UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle schreef:
01-03-2020 00:11
Hallo dames,

Goed idee om de groep te splitsen al ga ik zeker spieken in de andere groep. Fijne zwangerschap allemaal voor degenen die naar de tweede groep gaan.

Ik vroeg me af of er dames hier zijn die er al over nadenken om positiekleding te kopen. Ik heb nieuwe broeken want m’n oude broeken zijn echt op maar de maar is goed. Ik twijfel tussen zwangerschapsbroeken of toch normale jeans. Iemand tips?

@Vajore: ik herken dit zeker. Ik merk dat ik ook misselijker word na heel vet eten. De cravings beginnen nu ook te komen.
Ja ik ben ook benieuwd naar een goeie tip voor broeken, vriendin van mij gebruikte altijd een elastiekje. Mijn buik is echt al opgeblazen!
Vajore2017 schreef:
01-03-2020 10:53
Ohh jeetje, snap dat je daar van schrikt! Gelukkig was alles goed en fijn nog even je mini kunnen zien. Wat was de verklaring voor al dat vocht?

In mijn vorige zwangerschap had ik met 17 weken royaal bloedverlies. Helemaal in paniek naar de vk, bleek een adertje te zijn gesprongen. Wat was ik geschrokken!
Ow ik zie dat ik niet compleet was in m'n verhaal. Het was vocht én bloed. Helderrood en voor mijn gevoel veel. Zo spontaan als het kwam, zo spontaan was het ook weer weg. Het had echt een boze droom kunnen zijn geweest.

Ze hadden niet echt een duidelijke verklaring. Het kon iets met het andere vruchtzakje te maken hebben wat zich afstoot. Er waren ook wat andere donkere 'zakjes' te zien die mogelijk gevuld zijn met bloed. Blijft dus een beetje vaag.

Maar jij hebt een zelfde schrikmoment ervaren dus. Je schrikt je kapot! Een lijf is een bijzonder instrument.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Wat schrikken Gatochpoetsen!
Ik heb het in een eerdere zwangerschap met 6 weken gehad. Krampen, heel veel helderrood bloed. Maar vruchtje zat er nog. Gelukkig een mooie echo voor je!

Hier zó ontzettend moe en eigenlijk geen ruimte om er aan toe te geven, behalve dat ik vroeg naar bed ga. Maar de kinderen zijn vroeg wakker ‘s ochtends.

Gisteravond heel erg buikpijn, denk van mijn darmen maar maakte me dan toch zorgen. Nog 2 dagen tot de termijnecho...
Vajore2017 schreef:
01-03-2020 11:06
Ja ik ben ook benieuwd naar een goeie tip voor broeken, vriendin van mij gebruikte altijd een elastiekje. Mijn buik is echt al opgeblazen!
Ik heb vandaag gewoon twee positie broeken gekocht en dat is echt hemels ipv knellende jeans op je buik. Je kunt het prima combineren met normale kleding dat mensen het nog niet zien. Ik ben bij de Prenatal geweest en heb advies gekregen dus dat is fijn.
Gatochpoetsen schreef:
01-03-2020 11:22
Ow ik zie dat ik niet compleet was in m'n verhaal. Het was vocht én bloed. Helderrood en voor mijn gevoel veel. Zo spontaan als het kwam, zo spontaan was het ook weer weg. Het had echt een boze droom kunnen zijn geweest.

Ze hadden niet echt een duidelijke verklaring. Het kon iets met het andere vruchtzakje te maken hebben wat zich afstoot. Er waren ook wat andere donkere 'zakjes' te zien die mogelijk gevuld zijn met bloed. Blijft dus een beetje vaag.

Maar jij hebt een zelfde schrikmoment ervaren dus. Je schrikt je kapot! Een lijf is een bijzonder instrument.
Wat een schrik moment zeg. Ik zou vol in paniek zijn vanwege zoiets. Wel fijn dat je de kleine hebt zien spartelen. Wel jammer dat het vaag blijft wat de precieze oorzaak is. Nog eventjes wachten tot we de 12 weken voorbij zijn. Dan hebben we wat meer zekerheid.
Gatochpoetsen: Hè bah, wat ontzettend schrikken zeg.
Heb het denk even gemist, maar had jij ook twee vruchtzakjes? Waarvan er 1tje niet is gaan groeien?
Dat is bij mij namelijk ook het geval, en dat baart mij toch ook weer wat extra zorgen.
Ik heb daarom dus ook een echo ingeplant staan voor morgen.

Zwangerschapsbroeken moet ik binnenkort ook maar eens van zolder gaan halen. Zijn ergens in dozen beland, dus dat wordt even spitten.
Maar inderdaad deze zitten zoveel beter dan de nu knellende spijkerbroeken.
Babyboom31 schreef:
02-03-2020 10:38
Gatochpoetsen: Hè bah, wat ontzettend schrikken zeg.
Heb het denk even gemist, maar had jij ook twee vruchtzakjes? Waarvan er 1tje niet is gaan groeien?
Dat is bij mij namelijk ook het geval, en dat baart mij toch ook weer wat extra zorgen.
Ik heb daarom dus ook een echo ingeplant staan voor morgen.

Klopt. Ik had zelfs 3 donkere plekken waarvan bij de eerste echo gedacht werd dat in ieder geval 2 vruchtzakjes waren. In één zagen we meteen een kloppend hartje en in de tweede zagen we wel iets maar geen kloppend hartje. De tweede zak had
een afwijkende vorm en ze had er niet echt verwachtingen van. De derde was heel klein. Ze zei dat de zakjes ook bloed konden bevatten.

Bij mijn laatste echo zag je het tweede zakje nog steeds maar wel heel minimaal. De derde was weg.

Ik verlies af en toe nog wat bloed. Heb voor de rest geen krampen of zo. Maar toch maakt het onzeker.

Goed dat je voor je geruststelling een extra echo hebt gepland Babyboom31!
@ Gatochpoetsen: Wat vervelend dat je nog steeds af en toe bloed verliest. Ik snap heel goed dat dat je onzeker maakt.

@ Babayboom: Idd goed dat je nog nog een echo ingepland hebt. Succes morgen!

Zwangerschapbroeken heb ik nog niet nodig. Mijn jeans zijn nog comfortabel en ik heb vaak jurkjes aan, nog beter. Toch let ik er nu wel extra op. Volgende week moet ik voor mijn werk een presentatie houden en dan wil ik ook nog in mijn broek passen. Ik maak me daarvoor trouwens meer zorgen over mijn misselijkheid. Tot nu toe kan ik het goed verbergen op het werk, maar dat wordt natuurlijk lastig als er een golf komt opzetten tijdens het presenteren.

Vandaag maakte een collega bekend dat ze zwanger is. Superleuk! Van deze collega werd het wel verwacht. Gelijk barstte de speculaties weer los wie de volgende zou zijn (veel collega's in de leeftijdscategorie). Ik sta niet op de shortlist. Dat wordt een verrassing volgende maand! Kan er nu al dubbel om liggen.
gatochpoetsen Wat naar zeg die grote hoeveelheid aan bloedverlies!! Je schrikt je toch helemaal kapot. Wel fijn dat je daarna goede echo hebt gehad! Ik heb zelf bij mn eerste zwangerschap ook bijna 6wk bloedverlies gehad, waarbij ik paar keer dacht dat het he-le-maal mis was. Zij is inmiddels bijna 4 jaar. Het maakt je knettergek. Hopelijk was dit de laatste keer :redrose:

zwangerschapsbroeken er is bij mij geen houden meer aan hahaha. Waar ik bij eerste met 16wk erin liep, heb ik ze nu bij 6 weken al aan. Ik zou altijd zwangerschapsbroeken kopen nu. Had het achteraf bij de eerste ook eerder willen doen. Zit zoveel fijner en comfortabel! Vind zelf de skinny’s van h&m prima!

Echo morgen hebben we hier de intake en eerste echo. Ik ben dan ruim 8 weken denk ik. Wel spannend, maar ook weer niet. Ben nu zó misselijk dat ik mijn schoen opeet als het nu niet goed zit ;)

Bekendmaken leuk he om het straks ook weer bekend te maken! Heb zelf nu geen loondienst baan meer (zzp) maar wel veel zin om aan vrienden en vooral mn dochters te vertellen. Weten ze ook waarom mama soms even niet zoveel kan hebben ;-D
Vanochtend hadden we de termijnecho en alles zag er goed uit! Zo opgelucht!
UD wordt nu op 10-10 gezet (vandaag 8+3), maar vruchtje moet 20mm zijn voor officiële termijnecho en was 19,34mm dus over 3 weken krijgen we nog een echo :-). Kan zijn dus dat het nog iets bijgesteld wordt.
Wat super nieuws Zot! Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Zot! Dat is echt goed nieuws.

Gisteren hebben we intake gehad en hebben we een van de verloskundigen mogen ontmoeten. Het was een ontzettend leuke man waarmee we een klik hebben dus dat is fijn.
We hebben volgende week donderdag onze termijnecho gepland staan en we gaan ook de NIPT-test laten doen. We twijfelen alleen of we alleen de 3 chromosomen laten testen of ook alle andere afwijkingen. Onze verloskundige gaf namelijk aan dat ze soms iets vinden, maar dat ze niet weten wat het precies is. Ik denk dat het mij veel onrust zou geven. Hebben anderen hier ervaring mee?

Ook hebben we op 14 april een geslachtsbepalende echo laten inplannen. Zo spannend! :heart:
Ik heb eventjes de tabel aangepast om dit er ook in te plaatsen
Ook hier weer een goede echo, had vandaag de echo op eigen verzoek, omdat ik me toch wel extra zorgen maakte, gelukkig ziet alles er nog prima uit ! Het hartje klopte mooi en ook zag je al beentjes en armpjes spartelen.
Wat ook al mooi om te zien is dat je ook al mooi kan zien dat er bloed door heen stroomt .
Al met al weer super blij, en hopelijk wat minder stress nu richting de termijn echo over 2 weken .

Laten reageer ik even op jullie berichten ☺️
Zot, super dat de echo er goed uitzag. En stiekem best fijn dat je nog een keer terug mag komen toch?

ActualNoodle, leuk een mannelijke verloskundige. Dat hoor je niet vaak. Is het een grote praktijk? Leuk ook die echo voor de geslachtsbepaling. Ben je dan aan de vroege kant of valt dat mee? Vanaf wanneer biedt deze praktijk het aan?
Wat leuk ActualNoodle en Babyboom! Fijn!
Bijzonder een mannelijke verloskundige. Ik loop/liep altij in het ziekenhuis en mannelijke gyn's genoeg, maar verloskundige is geloof ik wel een uitzondering.
En wat fijn een goede echo Babyboom.

Bij de tweeling hebben we met 16 weken een geslachtsbepalende echo gedaan. We gaan eens zien tegen die tijd of we dat nu weer gaan doen.
Gatochpoetsen schreef:
03-03-2020 15:28
Zot, super dat de echo er goed uitzag. En stiekem best fijn dat je nog een keer terug mag komen toch?

ActualNoodle, leuk een mannelijke verloskundige. Dat hoor je niet vaak. Is het een grote praktijk? Leuk ook die echo voor de geslachtsbepaling. Ben je dan aan de vroege kant of valt dat mee? Vanaf wanneer biedt deze praktijk het aan?
Het is een praktijk met 2 verloskundigen en een echoscopist dus echt groot is het niet.
Ik ben met die echo 15 weken en 4 dagen dus dan kan het al.

Wat fijn van de goede echo @babyboom :heart:
Hier vandaag ook een goede echo! Het is er gelukkig 1😉. Ben nu 8wk 2d dus uitgerekende datum 11 oktober. Over twee weken nog extra termijnecho.

Wij gaan net als vorige keer nipt laten doen inclusief neveneffecten. Zeker nu het onze derde is wil ik graag weten of er afwijkingen zijn. Het heeft invloed op je hele gezin. Misschien iets meer onrust als het onduidelijk is maar wil het graag weten.

Geslachtsecho kan bij ons tegenwoordig vanaf 14wk. Vind het wel vroeg, vorige keer was het 16 weken. Hoe is dat bij jullie?

Vandaag met oudste dochter bij de bieb. Ze weet het nog niet. En rent naar het boek “Saar wordt grote zus” wil ze perse meenemen! Iets met voorgevoel ofzo😜
Hi allemaal!
Wat een positieve verhalen! Gefeliciteerd Zot, en fijn babyboom31 :-D
Ik mag over een aantal dagen naar de vk voor een extra echo.

Had vandaag echt geen goeie dag en nacht gehad. Zo misselijk :cry: ik heb mijn dochter bijna de hele dag voor de tv gezet. Voelde me zooo beroerd. En daarna weer schuldig. De zetpillen emesafene werken niet super.
Pffff hopelijk gaat t na het eerste trimester beter, of liever nog sneller!
Energy08 schreef:
03-03-2020 19:37
Hier vandaag ook een goede echo! Het is er gelukkig 1😉. Ben nu 8wk 2d dus uitgerekende datum 11 oktober. Over twee weken nog extra termijnecho.

Wij gaan net als vorige keer nipt laten doen inclusief neveneffecten. Zeker nu het onze derde is wil ik graag weten of er afwijkingen zijn. Het heeft invloed op je hele gezin. Misschien iets meer onrust als het onduidelijk is maar wil het graag weten.

Geslachtsecho kan bij ons tegenwoordig vanaf 14wk. Vind het wel vroeg, vorige keer was het 16 weken. Hoe is dat bij jullie?

Vandaag met oudste dochter bij de bieb. Ze weet het nog niet. En rent naar het boek “Saar wordt grote zus” wil ze perse meenemen! Iets met voorgevoel ofzo😜
Wij gaan ook voor de nipt test. Bij mijn vorige zwangerschap niet gedaan (toen nog de combinatie test).

Ja hier kan je ook met 14 weken een geslachtsecho laten doen. Ik weet niet of ik het al zo vroeg wil weten... Vind het raden naar wat het wordt ook wel wat hebben! :)
Zot: Wat fijn een goede echo. Wat hebben jullie trouwens vroeg de termijn echo.
Het is echt overal verschillend hoe ze het doen volgens mij.
Wel fijn dat je over 3 weken dan alweer een nieuwe echo hebt.

ActualNoodle: Fijn dat je een goede klik met de verloskundige hebt.
Ik ga ook weer nipt doen ook met nevenbevindingen. 2 jaar geleden ook gedaan.
En wat leuk dat jullie ook een geslachtsbepaling echo al hebben geplant.
Wij willen wel weten wat het gaat worden, maar ga dit bij de 20 weken echo laten bekijken. Nog even geduld dus.

Energy08: Jij ook gefeliciteerd met een goede echo, opluchting he? Wat grappig dat je dochter meteen dat boekje er uit pikt !
Ik zag gisteren bij de verloskundig ook een leuk boekje volgens mij heet het “wat groeit er in mama’s buik”

Vajore2017: Nog even een paar dagjes geduld… Ah balen zeg dat je z’n hele dag misselijk bent. Groot gelijk dat je je dochter dan voor de tv zet, doe ik ook wanneer ik het zat ben en ook even wil relaxen op de bank
Gefeliciteerd allemaal met jullie goede echo's!
Hier moet ik nog even geduld hebben, volgende week dinsdag.
Er zit idd wel veel verschil tussen de praktijken. Volgens mijn berekening ben ik bij de eerste echo 9+1 weken.

@Vajore: Balen hè, die misselijkheid. Ik word er een beetje gallisch van.

Nog even duimen draaien voor ons. Ik ben op dit moment niet echt bezig met of alles wel goed gaat. Ik sta in standje overleven. Hopelijk duurt het alleen nog deze maand. Misselijkheid neemt niet af (wat natuurlijk best een goed teken is) en sinds dit weekend ben ik niet meer vooruit te branden, maar slapen ho maar.
Gisteren hing ik met stokjes tussen mijn oogleden voor de tv tot 22 uur. Beetje rekken in de hoop dat ik dan de nacht doorslaap. Helaas voor mij was ik wakker toen ik mijn kussen rook. En ook vannacht meerdere keren lang wakker geweest.
Hebben jullie hier ook last van? (Sorry voor de klaagzang :( )

Vanavond uit eten met collega's. Ik heb de kaart al gezien en alvast mijn keuze gemaakt, dus dat gaat goed komen.
Energy, jij ook gefeliciteerd met de goede echo!

Wij zijn van plan nipt te doen. Bij de eerste hebben we het in Brussel gedaan want niet mogelijk in NL. Bij de 2e mislukt. En bij de tweeling kon het niet wegens twee-eiig.

Babyboom, ik vond het ook wel vroeg maar ben geen termijnecho’s gewend. Al onze zwangerschappen zijn met icsi+donatie ontstaan en dan weet je exact het moment van bevruchting. Een termijnecho wordt dan niet meer gedaan. Ziekenhuis wilde nu dit. Was blijkbaar een halve mm te vroeg :-?

Blueitis, wat rot de misselijkheid. Heb je al medicatie? Slapeloosheid valt hier nu wel mee (zo moe en zo vaak onderbroken nachten met de kinderen dat ik wel in slaap val), maar herken het wel van eerder. Bij onze oudste heb ik maar een paar weken oké geslapen, zo rond de 25 weken. Daarvoor en erna was ik uren wakker ‘s nachts. Meestal rond een uur of 3 en dan niet meer in slaap vallen.
Fijn al die goede echo’s!!
Wij hebben ook net de eerste echo gehad, ook een mooi kloppend hartje gezien ❤️
Ik denk vandaag 8 weken te zijn, meting kwam op 7+5, dus qua groei ook prima.
Toch wel een geruststelling, ik was de hele dag echt zenuwachtig, alle andere dagen hiervoor niet.
Over 2,5 week hebben we de termijnecho, voor nu staat de datum nog op 14 oktober.

Ben ook alvast aan het kijken naar positiebroeken, maar heb ze nu nog niet nodig. Iemand nog tips waar ze goede, maar niet hele dure, verkopen?
Gefeliciteerd Ariel! Fijn he zo’n goede echo! :heart:

Misselijkheid duurde hier eerste twee keer tot 15 weken. Met hoogtepunt tussen 8-10 weken. Hoop echt dat het nu ook zo is, want voel me een dweil. Vind de zorg van 2 kinderen erbij nu ook echt zwaar. Had me eerste keer zó op die 12 weken vastgepind. En was daarna bang dat het dan dus de hele zwangerschap zou duren... maar het kan dus daarna ook beter worden ;-).
Gister ook de creche op de hoogte gebracht. Ze maakten zich al wat zorgen omdat ik er afgelopen weken zo slecht uitzag... logische verklaring nu haha!

Broeken: had ik volgens mij al getipt. Ben fan van skinny jeans van h&m. Zijn 30e p/st volgens mij. Had ook eerder van duurder merk (queen mom) maar veel minder gedragen. Liep zelf vanaf week of 25 vooral in legging/jurk. Toen zat geen enkele broek meer lekker.

Vertellen: hebben het gister aan onze dochters verteld. De oudste is echt een moedertje en helemaal lyrisch. Zo schattig! Ze verteld het nu alleen aan iedereen, het liefst zelfs aan vreemden op straat :roll: Hebben jullie het al aan broertjes/zusjes verteld?

Wakkere nachten: herkenbaar, vooral aan begin en eind zwangerschap. Het zijn die stomme hormonen....

Hebben jullie nog gekke cravings? Hier vorige keren boterhammen met pindakaas en hagelslag. Nu sinaasappels en karnemelk (drink ik normaal nooit) :-P)
Ik heb tot nu toe de volgende cravings: meloen, ananas en kroketten.

Mijn broeken zijn van + jeans bij prenatal en kosten €40 dus dat is best goed te doen. Kwaliteit is heel erg fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven