Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Rosabella1 schreef:
05-03-2020 11:16
Nee dat baardje moet hij niet doen daarmee lijkt hij 10 jaar ouder dan hij werkelijk is.
De meeste mannen knappen niet op van een baardje. ;-D
Sinds ik vaste relaties heb moet ik me altijd verplicht scheren. Ach... een klein offer!
Rosabella1 schreef:
05-03-2020 11:32
Ach ja zo heb ik dan weer Het rode boekje met citaten van Mao en het Communistisch manifest in de boekenkast als afknappers.
Ieder zijn ding.
Ik heb het allemaal.

Neutraliseren Mein Kampf en het Communistisch Manifest elkaar?
Snarky schreef:
05-03-2020 11:35
Als ik de rechtse dames hier zie zwijmelen, dan snap ik trouwens wel waar rechtse jongetjes hun vrouwbeeld vandaan halen.
Nou Wouter Bos is toch niet echt rechts? ;-D
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
AeonOfWinter schreef:
05-03-2020 10:42
:rofl:

Dit topic is goud!
Ja absoluut!,

maar :woa:

.....ik zit dit te lezen, en vooral ook TO en zijn "mening", en ik vraag me serieus af:

Is dit echt? Vind TO dit echt? Heeft TO écht serieus dit topic geopend omdat hij zich tekort gedaan voelt? Ik bedoel, ik vind Koot en Bie (nog steeds) héél grappig, maar dit....... dit gaat véél verder........?
2east wijzigde dit bericht op 05-03-2020 11:38
0.23% gewijzigd
jouw leven is een keuze
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 10:50
Precies. Linkse mensen zijn zelden geinteresseerd in wat er moet gebeuren (een klinische analyse gebaseerd op feiten en common sense), maar vooral in hoe ze overkomen en of hun standpunten wel of niet "kunnen".
En het dan maar gek vinden dat die vrouwen niet met jou daten. Hoe kan dat Nou?!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
2east schreef:
05-03-2020 11:37
Ja absoluut!,

maar :woa:

.....ik zit dit te lezen, en vooral ook TO en zijn "mening", en ik vraag me serieus af:

Is dit echt? Vind TO dit echt? Heeft TO écht serieus dit topic geopend omdat hij zich tekort gedaan voelt? Ik bedoel, ik vind Koot en Bie (nog steeds) héél grappig, maar dit....... dit gaat véél verder........?
Nee natuurlijk niet maar lollig is het wel.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 10:48
Het zal je toch zijn opgevallen dat ik tussen pagina 3 en 12 helemaal niet aanwezig kon zijn in mijn eigen topic.
Laten we dan eens noemen zoals het is: tussen pagina 2 en 12!

Tussen je laatste bericht op pagina 2 om 18:56 en je eerste bericht op pagina 12 om 23:22, zitten 4 uur en 26 minuten. Dit klinkt nou niet echt als een full-time baan, of wel ouwe uren tijger. Ik kan me er overigens wel iets bij voorstellen hoor, als ik met jou in het zelfde bedrijf werkte zou ik ook vragen of jij de avonddienst in kon.
nessemeisje schreef:
05-03-2020 11:15
True true, maar datzelfde geldt dan toch ook voor een Jesse Klaver? En Rob Jetten is ook hard op weg om zo'n voorman te worden. Dat is in principe ook natuurlijk wel de functie van zo'n partijleider, de partij een gezicht geven. Maar het hangt van je smaak af of je de partij vervolgens ook aantrekkelijk vindt natuurlijk.
Zeker waar, een meer dan stevig ego is meer politici niet vreemd. Alleen, en dat is mijn persoonlijke mening, zijn zij een tijdje het boegbeeld van een partij maar valt de partij niet helemaal samen met hen. Bij pvv en fvd vind ik dat persoonlijk wel gebeuren. Dat gaat voor mij nog een stapje verder.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 11:35
Sinds ik vaste relaties heb moet ik me altijd verplicht scheren. Ach... een klein offer!
Terecht! :proud:
Je kan zeggen van Orpheus wat je wilt, maar hij houdt wel goed vol. Als hij in bed ook zo lang kan...!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 11:37
Ik heb het allemaal.

Neutraliseren Mein Kampf en het Communistisch Manifest elkaar?
Kijk ik vind het ook nogal verschil maken of je die boeken leest en als leidraad gebruikt of dat je ze leest omdat je wilt weten hoe dergelijk gedachtegoed werkt en om er van te leren.
Bulbul schreef:
05-03-2020 11:46
Je kan zeggen van Orpheus wat je wilt, maar hij houdt wel goed vol. Als hij in bed ook zo lang kan...!
Misschien moet hij dat op zijn tinderprofiel zetten..
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 10:49
Dit is echt onzin. Bewijs graag.
Bij deze.
https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv- ... 2-92be8b24

En nu graag jouw bewijs van het tegendeel.
Bulbul schreef:
05-03-2020 11:46
Dan is hij een God :proud:
Lollypop04 schreef:
05-03-2020 11:49
Misschien moet hij dat op zijn tinderprofiel zetten..
Joh daar trapt toch geen vrouw links of rechts in? :proud:
Wat is dat toch trouwens altijd met van die debiele mannen op het vivaforum? Het lijkt altijd hetzelfde type te zijn.
O_O WTF?!? Ik heb alleen de OP gelezen en dar ga ik het ook bij houden, want dit keer is het gedaan met het beetje begrip dat ik in eerdere topics nog soms voor TO had.
Roseaux schreef:
05-03-2020 11:55
Wat is dat toch trouwens altijd met van die debiele mannen op het vivaforum? Het lijkt altijd hetzelfde type te zijn.
Baas en Rik zijn de enige leuke mannen hier geloof ik.
Roseaux schreef:
05-03-2020 11:55
Yup!

Het is toch een masochistische vorm van zelfkastijding als je op een forum met veelal vrijdenkende, zelfstandige en geëmancipeerde vrouwen, keer op keer weer je mannelijkheid poogt te bewijzen. En dan boos worden als het niet lukt….. eind juli op vakantie gaan naar een all-inclusive in Turkije en dan bij de receptie klagen dat het druk is…..
jouw leven is een keuze
2east schreef:
05-03-2020 12:03
Yup!

Het is toch een masochistische vorm van zelfkastijding als je op een forum met veelal vrijdenkende, zelfstandige en geëmancipeerde vrouwen, keer op keer weer je mannelijkheid poogt te bewijzen. En dan boos worden als het niet lukt….. eind juli op vakantie gaan naar een all-inclusive in Turkije en dan bij de receptie klagen dat het druk is…..
Welnee het is gewoon trollen en stangen. Even de veelal linkse vivavrouwtjes op de kast jagen.
dubbel
roseaux wijzigde dit bericht op 05-03-2020 12:08
98.01% gewijzigd
Sjulia schreef:
05-03-2020 12:01
Maar die reageren toch ook gewoon? en zijn niet bij elk bericht dat ze plaatsen om zich te profileren als man of vertegenwoordiging van een soort mannelijk perspectief.
Rosabella1 schreef:
05-03-2020 12:07
Welnee het is gewoon trollen en stangen. Even de veelal linkse vivavrouwtjes op de kast jagen.
En zelfs daar slagen ze niet in. Denk dat er toch meer een soort incelmotivatie achter zit. Er is geen lol aan om elke keer hetzelfde trucje uit de kast te halen namelijk, dan zou je toch ook een keer wat afwisseling aan kunnen brengen.
roseaux wijzigde dit bericht op 05-03-2020 12:10
33.33% gewijzigd
Sjulia schreef:
05-03-2020 12:01
Die praten je mooi naar de mond zeker?
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 12:09
Die praten je mooi naar de mond zeker?
Ooooh, voel je je weer achtergesteld?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven