Moeder van ex overleden
woensdag 4 maart 2020 om 22:30
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
woensdag 4 maart 2020 om 23:46
Waarom open je er een topic over dan?Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:45Dank je. Dat is inderdaad één van de grootste redenen. Die vriendin had een hele fijne relatie gehad die opeens uit ging en ik wilde haar steunen omdat ik zelf wist hoe ze zich voelde omdat ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik had toen behoefte aan steun van iemand die hetzelfde mee had gemaakt.
Daarbij heb ik de keuze bij haar gelaten om iets te doen met mijn aanbod of niet... Het is toch nooit fout om naar iemand te sturen 'ik ben er voor je?' het verbaast me dat mensen dat egoïstisch of arrogant vinden
woensdag 4 maart 2020 om 23:48
Mijn vriend was erbij toen ik hoorde dat de moeder van m'n ex was overleden en heb uren met hem gepraat over of ik iets moest sturen of niet en wat dan... Zoals ik al zei ik was jong, hij was jong, het was meer een hechte vriendschap dan een relatie. Kortom het heeft niks te maken met 'over een ex heen zijn of niet' ik heb een geweldige relatie met mijn vriend en zou mijn ex voor geen goud terug willen. Ik wil alleen wel dat het goed met hem gaat, dat is alles...Babette2017 schreef: ↑04-03-2020 23:44Oftewel je bent helemaal niet over hem heen. Ik zou eerst eens beginnen met open kaart te spelen naar je huidige vriend. Hoe zou jij het vinden als hij dit naar een ex wilde sturen? Voila. Niet doen dus.
woensdag 4 maart 2020 om 23:51
Ze houdt rekening met het feit dat iemand misschien niet dezelfde behoefte heeft en geeft op die wijze een manier aan als er geen sprake is van wederzijds contact willen.madamzonderm schreef: ↑04-03-2020 23:45Inzoverre vooral jouw behoefte. Zeker met je laatste zin lijkt het alsof je een antwoord verwacht; alsof de ander zou twijfelen of die een bericht moet terugsturen. Je DENKT dat ze zich rot voelen. Waarom zou dat maken dat je een bericht stuurt. Zouden ze zich dan minder rot voelen? Het bericht komt van iemand waar ze geen contact mee willen.
Als ze zich niet minder rot voelen na je bericht, is de aandrang een bericht te sturen dan weg?
woensdag 4 maart 2020 om 23:51
Ze hoorde het via-via. Diegene wil geen contact meer. Zit dichtbij stalken IMO. Verder wil ze meer noemen dan steun en zichzelf erin betrekken met 'ik ben er voor je als het nodig is' en 'ik heb je niet willen kwetsen'. Het is niet duidelijk dat een kaart sturen kan omdat het niet is gegeven dat ze het adres weet. Een digitale kaart sturen is net zo onpersoonlijk als een digitale niet-kaart denk ik.Vindingrijk schreef: ↑04-03-2020 23:39TO,
Ik ben het niet helemaal eens met hoe hier op wordt gereageerd.
Ik ben van mening dat je zeer zeker niet je gevoelens van toen of onverwerkte gedachtes in je kaart moet zetten. Maar iets laten horen na zoiets ingrijpende op een vrijblijvende wijze kan geen kwaad. En dan niet via app. Je neemt de moeite om hier een topic over te beginnen, dan neem je ook de moeite om een kaart te sturen.
woensdag 4 maart 2020 om 23:52
Precies, en ik dreig haar te verliezen. Ik heb de afgelopen tijd veel berichten van steun gehad van mensen die ik al jaren niet meer spreek en ik waardeerde het enorm...Vindingrijk schreef: ↑04-03-2020 23:45Daar heb ik niet overheen gelezen.
Maar dank, voor de twijfel?
Ik zou het kunnen waarderen als iemand die ooit veel heeft betekent voor mij, iets zou laten horen zonder intenties.
Heb je ervaring met je moeder verliezen?
Ik wel. En daarom spreek ik uit mijzelf dat op sommige momenten alle steun fijn is.
woensdag 4 maart 2020 om 23:53
Het verbaast me dat jij niet ziet dat het puur egoïsme is. Hoezo wil je er voor iemand zijn als je dusdanig vervelend was dat anderen je niet meer in je leven willen? Wat snap je nou nietOceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:45Dank je. Dat is inderdaad één van de grootste redenen. Die vriendin had een hele fijne relatie gehad die opeens uit ging en ik wilde haar steunen omdat ik zelf wist hoe ze zich voelde omdat ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik had toen behoefte aan steun van iemand die hetzelfde mee had gemaakt.
Daarbij heb ik de keuze bij haar gelaten om iets te doen met mijn aanbod of niet... Het is toch nooit fout om naar iemand te sturen 'ik ben er voor je?' het verbaast me dat mensen dat egoïstisch of arrogant vinden
woensdag 4 maart 2020 om 23:54
Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:14Persoonlijk vind ik de reacties wel erg heftig. Ik heb hetzelfde gedaan met een vriendin die ik al jaren niet meer sprak en zij waardeerde het enorm.. Omdat ik na al die jaren nog aan haar dacht en juist omdat ze het moeilijk had waardeerde ze het. Ik wil gewoon niet dat mensen om wie ik geef zich rot voelen. Dus juist niet egoïstisch![]()
Als je daar zo van overtuigd bent, waarom open je er dan een topic over?
Here am I in my little bubble
woensdag 4 maart 2020 om 23:55
Contact initieren met iemand die geen behoefte heeft aan contact en zeggen dat je er voor iemand bent als dat nodig is zijn beiden manieren om geen rekening te houden met de wens van iemand om geen contact te hebben.Vindingrijk schreef: ↑04-03-2020 23:51Ze houdt rekening met het feit dat iemand misschien niet dezelfde behoefte heeft en geeft op die wijze een manier aan als er geen sprake is van wederzijds contact willen.
woensdag 4 maart 2020 om 23:56
Ik heb geen ervaring met mensen uit mijn leven bannen. Maar mocht het ooit zo zijn dan zou dat niet voor een paar zweetvoeten zijn en verwacht ik dat die wens gerespecteerd wordt. Mocht ik ooit de behoefte hebben om terug te komen op dat besluit dan kan ik zelf wel contact zoeken.Vindingrijk schreef: ↑04-03-2020 23:45Daar heb ik niet overheen gelezen.
Maar dank, voor de twijfel?
Ik zou het kunnen waarderen als iemand die ooit veel heeft betekent voor mij, iets zou laten horen zonder intenties.
Heb je ervaring met je moeder verliezen?
Ik wel. En daarom spreek ik uit mijzelf dat op sommige momenten alle steun fijn is.
woensdag 4 maart 2020 om 23:57
Ze dringt zichzelf op in een moeilijke situatie. Ze misbruikt als het ware de situatie voor haar eigen agenda. Want let op: zij kan er niet tegen. het gaat alleen maar over haar. In die zin is het helemaal niet gek dat er al twee mensen zijn die het contact met haar verbroken hebbenVindingrijk schreef: ↑04-03-2020 23:51Ze houdt rekening met het feit dat iemand misschien niet dezelfde behoefte heeft en geeft op die wijze een manier aan als er geen sprake is van wederzijds contact willen.
woensdag 4 maart 2020 om 23:58
Dit dus. Je gaat over de grens van degene die zegt geen contact meer te willen.madamzonderm schreef: ↑04-03-2020 23:55Contact initieren met iemand die geen behoefte heeft aan contact en zeggen dat je er voor iemand bent als dat nodig is zijn beiden manieren om geen rekening te houden met de wens van iemand om geen contact te hebben.
woensdag 4 maart 2020 om 23:58
Ik zal het je nog 1 keer ff duidelijk zeggen : ze zei dat ze geen behoefte meer had aan contact. Destijds heeft ze om persoonlijke redenen met veel mensen het contact verbroken, ik had verder niks gedaan... Maar toen ze zich rot voelde, vond ik het lullig om niks te laten horen... Omdat ik haar ondanks dat ik haar niet veel sprak wel vaak zag en wist dat veel mensen haar juist hadden verlaten. Ik wilde er voor haar zijn, dat is geen egoïsme. Daarbij heb ik nog steeds contact met haar sinds dat bericht en dat is maanden geleden.. Dan zal ze het toch wel gewaardeerd hebben hè
anoniem_396039 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 00:00
8.76% gewijzigd
woensdag 4 maart 2020 om 23:59
Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:48Mijn vriend was erbij toen ik hoorde dat de moeder van m'n ex was overleden en heb uren met hem gepraat over of ik iets moest sturen of niet en wat dan...
Uren???
TO, echt, je komt obsessief over.
donderdag 5 maart 2020 om 00:02
Jij zocht contact omdat Jij er niet tegen kon dat zij zich mogelijk rot zou voelen. maar zij had haar behoefte duidelijk aangegeven, geen behoefte aan contact. Alles wat jij daar over denkt is invulling vanuit jezelf. je redeneert alleen vanuit jezelf en je gelooft ook nog dat je het voor een ander doet.Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:58Ik zal het je nog 1 keer ff duidelijk zeggen : ze zei dat ze geen behoefte meer had aan contact. Destijds heeft ze om persoonlijke redenen met veel mensen het contact verbroken, ik had verder niks gedaan... Maar toen ze zich rot voelde, vond ik het lullig om niks te laten horen... Omdat ik haar ondanks dat ik haar niet veel sprak wel vaak zag en wist dat veel mensen haar juist hadden verlaten. Ik wilde er voor haar zijn, dat is geen egoïsme.
donderdag 5 maart 2020 om 00:03
hoe oud ben je?Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:58Ik zal het je nog 1 keer ff duidelijk zeggen : ze zei dat ze geen behoefte meer had aan contact. Destijds heeft ze om persoonlijke redenen met veel mensen het contact verbroken, ik had verder niks gedaan... Maar toen ze zich rot voelde, vond ik het lullig om niks te laten horen... Omdat ik haar ondanks dat ik haar niet veel sprak wel vaak zag en wist dat veel mensen haar juist hadden verlaten. Ik wilde er voor haar zijn, dat is geen egoïsme. Daarbij heb ik nog steeds contact met haar sinds dat bericht en dat is maanden geleden.. Dan zal ze het toch wel gewaardeerd hebben hè
donderdag 5 maart 2020 om 00:11
Dit is de eerste keer dat je dit vertelt.Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:58Ik zal het je nog 1 keer ff duidelijk zeggen : ze zei dat ze geen behoefte meer had aan contact. Destijds heeft ze om persoonlijke redenen met veel mensen het contact verbroken, ik had verder niks gedaan... Maar toen ze zich rot voelde, vond ik het lullig om niks te laten horen... Omdat ik haar ondanks dat ik haar niet veel sprak wel vaak zag en wist dat veel mensen haar juist hadden verlaten. Ik wilde er voor haar zijn, dat is geen egoïsme. Daarbij heb ik nog steeds contact met haar sinds dat bericht en dat is maanden geleden.. Dan zal ze het toch wel gewaardeerd hebben hè
Verschil tussen deze vrouw en je 'ex' is:
Ze zijn andere personen.
Je hebt ex gekwetst maar zegt bij deze vrouw 'verder niks' gedaan te hebben. Dus wel iets?
Je weet zeker dat je ex niet herinnerd wil worden aan jou.
Toen je haar vaak zag, zag ze jou toen ook?
donderdag 5 maart 2020 om 00:20
Je komt jong over, klopt dat? En Meds probeert je een spiegel voor te houden.Oceangirl22 schreef: ↑05-03-2020 00:17Ik wilde hetzelfde aan jou vragen aangezien je niet eens op een normale manier antwoord kan geven en meteen conclusies trekt zonder mij of de volledige situatie te kennen. Behoorlijk kinderachtig vind ik dat.
donderdag 5 maart 2020 om 00:25
Je kan niet zo goed tegen kritiek en dan ga je in het venijn. beter kijk je naar jezelf en vraag je jezelf af waarom je hier niet tegen kan. tip: het heeft te maken met de foute aanname dat andere mensen hetzelfde denken en voelen als jij en het heeft nog veel meer te maken met jouw angst dat je misschien minder belangrijk bent dan je denkt.Oceangirl22 schreef: ↑05-03-2020 00:17Ik wilde hetzelfde aan jou vragen aangezien je niet eens op een normale manier antwoord kan geven en meteen conclusies trekt zonder mij of de volledige situatie te kennen. Behoorlijk kinderachtig vind ik dat.
donderdag 5 maart 2020 om 00:34
Wat mis je in je huidige leven waardoor je zo in het verleden blijft hangen?
Je hoeft niet als een soort moeder Theresa op komen draven als iemand uit je verleden iets naars meemaakt. Zij hebben hun eigen familie en vriendenkring. Accepteer dat jij daar niet meer bij hoort.
Heeft je ex een nieuwe vriendin?
Je hoeft niet als een soort moeder Theresa op komen draven als iemand uit je verleden iets naars meemaakt. Zij hebben hun eigen familie en vriendenkring. Accepteer dat jij daar niet meer bij hoort.
Heeft je ex een nieuwe vriendin?
donderdag 5 maart 2020 om 00:42
Oh maar dat weet ik heel goed hoor. Ik kan prima tegen kritiek, maar ik kan niet tegen onrecht en dit is wel echt onrechtvaardig. Als iemand gewoon zegt joh ik zou het niet doen heb ik daar 0 problemen mee. Het gaat om de manier waarop die vrij respectloos is..S-Meds schreef: ↑05-03-2020 00:25Je kan niet zo goed tegen kritiek en dan ga je in het venijn. beter kijk je naar jezelf en vraag je jezelf af waarom je hier niet tegen kan. tip: het heeft te maken met de foute aanname dat andere mensen hetzelfde denken en voelen als jij en het heeft nog veel meer te maken met jouw angst dat je misschien minder belangrijk bent dan je denkt.
Maar dus als het slecht gaat met mensen om me heen moet ik het negeren..? Ook als ik aanvoel dat ze steun nodig hebben?