UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Wat fijn Blueitis!

Hier vanmorgen ook controle gehad. Hartje klopte nog mooi, bewoog zelfs wat. Counseling gehad over nipt. Vanwege onze dochter en een afwijking bij mijn broertje mogen we weer terug naar ons academische ziekenhuis voor verder overleg over prenatale diagnostiek. Daar kunnen we volgende week terecht, fijn snel dus.

Langzaam vertellen we het her en der wat, de reacties zijn vol verbazing! Maar ja, dat waren wij ook, haha. We zijn inmiddels aan het idee gewend.
Alle reacties Link kopieren
Blueitis: Gefeliciteerd met kloppend hartje en goede echo !! :cheer2:
En hoe was de reactie van je (schoon) ouders?

Energy08: Nee, ze zeggen dat ik verder geen bloedingen ofzo ga krijgen van de vanishing twin, deze verdwijnt vanzelf daar zal ik niks van merken. Gelukkig maar, want lijkt me echt killing als ik daar wel iets van ga merken.
Ben het helemaal eens met jou theorie, ik raak moeilijk zwanger, maar zwanger zijn gaat bij mij wel makkelijk (tenminste tot nu toe en de 1e zwangerschap ging ook vlekkeloos) bevallen daar in tegen zie ik ontzettend tegen op, de vorige keer was het echt een hel. :-(

Intotheunknown: Lekker nog even een weekje op vakantie geweest. Hopelijk ergens waar het beter weer was dan hier.

Zot-83: Voor jullie ook weer fijn dat het er nog steeds goed uit ziet. Fijn dat je al zo snel terecht kan bij het ziekenhuis.
Leuk dat jullie het langzamerhand al wat aan het vertellen zijn.
Ik kan soms ook niet wachten het te vertellen, maar soms geniet ik nog wel even van het geheim dat ik voor mezelf heb.
Alle reacties Link kopieren
Zo dan nu de update over het vertellen. Ik was gisteravond zo moe na het rondje dat ik het niet kon opbrengen jullie op de hoogte te stellen.

Ik had voor mijn ouders en mijn opa en oma het Nijntje boekje 'Opa en Oma Pluis' gekocht en voorin een leuk rijmpje gezet. Mijn ouders reageerde wat lauw. Ik denk dat het daar nog even moet landen. Dat was ook zo toen we ons huwelijk aankondigde. Later waren ze super betrokken.

Mijn opa pakte het boekje uit en zei 'O wat een leuk', maar had totaal de betekenis gemist. Het duurde wel een minuut of 5 voordat hij het door had. :hihi: Oma snapte het helemaal, nog voordat het boekje uitgepakt was. Ik had vorige week namelijk geen koffie gedronken :facepalm:

Mijn schoonouders kregen van ons een zandbak. Heel symbolisch. Mijn man ging helpen om de oude zandbak te betegelen. 'Want de kleinkinderen speelde er toch niet meer in'. Dat was de dag dat ik positief testte :proud:
Ze waren heel blij voor ons en de eerste kado's zijn al toegezegd :)

De rest van de familie moet nog even wachten tot na de termijn echo. Alleen de broer en zus van mijn man vertellen we het net iets eerder, tijdens een etentje in het kader van mijn schoonmoeders verjaardag. Ze vond het helemaal leuk als we dan zouden vertellen.

Hoe gaat het verder me jullie dames?
Ik heb een soort van geluk met het Corona virus. Ik woon in Brabant en moet verplicht thuiswerken. Nu staat de emmer gewoon naast mijn bureau :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb stilletjes meegelezen met iedereen en had niet echt updates m.b.t. de zwangerschap.
Ik werk inmiddels ook thuis (woon ook in Brabant) en heb wat verkoudheidsklachten en soms koorts dus ik doe het lekker rustig.
Vanavond hebben we een echo gepland staan en we zijn heel benieuwd of we de kleine zien bewegen. Ook ben ik benieuwd of mijn uitgerekende datum nog steeds klopt.

Wat een leuke en symbolische manier om het te vertellen met die zandbak @Blueitis.

Fijn dat het er bij iedereen tot nu toe goed uit ziet!
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle: En hoe was de echo??
Verkoudheid klachten en soms koorts zijn de symptomen die je nu echt niet wilt hebben. Verstandig dat je lekker binnen blijft.
Hier gelukkig nog weinig last van, ben ook gewoon aan het werk. Maar werk voornamelijk in me eentje en soms met zn tweeën.
Dus maak me nog niet echt zorgen. Zoontje kon ik ook gewoon nog brengen naar kdv, al zijn de maatregelen wat betreft ziek / verkouden wel behoorlijk aangescherpt. Wel logische en heb er volledig begrip voor.
Alle reacties Link kopieren
@Actualnoodle: hoe was de echo?

Hier vandaag een hele slechte dag. Zit al de hele dag met een emmer op schoot achter mijn computer. Heb inmiddels ook mijn leidinggevende op de hoogte gebracht, want volle bak werken zit er niet in. Ik wil niet dat men denkt t nu we thuis moeten werken, dat ik het er lekker van neem.
Straks lekker weekend en hopelijk gaat het morgen weer beter.

Man is voorlopig naar huis gestuurd, dus dat is dan wel weer gezellig.
Alle reacties Link kopieren
De echo was hartstikke goed. Mijn uitgerekende datum is nog steeds 4 oktober. We hebben twee armpjes, vingers, 2 beentjes en voetjes gezien. Ook was onze kleine spruit flink aan het bewegen. Zo wordt het toch ineens heel echt allemaal. Zo verliefd op de kleine.

@babyboom: fijn dat zoontje gewoon naar kdv kan gaan en dat het goed gaat. Ik ben inmiddels ziekgemeld en lig in bed. Voel me echt belabberd.

@Blueitis: wat vervelend dat je je zo ziek voelt maar wel goed dat je het op je werk hebt doorgegeven. Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Vanuit het andere topic Jeah voor alle goede echo’s!! :cheer2:
Hoe is het met jullie?

Hier beetje chaos. Corona heeft nogal impact hier, inmiddels 3 kinderen thuis en proberen nog (thuis) te werken. Verder morgen een issue met onze afspraak bij de geneticus, want geen opvang.

Hoe is het verder qua zorg? Ik hoor verloskundigen die afspraken telefonisch doen. Volgens mij gaat ziekenhuis hier nog wel door.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook erg rommelig door corona, merk dat het me veel bezig houd.
Lastig bepalen wat slim is wat niet.
Kinderopvang dicht, vandaag wel aan het werk, zoontje bij mijn moeder gebracht.
Gisteren avond gebeld, en ze vond het goed dat hij kwam.
Rest van de week en komende weken maar verplicht vakantie op nemen denk ik, geen idee hoe ik het anders moet doen.

Vk hebben landelijk dezelfde maatregelen genomen volgens mij, ik heb morgen de termijn echo staan. Gaat wel gewoon door, maar intake / vragen e.d. gaat telefonische, wordt als goed is vandaag gebeld.
Partners mogen niet mee naar de afspraken / echo's
Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, ook wat betreft de vervolg onderzoeken in het ziekenhuis.
We moeten het er mee doen, en maar snel hopen dat we deze ellende weer te boven komen.
Houd je taai mensen !!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik was al hartstikke misselijk maar ben afgelopen weekend doodziek geweest. Griep, koorts, knallende migraine, spierpijn, niks binnen houden. In overleg met de vk eenmalig medicatie mogen innemen voor de migraine maar nadat die was uitgewerkt kwam de pijn weer terug. Vandaag is de migraine weg en griepgevoel minder maar zoooo een heftige steken in mijn buik. Kruik helpt niet..

Morgen maar weer de vk bellen als de pijn zo aan houd. Lijken mijn darmen wel. Pfffff... Vind het hele corona gebeuren zo eng!
Alle reacties Link kopieren
Oeps bericht nog niet af!
Heb woensdag de termijnecho en ga er alleen naar toe zonder mijn partner, uit voorzorg.

Ben blij als dit hele gebeuren achter de rug is, want alle media en negatieve berichtgeving zorgt ook voor spanning.
Wat rot Vajore!
Ik had zondag een buikgriep. Geen fijne combi met zwangerschapsmisselijkheid en diabetes.

Onze afspraak morgen in het Erasmus wordt telefonisch. Best ingewikkeld denk ik, qua onderwerp. En geen termijnecho. Uiteindelijk donderdag ergens anders termijnecho, zonder partner. En daar hangt best een lading aan voor mij, want de eerste echo die ik alleen deed kreeg ik te horen dat het niet goed was met de baby en er geen vruchtwater was. Voor nu blij dat er in ieder geval een termijnecho is, maar maak me wel wat zorgen over de zorg de komende tijd.

Thuis is het een zooitje met 2 ouders die proberen te werken en 3 kinderen die dat heel goed kunnen voorkomen...
Alle reacties Link kopieren
@ Vajore en Zot: Wat naar dat jullie er ook nog wat anders bij krijgen! Hopelijk voelen jullie je nu weer wat beter.

Ondertussen ben ik blij dat we de eerste echo hadden net voor alle maatregelen van kracht werden. Komende afspraak is de termijnecho en voor als nog gaan deze afspraken door en mag alleen man erbij zijn. Wel echo en weer ophoepelen, maar dat vind ik prima. Ik zal er nog wel iets langer zitten aangezien ik dan ook moet bloedprikken. Dat zit in hetzelfde complex.

Qua klachten ben ik blij dat ik kan thuiswerken. Ik ben elke dag, de hele dag, supermisselijk met regelmatig overgeven. Als ik naar kantoor had gemoeten, was ik zeker al een paar dagen uitgevallen. Nu kan ik het thuis rustig aan doen en mijn collega's nog even in het ongewisse laten tot na de termijnecho.

Inmiddels hebben we vanwege corona ook de broer en zus van man verteld. We hadden het gepland op een etentje, maar die kan niet door gaan. We wisten dat zijn zus nog wat spullen bewaard had, ook al is dat voor nu nog niet echt noodzaak. Nou het blijkt bijna de hele uitzet te zijn! Inmiddels zijn we voorzien van een wieg, ledikant, box, kinderwagen, commode en een berg hydrofielen en kleertjes in de kleinste maten! Helemaal super! We gaan op ons gemak eens kijken wat het allemaal is, maar het ziet er naar uit dat we al een berg kunnen afstrepen.

Hoe gaat het met de rest van jullie in deze vreemde tijd?
Alle reacties Link kopieren
Hallo !
Gisteren de termijn echo gehad , zag er prima uit ! Helemaal niks meer te zien van de vanishing twin.
Verder hele mooie echo beelden gehad , waar alles er al helemaal af uit ziet , mooi om te zien.
Volgende week naar AMC voor de combinatie test en nek plooi meting.
De uitgerekende datum is wat naar voren geschoven , we staan nu op 30 september.
Alle reacties Link kopieren
@Babyboom: Gefeliciteerd met een goede echo!
Hoe waren de andere termijn echo's ?????
Vanuit de afspraak met het Erasmus MC over prenatale diagnostiek krijgen we maandag een telefonische afspraak met de geneticus over onze risico's. De GUO (uitgebreide 20 weken echo) is gepland voor 22 mei.

Gisteren de termijnecho gehad, alleen. Wel heel vreemd hoor, zo zonder man. Gelukkig zag alles er goed uit en mijn UD is blijven staan op 10-10-20.
Alle reacties Link kopieren
@ Zot: Fijn dat alles goed was!

Nog precies 2 weken tot mijn termijn echo. Vooralsnog mag man mee, maar dat moeten we maar even afwachten.

Ik hoop dat bij mij ook alles goed is, dan mag het de wereld in. Ik vind het nu vooral lastig met collega's. Vrijwel iedereen werkt thuis bij ons. Gisteren ging het niet zo lekker, dus heb ik me ziek gemeld. Sommige collega's waren gelijk heel erg bezorgd om Corona. Heel lief, maar in dit geval echt niet nodig, Maar ja dat weten ze natuurlijk nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,
Het leek beter te gaan (heel kort) qua misselijkheid maar opeens is 't terug sinds gister. Ben woensdag 13 weken. Kan daar weer een reden voor zijn? Weer veranderende hormonen?

Termijn echo zag er goed uit! Ook zonder man moeten gaan helaas!
Alle reacties Link kopieren
Vajore2017: Fijn dat de termijn echo goed was.
Misselijkheid heb ik geen last meer van, dus geen idee...
Sterkte er mee iig.

Woensdag moet ik naar het AMC voor extra onderzoek, voelt wel spannend nu met carona, ziekenhuis voelt nu toch als een plek waar je in zulke tijden beter niet kunt zijn. Maar ja...onderzoek is ook echt belangrijk.

Ben benieuwd of er vanavond de lock-down wordt aangekondigd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het is een tijdje stil geweest hier en ik vroeg me af of hoe het met iedereen gaat. Met mij en baby gaat het goed. Ik heb gelukkig minder last van misselijkheid en vermoeidheid, maar ik ben sinds een paar dagen goed kortademig en heb ook wat last van mijn longen. Zijn er anderen die dit herkennen?

Vorige week heb ik mijn werk laten weten dat ik in verwachting ben en ik heb alleen maar positieve reacties ontvangen dus dat is fijn. Het was wel gek om het aan te kondigen want iedereen werkt thuis dus het was via een mail.

Sinds een week begin ik ook een bump te krijgen en ben er ontzettend blij mee. Zijn er anderen die dit ook hebben?
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Hoe gaat het met jullie! Hier goed nieuws. Vandaag de termijn echo en alles was goed! UD blijft hetzelfde. Man mocht niet mee, maar we konden wel videobellen. Woensdag was ik al gebeld voor evt. vragen, vandaag alleen echo en bloeddruk. Ik had een in/uit afspraak verwacht, maar de verloskundige nam toch ruim de tijd. Al met al toch 30 minuten binnen geweest.
Ik heb ook gelijk bloed laten prikken voor de NIPT (kan op dezelfde locatie), dus nu max 2 weekjes wachten daarop.

De zwangerschap mag nu de wereld in! Ouders, broers en zus weten het al. We hebben ook al heel veel spullen van ze gekregen. Zij zijn inmiddels klaar met baby's.

Helaas ben ik nog steeds 24/7 misselijk. Daar ben ik nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. Verder nergens last van, ook nog geen buikje. Hoe gaat het met jullie klachten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

*actualnoodle: fijn dat alles goed gaat! Kortademig herken ik wel, volgens mij is dat wel een bekend kwaaltje. Fijn is anders natuurlijk! Ben ook snel buiten adem.
Ik ben nu 14. 3 weken zwanger, al een aardig buikje! Valt echt al op.

*blueitis: wat fijn zo een uitgebreide echo! Toch weer een geluksmomengje in deze gekke tijd. Misselijk ben ik ook nog steeds, soms een goeie dag er tussen. Vandaag helaas niet!

Hier ook alles goed op de kwaaltjes na, dan. Ben afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis geweest voor een extra controle van mijn baarmoedermondhals, had vorig jaar een afwijkend uitstrijkje, waarvoor ik een behandeling heb gekregen.
De gynaecoloog maakte gelijk een echo, super lief!
Hoe is het met de rest?? Jammer zo stil hier!
Actualnoodle, wat fijn dat de misselijkheid misselijk is. Kortademigheid herken ik wel. Hier ook al een flinke bump, is natuurlijk al de vierde zwangerschap en de laatste met de tweeling is heel recent.

Blueitis, fijn, zo’n uitgebreid gesprek en een goede echo! Balen van de misselijkheid! Heb je medicatie?

Vajore, fijn een extra echo!

Hier nu 13 weken. We wachten nu op de uitslag van de nipt en dragerschap van cystic fibrosis. Donderdag heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog/internist. Mijn zwangerschapsdiabetes is niet helemaal lekker onder controle, maar grotendeels oké. De misselijkheid is eigenlijk weg, wel dus een flinke bump al. Verder voel ik me wel oké. Ik slaap wel heel slecht, onze oudste heeft nogal last van alles rondom corona (niet naar de opvang, vriendjes niet zien etc) en slaapt onrustig. En ik val daarna niet meer echt in slaap, dus lig uren wakker. Dat is wel pittig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven