hij daarvoor bij jou weggegaan? (dus vreemdgaan laat maar zeggen) dan moet je je ook afvragen of je dit kunt accepteren of er overheen kan stappen mocht hij ooit weer terug willen komen, ik ben hier zelf nog niet uit, vind vertrouwen en respect toch wel heel belangrijk, dus wellicht ook beter hier over heen te komen om eventueel later een nieuw iemand te ontmoeten die wel zijn vrienden en vertrouwen wil delen met je?
maandag 2 maart 2020 om 12:48
Hij heeft een nieuwe vriendin en heeft je geblokkeerd. Je kan hem alleen nog mailen. Dat kan je natuurlijk doen maar besef hoe je overkomt... als een stalker.
Als iemand aangeeft geen contact met je te willen en je blokkeert en je gaat toch door met contact zoeken ben je en stalker en dat wil je niet.
Ik denk ook dat je het leuker maakt in je hoofd dan het is...
ALs zijn vrienden er niet waren dan... maar zijn vrienden zijn er wel. En hij wil niet meer. Je moet echt loslaten.
Als iemand aangeeft geen contact met je te willen en je blokkeert en je gaat toch door met contact zoeken ben je en stalker en dat wil je niet.
Ik denk ook dat je het leuker maakt in je hoofd dan het is...
ALs zijn vrienden er niet waren dan... maar zijn vrienden zijn er wel. En hij wil niet meer. Je moet echt loslaten.
maandag 2 maart 2020 om 12:53
maandag 2 maart 2020 om 12:58
Ik ben hier degene die je vet goede tips heeft gegeven om je ex terug te winnen, dus?naatb schreef: ↑02-03-2020 12:08Ik had gehoopt op positieve reacties, maar alles wat dit forum altijd maar oplevert is negativiteit en kritiek. Gezellig stelletje mensen zijn jullie. Al jullie kritiek is me de afgelopen maanden al lang en breed langs de oren gekomen. Die behoefte daar ben ik klaar mee. De luiheid en de laksheid van stelletjes, om nog te vechten voor hun huwelijk, bezorgt mij plaatsvervangende schaamte. Meteen maar weglopen en opgeven als het even wat lastiger is en je samen niet direct de oplossing voor handen hebt. Waarom mag er niet gevochten worden voor de liefde? In deze situatie is de één al wat verder in het realiseren (door prof. hulp) dan de ander. Vechten voor je relatie is een teken is van geweldige liefde. En ik vind het prima dat ik verder in dat proces ben dan hij.
Ik ben niet gek, ik ben niet hopeloos, ik ben niet zielig en ik heb ook al bij een psycholoog gelopen.
maandag 2 maart 2020 om 13:03
Nou nee, zoals je kunt zien aan alle andere reacties is mijn reactie volstrekt normaal. Ik vind het best zorgelijk dat jij zo denkt. Je realiteitszin is niet helemaal goed, ik hoop dat je een relaccount bent. Zo niet, dan is het echt zorgelijk.
'Happiness is only real when shared'.
maandag 2 maart 2020 om 13:25
TO kent haar ex en kan dat beoordelen. Soms is een nieuwe relatie een vlucht van problemen in de oude relatie en kan iemand dat uiteindelijk inzien.Dreamer schreef: ↑02-03-2020 11:39Wij niet
Haar ex wel
Dus.. als iemand tegen je zegt: ik wil géén relatie (meer) met jou, kun je dat ook gewoon geloven en respecteren en niet in een tentje voor z'n deur gaan zitten hopen op betere andere tijden.
Ze zeggen wel dat acties meer zeggen dan woorden. In dit geval zegt zijn actie hetzelfde als zijn woord: Hij wil TO niet meer én hij heeft al een ander. Gaan zitten wachten tot hij TO weer terugziet lijkt me dan voor TO erg slecht advies. Voor de ex vooral heel vervelend.
TO zegt dat er problemen waren, maar dat de relatie een goede basis had. Een scheiding zet de boel altijd op scherp, dus het is niet gek dat haar ex nu geen contact wil. Maar aangezien TO en haar ex het in basis fijn met elkaar hadden, kan het dat hij tot het inzicht komt dat hij iets moois heeft weggegooid.
Mijn advies zou zijn pak je leven weer op en maak er het beste van. Wie weet komen jullie weer samen en wie weet ook niet. Geduld, toenadering zoeken op het juiste moment en dan de problemen die jullie hadden samen oplossen.
maandag 2 maart 2020 om 13:26
Hij realiseert zich dit allang. Daarom ben je ook overal op geblokkeerd, behalve op de mail maar dat komt ook nog wel. Hij wil niet voor je vechten, dat begrijp je toch wel uit alle signalen. Ga alsjeblieft verder met je leven, dit is over, voorbij, afgelopen.
maandag 2 maart 2020 om 13:27
robbie75 schreef: ↑02-03-2020 13:25TO kent haar ex en kan dat beoordelen. Soms is een nieuwe relatie een vlucht van problemen in de oude relatie en kan iemand dat uiteindelijk inzien.
TO zegt dat er problemen waren, maar dat de relatie een goede basis had. Een scheiding zet de boel altijd op scherp, dus het is niet gek dat haar ex nu geen contact wil. Maar aangezien TO en haar ex het in basis fijn met elkaar hadden, kan het dat hij tot het inzicht komt dat hij iets moois heeft weggegooid.
Mijn advies zou zijn pak je leven weer op en maak er het beste van. Wie weet komen jullie weer samen en wie weet ook niet. Geduld, toenadering zoeken op het juiste moment en dan de problemen die jullie hadden samen oplossen.
Ik denk dat TO's ex zichzelf beter kent dat TO hem kent. Ik denk dat TO zich blindstaart op wat is geweest en wat mogelijk een tijdje leuk was. TO leest helemaal niet of ze haar ex kent.
Maar je advies is wat ik ook al gaf: pak je leven weer op en maak er het beste van. Door achter hem aan te zitten, jaag je hem weg. Wordt weer diegene die je was, voordat je hem ooit leerde kennen. Geniet weer van je leven. Niets zo aantrekkelijk als iemand die het leuk heeft.
(en nogmaals de disclaimer: dit is géén garantie dat hij dan wél bij je terugkomt. )
Later is nu