Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Ik denk dat je wat zaken los van elkaar wil zien, het kan net zo goed je conservatieve gedachtengoed zijn die vrouwen afschrikt niet je stemgedrag. Ik merk ook dat je een beetje zwart/wit denkt en vrouwen direct als links wegzet.

Genoeg rechtsdenkende vrouwen , echter de meesten zijn niet op zoek naar een traditionele rol verdeling en een conservatief. tegengeluid die hen een beperkt in het leven.

Wellicht even kritisch naar jezelf kijken.

Zelf zou ik nooit matchen met iemand die op Wilders stemt. Wilders communiceert op een zeer platte wijzen, heeft onuitvoerbare ideeën en vind het mooi om menigtes op te jutten.
Iemand die daar van onder de indruk is, zal toch een stuk herkenning zien.Ik zou ook niet matchen met een DENK stemmer.

Nogmaals genoeg rechtse mannen en vrouwen die wel iemand tegen komen via Tinder dus werk aan jezelf.
ardni wijzigde dit bericht op 05-03-2020 08:42
0.24% gewijzigd
Ik denk dat er vooral veel meer overeenkomsten zijn tussen mannen en vrouwen dan verschillen.
Roseaux schreef:
05-03-2020 06:46
Is ook zo. De onderlinge verschillen zijn altijd nog groter dan de verschillen tussen mannen en vrouwen. Degenen die dat niet zien en in generaliserende hokjes blijven denken zijn gewoon erg simpel.
Zoals iedere sitcom en cabaretier. Of nee, dan is het leuk en krities!

We kunnen het ook over de overeenkomsten hebben. Die zijn er ook wel. En daar wijs ik ook op. Dat keuze op basis van partijpolitiek ongeacht sekse dom is. Het laat een fundamenteel slecht ontwikkeld gevoel voor politieke opvattingen zien. Ik zie het verschil tussen FvD en GroenLinks eerlijk gezegd niet zo.
-jolijn- schreef:
05-03-2020 07:31
Ik denk dat er vooral veel meer overeenkomsten zijn tussen mannen en vrouwen dan verschillen.
Zeker. Maar het zijn die verschillen die het vaak interessant maken. Het belangrijkste verschil is toch wel dat vrouwen door hun beperkte vruchtbaarheid en kwetsbaarheid (tijdens zwangerschap en moederschap) wel vanuit een andere uitgangspositie redeneren. Anders gezegd: we kunnen het eens zijn over Euclides’ stellingen, het op dezelfde wijze beargumenteren, maar waarom we ermee bezig zijn is fundamenteel anders ingegeven.
Roseaux schreef:
05-03-2020 06:57
Ik merk dit helemaal niet, maar jij hebt natuurlijk weer uitgebreide research gedaan op de internets en in het echt en dat weegt zwaarder.

Misschien moet je iets vaker op het vivaforum meelezen, dan zul je merken dat feminisme wel degelijk nog leeft. Het wordt alleen niet voortdurend gelabeld als feminisme, maar dat maakt het nog niet dood.
Het feminisme leeft. In beperkte kring dan.

Mijn moeder zei altijd dat Heleen Mees-achtige types hysterische bemoeials waren. Dat ze niet moesten zeuren over andere vrouwen en mannen en hun eigen leven moesten gaan leiden. Ze is van 1960 en vindt dat ze alle kansen heeft gehad.

Wat is de bijdrage van feminisme vandaag de dag nog eigenlijk? Het binnenhalen van vluchtelingen op Lesbos? Vertellen dat we het niet over blanke maar witte mannen hebben? En met vrouwen overal op de werkvloer en in leidinggevende posities nog steeds klagen dat je geen kansen krijgt?

Het is inderdaad niet wetenschappelijk onderbouwd, maar het is mijn indruk dat het feminisme zijn beste tijd wel heeft gehad in de zin van dat het nog iets nieuws en constructiefs toevoegt aan de samenleving zoals deze nu is in Westerse landen.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 07:43
Zeker. Maar het zijn die verschillen die het vaak interessant maken.
Waarom geldt dat dan niet voor interculturele verschillen? Zou dat misschien ingegeven zijn door de mannelijk behoefte hun masculiniteit bevestigd te zien?
Omdat je ook steeds zo benadrukt dat het verschil voortkomt uit de rol in de voortplanting, en niet door bijvoorbeeld het verschil in gemiddelde lengte of spiermassa of culturele en (restanten van) godsdienstige opvattingen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Waaah wat een bericht!

Jou swipe ik meteen de andere kant op. Baudet is een walgelijk kereltje.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 07:52

Mijn moeder zei altijd dat Heleen Mees-achtige types hysterische bemoeials waren. Dat ze niet moesten zeuren over andere vrouwen en mannen en hun eigen leven moesten gaan leiden. Ze is van 1960 en vindt dat ze alle kansen heeft gehad.

Wat is de bijdrage van feminisme vandaag de dag nog eigenlijk? Het binnenhalen van vluchtelingen op Lesbos? Vertellen dat we het niet over blanke maar witte mannen hebben? En met vrouwen overal op de werkvloer en in leidinggevende posities nog steeds klagen dat je geen kansen krijgt?

Het is inderdaad niet wetenschappelijk onderbouwd, maar het is mijn indruk dat het feminisme zijn beste tijd wel heeft gehad in de zin van dat het nog iets nieuws en constructiefs toevoegt aan de samenleving zoals deze nu is in Westerse landen.
Als ik zie wat jij nu allemaal op hedendaags feminisme projecteert snap ik waarom je er niks van meekrijgt, jij kijkt alleen maar naar de extremisten.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 07:38
Nee hoor, dat is jouw mening.
We kunnen het ook over de overeenkomsten hebben. Die zijn er ook wel. En daar wijs ik ook op. Dat keuze op basis van partijpolitiek ongeacht sekse dom is. Het laat een fundamenteel slecht ontwikkeld gevoel voor politieke opvattingen zien. Ik zie het verschil tussen FvD en GroenLinks eerlijk gezegd niet zo.
Bij het allereerste partijprogramma van FvD waren de verschillen nog niet zo heel groot inderdaad, maar ondertussen is dat toch wel echt anders.
Bombus-Sylvarum schreef:

Mijn moeder zei altijd...
Dat vat het wel ongeveer goed samen, :there:
Laat ook maar
gamayun wijzigde dit bericht op 05-03-2020 08:21
90.40% gewijzigd
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Bombus-Sylvarum schreef:

Zolang jij het niet snapt heeft het feminisme in elk geval nog 1 taak.

Dat jouw soort nu minder voorkomt dan vroeger maakt feminisme minder urgent en levensbepalend maar dat is een verdienste, geen nadeel. Natuurlijk streeft het feminisme ernaar zichzelf overbodig te maken. Jij houdt dat tegen, zij zelf niet hoor.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 07:38

Maar zie je wel het verschil tussen een neo-nazi en een GL-stemmer?
Waar ligt de grens? Voor jou maakt het waarschijnlijk weinig uit of dat mooie poppetje van je denkt dat ze links is of niet. Dat is immers niet waar het voor jou om gaat. Maar er zijn vrij veel vrouwen die liever niet met een asshole naar bed gaan. En FvD- en PVV-stemmers zijn op basis van het algemene beeld van hun denkbeelden wel een beetje van die categorie.
Voor vrij veel vrouwen is het belangrijker hoe hun partner in het leven staat dan hoe hij het in bed doet. Misschien zit daar overigens ook wel een onbewuste biologische factor bij (bijvoorbeeld dat vrouwen onbewust kiezen voor hun eigen veiligheid en de veiligheid van hun eventuele nageslacht ofzo, maak er iets moois van).

En trouwens, Arjen is beter in bed dan Thierry Baudet - en dat rijmt, dus het is waar.
Ik wil allereerst een hardnekkig misverstand uit de weg ruimen.

Ik heb NIET gezegd dat ik geen succes heb op Tinder. Sterker nog: ik ben behoorlijk succesvol op Tinder. Ik heb slechts geconstateerd dat ik de laatste maanden steeds vaker profielen tegenkom van vrouwen die expliciet PVV- en FvD-stemmers uitsluiten. (Dit is uiteraard nog steeds een minderheid van alle profielen).
Ikkuz schreef:
05-03-2020 08:02
Waaah wat een bericht!

Jou swipe ik meteen de andere kant op. Baudet is een walgelijk kereltje.
Haha!

Veel vrouwen die dat roepen zijn later toch weer van: ach ja... er zit misschien wel wat in.

De les is dat je als man (en als vrouw) niet over partijpolitiek moet beginnen en wat voorzichtig moet zijn in de ferme standpunten. Dat komt later wel wanneer de liefde bezegeld is. Dan doet het er ook niet meer toe.

Bovendien wat is het verschil tussen FvD en GroenLinks? Allebei pleiten ze voor boreale samenlevingen. Alleen de wijze waarop is geheel anders.
Bombus-Sylvarum schreef:

Waarom praten over feminisme als je niet weet wat het is, of nog erger er niks van begrijpt.
Wat jij noemt heeft echt helemaal niks met feminisme te maken.
Waar haal je het vandaan, ik vind het echt te idioot voor woorden.

Feminisme leeft en niet in beperkte zin
De vrijheid om keuzes te maken, gelijkwaardigheid.
Dat betekent dus ook gelijke salarissen als je dezelfde functie hebt ongeacht geslacht.
De vrijheid om te kiezen voor het afbreken van een zwangerschap, zeker bij ontucht, is een goed voorbeeld van een actueel onderwerp in de VS. Het niet kunnen betalen van anticonceptie of menstruatieproducten.
Het niet kunnen kiezen van een partner omdat de omgeving dat voor je doet.(Ook in Nederland binnen conservatieve Hindoeïstische, Islamitische en Joodse gemeenschappen)

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Vervolgens kom jij met je vluchtelingen uit Lesbos, echt wtf?!
ardni wijzigde dit bericht op 05-03-2020 08:51
22.83% gewijzigd
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 08:40

Ik heb NIET gezegd dat ik geen succes heb op Tinder. Sterker nog: ik ben behoorlijk succesvol op Tinder. Ik heb slechts geconstateerd dat ik de laatste maanden steeds vaker profielen tegenkom van vrouwen die expliciet PVV- en FvD-stemmers uitsluiten. (Dit is uiteraard nog steeds een minderheid van alle profielen).
Hahaha. Ja dat misverstand wil je DIRECT de wereld uit hebben. Je ego enzo. :-D
Thoth schreef:
05-03-2020 08:13
Dat vat het wel ongeveer goed samen, :there:
Mijn partner zegt gewoon hetzelfde. Ik laat haar wel eens meelezen.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 08:40

Maar snap je ondertussen wel waarom vrouwen steeds vaker een afkeer hebben van Thierry? https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b687e35c/
Die link tussen masturberen en incel vind ik persoonlijk erg vergezocht.

Die uitspraak over "Vrouwen worden niet goed geneukt" vind ik wel schokkend, als het waar is natuurlijk (wat ik betwijfel).
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 08:50
Die link tussen masturberen en incel vind ik persoonlijk erg vergezocht.

Die uitspraak over "Vrouwen worden niet goed geneukt" vind ik wel schokkend, als het waar is natuurlijk (wat ik betwijfel).
Bedoel je met 'als het waar is natuurlijk' of vrouwen niet goed geneukt worden, of dat Baudet deze uitspraak uit zijn strotje heeft laten komen?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
05-03-2020 08:54
Bedoel je met 'als het waar is natuurlijk' of vrouwen niet goed geneukt worden, of dat Baudet deze uitspraak uit zijn strotje heeft laten komen?
Dat laatste. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Thierry dit echt gezegd heeft.
lolapaloeza schreef:
05-03-2020 07:55
Waarom geldt dat dan niet voor interculturele verschillen? Zou dat misschien ingegeven zijn door de mannelijk behoefte hun masculiniteit bevestigd te zien?
Omdat je ook steeds zo benadrukt dat het verschil voortkomt uit de rol in de voortplanting, en niet door bijvoorbeeld het verschil in gemiddelde lengte of spiermassa of culturele en (restanten van) godsdienstige opvattingen.
De basis van de verschillen is het voortplantingsmechanisme. Hierdoor krijg je een bepaalde rolverdeling zoals je die ook in het dierenrijk ziet. Je kan dat "bevestiging van masculiniteit" noemen. Maar dan is de nestdrang die we bij vrouwen zien ook een bevestiging van femininiteit. Die terminologie brengt ons weinig verder denk ik. Gewoon benoemen hoe het zit denk ik dan.

Daarna pas krijg je culturele verschillen en ingesleten gewoontes. In patriarchale (met name islamitische) samenlevingen zie je een zeer ouderwetse rolverdeling tussen man en vrouw die waarschijnlijk ooit vanuit vrij praktische beweegredenen is ingegeven. Waar het voor mannen nog enig voordeel heeft (je vrouw slaan wanneer ze geen zin in seks heeft) heeft het voor vrouwen steeds minder nut. Maar het zal nog wel een tijd duren voor de gewoontes eruit gesleten zijn.

In Het Westen zie je ook nog wel overblijfselen van vroegere culturele patronen. Alleen worden die sneller vervangen door praktische patronen. Blijft ongeacht culturele aspecten altijd over die geslachtsorganen met de bijkomende biologische beperkingen. Vrouwen hebben in hun vruchtbare periode (en zelfs wel daarbuiten) tegenwoordig een aardige machtspositie. De vrouw selecteert. Als man kun je in zekere zin alleen je eigen nut en vaardigheid bewijzen en dan hopen dat er een vrouw is die daar de meerwaarde van inziet. En als een vrouw niets ziet wat haar bevalt blijft ze nog liever alleen. Mannen kijken daar anders tegenaan: ook ingegeven door hun biologische beperkingen.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 08:55
Dat laatste. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Thierry dit echt gezegd heeft.
Dan heb je de afgelopen jaren niet erg goed op zitten letten... Dus is de conclusie dat jepolitiek bijzonder slecht onderlegd bent.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88 schreef:
05-03-2020 08:58
Dan heb je de afgelopen jaren niet erg goed op zitten letten... Dus is de conclusie dat jepolitiek bijzonder slecht onderlegd bent.
"Toevallig" staan deze uitspraken nooit op camera op op schrift. Het is altijd iemand die dit gehoord heeft, ordinaire laster/roddels dus.

Er is ook heel veel bewijs van hoe Thierry vaak totaal verkeerd geciteerd wordt door tegenstanders. Bijvoorbeeld laatst toen in een debat over immigratie de presentatrice ervan maakte dat Thierry een "blank" Europa voorstond (wat puur in haar hoofd bestond en hij nooit gezegd heeft. Ik sluit niet uit dat deze Volkskrant-columnist totaal een eigen draai heeft gegeven aan wat Thierry daar heeft gezegd (als hij uberhaupt iets heeft gezegd) en het subtielere punt in zijn haat compleet heeft gemist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven