Moeder van ex overleden
woensdag 4 maart 2020 om 22:30
Mijn ex (met wie ik anderhalf jaar een relatie had) en ik zijn al jaren uit elkaar en ik ben ook volledig over hem heen qua gevoelens. We hebben ook geen contant meer, hij verbrak het contact. Juist daar heb ik heel veel moeite mee gehad, omdat hij meer mijn beste vriend was (ik was vrij jong tijdens die relatie). Nu is het zo dat mijn moeder kanker heeft en ik heb via via gehoord dat zijn moeder er pas geleden aan is overleden. Ik snap het als jullie nu denken ja en wat dan nog? Hij is je ex. Klopt, ik heb nu een hele lieve vriend en denk al jaren niet meer aan mijn ex, maar wel aan hoe ik hem mis als een vriend. Destijds heb ik hem onbedoeld gekwetst en daarom hebben we geen contact meer. Het was de grootste fout van mijn leven en ik zou alles doen om hem te laten zien hoe erg het me spijt en hoeveel hij voor mij betekent.
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ik wil heel graag iets voor hem doen nu hij net zijn moeder is verloren. Ik denk dat ik hem goed zou kunnen steunen, omdat ik weet wat hij doormaakt. Alleen weet ik zeker dat hij niet herinnerd zal willen worden aan mij. Ik wou dat ik anoniem iets voor hem kon doen, maar dan zal hij zich afvragen van wie het komt. Ik wil gewoon niet dat hij zich rot voelt, omdat hij altijd veel voor me heeft betekend. Dat hij mijn ex is heeft er voor mij niks mee te maken. Ik voelde me laatst ook zo toen een vriendin met wie ik al jaren geen contact meer had (zij had het contact verbroken) zich rot voelde.
Maar wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
vrijdag 6 maart 2020 om 08:45
vrijdag 6 maart 2020 om 08:48
Jij kent deze mensen helemaal niet en kunt dus ook niet voor die gozer praten, misschien vind ie het wel fijn om iets te horen, misschien niet, kaartje is niet opdringerig, vergeet even niet dat haar eigen moeder zelf ook ziek is, belachelijk dat je dit als arrogant misbruik van de situatie neer wil zetten. Elk contact, elke situatie is anders, je zet het om in iets naars bah.S-Meds schreef: ↑06-03-2020 08:01Dat je het niet kan voorstellen wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Soms ben je klaar met mensen dat heeft niks te maken met haat maar heeft wel te maken met het feit dat bepaalde mensen geen enkele toevoeging zijn. En je hebt het recht omdat te vinden en je hebt het recht om te vragen of mensen je met rust willen laten. En je mag ook verwachten dat dat gerespecteerd wordt
vrijdag 6 maart 2020 om 08:56
We kunnen alleen uit gaan van de info die TS ons geeft en daar staat toch echt dat ze zeker weet dat hij niet aan haar herinnerd wil worden. Dat weten en dan toch een kaartje sturen op zo'n verdrietig moment is niets anders dan enorm egocentrisch.MissMaran schreef: ↑06-03-2020 08:48Jij kent deze mensen helemaal niet en kunt dus ook niet voor die gozer praten, misschien vind ie het wel fijn om iets te horen, misschien niet, kaartje is niet opdringerig, vergeet even niet dat haar eigen moeder zelf ook ziek is, belachelijk dat je dit als arrogant misbruik van de situatie neer wil zetten. Elk contact, elke situatie is anders, je zet het om in iets naars bah.
vrijdag 6 maart 2020 om 09:22
Ik ben het hiermee eens. Een simpel kaartje is echt niks mis mee. Dat spraakje, ja, oké, maar dat snapt ze vast zelf ook wel. Ik zou het zelf raar vinden als mijn ex me een kaartje stuurt met sterkte terwijl hij nooit zijn excuses heeft aangeboden. Doet hij dat wel, vind ik dat fijn, want dat heeft hij nooit gedaan. Ik heb laatst een situatie meegemaakt waarin en vroegere vriend van me (geen ex) die me destijds heel veel pijn had gedaan contact met me opnam. Hij belde me en ik twijfelde even of ik op moest nemen.. Maar ik deed het toch want ik was wel nieuwsgierig. Als hij aandacht zou zoeken, zou ik ophangen. Hij klonk erg overstuur en bood zijn excuses aan, meerdere malen. Ik heb ervoor gekozen hem nog 1 kans te geven en dat gaat nog steeds heel goed. Mensen veranderen.MissMaran schreef: ↑06-03-2020 08:48Jij kent deze mensen helemaal niet en kunt dus ook niet voor die gozer praten, misschien vind ie het wel fijn om iets te horen, misschien niet, kaartje is niet opdringerig, vergeet even niet dat haar eigen moeder zelf ook ziek is, belachelijk dat je dit als arrogant misbruik van de situatie neer wil zetten. Elk contact, elke situatie is anders, je zet het om in iets naars bah.
Ik zou het niet raar vinden om hem een kaartje te sturen met heel simpel: Met deze kaart wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van je moeder. Mijn moeder heeft nu dezelfde nare ziekte, dus ik weet ongeveer waar je doorheen gaat. Ik vind het heel erg voor je. Heel veel sterkte (en btw echt sorry van toen)
Zoiets ik zeg maar wat.
Verder vind ik sommige reacties hier wel erg naar en overdreven, mijns inziens is ze helemaal niet egoïstisch of narcistisch. Wat voor rare uitspraak is het om te zeggen dat het egoïstisch is om er voor mensen te zijn?
Als iemand graag zorgt voor anderen omdat dat hem/haar gelukkig maakt omdat hij/zij dan iets goeds doet, is dat toch niet egoïstisch???
anoniem_396240 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 09:29
3.49% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2020 om 09:27
Daarnaast even voor de mensen die zeggen dat hoog sensitiviteit onzin is: hebben jullie dan ook 0 ervaring dat dieren mensen extreem goed aan kunnen voelen? Geloven jullie dat ook niet?
Ik ben zelf niet hoog sensitief, maar een vriendin van mij is dat wel. Ze weet precies wanneer het niet goed met me gaat. Iemands gevoelens lezen is onzin en ook als een hsp dit zegt, geloof ik het niet. Je weet nooit wat iemand precies voelt, maar aan kunnen voelen of iemand zich rot voelt of zich goed voelt is toch niet zo raar?
Daarbij moest ik erg lachen om de uitspraak 'hsp's zijn eigenlijk egoïstisch'. Wauw. Ik ken er meerderen, maar dat is gewoon het tegenovergestelde van de waarheid. Ze denken juist te veel aan anderen en hierdoor raken ze overprikkeld. Ik ben heel blij met de vriendschap die ik heb met mijn hoog sensitieve vriendin. Als er iets met me is, is zij de eerste die voor me klaarstaat nog voordat ik heb gezegd dat het niet goed met me gaat.
Ik ben zelf niet hoog sensitief, maar een vriendin van mij is dat wel. Ze weet precies wanneer het niet goed met me gaat. Iemands gevoelens lezen is onzin en ook als een hsp dit zegt, geloof ik het niet. Je weet nooit wat iemand precies voelt, maar aan kunnen voelen of iemand zich rot voelt of zich goed voelt is toch niet zo raar?
Daarbij moest ik erg lachen om de uitspraak 'hsp's zijn eigenlijk egoïstisch'. Wauw. Ik ken er meerderen, maar dat is gewoon het tegenovergestelde van de waarheid. Ze denken juist te veel aan anderen en hierdoor raken ze overprikkeld. Ik ben heel blij met de vriendschap die ik heb met mijn hoog sensitieve vriendin. Als er iets met me is, is zij de eerste die voor me klaarstaat nog voordat ik heb gezegd dat het niet goed met me gaat.
vrijdag 6 maart 2020 om 09:34
Je bedoelt het vast goed maar ik vind dit dus precies een voorbeeld van dat mensen die zeggen heel sensitief te zijn dus eigenlijk heel slecht aanvoelen wat een ander nodig heeft. Punt één zeg jij: ik vond het niet erg om van een ex te horen dus moet dat voor hem ook zo werken, terwijl hij expliciet heeft gezegd niet aan haar herinnerd te worden. Daar wals je dus al overheen omdat jij je dat niet kan voorstellen; punt twee begin je op de kaart over je eigen moeder, daar heeft hij niet om gevraagd en het is not done; dan veronderstel je ook nog dat je snapt wat hij meemaakt (nee snap je niet, anders had je naar hem geluisterd); en de laatste zin "oh en trouwens ook nog sorry" is echt heel ongelukkig. Ik snap dat dit maar een voorbeeld is maar het slaat wel meteen alle planken mis en niks hieraan is sensitief. Respecteer gewoon die gast z'n duidelijk aangegeven grenzen.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 09:22Ik zou het niet raar vinden om hem een kaartje te sturen met heel simpel: Met deze kaart wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van je moeder. Mijn moeder heeft nu dezelfde nare ziekte, dus ik weet ongeveer waar je doorheen gaat. Ik vind het heel erg voor je. Heel veel sterkte (en btw echt sorry van toen)
vrijdag 6 maart 2020 om 09:36
Ik snap deze uitspraak in sommige gevallen wel. Het gaat eigenlijk alleen maar om jezelf.
vrijdag 6 maart 2020 om 09:38
Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 09:22Ik ben het hiermee eens. Een simpel kaartje is echt niks mis mee. Dat spraakje, ja, oké, maar dat snapt ze vast zelf ook wel. Ik zou het zelf raar vinden als mijn ex me een kaartje stuurt met sterkte terwijl hij nooit zijn excuses heeft aangeboden. Doet hij dat wel, vind ik dat fijn, want dat heeft hij nooit gedaan. Ik heb laatst een situatie meegemaakt waarin en vroegere vriend van me (geen ex) die me destijds heel veel pijn had gedaan contact met me opnam. Hij belde me en ik twijfelde even of ik op moest nemen.. Maar ik deed het toch want ik was wel nieuwsgierig. Als hij aandacht zou zoeken, zou ik ophangen. Hij klonk erg overstuur en bood zijn excuses aan, meerdere malen. Ik heb ervoor gekozen hem nog 1 kans te geven en dat gaat nog steeds heel goed. Mensen veranderen.
Ik zou het niet raar vinden om hem een kaartje te sturen met heel simpel: Met deze kaart wil ik je heel veel sterkte wensen met het verlies van je moeder. Mijn moeder heeft nu dezelfde nare ziekte, dus ik weet ongeveer waar je doorheen gaat. Ik vind het heel erg voor je. Heel veel sterkte (en btw echt sorry van toen)
Zoiets ik zeg maar wat.
Verder vind ik sommige reacties hier wel erg naar en overdreven, mijns inziens is ze helemaal niet egoïstisch of narcistisch. Wat voor rare uitspraak is het om te zeggen dat het egoïstisch is om er voor mensen te zijn?
Als iemand graag zorgt voor anderen omdat dat hem/haar gelukkig maakt omdat hij/zij dan iets goeds doet, is dat toch niet egoïstisch??? Sterker nog: HAAR MOEDER IS ERNSTIG ZIEK. Waarschijnlijk heeft ze meer dan genoeg aan haar hoofd en voelt ze zich al hartstikke rot, (ik bedoel.. Hoe zou je je zelf voelen als je dreigt je moeder te verliezen..), maar toch denkt ze aan die vriendin én haar ex.. Dat is hoe ik het zie.
vrijdag 6 maart 2020 om 09:42
Haar moeder is ernstig ziek... Waarschijnlijk heeft ze meer dan genoeg aan haar hoofd en voelt ze zich al hartstikke rot, (ik bedoel.. Hoe zou je je zelf voelen als je dreigt je moeder te verliezen..), maar toch denkt ze aan die vriendin én haar ex.. Dat vind ik niet egoïstisch.
vrijdag 6 maart 2020 om 09:45
Misschien is hij helemaal niet meer boos en herinnerd hij zich alleen nog de leuke band die ze vroeger hadden.Murrmurr schreef: ↑06-03-2020 09:34Je bedoelt het vast goed maar ik vind dit dus precies een voorbeeld van dat mensen die zeggen heel sensitief te zijn dus eigenlijk heel slecht aanvoelen wat een ander nodig heeft. Punt één zeg jij: ik vond het niet erg om van een ex te horen dus moet dat voor hem ook zo werken, terwijl hij expliciet heeft gezegd niet aan haar herinnerd te worden. Daar wals je dus al overheen omdat jij je dat niet kan voorstellen; punt twee begin je op de kaart over je eigen moeder, daar heeft hij niet om gevraagd en het is not done; dan veronderstel je ook nog dat je snapt wat hij meemaakt (nee snap je niet, anders had je naar hem geluisterd); en de laatste zin "oh en trouwens ook nog sorry" is echt heel ongelukkig. Ik snap dat dit maar een voorbeeld is maar het slaat wel meteen alle planken mis en niks hieraan is sensitief. Respecteer gewoon die gast z'n duidelijk aangegeven grenzen.
Beginnen over je eigen moeder die ziek is, waarom niet?? Ze zouden elkaar kunnen steunen ik neem aan dat je in zo'n situatie niet veel mensen hebt die door eenzelfde periode gaan.
Dat hij er niet om heeft gevraagd hoeft niet te betekenen dat hij het niet wil op fit moment.
En ps, ondanks dat we gebrouilleerd waren en ik dat erg rot vind hoop ik dat het goed met je gaat en als je wilt praten...
Trouwens als je sensitief bent kun je mensen die je ooit in je hart hebt gesloten niet zo snel loslaten, als je niet sensitief bent denk je makkelijk, oh fuck it en dooorrr.
Maar als je er gevoelig voor bent kun je dat meedragen en waarom zou je geen kaart sturen, je bent echt geen tbs maniak hoor
Wat is het ergste dat ie kan zeggen.
Nou ja zeg mijn ex heeft me een kaartje gestuurd, ze wil me condoleren, egoïstisch he?!
vrijdag 6 maart 2020 om 09:49
Precies dat. Als je sensitief bent of hoog sensitief, hecht je veel waarde aan vriendschap en wil je dat het goed gaat met de mensen die belangrijk voor je zijn. Daar is niks egoïstisch aan...MissMaran schreef: ↑06-03-2020 09:45Misschien is hij helemaal niet meer boos en herinnerd hij zich alleen nog de leuke band die ze vroeger hadden.
Beginnen over je eigen moeder die ziek is, waarom niet?? Ze zouden elkaar kunnen steunen ik neem aan dat je in zo'n situatie niet veel mensen hebt die door eenzelfde periode gaan.
Dat hij er niet om heeft gevraagd hoeft niet te betekenen dat hij het niet wil op fit moment.
En ps, ondanks dat we gebrouilleerd waren en ik dat erg rot vind hoop ik dat het goed met je gaat en als je wilt praten...
Trouwens als je sensitief bent kun je mensen die je ooit in je hart hebt gesloten niet zo snel loslaten, als je niet sensitief bent denk je makkelijk, oh fuck it en dooorrr.
Maar als je er gevoelig voor bent kun je dat meedragen en waarom zou je geen kaart sturen, je bent echt geen tbs maniak hoor![]()
Wat is het ergste dat ie kan zeggen.
Nou ja zeg mijn ex heeft me een kaartje gestuurd, ze wil me condoleren, egoïstisch he?!![]()
vrijdag 6 maart 2020 om 09:52
Nergens hoor je mij egoïsme gebruiken.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 09:42Haar moeder is ernstig ziek... Waarschijnlijk heeft ze meer dan genoeg aan haar hoofd en voelt ze zich al hartstikke rot, (ik bedoel.. Hoe zou je je zelf voelen als je dreigt je moeder te verliezen..), maar toch denkt ze aan die vriendin én haar ex.. Dat vind ik niet egoïstisch.
Wel dat ze projecteert en de HSP kaart trekt waar hij niet hoort. En vervolgens dat wordt uitvergroot en HSP weer zo'n negatieve lading krijgt.
TO is volgens mij nog hartstikke jong en nog aan het ontdekken hoe ze HSP bij zichzelf kan houden waardoor het een kracht wordt en geen leegloop aan energie.
vrijdag 6 maart 2020 om 09:56
Juist omdat ze waarschijnlijk jong is, is het nergens voor nodig om haar de grond in te trappen zoals sommige mensen hier doen. Geef raad op een normale manier of zeg niks. Sommige mensen hier doen net of ze een misdaad begaat. Ze bedoelt het gewoon goed.Qiyara schreef: ↑06-03-2020 09:52Nergens hoor je mij egoïsme gebruiken.
Wel dat ze projecteert en de HSP kaart trekt waar hij niet hoort. En vervolgens dat wordt uitvergroot en HSP weer zo'n negatieve lading krijgt.
TO is volgens mij nog hartstikke jong en nog aan het ontdekken hoe ze HSP bij zichzelf kan houden waardoor het een kracht wordt en geen leegloop aan energie.
anoniem_396240 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 09:57
6.58% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2020 om 09:57
100% mee eens.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 09:56Juist omdat ze waarschijnlijk jong is, is het nergens voor nodig om haar de grond in te trappen zoals sommige mensen hier doen. Geef raad op een normale manier of zeg niks.
vrijdag 6 maart 2020 om 09:59
Jouw vriendin is een uitzonderingLoveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 09:44Leg uit... Want ik kan het niet plaatsen als ik kijk naar m'n vriendin
vrijdag 6 maart 2020 om 10:00
Waarom bepaal jij waar een hsp kaart hoort, je wauwelt anderen achterna,Qiyara schreef: ↑06-03-2020 09:52Nergens hoor je mij egoïsme gebruiken.
Zijn er regels rond hsp, hoe bedoel je bij je houden, je gevoel niet voelen ofzo?
Lijkt me ongezond, dat hsp een nare lading krijgt is omdat mensen hier zonder hsp zich dat hoogsensitieve niet voelen en dus besloten hebben dat het niet bestaat en het zelfs omdraaien en er iets arrogants en negatiefs opplakken wie is er dan negatief en arrogant?
Neen dat is niet oke, want straks begint bij hem het grote rouwen, dus dan zit hij niet te wachten op jouw bekentenissen.Oceangirl22 schreef: ↑04-03-2020 23:03Is het oké om over een bepaalde tijd een spraakje (want whatsapp is zo onpersoonlijk) te sturen waarin ik zeg dat ik hem oprecht nooit heb willen kwetsen, het me echt spijt en nog steeds aan hem denk omdat hij altijd erg belangrijk voor me is geweest en ik er nog steeds voor hem ben als hij me nodig heeft?
Let it go , let it goho
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ze zegt dat ze er voor hem wil zijn, maar dat redeneert ze vanuit haar zelf en dat is al wat egocentrisch. Immers, ZIJ denkt dat hij steun nodig heeft, dit blijkbaar niet voldoende krijgt van de mensen om hem heen. ZIJ denkt te weten wat hij nodig heeft en ZIJ denkt dat te kunnen bieden.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 09:22Ik ben het hiermee eens. Een simpel kaartje is echt niks mis mee. Dat spraakje, ja, oké, maar dat snapt ze vast zelf ook wel. Ik zou het zelf raar vinden als mijn ex me een kaartje stuurt met sterkte terwijl hij nooit zijn excuses heeft aangeboden. Doet hij dat wel, vind ik dat fijn, want dat heeft hij nooit gedaan. Ik heb laatst een situatie meegemaakt waarin en vroegere vriend van me (geen ex) die me destijds heel veel pijn had gedaan contact met me opnam. Hij belde me en ik twijfelde even of ik op moest nemen.. Maar ik deed het toch want ik was wel nieuwsgierig. Als hij aandacht zou zoeken, zou ik ophangen. Hij klonk erg overstuur en bood zijn excuses aan, meerdere malen. Ik heb ervoor gekozen hem nog 1 kans te geven en dat gaat nog steeds heel goed. Mensen veranderen.
Zoiets ik zeg maar wat.
Als iemand graag zorgt voor anderen omdat dat hem/haar gelukkig maakt omdat hij/zij dan iets goeds doet, is dat toch niet egoïstisch???
Want vanuit hem komt geen enkel signaal. Hij heeft haar niet op de hoogte gebracht van het overlijden en hij heeft nimmer laten blijken dat het "contactverbod" niet meer van toepassing is.
En bij dat "voor iemand zijn" kun je ook wat vraagtekens zetten. Kennelijk zit TS nogal met de wijze waarop het destijds is gegaan en wil ze daar ook wat mee doen. Zal wellicht ook niet fraai zijn, gezien zijn duidelijke bewoordingen. Het nu daar nog over hebben riekt erg naar eigenbelang want nergens blijkt ook uit dat hij er nog last van heeft. Laat staan dat hij er in deze verdrietige periode met een break up van jaaaaren geleden bezig is/wil zijn.
Dat spraakje snapt ze kennelijk niet, want ze schrijft dat ze dat van plan is.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 06-03-2020 10:12
Reden: het is een HIJ
Reden: het is een HIJ
1.67% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2020 om 10:01
Denk dat t to juist om de veer in de kont te doen is.
Ook al ben ik slecht behandeld / zijn er geen excuses aangeboden willen mensen geen contact kijk toch eens hoe meelevend niet egoïstisch narcistisch en hoogsensitief ik ben door nog steeds aan jullie te denken ook al zit ik zelf met verdriet door de ziekte van mijn moeder
Ook al ben ik slecht behandeld / zijn er geen excuses aangeboden willen mensen geen contact kijk toch eens hoe meelevend niet egoïstisch narcistisch en hoogsensitief ik ben door nog steeds aan jullie te denken ook al zit ik zelf met verdriet door de ziekte van mijn moeder
vrijdag 6 maart 2020 om 10:02
Denken is lief, maar als ze dan een kaart gaat schrijven (en dan ook nog zoals jij suggereert op die kaart verwijst naar haar eigen problemen én die pijnlijke zaak) dan is dat alleen om zichzelf beter te voelen en dat is egoïstisch. Je maakt jezelf zo heel belangrijk. Risico van geen kaart sturen: krijgt 'ie 1 kaart minder maar hij heeft vast andere mensen in zijn leven inmiddels die hem steunen; risico van wel een kaart: dat ze hem in deze rottijd ook nog eens herinnert aan de pijn en het verdriet van de streek die ze hem eerder heeft geleverd. Toch dat risico nemen om jezelf beter te voelen: egoïstisch.Loveanimals21 schreef: ↑06-03-2020 09:42Haar moeder is ernstig ziek... Waarschijnlijk heeft ze meer dan genoeg aan haar hoofd en voelt ze zich al hartstikke rot, (ik bedoel.. Hoe zou je je zelf voelen als je dreigt je moeder te verliezen..), maar toch denkt ze aan die vriendin én haar ex.. Dat vind ik niet egoïstisch.