Moeder van ex overleden
woensdag 4 maart 2020 om 22:30
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
donderdag 5 maart 2020 om 08:58
Uuuuuuren praten hierover? Sure.Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:48Mijn vriend was erbij toen ik hoorde dat de moeder van m'n ex was overleden en heb uren met hem gepraat over of ik iets moest sturen of niet en wat dan... Zoals ik al zei ik was jong, hij was jong, het was meer een hechte vriendschap dan een relatie. Kortom het heeft niks te maken met 'over een ex heen zijn of niet' ik heb een geweldige relatie met mijn vriend en zou mijn ex voor geen goud terug willen. Ik wil alleen wel dat het goed met hem gaat, dat is alles...
En met jouw ex gaat het echt niet beter omdat jij ineens ten tonele verschijnt hoor.
donderdag 5 maart 2020 om 09:05
Huh, waar staat dat de vriend van TO het er niet mee eens is?Valentijn101 schreef: ↑05-03-2020 08:55Je hebt uren met je huidige vriend hier over gepraat. Jij vind het een goed idee om iets te sturen, hij dus niet. Wat zijn zijn argumenten om het niet te doen? Ik neem aan dat de gevoelens van je huidige vriend belangrijker voor je zijn als die van je ex.
donderdag 5 maart 2020 om 09:29
Ervaring: mijn ex waarmee ik het contact verbroken had nam laatst na jaren weer contact met me op om sorry te zeggen. Ik heb gelijk aangegeven dat ik geen behoefte heb aan contact. Ben eigenlijk best wel boos dat hij mijn nummer nooit verwijdert heeft en als dit weer gebeurd vraag ik een nieuw nummer aan. Ik ben gelukkig met mijn vriend en heb steun aan hem
donderdag 5 maart 2020 om 09:32
Ik vind een kaartje sturen helemaal niet raar hoor, geen lang verhaal erop dat je zo vaak aan hem denkt maar gewoon als kennis: Ik hoorde het nare nieuws, gecondoleerd, mijn moeder is nu ook de pineut, sterkte.
Meer ook niet, als hij het waardeert krijg je misschien respons en anders niet maar een condoleance sturen is niet arrogant of stom, of egoïstisch.
Meer ook niet, als hij het waardeert krijg je misschien respons en anders niet maar een condoleance sturen is niet arrogant of stom, of egoïstisch.
donderdag 5 maart 2020 om 09:41
Touché!
Echt, hoe kom je erop to.
Ga je diep zitten schamen
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 5 maart 2020 om 09:42
Ik zou het op een condoleance kaart niet over jezelf hebben (en eigenlijk al helemaal niet sturen)MissMaran schreef: ↑05-03-2020 09:32Ik vind een kaartje sturen helemaal niet raar hoor, geen lang verhaal erop dat je zo vaak aan hem denkt maar gewoon als kennis: Ik hoorde het nare nieuws, gecondoleerd, mijn moeder is nu ook de pineut, sterkte.
donderdag 5 maart 2020 om 10:07
Eens. Goeie samenvatting.MissMaran schreef: ↑05-03-2020 09:32Ik vind een kaartje sturen helemaal niet raar hoor, geen lang verhaal erop dat je zo vaak aan hem denkt maar gewoon als kennis: Ik hoorde het nare nieuws, gecondoleerd, mijn moeder is nu ook de pineut, sterkte.
donderdag 5 maart 2020 om 10:59
Ongelooflijk wat je hier allemaal leest... Een meid die vraagt of het oke zou zijn om haar ex te condoleren met het overlijden van zijn moeder. En dan komen ze hier af met arrogantie, narcisme, autisme, persoonlijkheidsstoornis 
Wat een drama over een kaartje haha.
Stuur gwn die kaart, ik zou het ook enorm appreciëren.
donderdag 5 maart 2020 om 11:04
Dat is niet haar enige vraag hoor, ze wil tegelijkertijd haar excuses aanbieden en van haar schuldgevoel afkomen.Boeitnietema schreef: ↑05-03-2020 10:59Ongelooflijk wat je hier allemaal leest... Een meid die vraagt of het oke zou zijn om haar ex te condoleren met het overlijden van zijn moeder. En dan komen ze hier af met arrogantie, narcisme, autisme, persoonlijkheidsstoornis
Maar inderdaad, stuur gewoon een kaart en klaar, geen gezeik.
donderdag 5 maart 2020 om 11:47
huismeermin schreef: ↑05-03-2020 07:13TO, je zegt dat je hoog sensitief bent maar in jouw reacties ontbreekt elke vorm van sensitiviteit.
Ik denk dat je oostindisch sensitief bent.
Here am I in my little bubble
donderdag 5 maart 2020 om 11:51
Qiyara schreef: ↑05-03-2020 07:39Dat is complete invulling van jouw kant en jouw eigen referentiekader.
Dat weet je helemaal niet en ik vind dat iemand daarin naar eigen behoefte een kaart mag sturen.
Het staat vaak in de krant, of gewoon ergens anders zichtbaar dat iemand is overleden. Daardoor kan je kaarten ontvangen van wie dan ook.
Mee eens. Een neutrale kaart met sterktewens (zónder verdere bijbedoelingen en verwachtingen) is wel iets wat je kunt sturen want daarmee verplicht je de ander niet tot contact/reactie. Zou het zelf niet doen, maar áls je per se je steun wilt betuigen dan is dit de enige manier. Uiteraard wel gewoon naar het condoleance adres wat aangegeven staat. Ga niét direct persoonlijk op hem gericht contact zoeken.
Als hij ziet dat jij een kaart hebt gestuurd naar het condoleance adres en hij heeft het gewaardeerd, dan zal hij misschien wat van zich laten horen en als je niks van hem hoort weet je dat enige vorm van contact nog steeds ongewenst is. En dan moet je dus ook vooral verder geen contact proberen te leggen.
rainydays wijzigde dit bericht op 05-03-2020 11:58
Reden: .
Reden: .
16.39% gewijzigd
Here am I in my little bubble
donderdag 5 maart 2020 om 11:55
Hangt er een beetje vanaf hoe hij het contact verbrak:
Ik moet verder met mijn leven, je hebt mij kwetst en ik denk dat het beter is dat we afstand van elkaar nemen en ik heb geen behoefte meer aan contact.
of
Je hebt me vreselijk gekwetst en ik wil je helemaal nooit meer zien!!
Is het de eerste dan zou ik een kaartje sturen. is het de tweede dan niet. Ik zou niet aanhalen dat je weet hoe het is en wat hij doormaakt. dat weet je namelijk helemaal niet. Daarnaast zou ik het niet over mijn eigen moeder hebben. Wellicht neemt hij na het kaartje contact met je op. Dan is het vroeg genoeg om je eigen moeder aan te halen.
Ik moet verder met mijn leven, je hebt mij kwetst en ik denk dat het beter is dat we afstand van elkaar nemen en ik heb geen behoefte meer aan contact.
of
Je hebt me vreselijk gekwetst en ik wil je helemaal nooit meer zien!!
Is het de eerste dan zou ik een kaartje sturen. is het de tweede dan niet. Ik zou niet aanhalen dat je weet hoe het is en wat hij doormaakt. dat weet je namelijk helemaal niet. Daarnaast zou ik het niet over mijn eigen moeder hebben. Wellicht neemt hij na het kaartje contact met je op. Dan is het vroeg genoeg om je eigen moeder aan te halen.
donderdag 5 maart 2020 om 12:13
Een ex van vroeger heeft een paar jaar terug ook contact gezocht om zijn excuses aan te bieden voor zijn gedrag, ik vond het erg fijn en kon zo'n afsluiter goed gebruiken.realhwmakfsd schreef: ↑05-03-2020 09:29Ervaring: mijn ex waarmee ik het contact verbroken had nam laatst na jaren weer contact met me op om sorry te zeggen. Ik heb gelijk aangegeven dat ik geen behoefte heb aan contact. Ben eigenlijk best wel boos dat hij mijn nummer nooit verwijdert heeft en als dit weer gebeurd vraag ik een nieuw nummer aan. Ik ben gelukkig met mijn vriend en heb steun aan hem![]()
Tis maar hoe je zelf bent hoe je er tegenaan kijkt blijkbaar, ik ben niet rancuneus, jij blijkbaar wel, ik was toen ook happy met een liefde en bla bla maar dat had niks te maken met die ex, dat kon ik los van elkaar zien.
Relax.. niet de hele wereld is eropuit om je iets aan te doen hoor.
donderdag 5 maart 2020 om 12:56
Maar dat is niet wat TO wil. Zij wil het feit dat haar ex zn moeder heeft verloren aangrijpen om hem een spraakbericht te sturen dat ze 'er altijd voor hem is'. Niks sorry, volledig voorbijgaand aan het feit dat hij haar niet meer wil spreken (en dat zegt ze zelf in de OP) en op een totaal ongepast moment. Ik vind er weinig sensitiefs aan als je zo weinig geeft om de gevoelens van anderen.MissMaran schreef: ↑05-03-2020 12:13Een ex van vroeger heeft een paar jaar terug ook contact gezocht om zijn excuses aan te bieden voor zijn gedrag, ik vond het erg fijn en kon zo'n afsluiter goed gebruiken.
Tis maar hoe je zelf bent hoe je er tegenaan kijkt blijkbaar, ik ben niet rancuneus, jij blijkbaar wel, ik was toen ook happy met een liefde en bla bla maar dat had niks te maken met die ex, dat kon ik los van elkaar zien.
Relax.. niet de hele wereld is eropuit om je iets aan te doen hoor.
Overigens is mijn moeder ook dood, ik kreeg destijds een kaartje van een voormalige vriendin die ik om bijzonder goede redenen uit mijn leven had geflikkerd met ongeveer dezelfde strekking als wat TO wil doen. Dat heb ik in de fik gestoken. Luchtte wel op, dus als je toch per se iets wil doen, zou ik voor een kaartje kiezen, TO.
donderdag 5 maart 2020 om 13:06
Als je niet zeker weet of hij wel aan je herinnerd wil worden (je hebt hem tenslotte gekwetst), dan lijkt me een uitermate verkeerd moment om contact te zoeken. Hij is verdrietig en kwetsbaar, en dan ga jij nog wat olie op het voor gooien door je steun aan te bieden? Als ik hem was zou ik zeggen: rot op man, jij bent wel de laatste van wie ik nu steun wil.
Een neutraal "gecondoleerd" kaartje kan misschien nog net. Maar om nu om vergeving en contact te gaan vragen? Dat is zeer ongepast.
Een neutraal "gecondoleerd" kaartje kan misschien nog net. Maar om nu om vergeving en contact te gaan vragen? Dat is zeer ongepast.
donderdag 5 maart 2020 om 13:09
Een spraakbericht vind ik ook wel erg euh intens, dat kun je niet netjes negeren dus ik zou hem niet voor het blok zetten, hij is in de rouw, een kaartje sturen zonder erg persoonlijk te worden kan wel, erbij zetten dat je nu door eenzelfde situatie gaat kan ook nog met een p.s. als je erover wilt praten dan kan dat altijd.spuit_111 schreef: ↑05-03-2020 12:56Maar dat is niet wat TO wil. Zij wil het feit dat haar ex zn moeder heeft verloren aangrijpen om hem een spraakbericht te sturen dat ze 'er altijd voor hem is'. Niks sorry, volledig voorbijgaand aan het feit dat hij haar niet meer wil spreken (en dat zegt ze zelf in de OP) en op een totaal ongepast moment. Ik vind er weinig sensitiefs aan als je zo weinig geeft om de gevoelens van anderen.
Overigens is mijn moeder ook dood, ik kreeg destijds een kaartje van een voormalige vriendin die ik om bijzonder goede redenen uit mijn leven had geflikkerd met ongeveer dezelfde strekking als wat TO wil doen. Dat heb ik in de fik gestoken. Luchtte wel op, dus als je toch per se iets wil doen, zou ik voor een kaartje kiezen, TO.
En dan groet en niet liefs of kusjes erachter.
donderdag 5 maart 2020 om 13:12
Goed lezen...Rosalind schreef: ↑05-03-2020 13:06Als je niet zeker weet of hij wel aan je herinnerd wil worden (je hebt hem tenslotte gekwetst), dan lijkt me een uitermate verkeerd moment om contact te zoeken. Hij is verdrietig en kwetsbaar, en dan ga jij nog wat olie op het voor gooien door je steun aan te bieden? Als ik hem was zou ik zeggen: rot op man, jij bent wel de laatste van wie ik nu steun wil.
donderdag 5 maart 2020 om 13:19
Helemaal eens met de reacties van Meds, en ik snap niet goed wat jij daar niet aan snapt, TO.
Dat het helemaal ongepast is om naar aanleiding van deze gebeurtenis weer contact te zoeken, hoe goed je het ook bedoeld. Ik snap ook niet goed waarom, (ja, je geeft aan dat je het rot voor hem vindt en een soort steunbetuiging wil sturen) maar vind je dat zelf echt niet vreemd?
En ben je dat van plan vaker te doen bij anderen in de toekomst?
Ik zou nl best een bult werk hebben om exen berichtjes te sturen of het contact te hernieuwen omdat er iets naars in hun leven is gebeurd.
Ik snap dat je nu even aan hem denkt, en dat je het echt rot voor hem vind dat hij nu verdriet heeft, maar dat moet je toch echt zelf een plek zien te geven.
Je handelt uit eigen behoefte, en ja, dat is egoistisch zoals Meds al schreef, maar jij ziet dat niet in.
Het zou meer getuigen van respect als je dit nu juist níet deed, en dit zelf/ in en met jezelf zou oplossen.
Mijn ouders leven beide niet meer en ik zou het echt niet op prijs stellen als één van mijn exen (met wie de relatie 1,5 jaar heeft geduurd en contact er niet meer was zoals bij jullie, dus zoals jullie situatie ligt) op deze manier contact zou hebben gezocht, op het moment dat mijn vader of moeder net overleden was.
Denk niet eens dat ik de moeite zou doen te antwoorden. Alsof je daarop zit te wachten in zo'n tijd..
Dat het helemaal ongepast is om naar aanleiding van deze gebeurtenis weer contact te zoeken, hoe goed je het ook bedoeld. Ik snap ook niet goed waarom, (ja, je geeft aan dat je het rot voor hem vindt en een soort steunbetuiging wil sturen) maar vind je dat zelf echt niet vreemd?
En ben je dat van plan vaker te doen bij anderen in de toekomst?
Ik zou nl best een bult werk hebben om exen berichtjes te sturen of het contact te hernieuwen omdat er iets naars in hun leven is gebeurd.
Ik snap dat je nu even aan hem denkt, en dat je het echt rot voor hem vind dat hij nu verdriet heeft, maar dat moet je toch echt zelf een plek zien te geven.
Je handelt uit eigen behoefte, en ja, dat is egoistisch zoals Meds al schreef, maar jij ziet dat niet in.
Het zou meer getuigen van respect als je dit nu juist níet deed, en dit zelf/ in en met jezelf zou oplossen.
Mijn ouders leven beide niet meer en ik zou het echt niet op prijs stellen als één van mijn exen (met wie de relatie 1,5 jaar heeft geduurd en contact er niet meer was zoals bij jullie, dus zoals jullie situatie ligt) op deze manier contact zou hebben gezocht, op het moment dat mijn vader of moeder net overleden was.
Denk niet eens dat ik de moeite zou doen te antwoorden. Alsof je daarop zit te wachten in zo'n tijd..
donderdag 5 maart 2020 om 13:20
Ik las het inderdaad niet goed, ze weet het wel zeker. Nog erger dus.
Echt TO, je bent niet in de positie hem steun te bieden, echt niet. Totaal ongepast.
donderdag 5 maart 2020 om 13:46
Je weet gewoon niet hoe een bericht van jou bij hem zal vallen; je hebt immers al jaren geen contact meer en hij heeft gezegd dat hij niets meer met je te maken wilde hebben.
Ik denk dat de mogelijke schade van een bericht dat hem (onbedoeld) kwetst en oude wonden openrijt groter is dan de schade die hij zou hebben van het gemis van een bericht van jou.
Ik denk dat de mogelijke schade van een bericht dat hem (onbedoeld) kwetst en oude wonden openrijt groter is dan de schade die hij zou hebben van het gemis van een bericht van jou.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 5 maart 2020 om 14:21
Maar hij voelt zich ròhòt! Daar ken ze niet tege.salinarosseno schreef: ↑05-03-2020 12:55Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al.