1 is genoeg - kletstopic

vrijdag 1 juni 2018 om 11:24
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is.
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
maandag 24 februari 2020 om 10:57
Ach lieve Wester! “Fijn” dat het iets beter gaat met je vrouw. Ik zet fijn even tussen aanhalingsteken, want het blijft verdrietig.
MvM: Dat is ook zeker waar. En als wij besluiten om onze dochter naar de public school ipv state school te sturen is dat een aanslag op onze portemonnee en zou dat met een tweede bijna niet kunnen. Mijn man gaat over een paar jaar stoppen met werken en hoewel hij een goed pensioen heeft, betekent eea wel dat ik voor een groot deel kostwinner zal zijn. Ik werk als ZZP-er en hoewel ik de laatste jaren goed verdien en meestal genoeg werk heb vind ik het ook “eng” om die verantwoordelijkheid te dragen. Met twee kinderen zijn de school fees bijna niet op te hoesten, naast alle vaste lasten. En zou dat ook een gevoel van kwetsbaarheid geven zoals jij ook heel terecht opmerkt.
Enigme: precies dat gevoel heb ik ook soms. Hoewel het echt beter en goed is zo.
En toch zou ik me ook echt rot schrikken als ik opeens zwanger zou zijn. Omdat je dan (zie bovenstaande) geconfronteerd wordt met nieuwe “uitdagingen”. Nou kun je een kind natuurlijk naar een state school doen hoor, maar dan heb je nog altijd 3 jaar lang opnieuw de nursery fees (en wij krijgen NIETS terug van de Engelse belastingdienst) en andere kosten. En als ik nu zwanger zou zijn, zou dat ook echt heel lastig worden met de 2021 wereld cruise. Ik zou denk ik niet eens meekunnen, omdat babies <6 maanden niet mee kunnen. En mijn man zou ook niet staan te juichen. Al las ik ergens dat de acteur van SATC “Mr Big” op z’n 65e nog eens vader is geworden
. Whoops.
Misschien moest ik toch maar eens een spiraal laten plaatsen. De kans is nooit 0
MvM: Dat is ook zeker waar. En als wij besluiten om onze dochter naar de public school ipv state school te sturen is dat een aanslag op onze portemonnee en zou dat met een tweede bijna niet kunnen. Mijn man gaat over een paar jaar stoppen met werken en hoewel hij een goed pensioen heeft, betekent eea wel dat ik voor een groot deel kostwinner zal zijn. Ik werk als ZZP-er en hoewel ik de laatste jaren goed verdien en meestal genoeg werk heb vind ik het ook “eng” om die verantwoordelijkheid te dragen. Met twee kinderen zijn de school fees bijna niet op te hoesten, naast alle vaste lasten. En zou dat ook een gevoel van kwetsbaarheid geven zoals jij ook heel terecht opmerkt.
Enigme: precies dat gevoel heb ik ook soms. Hoewel het echt beter en goed is zo.
En toch zou ik me ook echt rot schrikken als ik opeens zwanger zou zijn. Omdat je dan (zie bovenstaande) geconfronteerd wordt met nieuwe “uitdagingen”. Nou kun je een kind natuurlijk naar een state school doen hoor, maar dan heb je nog altijd 3 jaar lang opnieuw de nursery fees (en wij krijgen NIETS terug van de Engelse belastingdienst) en andere kosten. En als ik nu zwanger zou zijn, zou dat ook echt heel lastig worden met de 2021 wereld cruise. Ik zou denk ik niet eens meekunnen, omdat babies <6 maanden niet mee kunnen. En mijn man zou ook niet staan te juichen. Al las ik ergens dat de acteur van SATC “Mr Big” op z’n 65e nog eens vader is geworden

Misschien moest ik toch maar eens een spiraal laten plaatsen. De kans is nooit 0

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 24 februari 2020 om 12:58
mindervanmij schreef: ↑24-02-2020 12:23Nee, klopt. Zelfs met sterilisatie schijnt het nog wel eens voor te komen dat iemand opeens zwanger wordt.
Al schijnt mijn eitjesvoorraad ook al aardig richting op te gaan, werd mij een paar weken geleden opeens vertelt. Nja, het zei zo, we gebruiken ze toch niet![]()
Al schijnt die kans op een zwangerschap groter te zijn bij een sterilisatie bij de vrouw dan een vasectomie bij de man.
Ik “ken” ook een aantal dames uit mijn IVF clubje die na de geslaagde IVF poging spontaan zwanger werden van de tweede of derde. Dan sta je toch ook best raar te kijken.
En ja - ei voorraad raakt op en ook de kwaliteit wordt minder. Ik word 37 dit jaar en op een gegeven moment zal het ook minder zijn vermoed ik. Ik maakte daar laatst een opmerking over in het Showbizz topic (naar aanleiding van de zwangerschap van Katja Schuurman van -inmiddels- 45) en kreeg best aparte reacties in de trant van: “het is echt niet zo bijzonder dat ze zwanger is.” Ik vond en vind van wel. En dat zal Enigme vast wel beamen

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

maandag 24 februari 2020 om 13:10
Voor mijn leeftijd (34) scheen het wel al erg laag te zijn, ze belde me echt op met de mededeling: als je nog een kind wilt, dan moet je niet te lang wachten. Het was vanuit haar uit haast een slecht nieuws gesprek, terwijl ik zelf juist heel andere vragen had, zoals of bepaalde gezondheidsklachten dan toch niet vanuit een vervroegde overgang oid kunnen komen. Maar daar kunnen ze dan weer geen antwoord op geven helaas.
woensdag 26 februari 2020 om 21:40
MVM: Wel goed dat ze je erop attendeerde. Mijn oma kon op haar 35e geen kinderen krijgen, maar die had ook schildklier problemen gekregen. Zij had 3 kinderen dus de “nood” was niet heel hoog.
Wester: Hoe is het bij jou? En met Wester vrouw? Is ze (medisch) gezien hersteld?
Fanatic: Hoe is het met jullie en met jouw dochter? Vond je gevoel over “maar” een kind heel treffend en herken het helemaal.
Herinneren jullie je nog die vervelende forummer nog van destijds? Die met die twee kids..? En die van het wielrennen? Volgens mij is hij/zij terug onder een nieuwe nick.
Ik kreeg toch een partij ongefundeerde bagger -maar ook met referenties uit het verleden-, dat SA in een “Daddy”-fase zat enzo. Ik durf te wedden dat het dezelfde is. Loep maar even
Wester: Hoe is het bij jou? En met Wester vrouw? Is ze (medisch) gezien hersteld?
Fanatic: Hoe is het met jullie en met jouw dochter? Vond je gevoel over “maar” een kind heel treffend en herken het helemaal.
Herinneren jullie je nog die vervelende forummer nog van destijds? Die met die twee kids..? En die van het wielrennen? Volgens mij is hij/zij terug onder een nieuwe nick.

donderdag 27 februari 2020 om 08:33
O,is "ze" er weer?
Sommige dingen blijven ook gewoon eens per half jaar terugkomen, soms heb ik echt het gevoel dat ik constant dezelfde discussies zit te voeren met dezelfde mensen. Maar toch is het wel vermakelijk genoeg om te blijven doen
Hier hebben we vakantie en ik heb deze maand een heel heftige PMDD-periode, zo heftig heb ik het echt in maanden niet meer gehad.
In combinatie met T de hele dag om mij heen vind ik het héél pittig. Verstandelijk weet ik nog wel dat ik het eerder zo erg heb gehad, maar net als bij een bevalling vergeet je weer hoe erg het was, totdat het weer zo ver is
Er spelen een hoop factoren mee, o.a slaapgebrek (toch vanwege die pomp voor de deur, ik slaap daar blijkbaar ook lichter door!), angst voor corona, werklui die hier elke ochtend om 7 uur al beginnen en heel veel lawaai maken waardoor ik eigenlijk niet tot rust kom in mijn eigen huis én een knie-blessure waardoor ik ook geen stoom af kan blazen met sporten...
Dus ik ben op dit moment héél erg blij dat we het bij 1 kind hebben gehouden. Sowieso wel hoor,maar als dan opeens weer zoiets de kop opsteekt dan word ik er weer even extra aan herinnert waarom we daarvoor hebben gekozen.

Sommige dingen blijven ook gewoon eens per half jaar terugkomen, soms heb ik echt het gevoel dat ik constant dezelfde discussies zit te voeren met dezelfde mensen. Maar toch is het wel vermakelijk genoeg om te blijven doen

Hier hebben we vakantie en ik heb deze maand een heel heftige PMDD-periode, zo heftig heb ik het echt in maanden niet meer gehad.

Dus ik ben op dit moment héél erg blij dat we het bij 1 kind hebben gehouden. Sowieso wel hoor,maar als dan opeens weer zoiets de kop opsteekt dan word ik er weer even extra aan herinnert waarom we daarvoor hebben gekozen.
donderdag 27 februari 2020 om 09:00
Hi allemaal, wat vervelend allemaal, MvM, ik hoop dat deze PMDD ' sessie' van korte duur is... Ik herken het opgejaagde gevoel dat je dan kunt hebben.
Enigme, dat 1 kind kwetsbaar is, herken ik wel. Het klinkt misschien stom, maar als gedachten opkomen aan T die doodgaat, dan denk ik snel aan de zes en een half mooie jaren die er te nu toe zijn. En hij is toch maar mooi MIJN kind ( en van man) en niet van iemand anders. En dat ik hem eerst ook niet had... Ik denk dat ik zou proberen om het leven op te pakken zoals dat voor T was. Ik zou niet blijven staan als ik ooit met lege handen zou komen te staan
Maakt niet dat ik hem niet elke nacht even check....
Wij hadden het toevallig gister over een tweede kind krijgen.. man en ik zijn daar niet georganiseerd genoeg voor. Ook verandert de dynamiek en daar hebben we ook geen trek in. Wij zijn geen mensen met doelen in het leven...
Misschien toch maar weer een studie gaan doen, of sporten, om T voor te leven dat je soms ergens je best voor moet doen.
Enigme, dat 1 kind kwetsbaar is, herken ik wel. Het klinkt misschien stom, maar als gedachten opkomen aan T die doodgaat, dan denk ik snel aan de zes en een half mooie jaren die er te nu toe zijn. En hij is toch maar mooi MIJN kind ( en van man) en niet van iemand anders. En dat ik hem eerst ook niet had... Ik denk dat ik zou proberen om het leven op te pakken zoals dat voor T was. Ik zou niet blijven staan als ik ooit met lege handen zou komen te staan

Maakt niet dat ik hem niet elke nacht even check....
Wij hadden het toevallig gister over een tweede kind krijgen.. man en ik zijn daar niet georganiseerd genoeg voor. Ook verandert de dynamiek en daar hebben we ook geen trek in. Wij zijn geen mensen met doelen in het leven...

donderdag 27 februari 2020 om 22:58
Baggal het gaat goed hoor, dank je dat je het vraagt
Heb haar van de week voorlichting gegeven hahahha. Ze begon me zoveel vragen te stellen dat ik dacht okee het is tijd.
Nu weet ze hoe het werkt. Haar 1e opmerking erover was : Gatveeeer.... dus jij en papa hebben dat ook gedaan?
Gevolgd door de vraag : Wanneer hebben jullie dat voor het laatst gedaan?
Ja hoor, een echte pre-puber. Mijn antwoord was natuurlijk dat dat haar geen zak aangaat, dat is privacy van mij en haar vader
hahahahaha
Heb haar van de week voorlichting gegeven hahahha. Ze begon me zoveel vragen te stellen dat ik dacht okee het is tijd.
Nu weet ze hoe het werkt. Haar 1e opmerking erover was : Gatveeeer.... dus jij en papa hebben dat ook gedaan?
Ja hoor, een echte pre-puber. Mijn antwoord was natuurlijk dat dat haar geen zak aangaat, dat is privacy van mij en haar vader
hahahahaha

maandag 2 maart 2020 om 09:08
Fijne vakantie Westerpavilioen
Hier gaat het gelukkig weer ietsjes beter. Gister de maandelijkse bevestiging van moeder natuur gekregen dat ik niet zwanger ben
Vandaag begon school weer, het is nu wel weer stil in huis hoor.... Mixed feelings
De werklui zijn vandaag ook nog niet gesignaleerd, dus is geniet nu echt even van de rust voor zo lang het duurt

Hier gaat het gelukkig weer ietsjes beter. Gister de maandelijkse bevestiging van moeder natuur gekregen dat ik niet zwanger ben

Vandaag begon school weer, het is nu wel weer stil in huis hoor.... Mixed feelings

maandag 2 maart 2020 om 16:09
Hahahaha! GATVER!fanatic schreef: ↑27-02-2020 22:58Baggal het gaat goed hoor, dank je dat je het vraagt
hahahahaha

maandag 2 maart 2020 om 16:11
Nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik moet nog steeds bloed gaan prikken, maar kan me er niet toe zetten. Volgende week toch maar even doen, dan kunnen alle uitslagen maar komen. Voor nu heb ik echt het gevoel dat het er bij 1 blijft.
Ik ben alleen (hormonen, hormonen) echt heel bang dat het voor wrijving gaat zorgen in m'n relatie. Er is helemaal geen reden om het te denken en mijn vriend blijft ook zeggen dat hij het mooiste gezin ever heeft en het echt niet uit maakt als ik niet meer kinderen zou willen, maar het is m'n eigen gevoel he. Dat is vooral wat me nu (ben ongesteld) verdrietig maakt.
Ik ben alleen (hormonen, hormonen) echt heel bang dat het voor wrijving gaat zorgen in m'n relatie. Er is helemaal geen reden om het te denken en mijn vriend blijft ook zeggen dat hij het mooiste gezin ever heeft en het echt niet uit maakt als ik niet meer kinderen zou willen, maar het is m'n eigen gevoel he. Dat is vooral wat me nu (ben ongesteld) verdrietig maakt.

maandag 2 maart 2020 om 18:05
Fanatic: ha-ha-ha! Maar het is wel goed om je dochter een beetje voor te bereiden. Nou als mijn dochter ooit vraagt waar de babies vandaan komen kan ik in haar geval de vraag omzeilen en zeggen dat de dokter haar heeft teruggeplaatst
.
Wester: Geniet van je vakantie.
MvM: Was je dan bang om zwanger te zijn? Nee toch? Met de “snip” van je man is die kans echt verwaarloosbaar.
Anderhalve week geleden voelde ik mij trouwens duizelig en dacht even: het zou toch niet... Al is die kans is ons geval echt heel erg klein, maar nooit 0. Grappig genoeg was mijn eerste emotie: dat wil ik niet. We gaan volgend jaar voor 4 maanden weg en ik wil geen luier periode meer. Ik werd overigens afgelopen week gewoon ongesteld en ik denk dat ik die dag te veel gesport en te weinig gegeten had. Ik sport iedere avond 30+ minuten op de crosstrainer en ben soms nogal drastisch.
Melon: Tja lastig. Waarom wil je partner graag meer kinderen? Omdat het zo hoort? Omdat hij jullie dochter een brusje gunt? Er zitten echt voordelen aan het hebben van ‘maar’ een kind. Ik weet nog heel goed dat de midwife tegen mij zei: “it only takes one to become a mother and here is your one...” Dat vind ik wel een mooie om te onthouden.

Wester: Geniet van je vakantie.
MvM: Was je dan bang om zwanger te zijn? Nee toch? Met de “snip” van je man is die kans echt verwaarloosbaar.
Anderhalve week geleden voelde ik mij trouwens duizelig en dacht even: het zou toch niet... Al is die kans is ons geval echt heel erg klein, maar nooit 0. Grappig genoeg was mijn eerste emotie: dat wil ik niet. We gaan volgend jaar voor 4 maanden weg en ik wil geen luier periode meer. Ik werd overigens afgelopen week gewoon ongesteld en ik denk dat ik die dag te veel gesport en te weinig gegeten had. Ik sport iedere avond 30+ minuten op de crosstrainer en ben soms nogal drastisch.
Melon: Tja lastig. Waarom wil je partner graag meer kinderen? Omdat het zo hoort? Omdat hij jullie dochter een brusje gunt? Er zitten echt voordelen aan het hebben van ‘maar’ een kind. Ik weet nog heel goed dat de midwife tegen mij zei: “it only takes one to become a mother and here is your one...” Dat vind ik wel een mooie om te onthouden.

dinsdag 3 maart 2020 om 08:44
Fanatic, laat je dochter het nog maar even ranzig vinden
. Wel goed inderdaad om het één en ander uit te gaan leggen. Ik vond wat MvM toen een keer zei mooi, als ze met vragen komen dan zijn ze er in ieder geval aan toe om er meer van te weten.
Melon, het is natuurlijk niet zo zwart wit allemaal. Het is niet dat jij geen tweede kind wilt, je hebt er alleen al die ellende (nu) niet voor over. Als iemand je de garantie zou geven dat je volgende zwangerschap een droomzwangerschap is zonder enig ongemak en een blakende baby oplevert dan zou je het gelijk doen denk ik. En dat is heel logisch. Ik heb een beetje hetzelfde, ik krijg al hartkloppingen bij het idee om weer een IVF traject op te starten, maar we doen ook niets om het te voorkomen.
Maar nog een keer al die ellende doorstaan omdat jij denkt dat het wrijving op gaat leveren binnen je relatie is natuurlijk de slechtste reden om het nog eens te doen. Is het een idee om eens met iemand te gaan praten die je kan helpen deze gedachtes te ordenen?
Fijn dat de PMDD weer even voorbij is MvM. Ik heb normaal niet zo'n last van m'n hormonen (hooguit wat emotioneel en moe) maar toen ik helemaal vol gepompt werd tijdens al m'n iui's en IVF vond ik het wel heel heftig. Voor m'n IVF poging hebben we ons ook een maand geisoleerd van alle sociale dingen en dat was echt even doorbikkelen. Maar dat was eenmalig, elke maand lijkt me echt geen pretje. Gelukkig herken je het en ben je er nuchter onder!
Fijne vakantie Wester! Ik hoop dat jullie lekker tot rust komen!
Wbt 1 kind heel kwetsbaar, ik denk wel eens dat wanneer we er nog een zouden hebben we nog kwetsbaarder zijn. Dan kun je er namelijk 2 verliezen
en is de kans dat er wat gebeurt ook groter.
Nou heb ik ook van dichtbij meegemaakt wat het verdriet met mensen kan doen en dat het niet uitmaakt hoe veel kinderen je hebt,gezin met 7 kinderen waarvan er 2 jong zijn overleden, ziekte en ongeluk. Dan heb je er nog steeds wel 5 over, en een hele bups kleinkinderen, maar dat gat is nooit opgevuld. Wat ik wel zag is dat deze mensen heel erg genoten van de kinderen die er nog wel waren en als je er maar eentje hebt en die valt weg dan heb je niks meer natuurlijk. Maar wij zullen denk ik net zoals Ceester onze dromen gaan oppakken die we hadden voordat we een kind hadden (al doen we dat met kind nu ook wel).
Ceester, over dat niet georganiseerd zijn heb ik ook wel. Ik kan het wel, maar ik heb er geen zin in en man ook niet. Plus dat wij net zoals Hobbelster nogal graag van het leven genieten waarbij de ander dus af en toe een paar dagen alleen met kind is vind ik het wel prima om er "maar" eentje te hebben. Het voelt een beetje als wel de lusten en niet de lasten.
Hier gaat het goed, als het goed is is het drukste deel nu voorbij. Vooral op het werk had ik even een hele intensieve klus van iets wat ik echt niet leuk vind. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar en zijn we er nu weer een tijd vanaf!

Melon, het is natuurlijk niet zo zwart wit allemaal. Het is niet dat jij geen tweede kind wilt, je hebt er alleen al die ellende (nu) niet voor over. Als iemand je de garantie zou geven dat je volgende zwangerschap een droomzwangerschap is zonder enig ongemak en een blakende baby oplevert dan zou je het gelijk doen denk ik. En dat is heel logisch. Ik heb een beetje hetzelfde, ik krijg al hartkloppingen bij het idee om weer een IVF traject op te starten, maar we doen ook niets om het te voorkomen.
Maar nog een keer al die ellende doorstaan omdat jij denkt dat het wrijving op gaat leveren binnen je relatie is natuurlijk de slechtste reden om het nog eens te doen. Is het een idee om eens met iemand te gaan praten die je kan helpen deze gedachtes te ordenen?
Fijn dat de PMDD weer even voorbij is MvM. Ik heb normaal niet zo'n last van m'n hormonen (hooguit wat emotioneel en moe) maar toen ik helemaal vol gepompt werd tijdens al m'n iui's en IVF vond ik het wel heel heftig. Voor m'n IVF poging hebben we ons ook een maand geisoleerd van alle sociale dingen en dat was echt even doorbikkelen. Maar dat was eenmalig, elke maand lijkt me echt geen pretje. Gelukkig herken je het en ben je er nuchter onder!
Fijne vakantie Wester! Ik hoop dat jullie lekker tot rust komen!
Wbt 1 kind heel kwetsbaar, ik denk wel eens dat wanneer we er nog een zouden hebben we nog kwetsbaarder zijn. Dan kun je er namelijk 2 verliezen

Nou heb ik ook van dichtbij meegemaakt wat het verdriet met mensen kan doen en dat het niet uitmaakt hoe veel kinderen je hebt,gezin met 7 kinderen waarvan er 2 jong zijn overleden, ziekte en ongeluk. Dan heb je er nog steeds wel 5 over, en een hele bups kleinkinderen, maar dat gat is nooit opgevuld. Wat ik wel zag is dat deze mensen heel erg genoten van de kinderen die er nog wel waren en als je er maar eentje hebt en die valt weg dan heb je niks meer natuurlijk. Maar wij zullen denk ik net zoals Ceester onze dromen gaan oppakken die we hadden voordat we een kind hadden (al doen we dat met kind nu ook wel).
Ceester, over dat niet georganiseerd zijn heb ik ook wel. Ik kan het wel, maar ik heb er geen zin in en man ook niet. Plus dat wij net zoals Hobbelster nogal graag van het leven genieten waarbij de ander dus af en toe een paar dagen alleen met kind is vind ik het wel prima om er "maar" eentje te hebben. Het voelt een beetje als wel de lusten en niet de lasten.
Hier gaat het goed, als het goed is is het drukste deel nu voorbij. Vooral op het werk had ik even een hele intensieve klus van iets wat ik echt niet leuk vind. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar en zijn we er nu weer een tijd vanaf!
dinsdag 3 maart 2020 om 09:00
Ja dat weet ik dus niet precies om eerlijk te zijn, maar we hebben gisteren goed gepraat en ik ben niet meer ongesteld dus m'n emoties zijn gelukkig ook weer gezakt. Het is natuurlijk allemaal nog best wel vers en dat zal er wel mee te maken hebben, maar waar '1 is genoeg' eerst ondenkbaar was, zie ik daar nu wel voordelen van (o.a. door die podcast van 'de tweede' ben ik erg gaan denken). Ik weet niet precies hoeveel invloed het hele zwangerschap gebeuren erop heeft.BescheidenBilspleet schreef: ↑03-03-2020 08:44Melon, het is natuurlijk niet zo zwart wit allemaal. Het is niet dat jij geen tweede kind wilt, je hebt er alleen al die ellende (nu) niet voor over. Als iemand je de garantie zou geven dat je volgende zwangerschap een droomzwangerschap is zonder enig ongemak en een blakende baby oplevert dan zou je het gelijk doen denk ik. En dat is heel logisch. Ik heb een beetje hetzelfde, ik krijg al hartkloppingen bij het idee om weer een IVF traject op te starten, maar we doen ook niets om het te voorkomen.
Misschien is het inderdaad wel een idee om eens met een vreemde er over te gaan praten.
@Baggal - Het lijkt m'n vriend mooi en gezellig, een groot gezin. Maar we hebben gisteren goed en serieus gepraat en hij vindt het nu met 1 kind ook prachtig en zou het niet erg vinden als ons gezin zo blijft als ik echt niet meer wil.

zaterdag 7 maart 2020 om 18:11
Spannend Ceester hoe is het geworden je haar? Wintersport, dat heb ik nog nooit meegemaakt, was het fijn?
Hier redelijk rustig aan de laatste tijd. Bevalt prima zo.
Weinig op forum geweest ook.
Ik moet ongesteld worden en heb wat last van m’n darmen en hoofdpijn.
Mooi, herkenbaar en soms verdrietig al jullie verhalen. Maar toch heel fijn dat we hier kunnen schrijven met elkaar.
Ons kind zit inmiddels niet meer in de babygroep bij kdv en gaat nu ook met praten, woordjes en motoriek echt met sprongen vooruit.
Wat gaat het groter worden toch (te) snel
Dus heel bewust aan het genieten van de vrije tijd die we samen hebben.
Afgelopen week een stedentrip geboekt naar een stad in Europa, vliegtickets waren flink gedaald dus mooie prijs. Maar nu paar dagen later zijn ze nóg goedkoper
Anyway we hebben sowieso een mooie prijs hoor daar niet van. Heb er veel zin in en hoop niet dat het covid virus roet in het eten gaat gooien. Ben wel toe aan paar dagen weg samen met man, zonder ons kind. Die mag dan weer naar opa en oma.
Hier redelijk rustig aan de laatste tijd. Bevalt prima zo.
Weinig op forum geweest ook.
Ik moet ongesteld worden en heb wat last van m’n darmen en hoofdpijn.
Mooi, herkenbaar en soms verdrietig al jullie verhalen. Maar toch heel fijn dat we hier kunnen schrijven met elkaar.
Ons kind zit inmiddels niet meer in de babygroep bij kdv en gaat nu ook met praten, woordjes en motoriek echt met sprongen vooruit.
Wat gaat het groter worden toch (te) snel

Dus heel bewust aan het genieten van de vrije tijd die we samen hebben.

Afgelopen week een stedentrip geboekt naar een stad in Europa, vliegtickets waren flink gedaald dus mooie prijs. Maar nu paar dagen later zijn ze nóg goedkoper

Anyway we hebben sowieso een mooie prijs hoor daar niet van. Heb er veel zin in en hoop niet dat het covid virus roet in het eten gaat gooien. Ben wel toe aan paar dagen weg samen met man, zonder ons kind. Die mag dan weer naar opa en oma.

zaterdag 7 maart 2020 om 20:06
Ik vind het ook leuk dat we hier al zo'n tijd met elkaar schrijven
Met dat virus is het even afwachten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, wij hebben ook al een vakantie geboekt naar Frankrijk, maar ik weet nog niet of we gaan. Even afwachten hoe het allemaal gaat tegen die tijd, hopelijk speelt het dan niet zo' n grote rol meer

Met dat virus is het even afwachten hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen, wij hebben ook al een vakantie geboekt naar Frankrijk, maar ik weet nog niet of we gaan. Even afwachten hoe het allemaal gaat tegen die tijd, hopelijk speelt het dan niet zo' n grote rol meer

zondag 8 maart 2020 om 20:51
Dat hoop ik ook echt MvM! Ik merk dat het me toch meer bezig houdt dan ik relaxt vind. Nieuws volgen enzo. En toch me een beetje druk maken om familie en ook zelf, en gezin, stel dat ik (we) straks thuis moeten blijven ofzo. Ik vind het ook niet relaxt om kind naar kdv te brengen nu.
Probeer maar niet te veel bij stil te staan en m’n dingetjes gewoon te doen....
Probeer maar niet te veel bij stil te staan en m’n dingetjes gewoon te doen....

zondag 8 maart 2020 om 21:09
Ik maak me er ook wel zorgen over, vooral vanwege mijn vader en nicht die allebei een heel lage weerstand hebben door corona.
Ik probeer echt om me er een klein beetje voor af te sluiten, al volg ik wel al het nieuws. Vanderweek had iemand in een ander topic een mooie tekst geplaatst die ik heb gekopieerd en lees als ik me toch even overvallen voel door angst:
Dit werkt wel goed voor mij, vooral die vragen stellen.
Eigenlijk doe ik dat ook met de kanker bij mijn vader. Als het me overvalt dan bedenk ik me: heeft de dokter gezegd dat mijn vader is opgegeven? Zijn er tekenen van dat hij heel binnenkort gaat overlijden? Zo lang ik die vragen met nee kan beantwoorden probeer ik niet te nerveus te worden.
Ik probeer echt om me er een klein beetje voor af te sluiten, al volg ik wel al het nieuws. Vanderweek had iemand in een ander topic een mooie tekst geplaatst die ik heb gekopieerd en lees als ik me toch even overvallen voel door angst:
‘Angst, bedankt dat je mij waarschuwt, maar ik heb je nu niet nodig. Ik red me wel.’
Wat ook heel goed helpt te beseffen is dat je met je gedachten veel kan sussen. Ga na. Als je op een pleintje staat met 20 mensen en ze raken in paniek, grote kans dat jij ook meedoet. Dat doe jij ook met jezelf als je meegaat in je angstige gedachten.
Maar jij kunt ook diegene zijn die rondkijkt en de anderen op dat plein verzekert dat er niks is, je wijst om je heen. Zie je? Niks aan de hand.
Dat kun jij ook, door objectief om je heen te kijken. Is er iemand in je naaste omgeving al getroffen? Vertoon je zelf symptomen? Val je in de risicogroep? Nee? Dan stel je jezelf gerust dat je weinig kan overkomen.
Oefen met jezelf rustgevende gedachten en gebruik deze als je merkt dat je angstig wordt. Bij gesprekken op het werk loop je weg. Je checkt 1x een betrouwbare bron zoals b.v. het RIVM. Probeer jezelf in de meest rustgevende positie te krijgen, dan hoef je ook niet met een oxazepam naar bed!
Dit werkt wel goed voor mij, vooral die vragen stellen.
Eigenlijk doe ik dat ook met de kanker bij mijn vader. Als het me overvalt dan bedenk ik me: heeft de dokter gezegd dat mijn vader is opgegeven? Zijn er tekenen van dat hij heel binnenkort gaat overlijden? Zo lang ik die vragen met nee kan beantwoorden probeer ik niet te nerveus te worden.

zondag 8 maart 2020 om 22:30
Goeie tips, dank je voor het hier plaatsen.
Het is vooral vanwege werk dat ik op de hoogte moet blijven wegens functie. Dat maakt dat ik er dit keer niet van kan wegblijven, voorheen negeerde ik het nieuws in dit soort gevallen... lukte aardig. Kom ik nu niet mee weg
Knap hoe je er mee om gaat trouwens met alles.
Het is vooral vanwege werk dat ik op de hoogte moet blijven wegens functie. Dat maakt dat ik er dit keer niet van kan wegblijven, voorheen negeerde ik het nieuws in dit soort gevallen... lukte aardig. Kom ik nu niet mee weg

Knap hoe je er mee om gaat trouwens met alles.