Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

donderdag 5 maart 2020 om 11:35
Sinds ik vaste relaties heb moet ik me altijd verplicht scheren. Ach... een klein offer!Rosabella1 schreef: ↑05-03-2020 11:16Nee dat baardje moet hij niet doen daarmee lijkt hij 10 jaar ouder dan hij werkelijk is.
De meeste mannen knappen niet op van een baardje.![]()

donderdag 5 maart 2020 om 11:37
Ik heb het allemaal.Rosabella1 schreef: ↑05-03-2020 11:32Ach ja zo heb ik dan weer Het rode boekje met citaten van Mao en het Communistisch manifest in de boekenkast als afknappers.
Ieder zijn ding.
Neutraliseren Mein Kampf en het Communistisch Manifest elkaar?
Nou Wouter Bos is toch niet echt rechts?

Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ja absoluut!,
maar

.....ik zit dit te lezen, en vooral ook TO en zijn "mening", en ik vraag me serieus af:
Is dit echt? Vind TO dit echt? Heeft TO écht serieus dit topic geopend omdat hij zich tekort gedaan voelt? Ik bedoel, ik vind Koot en Bie (nog steeds) héél grappig, maar dit....... dit gaat véél verder........?
2east wijzigde dit bericht op 05-03-2020 11:38
0.23% gewijzigd
jouw leven is een keuze
En het dan maar gek vinden dat die vrouwen niet met jou daten. Hoe kan dat Nou?!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
donderdag 5 maart 2020 om 11:39
Nee natuurlijk niet maar lollig is het wel.2east schreef: ↑05-03-2020 11:37Ja absoluut!,
maar![]()
.....ik zit dit te lezen, en vooral ook TO en zijn "mening", en ik vraag me serieus af:
Is dit echt? Vind TO dit echt? Heeft TO écht serieus dit topic geopend omdat hij zich tekort gedaan voelt? Ik bedoel, ik vind Koot en Bie (nog steeds) héél grappig, maar dit....... dit gaat véél verder........?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Laten we dan eens noemen zoals het is: tussen pagina 2 en 12!
Tussen je laatste bericht op pagina 2 om 18:56 en je eerste bericht op pagina 12 om 23:22, zitten 4 uur en 26 minuten. Dit klinkt nou niet echt als een full-time baan, of wel ouwe uren tijger. Ik kan me er overigens wel iets bij voorstellen hoor, als ik met jou in het zelfde bedrijf werkte zou ik ook vragen of jij de avonddienst in kon.
Zeker waar, een meer dan stevig ego is meer politici niet vreemd. Alleen, en dat is mijn persoonlijke mening, zijn zij een tijdje het boegbeeld van een partij maar valt de partij niet helemaal samen met hen. Bij pvv en fvd vind ik dat persoonlijk wel gebeuren. Dat gaat voor mij nog een stapje verder.nessemeisje schreef: ↑05-03-2020 11:15True true, maar datzelfde geldt dan toch ook voor een Jesse Klaver? En Rob Jetten is ook hard op weg om zo'n voorman te worden. Dat is in principe ook natuurlijk wel de functie van zo'n partijleider, de partij een gezicht geven. Maar het hangt van je smaak af of je de partij vervolgens ook aantrekkelijk vindt natuurlijk.
donderdag 5 maart 2020 om 11:40
Terecht!Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 11:35Sinds ik vaste relaties heb moet ik me altijd verplicht scheren. Ach... een klein offer!

donderdag 5 maart 2020 om 11:49
Kijk ik vind het ook nogal verschil maken of je die boeken leest en als leidraad gebruikt of dat je ze leest omdat je wilt weten hoe dergelijk gedachtegoed werkt en om er van te leren.Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 11:37Ik heb het allemaal.
Neutraliseren Mein Kampf en het Communistisch Manifest elkaar?
donderdag 5 maart 2020 om 11:49
Bij deze.
https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv- ... 2-92be8b24
En nu graag jouw bewijs van het tegendeel.
donderdag 5 maart 2020 om 11:50
donderdag 5 maart 2020 om 11:53
Joh daar trapt toch geen vrouw links of rechts in?

donderdag 5 maart 2020 om 12:03
Yup!
Het is toch een masochistische vorm van zelfkastijding als je op een forum met veelal vrijdenkende, zelfstandige en geëmancipeerde vrouwen, keer op keer weer je mannelijkheid poogt te bewijzen. En dan boos worden als het niet lukt….. eind juli op vakantie gaan naar een all-inclusive in Turkije en dan bij de receptie klagen dat het druk is…..
jouw leven is een keuze
donderdag 5 maart 2020 om 12:07
Welnee het is gewoon trollen en stangen. Even de veelal linkse vivavrouwtjes op de kast jagen.2east schreef: ↑05-03-2020 12:03Yup!
Het is toch een masochistische vorm van zelfkastijding als je op een forum met veelal vrijdenkende, zelfstandige en geëmancipeerde vrouwen, keer op keer weer je mannelijkheid poogt te bewijzen. En dan boos worden als het niet lukt….. eind juli op vakantie gaan naar een all-inclusive in Turkije en dan bij de receptie klagen dat het druk is…..
donderdag 5 maart 2020 om 12:08
donderdag 5 maart 2020 om 12:09
En zelfs daar slagen ze niet in. Denk dat er toch meer een soort incelmotivatie achter zit. Er is geen lol aan om elke keer hetzelfde trucje uit de kast te halen namelijk, dan zou je toch ook een keer wat afwisseling aan kunnen brengen.Rosabella1 schreef: ↑05-03-2020 12:07Welnee het is gewoon trollen en stangen. Even de veelal linkse vivavrouwtjes op de kast jagen.
roseaux wijzigde dit bericht op 05-03-2020 12:10
33.33% gewijzigd

donderdag 5 maart 2020 om 12:10
Ooooh, voel je je weer achtergesteld?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.