Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 15:37
Nee, maar zonder kun je ook niet. Had jou scriptie ook een conclusie of bleef hij bij opsommingen van feitelijke gegevens?
Jouw.
En mijn conclusie was gebaseerd op correct brongebruik.
Zou je bij jouw studenten ook goed rekenen wat jij net zo boud beweerde, zonder enige bron ter ondersteuning?

Ik word er niet warm of koud van verder, maar voor iemand die zichzelf zo intelligent vindt, vind ik het redeneringen vrij matig.
Je zult wel een mooi gezichtje hebben!
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 15:08
Haha.

Ik denk dat er veel mannen zijn die een dergelijke eis niet hebben.
Ik denk dat ik mensen met zo'n 'eis' sowieso geen date-materiaal vind.
Ik vind andere dingen belangrijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 15:11
Beetje flauw om te veronderstellen dat mensen met een HBO-opleiding evenveel lezen als mensen met een WO-opleiding. Je weet zelf ook wel dat dat niet het geval is.

Wat mij betreft mag er wel wat meer onderscheid worden gemaakt tussen deze 2 opleidingsniveaus.
:rofl:

David Dunning
Betty_Slocombe schreef:
08-03-2020 15:40
En mijn conclusie was gebaseerd op correct brongebruik.
Zou je bij jouw studenten ook goed rekenen wat jij net zo boud beweerde, zonder enige bron ter ondersteuning?

Ik word er niet warm of koud van verder, maar voor iemand die zichzelf zo intelligent vindt, vind ik het redeneringen vrij matig.
Je zult wel een mooi gezichtje hebben!
Je begrijpt dat dit een forum is en geen plek waar we gezamenlijk werken aan een scriptie of ander wetenschappelijk stuk.

Overigens was dat wat ik aangaf voldoende om mijn punt te onderbouwen. Jij weet net zo goed als ik dat HBO-studenten gemiddeld minder boeken lezen dan WO-studenten. Jij vindt het onvoldoende wanneer ik verwijs naar onderzoeken die laten zien dat er bij een hoger opleidingsniveau meer gelezen wordt. Er is gewoon een opgaande lijn te trekken tussen mensen met geen opleiding en gepromoveerde mensen als het gaat om het aantal boeken dat men na een studie leest. Het is absurd dat jij die conclusie daaruit niet kan trekken. Onderzoek hiernaar zal altijd hetzelfde uitwijzen.

Kennelijk zat jou scriptie vol met gevolgtrekkingen die eigenlijk evident zijn en vooral veel papierruimte innemen. Kwam je woorden tekort ofzo?
Solomio schreef:
08-03-2020 15:57
Ik denk dat ik mensen met zo'n 'eis' sowieso geen date-materiaal vind.
Ik vind andere dingen belangrijk.
Er zijn al kinderen. Dus mij is het in ieder geval gelukt.
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:04
Er zijn al kinderen. Dus mij is het in ieder geval gelukt.
Ik heb ook kinderen.

En ik heb een hbo en een post-hbo gedaan en doe nu een universitaire studie.

En ik vind jouw uitspraken lachwekkend.

David Dunning
Solomio schreef:
08-03-2020 16:07
Ik heb ook kinderen.

En ik heb een hbo en een post-hbo gedaan en doe nu een universitaire studie.

En ik vind jouw uitspraken lachwekkend.
Misschien eerst eens je universitaire studie afronden ;-) !
Ik zeg net al, je zult vast een mooi gezichtje hebben. Kun je ook lekker koken?
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:12
Ah, dan ga ik ineens meer boeken lezen? Nog meer?

Daarbij: niet zozeer het aantal boeken alswel het soort boeken dat iemand leest is interessant.

15 boeketreeksjes per week is wel veel, niet echt interessant.

Ik ga die universitaire studie trouwens niet afronden, ik studeer als hobby en doe alleen de leuke vakken.
solomio wijzigde dit bericht op 08-03-2020 16:17
13.33% gewijzigd

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
Ik heb tot nu toe alleen een mavo diploma, strikdiploma ,zwemdiploma , propedeuse en een uitnodiging voor de mensa test. Toch doen jouw spelfouten mij pijn aan mijn ogen. Vind je niet dat je je daarvoor moet schamen ipv zo verheven te doen ?
Ik vind het haast lachwekkend, als het niet zo pijnlijk was.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Solomio schreef:
08-03-2020 16:14
Ah, dan ga ik ineens meer boeken lezen? Nog meer?

Daarbij: niet zozeer het aantal boeken alswel het soort boeken dat iemand leest is interessant.

15 boeketreeksjes per week is wel veel, niet echt interessant.
Je leest niet goed. Zoals zovelen hier. Je zult mij niet vaak betrappen op een uitspraak: "voor alle gevallen X geldt Y". Als je een universitaire opleiding volgt met wat aandacht voor argumentatieleer begrijp je wat ik bedoel.

Ik zeg nergens dat mensen met een lage opleiding niet zouden lezen. Of ook niet heel veel boeken zouden kunnen lezen. Het is alleen meer waarschijnlijk dat ze het niet doen.

Los van of mensen lezen gaat het er ook nog om wat ze lezen.
Bombus-Sylvarum schreef:
Wat ontzettend neerbuigend dit! Bah!!!
jouw leven is een keuze
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:17

Je leest niet goed. Zoals zovelen hier. Je zult mij niet vaak betrappen op een uitspraak: "voor alle gevallen X geldt Y". Als je een universitaire opleiding volgt met wat aandacht voor argumentatieleer begrijp je wat ik bedoel.

Ik zeg nergens dat mensen met een lage opleiding niet zouden lezen. Of ook niet heel veel boeken zouden kunnen lezen. Het is alleen meer waarschijnlijk dat ze het niet doen.

"Ik word niet begrepen dus iedereen is dom"
jouw leven is een keuze
Bombus-Sylvarum schreef:

Maar wat heb je verder aan zo'n uitspraak in een discussie?
Dat hoger opgeleiden gemiddeld meer lezen wil ik best aannemen, maar het zegt helemaal niets over een individueel persoon waarmee je hier in gesprek bent, dus ik snap niet zo goed wat je daar dan mee wilt bereiken.

David Dunning
Als je elke dag heel hard moet roepen dat je de baas bent, dan ben je het dus niet...

Deduceren we die op heel hard roepen dat je rete-intelligent bent......
jouw leven is een keuze
Quaintrelle schreef:
08-03-2020 16:15
Ik heb tot nu toe alleen een mavo diploma, strikdiploma ,zwemdiploma , propedeuse en een uitnodiging voor de mensa test. Toch doen jouw spelfouten mij pijn aan mijn ogen. Vind je niet dat je je daarvoor moet schamen ipv zo verheven te doen ?
Kijk zelf eens naar je spatiegebruik zou ik zeggen. Verder valt het wel mee met mijn spelfouten. Je bent niet de eerste die dat punt maakt. Er zullen vast wel wat foutjes in zitten, maar zo storend als je hier wilt doen geloven is het echt niet.

Weet je wat lachwekkend is? Dat mensen hier lopen te bitchen op mijn voorkeuren. Wel hypocriet toch dat er overeenstemming lijkt te zijn dat je naar politieke familie mag kijken, maar als ik aangeef dat mijn voorkeur uitgaat naar vrouwen met een afgeronde universitaire studie en dat toelicht dan is het VIVA-forum te klein.
2east schreef:
Wat ontzettend neerbuigend dit! Bah!!!
Nee het punt dat daarboven wordt gemaakt is niet neerbuigend. En dat nog los van wat er tussendoor is gezegd.
Quaintrelle schreef:
08-03-2020 16:15
Ik heb mijn lidmaatschap van Mensa opgezegd, vond de meesten niet slim interessant genoeg.
Das pas arrogant. :biggrin:

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:26
Kijk zelf eens naar je spatiegebruik zou ik zeggen. Verder valt het wel mee met mijn spelfouten. Je bent niet de eerste die dat punt maakt. Er zullen vast wel wat foutjes in zitten, maar zo storend als je hier wilt doen geloven is het echt niet.

Weet je wat lachwekkend is? Dat mensen hier lopen te bitchen op mijn voorkeuren. Wel hypocriet toch dat er overeenstemming lijkt te zijn dat je naar politieke familie mag kijken, maar als ik aangeef dat mijn voorkeur uitgaat naar vrouwen met een afgeronde universitaire studie en dat toelicht dan is het VIVA-forum te klein.

Nee. Jouw denigrerende kijk op de mensheid in het algemeen, dát is waarom mensen reageren. Maar ik denk dat ik het niet goed lees....
jouw leven is een keuze
Solomio schreef:
08-03-2020 16:20
Maar wat heb je verder aan zo'n uitspraak in een discussie?
Dat mensen met een universitaire studie gemiddeld meer lezen wil ik best aannemen, maar het zegt helemaal niets over een individueel persoon waarmee je hier in gesprek bent, dus ik snap niet zo goed wat je daar dan mee wilt bereiken.
Als iemands politieke voorkeur ertoe doet. Waarom zou dit er dan niet toe doen?
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 16:40
0.10% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:

Ik zie niet dat het Viva-forum te klein is hoor, van mij mag je het vinden.

Ik vind persoonlijk politieke voorkeur belangrijker dan opleidingsniveau binnen een relatie. Intelligentie, ontwikkeling en vooral zelfkennis vind ik dan weer wel belangrijk, maar die staan vaak los van opleidingsniveau.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:28
Als iemand politieke voorkeur ertoe doet. Waarom zou dit er dan niet toe doen?
Wat ik schrijf: prima, maar voor mij doet dat er minder toe dan politieke voorkeur.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:

Voor mij zijn taalfouten een afknapper.

David Dunning
2east schreef:
08-03-2020 16:28
Nee. Jouw denigrerende kijk op de mensheid in het algemeen, dát is waarom mensen reageren. Maar ik denk dat ik het niet goed lees....
Ik denk het.

Wat ik me afvraag is waarom zoveel VIVA-forummers aanslaan als ik aangeef wat mijn voorkeuren zijn. Waarom is dat denigrerend? Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet zo goed. Waarom moet mijn ongelijk worden bewezen? Mijn voorkeur is vrouwen met een afgeronde universitaire studie minimaal 23 jaar en ouder. Als ik dus aangeef hoe ik selecteer (en dus mensen uitsluit of naar rechts "swipe") is het ineens denigrerend.

Kijk eens hoe mensen hebben gereageerd op TO. Of anderen op de voorkeur om niet voor Forum-mannen te gaan. Is dat dan niet denigrerend?
Solomio schreef:
08-03-2020 16:29
Ik zie niet dat het Viva-forum te klein is hoor, van mij mag je het vinden.

Ik vind persoonlijk politieke voorkeur belangrijker dan opleidingsniveau binnen een relatie. Intelligentie, ontwikkeling en vooral zelfkennis vind ik dan weer wel belangrijk, maar die staan vaak los van opleidingsniveau.
Ik denk dat vrouwen over het algemeen veel strakker selecteren op opleidingsniveau dan mannen.

Vrouwen zeggen dat alleen vaak niet zo direct zoals ik dat nu doe. Vrouwen gaan af op hun gevoel, maar in feite komt dat zeker wel neer op taalgebruik, taalfouten, creativiteit in taalgebruik enzovoort wat je natuurlijk vrijwel uitsluitend tegenkomt bij hoger opgeleide mannen.

In feite geef je aan dat je op hoog opgeleide mannen valt, maar je brengt het iets vriendelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven