Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Solomio schreef:
08-03-2020 17:14
Wat ik me afvraag: dit topic gaat over rechtse mannen, maar nu over opleidingsniveau.

Ik krijg de indruk dat sommigen denken dat rechtse mannen een hoger opleidingsniveau hebben, of mss omgekeerd: dat mannen met een hogere opleiding rechts zijn?
Dat denkt baudet vooral.
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 17:12
Ik heb al fuckering maar hij zegt ook trekker.
Hij komt niet van het platteland maar uit Deventer en stemt PvdA. :proud:
Verder heb ik eigenlijk alleen maar rechtse vrienden.
Maar waar begint rechts voor jou? Bij het CDA, de VVD of pas bij Baudet?
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Solomio schreef:
Wat ik me afvraag: dit topic gaat over rechtse mannen, maar nu over opleidingsniveau.

Ik krijg de indruk dat sommigen denken dat rechtse mannen een hoger opleidingsniveau hebben, of mss omgekeerd: dat mannen met een hogere opleiding rechts zijn?
Nee die indruk heb ik niet wèl dat er tussen links en rechts een verschil zit in het soort opleiding dat ze doen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
oudebaas schreef:
08-03-2020 17:16
Je vraagt het niet aan mij, maar voor mij is PvdA toch wel het meest rechtse wat ik nog om me heen verdraag.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
oudebaas schreef:
Zo ongeveer bij het CDA maar de meeste van mijn vrienden stemmen VVD of intussen FvD en er zit 1 SGPer tussen mijn vrienden die zie ik ook als rechts.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bombus-Sylvarum schreef:
Ik heb geen hart denk ik. Ik val dus ook op vrouwen van staal.

Als ik jou was zou ik siliconen eens proberen, die zijn wat minder kil.
nounou
Solomio schreef:
08-03-2020 17:20
Je vraagt het niet aan mij, maar voor mij is PvdA toch wel het meest rechtse wat ik nog om me heen verdraag.
Als je zelfs de PvdA al rechts vindt ben je zelf dus extreemlinks?
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 17:25
Linkser nog.

David Dunning
Solomio schreef:
Linkser nog.
Welke partij moet je dan in hemelsnaam nog stemmen?
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 17:26
Welke partij moet je dan in hemelsnaam nog stemmen?
Ja, das lastig, maar goed: zo links mogelijk.

Wat dat betreft heeft extreemrechts het een stuk makkelijker, keus genoeg.

David Dunning
Solomio schreef:
08-03-2020 17:27
Ja, das lastig, maar goed: zo links mogelijk.

Wat dat betreft heeft extreemrechts het een stuk makkelijker, keus genoeg.
SP of GroenLinks wellicht?
Of eigenlijk is BIJ1 wel het meest extreemlinks van allemaal.
rosabella1 wijzigde dit bericht op 08-03-2020 17:30
16.70% gewijzigd
Wat een geëmmer over opleidingsniveau op de zondagmiddag.
Solomio schreef:

Hier in mijn bubbel is in de wijken waar het opleidingsniveau het laagst is, het aantal stemmen op PVV en fvd het grootst. In mijn ogen fantaseren die lui aantoonbaar hun eigen werkelijkheid bij elkaar.
Men is hoogopgeleid, racisme op de arbeidsmarkt bestaat niet, het is heel wonderlijk waarom baudet wordt beschuldigd van sexisme en racisme, mensen met een HBO opleiding lezen nooit een boek, en linkse mensen leven in lalaland en zij zijn enorm realistisch.
Het-groepje schreef:
08-03-2020 17:30
Hier in mijn bubbel is in de wijken waar het opleidingsniveau het laagst is, het aantal stemmen op PVV en fvd het grootst. In mijn ogen fantaseren die lui aantoonbaar hun eigen werkelijkheid bij elkaar.
Men is hoogopgeleid, racisme op de arbeidsmarkt bestaat niet, het is heel wonderlijk waarom baudet wordt beschuldigd van sexisme en racisme, mensen met een HBO opleiding lezen nooit een boek, en linkse mensen leven in lalaland en zij zijn enorm realistisch.
Mijn bubbel ook denk ik.
Ik woon in een überwit links wijkje.

David Dunning
Rosabella1 schreef:
Als PvdA’er zit je in elk geval altijd goed. Zowel bij een Solo als een Rosa :proud:
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
08-03-2020 17:32
Als PvdA’er zit je in elk geval altijd goed. Zowel bij een Solo als een Rosa :proud:
Hahaha
Wat ik eigenlijk nog het meest belangrijk vind is dat mensen überhaupt naar de stembus gaan of ze nou links of rechts stemmen.
Dat is iets waar meer politici zowel van links als rechts hun best voor moeten doen,mensen motiveren om te gaan stemmen.
SGP'ers word ik overigens ook gallig van. En doen qua extremiteit niet onder voor de PVV-stemmers hetzij Bidet-stemmers.
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 17:12
Ik heb al fuckering maar hij zegt ook trekker.
Hij komt niet van het platteland maar uit Deventer en stemt PvdA. :proud:
Verder heb ik eigenlijk alleen maar rechtse vrienden.
Speel jij vadertje en moedertje met Eus?
jouw leven is een keuze
2east schreef:
08-03-2020 17:49
Speel jij vadertje en moedertje met Eus?
Haha nee ik woon zelf niet in Deventer :proud:
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 17:52
Haha nee ik woon zelf niet in Deventer :proud:
Had je mooi binnen gezeten vandaag!
jouw leven is een keuze
2east schreef:
08-03-2020 17:54
Had je mooi binnen gezeten vandaag!
O wat is er loos in Deventer vandaag?
Mensen gebruiken vanalles in profielen als een soort proxy om te voorspellen wat voor een type je bent.

Zowel je politike voorkeur, opleiding of hobbies. Als je vegan bent swipe je eerder naar links als je iemand ziet die van jagen of vissen houdt, dan wanneer je omnivoor bent. Zo gek is dat niet, dat je aannames hebt over de waarden van een ander, gebaseerd op hoe ze zich presenteren. De dingen die je in een profiel zet zijn immers ook een keuze.

Waarden en normen zou ik alleen niet aan opleidingsniveau hangen, eerder aan politieke voorkeur. Huidige vriend heb ik dus ook gevraagd of hij voor Brexit had gestemd of niet. No way dat ik in bed ga liggen met iemand die ervoor heeft gezorgd dat ik minder rechten straks heb (ik woon in de UK). Zijn opleiding vond ik dan weer totaal niet interessant en nog steeds niet (hij is na de middelbare school gaan werken, ik ben gepromoveerd en werk sinds kort niet meer in het academische).

Wij zijn elkaar dan weer wel in het wild tegengekomen, hij is geen type voor dating apps.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Overigens las ik een tijd geleden een rapport (delen gaat helaas niet) waarin extreemlinks extreem rechts activisme vergeleken werd.

Blijkt uit cijfers duidelijk dat linkse activisten vaker en sneller over gaan tot "geweld". Daarbij is sprake van; vandalisme/vernieling, bezetting, en denk aan de acties van dierenactivisten in laboratoria en bij nertsenfokkerijen.

Rechtextremisten gebruiken minder vaak geweld en gaan minder snel over tot geweld. wel is dat geweld vaak meer tegen personen gericht en fysiek geweldadiger. Bedreiging, mishandeling of brandstichting.

Rechtse activisten worden wel vaker veroordeeld. Dát wordt verklaard door opleidingsniveau. Binnen links activisme is men veelal hoger opgeleid waardoor het voor opsporingsdiensten moelijker is om te vervolgen.

Wist je trouwens dat PVV zijn achterban hoofdzakelijk uit de binnenstedelijke volksbuurten, evenals de SP, terwijl FvD voornamelijk ZZP'ers, kleine middenstanders en boeren.

Daar komt geen opleidingsniveau bij kijken. Veiligheidsbeleving, belastingdruk en toekomstvisie zijn vele malen bepalender....
jouw leven is een keuze
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 17:55
O wat is er loos in Deventer vandaag?
Vliegtuigbom opgeruimd
jouw leven is een keuze
Ik heb mijn kerel jaren geleden hier van het viva-forum gedownload. Niks geen selectie criteria in zijn - of mijn - profiel dus. We vonden elkaar in taalgebruik en humor.

Later bleek hij van dezelfde politieke kleur als ik (gematigd links). En universitair geschoold. Groot was dan ook mijn teleurstelling toen hij helemaal lyrisch bleek over een boek over een voetbaltoernooitje in 1974.
Maar ja, een relatie is nu eenmaal geen checklistje. Hij accepteert mij immers ook met mijn inferieure hbo opleiding.

We delen over het algemeen waarden en doelen in het leven. En humor. Werkt vrij aardig.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven