UD okt. 2020

maandag 10 februari 2020 om 10:42
Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
Babyboom | 35 | Tweede | 30 september | geheim | ![]() |
ActualNoodle | 30 | Eerste | 4 Oktober | Jongen | ![]() |
Vajore2017 | 31 | Tweede | 4 Oktober | ||
WishfulThinking | 36 | Eerste | 5 Oktober | ![]() | |
Zot-83 | 36 | Vijfde | 10 Oktober | jongen | ![]() |
Energy08 | 32 | Derde | 11 Oktober | jongen | ![]() |
Dizzy0 | 30 | eerste | 14 oktober | jongen |
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2020 om 10:19
Ariel: Jeeeh, ook een hartje voor jou !!!
Super fijn.
Energy: Heel schattig de reactie van je dochter.
Heb hier wel eens gezegd dat er een baby in mama’s buik zit, maar hij lijkt er weinig interesse voor te hebben. Misschien net nog even te klein om het te beseffen. Al is hij wel altijd druk met baby roepen als hij een baby op tv ziet.
Vandaag precies 10 weken.

Energy: Heel schattig de reactie van je dochter.
Heb hier wel eens gezegd dat er een baby in mama’s buik zit, maar hij lijkt er weinig interesse voor te hebben. Misschien net nog even te klein om het te beseffen. Al is hij wel altijd druk met baby roepen als hij een baby op tv ziet.
Vandaag precies 10 weken.

vrijdag 6 maart 2020 om 13:49
ActualNoodle schreef: ↑06-03-2020 13:46Wat fijn dat iedereen goede echo's heeft gehad.
Babyboom: Hoe oud is je zoontje? Ik ben benieuwd wanneer hij het gaat beseffen.
Gefeliciteerd met 10 weken![]()
Hij is net 2 jaar.
Ben ook wel benieuwd, maar denk dat hij het uiteindelijk wel door gaat hebben.
vrijdag 6 maart 2020 om 22:49
Pfff even van me af klagen hoor. Nu 10+ weken en (nog steeds) zo misselijk... Heb echt al een maand geen warm eten meer op. Het lijkt wel of m'n maag bij alles wat ik eet op hol slaat. Ken dit helemaal niet van mijn vorige zwangerschappen.
*Klaagmodus uit*
Positiebroeken zijn hier nog niet nodig. Ben ook afgevallen dus dat scheelt misschien. Kijk wel uit naar die lekkere zachte broeken.
*Klaagmodus uit*
Positiebroeken zijn hier nog niet nodig. Ben ook afgevallen dus dat scheelt misschien. Kijk wel uit naar die lekkere zachte broeken.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
zaterdag 7 maart 2020 om 09:51
Aahh zo super shit die misselijkheid, had er bij de vorige zwangerschap 9 maanden last van, wat een hel was dat.. Klinkt heel heftig maar echt genieten kon ik pas na de bevalling.Gatochpoetsen schreef: ↑06-03-2020 22:49Pfff even van me af klagen hoor. Nu 10+ weken en (nog steeds) zo misselijk... Heb echt al een maand geen warm eten meer op. Het lijkt wel of m'n maag bij alles wat ik eet op hol slaat. Ken dit helemaal niet van mijn vorige zwangerschappen.
*Klaagmodus uit*
Heb het idee dat de misselijkheid hier al begint af te nemen

zaterdag 7 maart 2020 om 09:54
Dag meiden!
Gister een positieve echo gehad
Ik ben ietsje verder, 10weken en 2 dagen vandaag.
Baarmoeder ligt ver naar achter dus hoor over twee weken hoever ik definitief ben! Was nu best lastig om op te meten zei de vk.
Wellicht toch nog een september kindje![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Zo mooi om te zien dat het kleine minimensje al bewoog en op en neer "sprong".
Wij plannen een extra echo in over een tijdje om samen met mijn dochtertje en man te gaan kijken. Nu begrijpt dochtertje het nog niet helemaal. (2. 5 jaar)
Gister een positieve echo gehad

Ik ben ietsje verder, 10weken en 2 dagen vandaag.
Baarmoeder ligt ver naar achter dus hoor over twee weken hoever ik definitief ben! Was nu best lastig om op te meten zei de vk.
Wellicht toch nog een september kindje
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Zo mooi om te zien dat het kleine minimensje al bewoog en op en neer "sprong".
Wij plannen een extra echo in over een tijdje om samen met mijn dochtertje en man te gaan kijken. Nu begrijpt dochtertje het nog niet helemaal. (2. 5 jaar)
zaterdag 7 maart 2020 om 09:57
zaterdag 7 maart 2020 om 13:11
@gatochpoetsen: ik leef met je mee. Het is geen pretje je de hele dag bleh te voelen.
Bij mij gaat het de laatste 2 dagen ietsje beter en heb ik ook echt de hele dag trek. Vervolgens word ik daar onzeker van. O jee, minder kwaaltjes zit het wel goed? Nog heel even geduld. Dinsdagochtend heb ik (EINDELIJK) de eerste echo.
Man wil het heel graag de dag erna aan de ouders vertellen, dus dat gaan we dan maar doen. Van mij hoeft het nog niet zo, is wel lekker rustig.
Hier pas ik ook nog prima in mijn spijkerbroeken. Geen groter buikje te zien en gelukkig ook geen last van mijn darmen.
Er komen weer genoeg echo's aan deze week. Allemaal veel plezier!
Bij mij gaat het de laatste 2 dagen ietsje beter en heb ik ook echt de hele dag trek. Vervolgens word ik daar onzeker van. O jee, minder kwaaltjes zit het wel goed? Nog heel even geduld. Dinsdagochtend heb ik (EINDELIJK) de eerste echo.
Man wil het heel graag de dag erna aan de ouders vertellen, dus dat gaan we dan maar doen. Van mij hoeft het nog niet zo, is wel lekker rustig.
Hier pas ik ook nog prima in mijn spijkerbroeken. Geen groter buikje te zien en gelukkig ook geen last van mijn darmen.
Er komen weer genoeg echo's aan deze week. Allemaal veel plezier!
zaterdag 7 maart 2020 om 14:02
Ook even klaag moment , gisteren te horen gekregen dat we dus toch geen nipt kunnen doen.
Vind echt heel jammer en baal hier ook wel van , maar ja is niet anders. We worden na de termijn echo wel meteen door getuurd naar ziekenhuis , waar ze extra onderzoek gaan doen of alles er goed uit ziet , dit ipv de nipt.
Vind echt heel jammer en baal hier ook wel van , maar ja is niet anders. We worden na de termijn echo wel meteen door getuurd naar ziekenhuis , waar ze extra onderzoek gaan doen of alles er goed uit ziet , dit ipv de nipt.
zondag 8 maart 2020 om 05:50
Pfff wat een shit nacht achter de rug. Lig op de bank op een cracker te knagen.. Dacht dat t beter ging maar ben kotsmisselijk. Mijn maag knort maar draait zich om als ik eet.
Ik ben heel anstig voor overgeven, zit hier als een stresskip op de bank.

Hopelijk is dit trimester gauw voorbij, wil zo graag genieten!
Ik ben heel anstig voor overgeven, zit hier als een stresskip op de bank.

Hopelijk is dit trimester gauw voorbij, wil zo graag genieten!
zondag 8 maart 2020 om 08:18
Och herkenbaar Vajore. Naar dat je zo'n nacht achter de rug hebt. Goede en slechte dagen/nachten volgen elkaar op. Heb je wel wat kunnen slapen? Of ben je nu helemaal geradbraakt? Sterkte in ieder geval. Soms tel ik hier ook de uren. Dan probeer ik op tijd naar bed te gaan en dan zijn we weer een dagje verder

zondag 8 maart 2020 om 09:26
Ben echt doodmoe! Maar nog steeds zo misselijk /beroerd gevoel in mijn buik. Vreselijk! Ik kan daardoor ook niks dan maar wat hangen... Laatste tijd slaap ik slechter helaas omdat ik elke nachr iets moet eten. Anders... Je raad t al... Weer misselijk pfff zucht.Gatochpoetsen schreef: ↑08-03-2020 08:18Och herkenbaar Vajore. Naar dat je zo'n nacht achter de rug hebt. Goede en slechte dagen/nachten volgen elkaar op. Heb je wel wat kunnen slapen? Of ben je nu helemaal geradbraakt? Sterkte in ieder geval. Soms tel ik hier ook de uren. Dan probeer ik op tijd naar bed te gaan en dan zijn we weer een dagje verder![]()
Nee zo is t niet genieten helaas.
In mijn omgeving hoor ik alleen maar zwangeren die zo genieten en weinig kwaaltjes/pijntjes hebben. Hoe dan?! Of zouden het gewoon niet zeggen?
maandag 9 maart 2020 om 09:05
Vanwege de Vanishing Twin. De kans is te groot dat het de uitslag gaat beïnvloeden.Gatochpoetsen schreef: ↑07-03-2020 14:53Babyboom, misschien heb ik hier overheen gelezen. Maar waarom kunnen ze geen nipt doen?
Met de eerste echo twijfelde ze toen al of het mogelijk was, had toen wel aangegeven dat ik het graag wilde.
Ze hebben nu overleg gehad en mijn echo foto's nogmaals bekeken, en zeggen nu dat het niet mogelijk is.
De vanishing twin is goed zichtbaar, en waarschijnlijk ook met bloed gevuld, dus deze zal dan mee genomen worden met de nipt test.
Als de uitslag dat slecht is, dan zit je misschien wel onterecht in een onzekere periode met extra onderzoeken e.d.
En dat wil je natuurlijk ook niet, dus het is heel dubbel.
Blij dat ze wel de mogelijkheid aanbieden om extra onderzoek te mogen toen in het ziekenhuis ipv nipt.
maandag 9 maart 2020 om 09:07
maandag 9 maart 2020 om 10:52
@ Vajore2017 / Gatochpoetsen: Voel je vooral gehoord, ik heb vanmorgen ook weer boven de pot gehangen. Daarna gaat het een uurtje prima en nu is het weer bal. Volgens mij is dat ook de enige reden dat ik aan het eind van de dag kapot ben.
Vandaag 9 weken, dus hopelijk niet te lang meer doorbikkelen.
@babyboom: Wat fijn dat je wel extra onderzoeken aangeboden krijgt. Ik zou ook wat meer informatie willen als de NIPT niet kan.
Ik begin inmiddels een beetje zenuwachtig te worden. Morgen eindelijk naar de verloskundige. Tot vrijdag had ik er alle vertrouwen, maar nu het dichterbij komt schiet ik toch een beetje in de stress. Geen idee waarom, er zijn geen aanwijzingen dat het niet goed gaat. Maar ik heb er toch niet lekker om geslapen vannacht.
Gelukkig zijn we morgen gelijk om 8 uur aan de beurt en ben ik de rest van de dag vrij.
Vandaag 9 weken, dus hopelijk niet te lang meer doorbikkelen.
@babyboom: Wat fijn dat je wel extra onderzoeken aangeboden krijgt. Ik zou ook wat meer informatie willen als de NIPT niet kan.
Ik begin inmiddels een beetje zenuwachtig te worden. Morgen eindelijk naar de verloskundige. Tot vrijdag had ik er alle vertrouwen, maar nu het dichterbij komt schiet ik toch een beetje in de stress. Geen idee waarom, er zijn geen aanwijzingen dat het niet goed gaat. Maar ik heb er toch niet lekker om geslapen vannacht.
Gelukkig zijn we morgen gelijk om 8 uur aan de beurt en ben ik de rest van de dag vrij.
maandag 9 maart 2020 om 14:06
Vajore, hoe gaat het nu met je? Even afkloppen, hier nu toch weer 2 goede dagen gehad. Vandaag slechts wat vlagen. Zou het dan toch de goede kant op gaan? Duim, duim 
Wat je schrijft over de happiedepeppie zwangeren. Zou dat niet meestal ook na het eerste trimester zijn? Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk ook weinig te klagen had mijn eerste twee zwangerschappen, dat zijn overigens jongens. Ik ben benieuwd of dat voor nu verschil maakt.
Babyboom, goh ja nu je het zo vertelt heel begrijpelijk dat het wordt beïnvloed. Ik heb daar niet eens zo bij stilgestaan. Krijg je dan nog de oude combinatietest misschien?
Fijn Blueitis, gelijk om 8 uur aan de beurt. Ik ben daar ook altijd wel van. Uit je bed rollen en gaan. Zo kan zich geen spanning opbouwen. Succes, en zenuwen zijn te begrijpen met zoiets.

Wat je schrijft over de happiedepeppie zwangeren. Zou dat niet meestal ook na het eerste trimester zijn? Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk ook weinig te klagen had mijn eerste twee zwangerschappen, dat zijn overigens jongens. Ik ben benieuwd of dat voor nu verschil maakt.
Babyboom, goh ja nu je het zo vertelt heel begrijpelijk dat het wordt beïnvloed. Ik heb daar niet eens zo bij stilgestaan. Krijg je dan nog de oude combinatietest misschien?
Fijn Blueitis, gelijk om 8 uur aan de beurt. Ik ben daar ook altijd wel van. Uit je bed rollen en gaan. Zo kan zich geen spanning opbouwen. Succes, en zenuwen zijn te begrijpen met zoiets.
maandag 9 maart 2020 om 16:17
Blueitis: Yes
bijna de echo voor jullie,, fijn dat je het meteen al vroeg in de ochtend heb staan. Hopelijk dan morgen wel een goede dag zonder ochtend misselijkheid.
Gatochpoetsen: Volgens mij is de oude combinatie test ook met bloed, dus weet niet zeker of deze ook afvalt, zal volgende week nog wel even vragen.
Sowieso wel de extra nekplooi meting wat vroeger ook in de combinatie test zat.
Het geeft me wel wat extra zekerheid dat ik 2 jaar geleden wel nipt heb gedaan met nevenbevinding, dus weet dan ieder geval van mezelf dat ik geen rare chromosoom afwijkingen heb.
Verder probeer ik maar gewoon te vertrouwen op de goede echo apparaten van tegenwoordig waar wel veel uit te halen valt.
Verder vind ik het maar stil hier nu het topic gesplitst is, jammer

Gatochpoetsen: Volgens mij is de oude combinatie test ook met bloed, dus weet niet zeker of deze ook afvalt, zal volgende week nog wel even vragen.
Sowieso wel de extra nekplooi meting wat vroeger ook in de combinatie test zat.
Het geeft me wel wat extra zekerheid dat ik 2 jaar geleden wel nipt heb gedaan met nevenbevinding, dus weet dan ieder geval van mezelf dat ik geen rare chromosoom afwijkingen heb.
Verder probeer ik maar gewoon te vertrouwen op de goede echo apparaten van tegenwoordig waar wel veel uit te halen valt.
Verder vind ik het maar stil hier nu het topic gesplitst is, jammer

maandag 9 maart 2020 om 19:14
@gatochpoetsen: Bedankt voor je opbeurende woorden. Ik weet zenuwen erbij horen, maar voor mijn doen zijn ze nu on overdrive. Zullen de horrormonen wel zijn.
@babyboom: De vroege ochtend is echt perfect. Opstaan, niet nadenken en gaan. Ik maak me geen zorgen over de misselijkheid. Ik neem aan dat de verloskundige wel wat gewend is en ik hoef daar mijn zwangerschap niet geheim te houden
Als alles goed is gaan we het dan morgenmiddag/avond aan de ouders vertellen. Met de rest wachten we nog even. We denken allebei dat het voor iedereen een hele grote verrassing wordt dus dat is wel leuk.
Ik vind het ook wel stil hier af en toe, maar ik heb vaak niet meer te melden dan 'Ik was vandaag weer misselijk'. Niet echt een gezellige langspeelplaat. Maar ik kom morgenvroeg natuurlijk wel een update geven! (En later misschien nog wel een)
@babyboom: De vroege ochtend is echt perfect. Opstaan, niet nadenken en gaan. Ik maak me geen zorgen over de misselijkheid. Ik neem aan dat de verloskundige wel wat gewend is en ik hoef daar mijn zwangerschap niet geheim te houden

Als alles goed is gaan we het dan morgenmiddag/avond aan de ouders vertellen. Met de rest wachten we nog even. We denken allebei dat het voor iedereen een hele grote verrassing wordt dus dat is wel leuk.
Ik vind het ook wel stil hier af en toe, maar ik heb vaak niet meer te melden dan 'Ik was vandaag weer misselijk'. Niet echt een gezellige langspeelplaat. Maar ik kom morgenvroeg natuurlijk wel een update geven! (En later misschien nog wel een)
maandag 9 maart 2020 om 20:40
He dames, ik ben er ook nog hoor!
maar is inderdaad wel stuk rustiger op het topic... we zijn ook met relatief klein groepje. Ik lees alles wel, maar ben niet altijd actief met reageren...komt voor nu omdat ik ook weinig nieuws te melden heb. En ook niet continue wil klagen. Want blijf misselijk, moe... blech! Ben echt de weken aan het wegkijken tot het beter wordt. En vind dat in combi met twee kinderen (dus doei rust) echt wel pittig! #klaagmodusuit
Blueitis: spannend de echo morgen!! Ik duim voor je voor goede echo. Wel fijn meteen aan de beurt!
Babyboom: vervelend dat je geen nipt kan doen! Al kunnen ze ook veel uit die nekplooi meting halen toch? Kun je tijdens je zwangerschap nog bloedingen krijgen door die vanishing twin? Omdat het nu gevuld met bloed is?
Hier dus ook geen positieve zwangerschapsverhalen. Vriendinnen die zwanger zijn wisselend. Ik heb altijd de theorie dat de ene makkelijk zwanger raakt, de ander makkelijk zwanger is en de derde makkelijk bevalt. Ik doe 10x liever een bevalling dan deze eerste weken maargoed zo heeft ieder z’n ding
zet ‘m op allemaal, eerste trimester is bijna voorbij!

Blueitis: spannend de echo morgen!! Ik duim voor je voor goede echo. Wel fijn meteen aan de beurt!
Babyboom: vervelend dat je geen nipt kan doen! Al kunnen ze ook veel uit die nekplooi meting halen toch? Kun je tijdens je zwangerschap nog bloedingen krijgen door die vanishing twin? Omdat het nu gevuld met bloed is?
Hier dus ook geen positieve zwangerschapsverhalen. Vriendinnen die zwanger zijn wisselend. Ik heb altijd de theorie dat de ene makkelijk zwanger raakt, de ander makkelijk zwanger is en de derde makkelijk bevalt. Ik doe 10x liever een bevalling dan deze eerste weken maargoed zo heeft ieder z’n ding