Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Solomio schreef:
08-03-2020 16:31
Voor mij zijn taalfouten een afknapper.
Er bestaan geen mensen die geen taalfouten maken.
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:28
Als iemand politieke voorkeur ertoe doet. Waarom zou dit er dan niet toe doen?
En zo heeft een ieder zijn/haar voorkeuren.
Ik wil niet iemand die extreemlinks is en types met een tractor in hun Twitterprofiel schrijf ik ook af evenals figuren met een vlaggetje van de EU en feminist in hun profiel.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 16:36
En zo heeft een ieder zijn/haar voorkeuren.
Ik wil niet iemand die extreemlinks is en types met een tractor in hun Twitterprofiel schrijf ik ook af evenals figuren met een vlaggetje van de EU en feminist in hun profiel.
Hahahaha!

Kijk ik zou zo voor Rosabella kunnen gaan. Vooral vanwege die tractor-opmerking. Hoewel ik het gewoon trekkers noem trouwens, maar daar is in een mogelijke relatie aan te werken ;-) !
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 15:12
Er is een significant verschil of je voor een collegezaal met HBO'ers of WO'ers staat. Vraag maar even na.
TO, wat vindt je er van dat Bombo als een loodsmannetje jouw topic kaapt?
Laat je dat zomaar gebeuren?
Bombo maakt ervan dat het accent verschoven is van politiek naar litteratuur en dat het sexen via Tinder helemaal uit de schijnwerpers is geschoven.

Of laat je het er maar bij zitten, omdat je ergens de hoop de moed al hebt opgegeven?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:32
Ik denk het.

Wat ik me afvraag is waarom zoveel VIVA-forummers aanslaan als ik aangeef wat mijn voorkeuren zijn. Waarom is dat denigrerend? Ik snap eerlijk gezegd de discussie niet zo goed. Waarom moet mijn ongelijk worden bewezen? Mijn voorkeur is vrouwen met een afgeronde universitaire studie minimaal 23 jaar en ouder. Als ik dus aangeef hoe ik selecteer (en dus mensen uitsluit of naar rechts "swipe") is het ineens denigrerend.

Kijk eens hoe mensen hebben gereageerd op TO. Of anderen op de voorkeur om niet voor Forum-mannen te gaan. Is dat dan niet denigrerend?
Blijkbaar begrijpen de Viva-vrouwtjes dat iemands politieke voorkeur meer zegt over z'n niveau dan iemands hoogst afgeronde opleiding.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
08-03-2020 16:47
Blijkbaar begrijpen de Viva-vrouwtjes dat iemands politieke voorkeur meer zegt over z'n niveau dan iemands hoogst afgeronde opleiding.
Staat genoteerd. In die zin is het wel leerzaam.

Tijdens daten gewoon niet teveel over je politieke voorkeur zeggen.
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:35
Ik denk dat vrouwen over het algemeen veel strakker selecteren op opleidingsniveau dan mannen.

Vrouwen zeggen dat alleen vaak niet zo direct zoals ik dat nu doe. Vrouwen gaan af op hun gevoel, maar in feite komt dat zeker wel neer op taalgebruik, taalfouten, creativiteit in taalgebruik enzovoort wat je natuurlijk vrijwel uitsluitend tegenkomt bij hoger opgeleide mannen.

In feite geef je aan dat je op hoog opgeleide mannen valt, maar je brengt het iets vriendelijker.
Plus dat ik op vrouwen val, maar das sowieso een detail.

Ik val vooral op slim, ik heb vriend(inn)en van mbo tot universitair.
Wat ze gemeen hebben is een hart in hun lijf, zelfinzicht en een vergelijkbaar gevoel voor humor.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:35
Er bestaan geen mensen die geen taalfouten maken.
Misschien dat ik daarom relatievrij ben.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:48
Staat genoteerd. In die zin is het wel leerzaam.

Tijdens daten gewoon niet teveel over je politieke voorkeur zeggen.
Vaak zegt het uiterlijk,de kleding etc ook al veel over de politieke voorkeur van iemand.
Niet exact welke partij ze stemmen maar wel of ze links of rechts zijn. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Wat ik dan erg belangrijk vind, is of je universitair bent met een Atheneum of een Gymnasium diploma. Dáár zit nog een belangrijk verschil in!
broekrok schreef:
08-03-2020 16:51
Wat ik dan erg belangrijk vind, is of je universitair bent met een Atheneum of een Gymnasium diploma. Dáár zit nog een belangrijk verschil in!
:'(

David Dunning
Ja, sorry :hug:
broekrok schreef:
08-03-2020 16:54
Ja, sorry :hug:
Dus ik kan beter stoppen met mijn studie en eerst een gymnasiumdiploma gaan halen.
Niveaugewijs.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:40
Hahahaha!

Kijk ik zou zo voor Rosabella kunnen gaan. Vooral vanwege die tractor-opmerking. Hoewel ik het gewoon trekkers noem trouwens, maar daar is in een mogelijke relatie aan te werken ;-) !
Zeg jij koelkast of ijskast,gebakje of taartje? :proud:
Solomio schreef:
08-03-2020 17:00
Dus ik kan beter stoppen met mijn studie en eerst een gymnasiumdiploma gaan halen.
Niveaugewijs.
Eigenlijk wel, ja
Oh en mensen die trekker tegen tractor zeggen, komen doorgaans van het platteland.
Dat wil je niet!
broekrok schreef:
08-03-2020 17:05
Oh en mensen die trekker tegen tractor zeggen, komen doorgaans van het platteland.
Dat wil je niet!
Mss wil Rosabella dat wel?

Heeft ze iig eens een rechtse vriend.

David Dunning
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 15:12
Er is een significant verschil of je voor een collegezaal met HBO'ers of WO'ers staat. Vraag maar even na.
Zij vindt ze allemaal reuze geleerd, heeft zelf alleen lagere school afgemaakt.
Zo komen we weer bij dat andere topic van TO, namelijk die parenclub voor hoger opgeleiden.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Bombus-Sylvarum schreef:
08-03-2020 16:32

Wat ik me afvraag is waarom zoveel VIVA-forummers aanslaan als ik aangeef wat mijn voorkeuren zijn.

Je hebt binnen een korte tijd zo schrikbarend veel berichten over die voorkeuren geschreven dat dat niet zo vreemd is.
Ik ben dankbaar voor het vermaak hoor, het leest lekker weg.
Maar holy shit vent, waar haal je de motivatie en energie vandaan.
Solomio schreef:
08-03-2020 17:06
Mss wil Rosabella dat wel?

Heeft ze iig eens een rechtse vriend.
Ik heb al fuckering maar hij zegt ook trekker.
Hij komt niet van het platteland maar uit Deventer en stemt PvdA. :proud:
Verder heb ik eigenlijk alleen maar rechtse vrienden.
Ah, ik vind Deventer behoorlijk platteland....Salland, hè...
Wat ik me afvraag: dit topic gaat over rechtse mannen, maar nu over opleidingsniveau.

Ik krijg de indruk dat sommigen denken dat rechtse mannen een hoger opleidingsniveau hebben, of mss omgekeerd: dat mannen met een hogere opleiding rechts zijn?

David Dunning
Rosabella1 schreef:
08-03-2020 17:12
Ik heb al fuckering maar hij zegt ook trekker.
Hij komt niet van het platteland maar uit Deventer en stemt PvdA. :proud:
Verder heb ik eigenlijk alleen maar rechtse vrienden.
Ik heb echt 0 rechtse vrienden.

Wel allerlei opleidingsniveaus, maar weinig variatie in politieke voorkeur onder mijn vrienden.

David Dunning
Solomio schreef:
08-03-2020 16:49
Plus dat ik op vrouwen val, maar das sowieso een detail.

Ik val vooral op slim, ik heb vriend(inn)en van mbo tot universitair.
Wat ze gemeen hebben is een hart in hun lijf, zelfinzicht en een vergelijkbaar gevoel voor humor.
Ik heb geen hart denk ik. Ik val dus ook op vrouwen van staal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven